Tong80 plaatst tegenwoordig "inkoppertjes" (een Strummer, een Heijermans, een Cassavetes, een Euwe, een Aljechin, een Biafra) om de zaak draaiende te houden, schreef hij. Die reden was ik nog niet eerder tegengekomen.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:53 schreef Gellius het volgende:
Dat lijkt me sterk; Tong is net op weg naar zijn 300.000e post. Dat lukt 'm niet zonder de dummies.
quote:En hoe moet het dan met wyccie, vraag ik me af?
Door wie zijn die zinnetjes eigenlijk gecomponeerd, vraag ik mij al sinds mensenheugenis af. Seborik zelf? Yvonne? Of een dummy? Het is in de onderhavige constructie immers niet duidelijk wát door Seborik ooit is begonnen, toen Yvonne de scepter zwaaide: RJPvD, of RJP. En dat lijkt me toch wel van belang. Zeker in een subforum C&H mag je verwachten dat hieromtrent historische duidelijkheid wordt verschaft. Maar ook dát kan kennelijk niemand iets schelen.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:14 schreef Gellius het volgende:
De buren hebben het niet gemakkelijk. Laten we niet vergeten dat
"Raad Je Plaatje voor Dummies" eigenlijk een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H, is. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide1
1). Ik heb dit altijd een wat geheimzinnige zinsnede gevonden. Ik stel me hierbij Seborik voor als een soort ambitieuze hofmeier, die in het geniep succesvolle topics aan het opzetten was om de macht van de Yvonningische koninge te ondermijnen.
Dat is een vork, NC!quote:Op maandag 9 juni 2008 10:20 schreef NoCigar het volgende:Dit lijkt me de kam die de man gebruikt om zijn snor te kammen.
Mais non.quote:Op maandag 9 juni 2008 08:38 schreef Gellius het volgende:
Frans, sans doute.
Hmmm, geen cuisinier, maar (de naam van) meneer en voedsel zijn onlosmakelijk met elkaar verbondenquote:Op maandag 9 juni 2008 09:11 schreef pyl het volgende:
Cuisinier, probablement.
Niet overdrijven, Gellius.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:25 schreef Gellius het volgende:
Tsjonge-jonge, Tokay traineert de zaak weer čnorm hoor.
Ik was anders heel verantwoordelijk bezig hoor.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:48 schreef pyl het volgende:
Een verantwoordelijkheidsbesef van lik-me-vestje, inderdaad. De plaat plaatsen en vervolgens poetsen ... tssssk.
...
Nee, die is het niet, maar je denkt wel in de goede richting.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:02 schreef Gellius het volgende:
Onverhoeds schot uit de heup: Kellogg?
Maar wie weerstond ook alweer de oprukkende Wil-E-Coyote op de vlakten bij RJP?quote:Op maandag 9 juni 2008 10:14 schreef Gellius het volgende:
1). Ik heb dit altijd een wat geheimzinnige zinsnede gevonden. Ik stel me hierbij Seborik voor als een soort ambitieuze hofmeier, die in het geniep succesvolle topics aan het opzetten was om de macht van de Yvonningische koningen te ondermijnen.
De USA.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:11 schreef Apropos het volgende:
Atlantisch?
quote:Op maandag 9 juni 2008 11:24 schreef Apropos het volgende:
Meneer Heinz?
Gellius! Lange tijd genoot RJP slechts een stiefbroederlijk aandeel in mijn dagbesteding, maar ik weet heus nog wel dat ik, door het vorige plaatje te raden, het recht verwierf een nieuw plaatje te plaatsen.quote:
Nee, maar dit plaatje komt je misschien nog wel bekend voor:quote:Op maandag 9 juni 2008 11:45 schreef Z het volgende:
Heb je die ook in Kodachrome?
Hoe kom je daar nu weer bij? Het recht van het snelste clootken heeft hier altijd gegolden.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Gellius! Lange tijd genoot RJP slechts een stiefbroederlijk aandeel in mijn dagbesteding, maar ik weet heus nog wel dat ik, door het vorige plaatje te raden, het recht verwierf een nieuw plaatje te plaatsen.
Het minst langzame, bedoel je.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:50 schreef Gellius het volgende:
Het recht van het snelste clootken heeft hier altijd gegolden.
Ja!quote:Op maandag 9 juni 2008 11:47 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee, maar dit plaatje komt je misschien nog wel bekend voor:
[ afbeelding ].
