Zijn er nog andere heeeeleee mooie soundtracks?
Dat is van Danny Elfman, die maakt sowieso best lekkere filmmuziek (zoe ook Nightmare before Christmas, Sleepy Hollow, Edwar Sciccorhands etc)
quote:en The Simpsons
Op maandag 11 maart 2002 19:31 schreef deGVR het volgende:
Dat is van Danny Elfman, die maakt sowieso best lekkere filmmuziek (zoe ook Nightmare before Christmas, Sleepy Hollow, Edwar Sciccorhands etc)
Zie ook de andere filmmuziek topics waarin ik dit gezegd heb
quote:je link werkt niet!
Op maandag 11 maart 2002 19:29 schreef X4x4 het volgende:
alles van John Williams.
quote:nu wel. sorry.
Op maandag 11 maart 2002 19:35 schreef mel723 het volgende:[..]
je link werkt niet!
Fantastisch zoals die muziek je opzweept bij de grote gevechten
quote:Van Hans Zimmer vond ik The Power of One erg goed.
Op maandag 11 maart 2002 19:37 schreef Sjab-X het volgende:
Ja, Hans Zimmer rulez! Vooral in The Rock (wat ik dan ook de beste film aller tijden vind, ca. 80 keer gezien)
John Williams is ook erg goed! Vooral in Spy Game.
't Is weer veel te veel.
quote:Yep! Trevor heeft ook de soundtrack van Gone In 60 Seconds gedaan, ook al een aanrader
Op maandag 11 maart 2002 19:46 schreef derek0905 het volgende:
Trevor Rabin is trouwens ook een erg goeie componist, heeft onder andere de muziek gemaakt voor Armageddon.
Goeie muziek
Denk aan Back to the future
deze dame is verantwoordelijk voor de muziek van een groot aantal anime-series en -films.
(oa Cowboy Bebop en Vision of Escaflowne)
verder: gladiator & pearl harbor: hans zimmer
verder ook: harry potter, ai, jurassic park, schidler's list, ... oftewel john williams
en: antz, shrek: harry gregston-williams
ook: james (?): apollo 13
laatste is atlantis: lost empire!
maar niks zal ooit the Rock kunnen compenseren.
quote:Vind zijn nummers, vooral op gone in 60, erg kort... Dat is wel jammer...
Op maandag 11 maart 2002 20:39 schreef Sjab-X het volgende:
Yep! Trevor heeft ook de soundtrack van Gone In 60 Seconds gedaan, ook al een aanrader
Neem the battle of barberian horde van hanz zimmer...
Trevor's roundabout (ofsow) is de langste (4min) is still pretty short...
quote:Muziek van Hans Zimmer is werelds! Mijn persoonlijke favoriet is de soundtrack van "The Thin Red Line". Is ook zo'n beetje de enige soundtrack die ik heb gekocht.
Op maandag 11 maart 2002 19:34 schreef derek0905 het volgende:
Zelf ben ik fan van Hans Zimmer, die de muziek van The Gladiator, The Rock en Pearl Harbor heeft gemaakt.
De films zijn erg goed, maar de muziek vind ik eigenlijk het best :-)
Verdere filmmuziek favo's zijn die van The Piano en Blue.
Maar de een van de weinige positieve uitzonderingen hierop is de muziek van A Life Less Ordinary.. gewoon geweldige muziek.
Hans Zimmer - Backdraft
Tykwer e.a - Lola Rennt
PS: als je de muziek van the rock goed vind, dan moet je zeker eens naar die van backdraft luisteren.
Verder vind ik de combinatie muziek en beeld bij Romeo & Juliet ook wel passend. (bovendien vind ik het ook wel een mooie film)
Er is trouwens wel een verschil tussen de score en de soundtrack. Score is de muziek die je tijdens de film hoort, en soundtrack de cd met verzameld werk
quote:en Paul Oakenfold (Swordfish Soundtrack) is
Op maandag 11 maart 2002 19:41 schreef Voight-Kampff het volgende:
Ennio Morricone, vooral in Once Upon a Time in the West
Daarnaast vind ik ook Highlander & Flash Gordon goed, maar da's misschien meer omdat het Queen is
Nummer in het begin dat Brian dat eettentje inloopt van Mia
Live - Deep Enough
quote:Dat is idd mooie muziek, jammer dat het nergens te krijgen is...
Op woensdag 22 januari 2003 17:00 schreef Elegy het volgende:
Films met mooie muziek:Savior - met oost-europese traditionele muziek. Vooral tijdens de laatste scčne prachtig! Cd is nergens te vinden
en sinds kort dat liedje op het einde van Donnie Darko ontdekt...fantastisch lied.
Ballistic: Ecks vs. Sever (2002) (song "Smartbomb")
Zoolander (2001) (song "Madskillz-Mic Chekka")
... aka Zoolander (2001) (Germany)
Fast and the Furious, The (2001)
Lara Croft: Tomb Raider (2001) (song "The Revolution")
... aka Tomb Raider (2001) (USA: short title)
Driven (2001)
Gone in Sixty Seconds (2000) (additional music)
Under Suspicion (2000)
... aka Suspicion (2000/II) (France)
Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas (2000) (VG)
Go (1999)
[Dit bericht is gewijzigd door The_Alpinist op 23-01-2003 22:21]
Verder Ghost World, Amélie, Mononoke... Teveel om op te noemen.
quote:Zeker.. Quentin Tarantino films hebben bijna altijd goede muziek. Pulp Fiction & Reservoir Dogs zijn echt de betere soundtracks.
Op donderdag 23 januari 2003 22:17 schreef smartie het volgende:
pulp fiction
Wordt er wel eens om de muziek (soundtrack) een film heengemaakt? Moet ook mooi zijn... Bijv. bij S&M van Metallica
quote:het eerste nummer van S&M is een Morricone nummer uit een Sergio Leone film
Op vrijdag 24 januari 2003 00:40 schreef SvenThaMan het volgende:
Wordt er wel eens om de muziek (soundtrack) een film heengemaakt? Moet ook mooi zijn... Bijv. bij S&M van Metallica
Films met 'themes' die ik hier nog niet heb zien staan die ook werkelijk prachtig zijn:
Dragonheart - (Randy Edelman)
Glory - (James Horner)
Last of the Mohicans - (John Williams)
Road to Perdition - (Thomas Newman)
Godfather - (Nino Rota)
quote:helemaal mee eens!
Op donderdag 23 januari 2003 18:04 schreef Frozen het volgende:
Amelie...
American Beauty...
A Clockwork Orange ( doorgeflipte klassieke stukken, echt briljant )
quote:Nog wat zooi? Das wel Angelo Badalamenti wat je daar zooi noemt.
Op zondag 24 maart 2002 14:24 schreef Punica het volgende:
Lost Highways definately, rammstein, Nine Inch Nails, Marilyn Manson en nog wat zooi, de muziek is echt belangrijk voor de sfeer in deze film, geweldige film ook, een aanrader voor iedereen
quote:The Wall van Pink Floyd zou je dat van kunnen zeggen lijkt me
Vooral die depressieve versie van Jingle Bells is meesterlijk.
Swing heeft ook al zo'n prachtige soundtrack, dat is een film over gypsy jazz
Deze 2 films gaan dan ook specifiek over muziek
S
Het meest gedraaid is denk ik Miles Davis - Ascenseur Pour L'Echafaud, echt geweldig!
Ook de soundtrak van Jackie Brown staat vaak op. Veel jaren '70.
quote:Nog een meesterwerkje van Hans Zimmer
Op maandag 11 maart 2002 19:37 schreef Sjab-X het volgende:
Ja, Hans Zimmer rulez! Vooral in The Rock (wat ik dan ook de beste film aller tijden vind, ca. 80 keer gezien)
John Williams is ook erg goed! Vooral in Spy Game.
Net zoals dat Johan Williams ook wel duidelijk te herkennen is in zijn meeste werken.
Jerry Goldsmith is wat dat betreft wat veelzijdiger naar mijn idee.
Ook James Horner heeft muziek gemaakt waarin telkens hetzelfde trucje terugkomt, wel een leuk trucje overigens.
Vooral El Tango de Roxanne is geweldig.
Ik vind ook dat Ewan McGregor en Nicole Kidman uitstekend zingen.
*en de LOTR soundtrack is ook niet verkeerd*
Verder muziek van john carpenter in halloween, muziek van the exorcist en natuurlijk alles van ennio morricone!
quote:Ik zou nog wel eens een film met the Director's cut van fantomas willen zien.
Wordt er wel eens om de muziek (soundtrack) een film heengemaakt? Moet ook mooi zijn...
vooral het nummer comptine d'un autre été van yann tiersen!
[Dit bericht is gewijzigd door thiamat op 11-07-2003 23:35]
Ik dacht, ik gooi er ff wat anders doorheen
Ik ben al jaren gek van de film Akira, maar op de filmmuziek had ik nooit specifiek gelet. Op aanraden heb ik eens de muziek van die film in huis gehaald. Wat een geweldige muziek is dat! Absoluut de beste filmmuziek die ik ooit gehoord heb.
De muziek ademt een heerlijke oosterse sfeer uit, die tegelijkertijd, door de manier waarop de stemmen en instrumenten gebruikt worden, behoorlijk vreemd aan doet. Dit is absoluut geen doorsnee soundtrack waarbij de muziek als achtergrondbehang dient.
Wel is het echte filmmuziek en niet zoals je tegenwoordig in de blockbusters ziet een verzameling van artiesten die een popdeuntje ingeleverd heeft, dat is voor mij geen filmmuziek.
Voor een ieder die van wat experimentelere filmmuziek houdt en buiten de platgetreden paden van Hollywoods orkestrale filmscores (hoe goed soms ook) durft te treden, is de Akira soundtrack een absolute aanrader.
