quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:01 schreef Xtreem het volgende:[..]
Nee en Ja.
Dat maakt het juist zo interessant

Ik kijk hoe de markt reageert wanneer zo'n fonds aankondigt dat het gaat investeren/geinvesteerd heeft. Als de markt het als positief ziet, gaat de koers omhoog en als men het als negatief ziet gaat de koers omlaag. Methodologisch gezien een vrij simpel onderzoek maar qua onderwerp heel nieuw.
[..]
Wel fijn om niet de hele methodologie erachter opnieuw op te moeten zetten, zal een hoop werk schelen.
quote:
Interessant, zoek je juist iets theoretisch of een practische uitwerking hiervan?
Je zou bijv. kunnen kijken naar DSM, die heeft een deel van haar grond opengesteld voor leveranciers/start ups etc
Je zou kunnen kijken naar Leiden, met haar Biosciences, Eindhoven heeft natuurlijk haar eigen tech gebied en, om toch binnen PTA te blijven, naar de autobranche (Smart had alle leveranciers pal tegen de fabriek aan)
Ik zoek eigenlijk iets practisch, maar het zal waarschijnlijk theoretisch worden. In de autobranche is het voorbeeld van Toyota heel bekend die een heel mooi netwerk van toeleveranciers heeft opgezet middels duidelijke kennisoverdracht-afspraken. Verder valt het in de autobranche vies tegen. DSM heb ik ook al aan gedacht maar ik vraag me af in hoeverre zij die grond opengesteld hebben voor startups met het oog op Network management en kennisoverdracht. Het is natuurlijk altijd een gokje waard, ik heb hier binnenkort een gesprek over met mijn beoogd afstudeerprofessor.
quote:
Bier veroorzaakt in mijn geval vaak wonden

quote:
Gaat geweldig man. Ze kan al zitten ook al valt ze dan om

en heb gisteren een kinderstoeltje in elkaar gezet zodat ze kan zitten zonder om te kiepen . Damn wat word ik burgelijk
Niet gedacht dat een kind hebben zo tof is, ondanks alle kosten...
Gaaf

Goed om te horen dat het zo mooi is!! En wat boeit dat geld nou joh. Dit is trouwens volgens mij nog de goedkoopste fase

quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:14 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat netwerken moet je inderdaad bij bedrijven gaan zoeken.
Bij universiteiten is het zo corrupt als de tering

Hier gaan ook mensen naar congressen, bijeenkomsten, lezingen en weet ik wat meer op kosten van 'de zaak' en in plaats van het daadwerkelijk netwerken gaan ze met hun gezinnetje een aangenaam samenzijn houden... Uiteraard betalen ze het hotel niet zelf
Mja, het is anders dan wat men in de volksmond onder "netwerken" verstaat. Vooral de theoretische grondslag achter de verschillende verbanden en de verschillende manieren waarop kennisintensieve bedrijven of organisaties innoveren vind ik mooi.
LinkedIn heeft hier dus niets mee te maken, dat is meer een vorm van Personal Knowledge Management.