Da's ook m'neer.
Een zeer goede vraag, heer pyl! Helaas luidt het antwoord ontkennend: meneer had bemoeienis met het andere eind van Afrika.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:09 schreef pyl het volgende:
Is het Umar Hajee Ahmed Jhaveri, Sportsillustrated?
Ik heb geen kakkerlakken in mijn keukenkastjesquote:Op maandag 9 juni 2008 13:09 schreef pyl het volgende:
Ah, mieren, natuurlijk! Ik maakte de associatie met kakkerlakken.
Is het Umar Hajee Ahmed Jhaveri, Sportsillustrated?
Ach, u bent bij mevrouw Gellius ingetrokken.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:16 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb geen kakkerlakken in mijn keukenkastjes.
Mejuffrouw Gellius had evenmin kakkerlakken in haar keukenkastjes, jonge vriend.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ach, u bent bij mevrouw Gellius ingetrokken.
Dat is nu juist het wezen van mijn opmerking, vlakke voordringer.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mejuffrouw Gellius had evenmin kakkerlakken in haar keukenkastjes, jonge vriend.
quote:Werkelijk? Is bittere armoede ooit happenin' geweest?
't Is de warmte, zeker?quote:Op maandag 9 juni 2008 16:15 schreef pyl het volgende:
Apropos, ik ben van mijn apropos geraakt.
Wat is dat? Een stoom... eh, dinges?quote:Op maandag 9 juni 2008 11:47 schreef Gellius het volgende:
Nee, maar dit plaatje komt je misschien nog wel bekend voor:
[ afbeelding ].
Da's ook m'neer.
Het Noorden, dus. Maar mijnheer was zelf natuurlijk gewoon een Europeaan.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Een zeer goede vraag, heer pyl! Helaas luidt het antwoord ontkennend: meneer had bemoeienis met het andere eind van Afrika.
Krek, zou ik zeggen. Maar 't is bepaald geen grootse verrichting, dus zeg ik krek.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het Noorden, dus. Maar mijnheer was zelf natuurlijk gewoon een Europeaan.
Ik zou zeggen, let wat minder op de zware apparatuur en wat meer op het schitterende machinegeweer, dat zijn naam draagt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:36 schreef beeer het volgende:
Zeg eens mijn waarde broeders. Welk plaatje word ik geacht te raden. Die Ibn of die zwart-wit meneer met die zware apparatuur
.quote:Maxim was reported to have said: "In 1882 I was in Vienna, where I met an American whom I had known in the States. He said: 'Hang your chemistry and electricity! If you want to make a pile of money, invent something that will enable these Europeans to cut each others' throats with greater facility' "
Ik denk van niet:quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:23 schreef Z het volgende:
Ik denk dat beeeeer het in de goede richting zoekt.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:41 schreef Gellius het volgende:
Maar mijnheer was zelf natuurlijk gewoon een Europeaan.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:37 schreef Apropos het volgende:
Krek, zou ik zeggen. Maar 't is bepaald geen grootse verrichting, dus zeg ik krek.
Ah, dacht ik het niet! Het is altijd de meest onwaarschijnlijke, daarom opperde ik 'Germaan'. Een Frank was iets minder onwaarschijnlijk dan een Germaan, dus al met al des te onwaarschijnlijker, enzovoorts.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:42 schreef Apropos het volgende:
Het is inderdaad een Frank.
Wat zou dit te beduiden hebben? Eigenaardige post.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:54 schreef qonmann het volgende:
Ach waarom nog moeite doen ...
Volgens mij refereert hij aan je laatste post in het RJPvD-topic, dummy!quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:01 schreef Gellius het volgende:
Wat zou dit te beduiden hebben? Eigenaardige post.
Ja, dűh. Maar daar had het nog context.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Volgens mij refereert hij aan je laatste post in het RJPvD-topic, dummy!
Dan zal hij weldra toe zijn aan een koffiepauze - en wellicht is hij dan genegen mijn bescheiden vraagje te beantwoorden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:56 schreef Gellius het volgende:
Hij zal nu zo langzamerhand toch wel eens zijn bul gehaald hebben en ergens op een verre plattelandsschoolGeschiedenis & Staatsinrichting
geven?
quote:
Hallo wyccie. Ik moest vandaag nog aan je denken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:38 schreef wyccie het volgende:
Nee, op vrijdag de vrijdagpoes, Tokay.
Oh jee, wat voor afschuwelijks is er voorgevallen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:39 schreef Tokay het volgende:
Hallo wyccie. Ik moest vandaag nog aan je denken.
Mal kind, waarom denk je dat?quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:40 schreef wyccie het volgende:
Oh jee, wat voor afschuwelijks is er voorgevallen?
Ik ook. Heb vandaag de hele dag niet bijgedut.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:59 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het nu wel bedtijd, wyccie.
Dat is mij niet bekend. Meneer was een man van de geest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:33 schreef pyl het volgende:
Enfin, meneer heeft iets op zijn kerfstok in Algerije, waarschijnlijk.
quote:
quote:Het Student is in den olie, in den olie is het Student
Het Student is in den olie, in den olie is het Student
Koekkoek (koekkoek)
Koekkoek (koekkoek)
Ja, Apro moet in den hoek
Koekkoek (koekkoek)
Koekkoek (koekkoek)
Ja, Apro krijgt voor z'n broek
Hij moet 't maar versieren bij al die Arabieren
Als haremmeisje met een blonde pruik
Ik zie hem daar al dansen, knipogen en sjansen
Apro met z'n blote witte buik
En mocht 't daar niet lukken bij die Arabier
Dan rijden we voortaan op lekker schuimend bier
quote:In de atmospheer der academische wereld ademt de klaplooperij ruim en gemakkelijk, zij leeft er vrij, zij tiert er met wellust, zij heerscht er met hevigheid en gerustheid, dan eens grof en lomp, dan weder fijn en beleefd, ook wel vriendelijk en zacht, zoodat zij den oplettendste ontsnapt, tot zij eindelijk overgaat, als koortsen die in elkander beginnen te loopen, in de klaplooperij der geklaploopten zelve en ontaardt in eene aangename en wellevende ruil van vriendschapsbetuigingen door uiterlijkheden van meer of minder aanbelang bevestigd en uitgedrukt. Klaplooperij is een Proteus die allerlei gedaanten, allerlei karakters, een cameleon die allerlei kleuren aanneemt. Zij stoort zich aan rang, ouderdom noch geld en onafhankelijk van al de overige hoedanigheden - wel eens er mede in strijd - van denzelfden persoon kleeft zij op hem als eene kwaal; he will hang upon him like a disease, zoo als Shakespeare ergens zegt. Zij is eene wolk voor de starren die niet voorbij drijft, een ongewacht en misselijk toegift op den inwendigen toestand der ziel; zij wordt als surprise op het dessert der kennismaking voorgediend.
quote:Ladies and gentlemen, welcome to klaploperij, the word and the act. While klaploperij cloaks itself in a plethora of disguises, its favorite mantle still remains... sex. klaploperij devours all it touches, its voracious appetite rarely fulfilled. Yet klaploperij doesn't only destroy, it creates and molds as well. Let's examine closely then this dangerously evil creation, this new breed encased and contained within the supple skin of woman. The softness is there, the unmistakable smell of female, the surface shiny and silken, the body yielding yet wanton. But a word of caution: handle with care and don't drop your guard. This rapacious new breed prowls both alone and in packs, operating at any level, any time, anywhere, and with anybody. Who are they? One might be your secretary, your doctor's receptionist... or a dancer in a go-go club!
quote:Drie Studentjes
Daar waren eens zeven kikkertjes
Al in een groene sloot,
Toen kwam er een boer op klompen aan—
En die trapte ze allemaal dood.
Daar waren eens drie studentjes
Drie vrienden in lust en in nood;
Ze sprongen zoo moedig de wereld in,
En de wereld—trapte ze dood..
Lief meisken met blonde lokken,
Met een kolk van gevoel in den blik,
Ai gun, dat ik van hun bitter lot
Aan uw voetjes een liedeken snik!.
Een liedeken, dat is uw boezem
Alleen in kleur van albast,
Zijn glooiing met bangzoete dauwdroppeltjes
Van medelijden beplast.![]()
Hun jonge harten klopten
Voor wat goed is en welluidt zo fier;
Voor waarheid en wijn, voor vrouwen,
Voor vrijheid en Beiersch bier.![]()
Hun ijzeren vuisten beukten
Zoo graag op een schurkenkop;
Hun lippen vingen zoo gretig
Een maagdelijk kusjen op.![]()
Donderend dreunden hun stemmen
Den kruipenden huichlaar in 't oor;
Leeuwerikzoet stegen ze opwaarts
In 't jubelend vriendenkoor..
Blij was ook hun lach, ferm hun handdruk,
Breed hun borst en hun oogopslag kloek;
Rood hun wang, zout hun scherts, krul hun haren,
Geniaal en talentvol hun vloek..
Idealen, sigaren, beurs, tafel,
Ze hadden alles gemeen.
Hun geloof en hun twijfel, hun liefde
En hun haat en hun kelder was één.![]()
Alle morgens van tienen tot elven
Henstten ze samen vol vlijt,
En van elven tot vieren bezochten
Ze eendrachtig de societeit..
Op ze dronken, op Stegerhoek's kleppers,
Met de vier van Van Hees of met Zuur,
Op schaatsen of wandlend, de melk in
Uit de borsten der vrije natuur..
Maar meer dan die melkspijs woog hun
't Vaste brood der wetenschap zelf,
En daarom hengsten ze eerst vlijtig
Alle morgens van tien tot elf..
Ja, nauw was nog de verdooving
Van het bierrijk diner voor een sterk
Kop koffie, etc. bezweken,
Of zij togen weer samen aan 't werk;.
En blaârden in boeken en blokten
En pompten, en dronken thee,
—Of, als het te warm was, Rijnwijn,
En, was het te koud, punc-brűlé.—.
Eerst om tien uur beloonde wat "stokouds
En geurigs" van Weydung hun vlijt,
En van elven tot vieren bezochten
Ze eendrachtig de societeit.![]()
Daar spraken ze dan zoo diepzinnig
Over Hegelsche philosophie,
En dronken drieënig uit één flesch,
En elk van de drie dronk voor drie..
En al hun zoete geheimen,
Al de smart, die hun boezem omsloot,
Al hun feilen, hun deugden, hun beden,
Die legden ze elkander dan bloot..
Eén fluisterde dan zo teeder
Van een schoon blauwoogig kind,
Dat hij eens op een zomerconcert zag
En sedert had bemind.![]()
Nooit, zei hij, daalde de zonne
Zóó blozend van wellust in zee,
Als toen hij voor 't eerst háár zag kijken
Naar de goudvischjes van Couvée..
Nooit speelde 't korps van Dunkler
"Das Bild der Rose" zóó zoet,
Als toen zijn blik den blikslag
Dier bleeke roos had ontmoet..
Daar lag in dien blik iets kwijnends,
Iets smachtends naar hij wist niet wát;
Iets, dat, dacht hem, ook in 't klagend
Gefluit van den nachtegaal zat..
En hooger gloeiden zijn wangen,
Als hij sprak van dat klagend gefluit,
En sneller dronk dan het drietal
Ontroerd de glazen uit..
Eén dacht dan aan 't naderend scheiden,
En 't was, of ze trilden van pijn,
Maar ook, en hun oog blonk weer zalig,
Hoe het weldra reunie zou zijn!.
Hoe dan nog eens zooals vroeger
Door de straten der Sleutelstad
Hun leeuwerikstem zou weergalmen
Van het godlijk Io Vivat!.
En noemde zijn lip dien feestpsalm,
Dan grepen zij eerbiedvol 't glas
En orgelden driestemmig 't heilig
Nostrorum sanitas..
Eén sprak dan zoo dof en zoo hoonend
Van het lijder dezer eeuw,
De gansche wereldhistorie,
Zei hij, was hem één schreeuw,.
Eén rauwe schreeuw om wrake
Over hen, wier vuig belang
Het menschdom vertrapt en verknoeid had,
Al zestig jaarhonderden lang!.
Maar de dag des gerichts was niet ver meer!
Reeds kleurde 't morgenrood
De toppen der bergen en spelde
Den nacht der leugen den dood!.
Reeds hoorde hij 't lied van de valbijl,
Die den kop der dwingelandij
Van haar rotten romp zou scheiden:
"De verjongde volkren zijn vrij!".
En dan schoten er bliksemstralen
Uit zijn zielvol donker oog,
En dan hief hij de twee voorste vingers
Van zijn rechterhand statig omhoog..
En dan zwoer hij zoo vreselijk ernstig,
Dat ook zijn zwaard in de eerste rij
Op het slagveld des geestes zou kampen
Tegen domheid en tirannij..
En dan zwoeren ook de andren, en riepen
Om Plooi, en alle drie
Bezegelden zij hun gelofte
Met een glas of vier Oeil de perdrix..
Ja, het waren drie brave studentjes!
Die vrienden in lust en in nood!
Blij sprongen ze in de armen der wereld,
En de wereld ? kneep ze dood..
Blondlokkige Johanna!
Ai gun, dat droeve bard,
Vóór hij verder zijn liedeken afsnikt,
Eerst een uitschreie tegen uw hart..
Want breken wil hem het zijne,
Als hij denkt, hoe oneindig veel groots
De klauw der wereld reeds smakte
In den killen afgrond des doods..
Nam ze ook niet zijn dichtersdroomen
Wreedaardig bij een been
En sloeg hun de hersens te pletter
Tegen den werklijkheidssteen?.
Zijn gezang, dat de objectiveering
Van de idee der wereldsmart was,
Zette zij 't niet met de verzen
Van ?—in ééne klas?.
Johanna! blondlokkig meisken!
Ai, gun uw miskenden Piet,
Dat hij eerst uw boezemglooiing
Met een tranenmeer overgiet!.
En nu, aanhoor, hoe treurig
De geschiedenis endt van de drie,
Die zoo'n duren eed eens zwoeren,
Een eed bij de Oeil de perdrix..
Eén voer er naar 't land der vampyrs
En der kruipende slangen af;
Hij kampte er trouw voor de waarheid,
En vond er jong een graf..
Want wel was zijn vuist van ijzer
En goed voor een schurkenkop,
Maar tegen slangen en vampyrs—
Daar kon hij niet tegen op..
Eén bleef er, waar 't oog op vampyrs,
De voet op geen slangen stoot;
Hij bestreed er vooroordeel en domheid,
En vond er een langzamen dood..
Want, al beet hem geen giftige slange,
Al zoog geen vampyr zijn bloed,
Daar waren padden en wespen—
En die deden hem ook al geen goed..
Maar het akeligst lot trof den jongste,
De zwakste ziel van de drie,
Die eenmaal dien duren eed zwoeren,
Dien eed bij dien Oeil de perdrix..
Zij hebben den armen strijder
Zóólang gerold en gesold,
Tot al, wat er frisch was en edel
In zijn vrije borst, is gestold..
Tot hij eindlijk, het worstelen moede,
Zich de handen knevelen liet
En om den lieve vrede
De zaak der vrijheid verried..
Ik geloof, hij kreeg een betrekking,
En ook een echtgenoot;
Zij blonk wel niet uit door schoonheid,
Maar haar inkomen, zei men, was groot..
Ook kocht hij een stel witte dassen,
En de wereld riep er van,
Hoe hij zich zondaar bekeerd had
Tot een braaf en fatsoenlijk man..
Toch scheen het, of hij den vrede
Niet bij zijn bekeering hervond,
Want—nimmer speelde de glimlach
Van vroeger weer langs zijn mond..
Slechts als hij een ouden makker
Op het slagveld verbloeden zag,
Dan weerlichtte er plots om zijn lippen
Een vreemde, geheimvolle lach;.
Een lach, nog oneindig veel fletser
Dan die lijkengrimlach, dien Jan
Van Beers eens den mond zag plooien
Van zeker zieklijk jongman;.
Een lach, die getuigde van lijden,
Zóó gruwzaam, zóó peilloos diep,
Dat die hem loeg mocht bidden,
Dat ook hij den heldendood sliep,.
Den schoonen dood der vrienden,
Met wie hij de Sleutelstad
Eens zo leeuwerikblij deed daavren
Van 't heilig Io vivat!
Fi donc, alleen het groen is onzijdig, heer pyl, de student bepaald niet. ''Aan zijne fiere, imponerende houding herkent men hem.''quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:53 schreef pyl het volgende:
En van dat staaltje ware heldenmoed neemt het student Apropos zelfs niet eens notie.
Nee, 'ius, wel met uw omtrekkende bewegingen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:35 schreef Gellius het volgende:
Niet bekend met de uitdrukking "het student", 'pro?
Van die cultuur - die ik geenszins geringschat! - kunnen we wat dit aangaat dus weinig hulp verwachten. En al die doeken, hoofdbanden en gezichtsbeharing verhullen ook al meer dan ze prijsgeven (quote:Geschilderde portretten uit de cultuur der muzelmannen zijn vaak zo tijdloos - vandaar.
Inderdaad. Ik vreesde al voor uw verzoek om verdere aanwijzingen, want dat zou het portret van deze formidabele geleerde tot een plaatje voor Dummies hebben gereduceerd.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:49 schreef Gellius het volgende:
Ach, Jean-François Champollion natuurlijk. Eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
Sterker, Champollion is daar al eens gepasseerd (in een tijd dat de Dummies nog goed in vorm waren, zeg ik er even bij). Hij was daar baardloos, inderdaad.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:13 schreef Apropos het volgende: Inderdaad. Ik vreesde al voor uw verzoek om verdere aanwijzingen, want dat zou het portret van deze formidabele geleerde tot een plaatje voor Dummies hebben gereduceerd.
Dat. Of rare geurtjes.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:26 schreef Gellius het volgende:
Voor je het weet brengen ze beestjes mee, Tokay.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:47 schreef pyl het volgende:
stenograaf!
Maar alleen vooral bekend als letterkundige, begrijp ik het zo goed?
Je zou toch je horizon eens wat moeten verbreden, beeeer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:07 schreef beeer het volgende:
Frans Netscher
Dat sluit ik zeker niet uit.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:16 schreef Apropos het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat deze flegmaticus al eens geraden is.
Tja, tja, dat klopt wel, ja. (Ofschoon 'kil' een kwestie van smaak blijft.)quote:Had vast een kille prozastijl.
Alleen wanneer het zelfspot is.quote:Ik meen een twinkel van ironische spot in zijn oogopslag te mogen ontwaren, hetgeen rechtsfilosofie als vakgebied uitsluit.
L'embarras du choix in haar (zijn?) geval.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:58 schreef Gellius het volgende:
Die staat vast over een geurtje te twijfelen. Dat kan effe duren.
Hmmmmmmmm .... dat klinkt verleidelijk, maar neen, dank, ik abstineer.quote:Sigaartje?
Zelf weten, hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:02 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmmm .... dat klinkt verleidelijk, maar neen, dank, ik abstineer.
Zo heb ik het nog nooit horen formuleren!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:03 schreef wyccie het volgende:
Pyl, heb jij je cupidootje gekanteld?
Sorry, hallucinatie mijnerzijds.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:07 schreef pyl het volgende:
Om antwoord te geven op je vraag: neen, hoezo?
quote:De sigarettenroker is de lompenproletariër van het café. Hij is een, ronduit gezegd, egocentrisch stuk protoplasma, zich kuchend en rochelend door de wereld bewegend, onderwijl naar alle richtingen een geelgroenachtige slijmafscheiding sproeiend. Probeer de sigarettenroker niet omwille van de leefbaarheid van het gemeenschappelijk werkvertrek tot enige matiging te bewegen. Hij verandert ter plekke in een karikatuur van zichzelf, tot alles bereid als daar dat ene verlossende nicotineshot op de longen tegenover staat. De sigarettenjunk is, als hij niet enigszins door zijn omgeving wordt beteugeld, een schimmel op de samenleving. Hij is de vuurvretende terrorist van de tweedeklascoupé, hij is de adembenemende gesel van het eersteklasserestaurant, hoestend en proestend de kus des doods gevend aan de geserveerde spijzen en wijnen.
Nee, dan de sigarenroker, de aristocraat onder de nicotinegebruikers. Wat heeft de mensheid niet aan hen -ik kan wel zeggen: ons- te danken! Hoeveel muziekgenot is ons niet geschonken door sigarenrokers als Franz Liszt, Daniel Barenboim en Arthur Rubinstein? De acteur/regisseur Orson Welles, die reeds in de wieg een Montecristo Por Larranaga tussen de witte tandjes klemde, heeft niet toevallig de beste films uit de geschiedenis van de cinematografie vervaardigd.
Oh, dan is het goed. Vergas me maar.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:15 schreef Gellius het volgende:
Maar dat is een sigarettenroker, wyccie..
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:54 schreef pyl het volgende:
Ik wacht even totdat Tokay heeft geantwoord.
Ik twijfel tussen Brut of Old Spice.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:02 schreef pyl het volgende:
L'embarras du choix in haar (zijn?) geval.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:44 schreef Gellius het volgende:
Toch geen uitbraak van Authentic Maroussia, mag ik hopen. Dat is een akelige dood. Maar: geschiedfilosoof dus. Of gewoon een historicus?
