Soccer according to girls (NL-FR)...
Verslag met hindernissen. Want toen ik hoorde dat Ekdom en Veenstra een poging gingen doen een live verslag te doen van de wedstrijd leek het me wel lollig om met hun commentaar de wedstrijd te volgen. “Voor de zekerheid” heb ik Gerard even geinformeerd over de aanwezigheid van ene Troelala bij de Fransen.
Ik waarschuw je nu al…het is wat vaag.
We beginnen…
De Fransen kennen de tekst van hun volkslied maar matig…lijkt verdacht veel op All you need is love trouwens. Dat was een hit feitje dat me tot nu toe nog onbekend was.
Wij zijn ook niet zo goed in volksliedje zingen (nog steeds niet) Gerard en Michiel doen gepast net zo slecht mee.
1 minuut Er val een oranje bal op het veld…lief, maar niet nodig hoor.
Ribery proeft alvast wat gras.
2 minuten Troelalalalalala…ja daar istie!
3 minuten Bij Kuyt worden ondertussen even zijn tandjes uit zijn mond gekopt. Dit gaat een agressief potje worden.
5 minuten Oef Ribery mist gelukkig…stel je voor…
Voetbal analyse Ekdom: Het is een over en weer, dan is de bal op de Nederlandse helft, dan weer op de Franse.
6 minuten Veenstra: “Oooooover …. De helft van het veld”
7 minuten Ik wordt zo afgeleid dat ik even het eerste doelpunt van Nederland mis….Gelukkig is er nog een herhaling. Mist Kuyt nou echt een stukje uit zijn gebit?
Photobucket
10 minuten We worden even getrakteerd op wat nutteloze achtergrond informatie omdat het even saai is in de wedstrijd. Volgens een gay tijdschrift is van Persie de meest sexy speler. Huntelaar op 2 en Sneijder op 3.
Volgens uw hetero verslaggeefster is de top 3: 1:van Nistelrooy, 2: van Nistelrooy, 3: van Nistelrooy.
12 minuten De scheids is wel aan het fluiten zeg…
13 minuten ( 21:00) Omdat de wedstrijd niet stil gelegd word voor het NOS nieuws horen we nu een jingle…whahahaha.
14 minuten Volgens Gerard moet er gecounterd worden. Ik geloofde m bijna tot ie toe ging geven dat ie geen idee had wat ie eigenlijk zei.
16 minuten Het gebrek aan voetbalkennis is ondertussen tot volle wasdom gekomen. Er worden rugnummers genoemt van spelers die niet eens mee spelen en het oppakken van de bal om m neer te leggen voor een vrije trap wordt als hands gezien….toch is het erg grappig dat commentaar.
19 minuten Deskundige voetbal analyse Ekdom en Veenstra: Er zijn oranje mannetjes aan de bal…het is nogal druk op het veld…zo’n man of 11 te veel.
22 minuten Vroeger hadden de scheidrechter nog een bescheiden fluitje…tegenwoordig lopen ze met een hele zwengel…de rest van deze interessante observatie wordt door een lachbui afgebroken. Intussen houdt vd Sar al weer een aantal ballen tegen…de man van de wedstrijd

26 minuten Tijdens een gesprek met “ Henk Westbroek” Michiel: “ Jaaaa, Neee, Jaaaaa, Neeee” (de bal vliegt van links naar rechts…meters voor het doel langs)
” Henk” sluit zijn verslag af met de yell : Zelfs het shirt is mooi, Ooyer dan die van iedereen” Hij is nu op zoek naar de nooduitgang.
Het is intussen enorm lastig geworden om de wedstrijd te volgen maar het is te lollig om uit te zetten. De Raggende Mannen (naar vore) komt voorbij, Tada van Andre van Duin en als het heel erg saai is verteld Michiel een mop.
30 minuten Ons elftal krijgt er allemaal nieuwe spelers bij. Ze hebben het nu over Moulin Rouge (Boulahrouz) en Andre Kuyt.
31 minuten Makelele (die volgens onze verslaggevers op Maxi Jazz van Faithless lijkt) tekkelt vd Vaart…start Medisch Centrum West muziekje. Raffie gaat toch maar even van het veld af, met een spons aan zijn oor… “Hallo wie belt mij?”
Vd Vaart keert uiteindelijk weer terug, vd Sar houdt in 2 minuten een groot aantal balletjes van Frankrijk tegen. “ De bal verplaatst zich nu tussen de blauwe mannetjes”
37 minuten Sneijder is overmoedig en trapt de bal van een veuls te lange afstand richting het franse goal…. Of zoals ik nu hoor “ Hij had m beter moeten voorzetten” Hahaha…
38 minuten De bal wordt terug gespeeld naar…euh…euh…” Hihi
42 minuten “ Zolang die Fransen niet aan de bal komen is er niks aan de hand” Er is geen enkele reden tot paniek, de meest gehoorde kreet deze avond van de “ verslaggevers” tot nu toe is “ niks aan de hand”
44 minuten “ Makalele aan de bal…schiet ‘m naar een van zijn maten”
45 minuten Vd Vaart wordt gevloerd, dat wordt ook gezien door de grens rechter die
”Vooraan staat met zijn vlaggetje”
Plaspauze…man ik he deze hele eerste helft in mijn broek gedaan… ik hoef niet meer.
2e Helft
48 minuten “ Vrije trap in een enorme muur” (Ekdom) Na wat ge-emmer over een al dan niet hands voetballen we vrolijk verder.
50 minuten Ruzie! Gele kaart voor Ooyer voor een partijtje shirtje trekken. Vrije trap…niks aan de hand.
56 minuten Ondertussen ben ik alleen nog maar verslag te doen van wat er op de radio gezegt wordt want ik kan de wedstrijd echt niet meer volgen. Quotes als: “ Een oranje poppetje gaat een vrije trap doen en de bal knalt tegen een gigantisch klein blauw poppetje op”
58 minuten van Bronckhorst gooit in (“ Want het staat op zijn rug en hij heeft de bal in zijn handen” ) En dan gebeurt er een heleboel ineens en scoort van Persie 2-0!!!
Bij het zien van de herhaling maken Ekdom en Veenstra er 3-0 van…ja, want “ Vroeger stond er een grote H in beeld waardoor men wist dat het om een herhaling ging”
Photobucket
(vanaf hier heb ik even geen foto’s meer… ow ja bron foto’s: nos.nl)
66 minuten van Persie rent met de bal richting het Franse doel, hij wil hem naar rechts over spelen….de camera zwenkt mee…er verschijnt een leeg veld… in mijn oor brullen twee mannen in koor “ DAAR STAAT NIEMAAAAND!”
68 minuten Af en toe neigt de verslaggeving proffesioneel over te komen. Als een (bijna) perfecte omschrijving wordt gegeven van het over spelen van de bal inclusief de namen van de spelers...dan wordt er geroepen dat de bal gespeeld wordt naar een mannetje waarvan Michiel net niet kon zien wie het was.
70 minuten Henry maakt het 2-1…ow…Robben vond het niet leuk…is het nou al 3-1??? Thank God voor herhalingen. “ Henry zit er bij alsof ie door een walvis aangerand is” (Ekdom)
77 minuten vd Vaart wordt gewisseld. Silvie schijnt gebeld te hebben, d’r wireless ligt er uit….Bouma komt er in. Nummer 14 voor 23…Michiel heeft bingo.
80 minuten “ Niet alleen de Fransen zijn blauw…wij straks ook”
81 minuten Intussen krijgt Troelala geel voor iets wat ik even volledig gemist heb omdat de heren intussen “ Wij houden van Oranje” ingestart hebben….en meezingen….betere tekst vastheid dan het Wilhelmus. De keeper is intussen omgedoopt tot Couplet.
89 minuten Intussen zijn Gerard en Michiel aan het oefenen op hun frans; “ Trwah – uuhn”
91 minuten Ow…die tekst kunnen ze aanpassen in “Kwatruh – uuhn”
Sneijder legt de bal nog even op het laatste moment in het netje. Yaaaaay
Eindsignaal….deskundige conclussie van onze verslaggevers…” We hebben gewonnen”