ja maar had jij ook niet is iemand kwade verhalen over de CV9035 horen vertellenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:14 schreef Pumatje het volgende:
dat die leclerc tanks Crap zijn weten de fransen zelf ook.
Ook enkel in gebruik door overdreven Chauvinisme en nationalisme...
crap tanks, crap bepantsering, crap motor, crap fire control, crap leclerc.
Heb er ooit op een franse cavalarist over gesproken 2 jaar terug, was oorspronklijk geboren als belg die leo1 gewend was.
verder weet ik er niets over te zeggen, maar wat ik ook vinden kan op internet en in de boeken zegt niet veel goeds over de lecrlerc tank.
het doet het ook wel maar ze zijn gewoon niet allemaal operationeel tot er oorlog uitbreekt en ze allemaal daadwerkelijk tegelijk moeten kunnen rijden ... is nu toch geen geld voorquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Onze leopards doen t toch allemaal?(de paar die we nog operationeel hebben dan)
Ik heb trouwens gehoord dat wij nog een aantal leo2's en een hele berg leo1's in mobcomplexen hebben staan, waarvan een deel zogenaamd "stuk" is maar binnen x dagen weer operationeel kunnen zijn.
Amerikaanse onderdeelbehoefte gaat voor, en die is op dit moment nogal groot.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dan van een apache monteur andere verhalen? Dat het een schroothoop is met onderdelen die ze uit andere apaches moeten halen omdat nederland niet zo hoog op de leverlijst staat?
Ach ja telegraaf geruchten vs ministriele rapporten. Tis maar waar je meer waarde aan hecht. Zielig dat je in plaats van met argumenten aankomt op de persoon gaat spelen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 04:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb je in Nederland toch ook ... ik heb die verhalen de afgelopen jaren ook over Nederlandse Leopards en F16's gehoord. Zelfde geld voor de Royal Navy, die varen inmiddels zonder luchtdoelraketten rond
als je niet genoeg geld besteed aan onderhoud dan gaat het leger kannibaliseren zoals dat heet, das nix nieuws en uberhaupt nix bijzonders, maar het maakt wel leuke krantenartikkelen.
verder roep je dat ze het legioen op moeten doeken voor een professionele en expeditionaire krijgsmacht. Ik weet dat dat laatste een soort stokpaardjes zijn van iedereen zonder verstand van zaken maar het wordt zelden of nooit correct gebruikt.
maar in kleutertermen: er bestaan geen amateur of dienstplichtige huurlingen, die jongens krijgen geld voor wat ze doen en dus zijn ze professioneel bezig. bovendien zijn het geen huurlingen want ze vechten niet voor de hoogste bieder maar voor Frankrijk, het zijn dus beroepssoldaten
daarnaast is een huurlingen leger dat koloniaal (neokoloniaal, whatever that means) moet optreden per definitie expeditionair
die post was al even dom als die post waarop je reageerde ... misschien zelfs wel ietsje dommer vanwege het hele amateur huurlingen verhaal
aan geen van beide, de telegraaf is zowiezo anti-defensie en ministriele rapporten... tsjah, op papier zal ons leger wss heel erg goed uitgerust/bevoorraad zijn en kunnen we prima ons werk doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:09 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ach ja telegraaf geruchten vs ministriele rapporten. Tis maar waar je meer waarde aan hecht. Zielig dat je in plaats van met argumenten aankomt op de persoon gaat spelen.
Daar doelde ik ook op in dit geval.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Amerikaanse onderdeelbehoefte gaat voor, en die is op dit moment nogal groot.
Niet over het een of ander maar dit stond ook in het bericht wat ik nogal raar vondquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:09 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ach ja telegraaf geruchten vs ministriele rapporten. Tis maar waar je meer waarde aan hecht. Zielig dat je in plaats van met argumenten aankomt op de persoon gaat spelen.
Dan hebben ze minder troepen dan NLquote:He is expected to argue that the situation can only improve by reducing the number of France's operational troops from 50,000 to 30,000, and its fighter aircraft, as well as closing military bases.
Ja, dat kan. Ze hebben ook een site zag ik: http://www.legion-recrute.com/quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens een vraag kun je als fransman ook lid worden van het vreemdelingen legioen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens een vraag kun je als fransman ook lid worden van het vreemdelingen legioen.
quote:Can a Frenchman join the Foreign Legion ?
Yes. Under “declared identity” a Frenchman’s nationality is changed to that of another French speaking country, so he becomes a foreigner. He can ask for his real identity and nationality after one year’s service .
Reduceren met ('with' in plaats van 'from') 30 tot 50.000 waarschijnlijk. Inderdaad een domme fout. Hier heb je een Belgisch artikel over de staat van het franse leger.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet over het een of ander maar dit stond ook in het bericht wat ik nogal raar vond
[..]
Dan hebben ze minder troepen dan NL
Ongeveer 300.000 man.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:16 schreef Esses het volgende:
But... hoeveel houden ze er nu over, of zie ik dat heel dom over het hoofd?
Hij wil t echt wetenquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:00 schreef Manneke_Pils het volgende:
Heb je je daarvoor nou helemaal geregistreerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |