abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1021579
Alle Fok!kers kijken natuurlijk weleens een film in de bioscoop, op DVD/video of op je PCtje.

Mijn vraag: Wie letver eigenlijk op de filmmuziek wat in de film door op allerlei momenten te horen is.
Zijn er mensen die die filmmuziek aandachtig beluisteren en/of zelfs verzamelen in de vorm van soundtracks (CD's /MP3's)

En zo ja: Wat is je favoriete filmmuziek??

"I wake up around noon, light a cigarette, get a cup of coffee, sit in the bathtub for an hour and daydream, and I usually come up with some ideas... It's a very irresponsible life. The only decisions I make are about the notes I'm writing." -Hans Zimmer
pi_1021597
download nog weleens filmsoundtracks, maar die vind ik niet altijd heel erg denderend (neem Charlies angels); gladiator was wel richting aardig maar ook niet echt juich..
pi_1021737
Filmmuziek van (goeie) actiefilms is vaak best wel mooi.
Vooral van Hans Zimmer, zimmer : The Rock, Broken Arrow, Pearl Harbour etc.
Maar ook Armageddon heeft mooie muziek, en natuurlijk bijna alle muziek van John Wiliams is schitterend: Jaws, Jurassic Park....
James Horner schiet me ook nog te binnen, Titanic, Braveheart bv.
Er is dus veel mooie filmmuziek.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 21:38:08 #4
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1021753
k let der eigenlijk nooit op....

dan zie ik wel es een clip voorbij komen wat de soundtrack van een film blijkt te zijn, en dat heb je dan echt niet gemerkt tijden het zien van die film (oa scary movie)

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
  dinsdag 12 juni 2001 @ 21:40:46 #5
3767 Herald
Come get some
pi_1021770
Muziek kan een film juist beter maken, het viel me pas na 4 keer Jurassic Park kijken op wat voor invloed de muziek op die film heeft. Star Wars is natuurlijk ook erg bekend en herkenbaar door de themes. Iedereen kent de openingscredits, de Imperial March etc. De theme van Jaws maakt de film spannend, evenals de Halloween theme van John Carpenter.

Ohja de Batman Theme van Danny Elfman roelt ook zwaar, met name de laatste anderhalve minuut en Matrix - Clubbed to Death is ook erg gaaf.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 12 juni 2001 @ 21:43:25 #6
3767 Herald
Come get some
pi_1021791
ohja er is natuurlijk wel een verschil tussen een popmuziekje van Destiny's Child als soundtrack of een aanvullende theme als in Gladiator.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1021793
De soundtrack van Gladiator vind ik erg mooi, die wil ik nog wel eens opzetten als ik boekhouding doe enzo. In de bios vond ik wel dat de scene waarin de keizer ehm, stierf, een beetje dik aangezet was, qua viool. John Williams en zijn muziek voor The Phantom Menace vind ik ook mooi.

James Horner maakt imo de meest ellendige filmmuziek van allemaal. Neem Deep Impact, dat was al een afschuwelijke film, en daar gooit die man dan ook nog eens een hele bak violen leeg om nog meer tranen op te wekken. Bweurgh. Titanic was ook al zo'n ramp.

I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 22:10:11 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1022006
Personelijk vind ik Hans Zimmer de beste componist.
Met als beste werk The Rock, maar ook backdraft, broken arrow en the gladiator.

Zelf let ik ook wel op film muziek, aangezien het eigenlijk een hardstikke belangrijk onderdeel van de film is, stel je maar eens een film voor zonder muziek.

Echt verzamelen doe ik niet, al heb ik wel aardig wat muziek op mp3 van films.

pi_1022083
Thomas Newman. 'Nuff said...
  FOK!fossiel dinsdag 12 juni 2001 @ 22:39:01 #10
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_1022279
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 21:40 schreef Herald het volgende:
en Matrix - Clubbed to Death is ook erg gaaf.
Rob D ja

MEESTERLIJK nummer.. Favo allertijden

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_1022305
goeie filmmuziek ->

-Gladiator
-The Matrix
-Braveheart
-The Beach
-Hackers

Ik moet zeggen ik heb aardig wat soundtracks......
moet weer is even m'n CD verzameling bekijken

pi_1022455
Snatch heeft ook wel koele muziek

Mirwais - Disco Science
Massive Attack - Angel

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_1022551
M'n favoriete soundtracks:
Braveheart en American Beauty
  dinsdag 12 juni 2001 @ 23:20:58 #14
10090 waspman
life is sweet
pi_1022631
de soundtrack van Velvet Goldmine is supercool...
en de soundtracks van The Who films: Tommy, Quadrophenia, The Kids Are Alright, McVicar

verder heb ik eigenlijk alleen de X-files en Austin Powers soundtrack en die heb ik beide maar voor 1 nummer...

dinsdag 12 juni 2001 @ 23:23:47 #15
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1022655
Hans Zimmer heerst! Zijn nummer 'let my home be my gallows' (je ondertitel) is echt schitterend, vooral als Hopkins gaat voorlezen uit Dante, Dante is al zo mooi en dan in de combi met goede muziek. Ik ben het er echt mee eens dat een muziek een film kan maken of kraken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_1022667
Braveheart.
  woensdag 13 juni 2001 @ 00:18:08 #17
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1022979
Ik heb één CD waar ik heel blij mee ben:

Film & TV themes volume 1

1. James Bond Suite (medley) (Norman/Barry/Bart)
2. Lawrence of Arabia (Jarre)
3. The Great Escape (E. Bernstein)
4. The Bridge over () the River Kwai (Alford/Arnold)
5. Around the World in 80 Days (Young/Adamson)
6. The Great Race (Mancini)
7. The Sea Hawk (Korngold)
8. Patton (Goldsmith)
9. Stage Coach (Steiner/Black)
10. The Guns of Navarone (Tiomkin/Webster)
11. Superman (Williams)
12. Tom Jones (Addison)

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  woensdag 13 juni 2001 @ 00:37:25 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1023041
Gladiator

Russell Crowe

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2001 @ 01:57:30 #19
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1023237
JOHN WILLIAMS!!!!
Mijn cd-rek hangt vol met cd's en LP's van hem
OST van o.a.:
Star Wars (complete collectie van alle films)
Indiana Jones (1 t/m 3)
Hook
Jurassic Park
The Lost World
ET
Close Encounters of the Third Kind
Jaws
Superman

ook verzamelalbums van hem zoals The Spielberg/Williams Collaboration en Filmworks staan hier in de kast

OMG, ik was bijna zijn mooiste vergeten: Schindler's List
en dan vooral de nummers met violist Itzhak Perlman

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1023652
Ik heb alle Star Wars dubbel albums, behalve die van the Phantom Menace, Star Trek First Contact en Generations OST. Die zijn allemaal prachtig, ik al vind ik Generations net iets minder. Maar Star Wars en First Contact.. geweldig. Verder Hunt for red october, Indiana Jones, veel James Bond soundtracks, Titanic, Apollo 13, en verder nog heel wat verschillende themes van nummers. Ik ben gek op filmmuziek!
pi_1023691
Ik vind de filmmuziek van Ennio Morricone nog altijd de mooiste muziek die ik tijdens een film heb gehoord. Vooral bij Once Upon A Time In The West. De muziek maakt daarin een zeer groot deel uit van de film. Ik zou die film nog maar de helft zo mooi vinden zonder die muziek. Ook onvergetelijk is Ennio Morricone's muziek uit de film The Good, The Bad And The Ugly. Eigenlijk is alle muziek die hij bij films van Sergio Leone heeft gemaakt schitterend.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1023708
Ik vind de muziek in een film HEEL erg bepalend voor de sfeer. Dus ik let daar vaak zeker wel op.
pi_1027913
ik let altijd wel op de muziek in de film. Muziek kan een belangrijke bijdrage leveren aan de film.
In Reservoir Dogs vond ik de muziek zeer goed (gekozen, dat wel). Neem nou dé martelscene. Daarin wordt die agent helemaal afgetuigd door Mr. White(?) en ondertussen hoor je het lekkere 'Stuck in the middle' van Stealers Wheel.
Ik vind dat zo droog. Dit was natuurlijk lang niet zo droog geweest als er een serieus en bijpassend muziekje te horen zou zijn. Dus dat geeft ook maar weer aan wat voor impact muziek kan hebben in een film.

Mooiste filmmuziek vond ik toch die van Jurrasic Park. Ik was toen nog maar een jongetje van, ff denken, 10 ofzo. En dan kan die muziek nog best wel imponerend werken. Nog steeds eigenlijk, als ik erbij nadenk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')