(hmm, zou toch zweren dat ik dat al eerder gepost had in dit topic, maar 'k kan het niet meer terugvinden).
quote:Dat is muziek van de Poolse componist Wojchiech Kilar, erg mooi inderdaad, maar haalt het niet bij de prachtige muziek die hij schreef voor The Pianist.
Op dinsdag 18 november 2003 17:38 schreef DubManiac het volgende:- Bram Stoker's Dracula
Verder valt het me op dat hélémaal niemand de muziek van Graeme Revell voor The Crow noemt, ben ik dan de enige die dit supermuziek vind?
Verder is de muziek van John Murphy voor 28 Days Later ook super!
Ik vergeet bijna Danny Elfman, op enkele soundtracks na, altijd erg goed en altijd zeer goed passend in de sfeer van de films!
typfout...
[Dit bericht is gewijzigd door Gillingham op 18-11-2003 21:32]
whaa zó mooi, kan ik op de piano spelen
Verder is Kundun van Philip Glass ook erg goed!
quote:Damn! Ik vergeet helemaal de muziek van deze meneer uit Candyman te noemen! Werelds!
Op dinsdag 18 november 2003 23:01 schreef Puur het volgende:Philip Glass
quote:Heb je de bladmuziek van alle muziek uit de film? Zo ja, heb je een ISBN-nummer ofzo? Ik ben nl op zoek naar die muziek.
Op dinsdag 18 november 2003 21:29 schreef tienus het volgende:
.......................Amélie......................whaa zó mooi, kan ik op de piano spelen
![]()
ontopic:
-Amelie
-West Side Story
-Evita
-Once upon a time in the West
De muziek van Lisbon Story van Wim Wenders is ook erg mooi. Uitvoerenden zijn Madredeus, ook in de film te zien.
* Alien3 (geluid op 10 en allemaal los in de broek pissen !!!)
* Batman Forever (eat that Zimmer)
* HEAT (heb ik al zien passeren, pracht soundtrack idd)
* Interview with a Vampire (clavecimbel, BEESTIGE contrabastrombone, a must)
* Sphere (paar werkelijk angstaanjagende stukjes muziek)
* Frida (heeft net een oscar gewonnen)
en nog vele anderen ....
Echt waar, als er 1 gast vernieuwend schrijft is het Elliot wel. Veel Poolse avant-garde, natuurlijk ook veel invloeden van zijn leraars John Corigliano (filmmuziek Red Violin, ook een oscar dacht ik) en Aaron Copland.
Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar de muziek die gebruikt werd in de trailer van The Matrix Revolutions die na de film The Matrix Reloaded werd vertoond (ook te zien op DVD). Ik had hier destijds een topic over geopend, die werd door de moderator beantwoord met het nummer Navras van de Revolutions soundtrack en het topic werd gelijk gesloten (waarschijnlijk omdat ik in bestaande topics mijn vraag moest stellen). Nadat ik het nummer Navras had beluisterd bleek dit helemaal niet het juiste nummer te zijn.
Ik ben daarna nog verder op zoek gegaan en voor de liefhebbers heb ik de benodigde informatie.
De muziek die is gebruikt is afkomstig van James Newton Howard. Het komt oorspronkelijk uit de film SNOW FALLING ON CEDARS (nog nooit van gehoord) en het nummer heet Taraw. Ik hoop hier mensen mee te helpen die er ook zo op zoek naar waren.
Bovenstaand nummer is nu een van mijn favorieten.
Verder vind ik mooie filmmuziek:
Saving Private Ryan en Star Wars - John Williams
Shrek en Chicken Run - Harry Gregson en John Powell
Gladiator, The Rock, Lion King - Hans Zimmer (volgens mij The Rock ook met Gregson en Powell)
Signs, The Sixth Sense, Dinosaur (5 euro bij FRS) - James Newton Howard
X-Men 1 (vooral eerste nummer v.d. cd) - Michael Kamen
Titanic, A beautiful mind en Enemy at the Gates - James Horner
Er is vast nog wel meer, maar dat kan ik zo snel niet verzinnen.
Verder heb ik van Jerry Goldsmith ook nog The Mummy, waarbij het me vergeleken met andere films (Hollow Man, Basic Instinct) die hij heeft gedaan opvalt, hoeveel zijn muziek eigenlijk steeds hetzelfde is.
schizo
yep, mansell is erg goed. Vooral requiem for a dream vind ik fantastisch. Ook goed: de soundtrack van lost in translation.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:16 schreef requiem4adream het volgende:
ik heb clint mansell nog nergens gehoord hier...... super requiem for a dream en 2 pi R heeftie ontzettende muziek voor gecomponeerd
iddquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
Pirates of the carribean!
Inderdaad ook erg goed.quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:51 schreef Little_Angel het volgende:
Filmmuziek uit de film Thirteen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |