quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:53 schreef Cahir het volgende:Je kent het wel (of niet), je bent bezig met je dagelijkse boodschappen en opeens zie je daar een leuke jongen rondlopen. Je blijft wat kijken, dan loop je door, ziet hem misschien nog eens bij een ander schap of je staat achter hem in de rij bij de kassa. Dan ga je weg en zie je hem niet meer.
Zo is het wel vaker...of het moet je "vaste supermarkt" zijn..en de zijne, dan kan je kijken of je hem vaker ziet en dan zeggen: "Hé, heb ik jou hier niet vaker gezien?"

quote:
Zelf zou ik zo'n jongen niet zo snel aanspreken, want ik denk dat mensen in een supermarkt over het algemeen vooral met hun eigen ding bezig zijn (ben ik zelf meestal ook) en niet zitten te wachten op een gesprek met een wildvreemde.
Tja...dat dus.
quote:
Toch komt de gedachte wel eens in me op, en verlaat ik dan lichtelijk teleurgesteld de winkel zonder het betreffende jongen te hebben aangesproken.
Dan zal je toch diegene aan moeten spreken....ach gewoon vragen of hij je de zwarte peper aan kan wijzen...ofzow.

quote:
Is het nu echt zo kansloos, rust er misschien een taboe op het aanspreken van wildvreemden (tenzij dit tijdens het uitgaan is)? En als het niet kansloos is, hoe zou je dit dan moeten aanpakken?
Iemand versieren in de supermarkt is volgens mij toch wel redelijk kansloos, behalve als je daar werkt en het is een collega.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."