Bij Athenaeum?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:20 schreef Gellius het volgende:
Ach nee, Collingwood.. Staat in de kast.
.
hihiquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:38 schreef pyl het volgende:![]()
Tokay: gokje op Mustafa Kemal Ataturk. (Zonder hulplijn.)
quote:Op maandag 23 juni 2008 08:59 schreef Gellius het volgende:
Maar natuurlijk, Tokay. Pourquoi ne pas ętre heureux?
quote:Op maandag 23 juni 2008 09:08 schreef Tokay het volgende:
[..]
Aaaaaahhh....
Je mist mijn zoete plaatjes.Ik wíst het!
Zien misschien, geloven niemand.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:16 schreef Tokay het volgende:
Maar meneer is natuurlijk een Engelsman, dat ziet immers iedereen.
Meneer (een Nederlander, dat ziet iedereen) is de schrijver van dit kinderliedje.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:31 schreef Gellius het volgende:
Drie schuitamboers, die kwamen uit het oosten (2x)
Van je rom-bom-wat maal ik er om
Die kwamen uit het oosten rom-bom.
Een van de drie, zag daar een aardig meisje (2x)
Van je rom-bom-wat maal ik erom
Zag daar een aardig meisje rom-bom.
.
Trčs bien!quote:Op maandag 23 juni 2008 14:27 schreef pyl het volgende:Oeh, ja, wie is dat toch ook alweer??
Een ondergewaardeerde Duitse schrijver, deze Oostenrijkse componist.
quote:Op maandag 23 juni 2008 11:31 schreef Gellius het volgende:
Een van de drie, zag daar een aardig meisje (2x)
Van je rom-bom-wat maal ik erom
Zag daar een aardig meisje rom-bom.
Nee, die heb ik al eens geplaatst ook.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Apropos het volgende:
Het is niet Robert Walser.
Ach, meneer is een personage van Borges.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Gellius het volgende:
Dat is inderdaad uitgesloten. Mijnheer stierf een klein decennium voordat hij geboren werd.
quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Gellius het volgende:
Dat is inderdaad uitgesloten. Mijnheer stierf een klein decennium voordat hij geboren werd.
Welja!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:21 schreef Gellius het volgende:
'Hij" zijnde Günther Grass, zwakzinnigen.
Ja, dat kan ik me wel herinneren. Zeker.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:17 schreef Gellius het volgende:
Franz Biberkopf was véél spekkiger (en zweteriger!) dan deze mijnheer!
quote:Op maandag 23 juni 2008 14:57 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer stierf een klein decennium voordat hij geboren werd.
Wie heb je gebeld Z, wie heb je gebeld?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:35 schreef Z het volgende:
Franz Wedekind, ook wel Frank.
Sergey Brin, maar die was er niet, toen heb ik het maar aan Larry Page gevraagd.quote:Wie heb je gebeld Z, wie heb je gebeld?
Hij verblijft wel vaak in Frankrijk denk ik zo.quote:Ontopic: Franse chansonnier met ironies-maatschappijkritiese inslag.
Op doorreis? Vakantie? Om op te treden?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:02 schreef Z het volgende:
Hij verblijft wel vaak in Frankrijk denk ik zo.
Dat kan ook niet anders, wanneer men de trekken van Herman van Veen en Maarten 't Hart in zijn gelaat verenigd heeft.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:15 schreef Z het volgende:
Meneer had het druk met andere zaken. In meneers werk zit waarheid.
Ik zie geen tegenspraak. De column is een sullig genre.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:31 schreef Apropos het volgende:
Wat? Is dat sullig wezen columnist?
Zeker, en daarom niets voor Z.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:59 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zie geen tegenspraak. De column is een sullig genre.
We krijgen het financieel dagblad via het werk van aanstaande, hij staat in de bijlage vrijdag. Ik moet altijd om hem gnfln, z'n toontje, z'n foto. Prima bijlage overigens, met een hoop kunst ook. Nicolaas Klei is van omfietswijn toch? En dat is een behoorlijke snoblog toch?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:59 schreef Tokay het volgende:
(Ik vind Nicolaas Klei veel leuker over wijn schrijven. Maar da's mijn bescheiden mening.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |