abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59364036
Ik voed Pepijn ook overal!
Rustig ergens gaan zitten doe ik alleen als ik denk dat het voor Pepijn te druk is om te drinken.

Iemand een idee waar ik de voedingswaarde van moedermelk na een jaar kan vinden?

Onze kinderarts is een prima vent, en zit keurig met ons op 1 lijn, maar vandaag maakte hij 1 verkeerde opmerking in mijn ogen.
Wat hem betreft is borstvoeding op Pepijns leeftijd echt geen voeding meer maar hooguit drinken en fijn voor moeder en kind, maar zou de voedingswaarde echt wel achteruit gegaan zijn.
Ik had geen zin in de discussie vanochtend, maar wil hem eigenlijk wel de volgende keer een onderzoek onder zijn neus schuiven met de voedingswaarden ofzo.
pi_59364184
quote:
Is there any value in breastfeeding after six months? Does breastmilk lose its nutritional value at that time?

Breastmilk composition does change around six months. But that does not mean that breastmilk has no nutritional benefit for the older baby. It is just part of God's creation design since around that time babies begin eating some solids and getting their nutritional needs met in other ways. It is known that the composition of milk (as well as the supply) changes after the time that solids are added--thus the general term for breastmilk past the sixth month "weaning milk." There does remain a significant percentage of protein and fat calories in breastmilk, and other essential amino acids, vitamins (A, Thiamine, Riboflavin, Niacin, Pyridoxine, Folic Acid, B 12, C, D, E, K), nutrients, etc. that will contribute to an overall nutritionally sound diet. What is known through studies is that babies that are continued to be breastfed continue to receive immunological benefits from the immunoglobulins, lysozyme, lactoferrin, complement, lactoperoxidase, macrophages, lymphocytes, interferon, "antistaphylococcal factor," and "bifidus factor" contained in breastmilk. Studies also indicate that breastfed babies have a lower incidence of gastro-intestinal and respiratory infections as long as breastfeeding continues. The American Academy of Pediatrics recommends breastfeeding for a minimum of one year, and all lactation sources indicate that breastmilk can continue to be a significant part of the infant's nutrition past the first year.
Even Googelen op nutritional value breastmilk, dan vind je wel wat antwoorden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59364350
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:51 schreef p_iglet het volgende:
Ik voed Pepijn ook overal!
Rustig ergens gaan zitten doe ik alleen als ik denk dat het voor Pepijn te druk is om te drinken.

Iemand een idee waar ik de voedingswaarde van moedermelk na een jaar kan vinden?

Onze kinderarts is een prima vent, en zit keurig met ons op 1 lijn, maar vandaag maakte hij 1 verkeerde opmerking in mijn ogen.
Wat hem betreft is borstvoeding op Pepijns leeftijd echt geen voeding meer maar hooguit drinken en fijn voor moeder en kind, maar zou de voedingswaarde echt wel achteruit gegaan zijn.
Ik had geen zin in de discussie vanochtend, maar wil hem eigenlijk wel de volgende keer een onderzoek onder zijn neus schuiven met de voedingswaarden ofzo.
Hier heb ik geen verstand van, maar ik zou mij er wel iets bij voor kunnen stellen als het er om gaat dat een kind op een gegeven moment kauwbewegingen meot leren ontwikkelen en zijn kaken moet trainen....alhoewel zuigen aan de borst volgens mij ook een marathon op zich is.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:11:12 #104
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59364583
Rimpelhond, de beweging die een baby met de mond maakt tijdens het drinken aan de borst lijkt meer op kauwen dan het zuigen aan een fles. En leren kauwen sluit borstvoeden niet uit.

Ik heb overigens wel het idee dat Emma wat meer moeite heeft met drinken uit beker, dat ze dan haar tong in de beker doet (als een beestje) in plaats van er onder. Meer langvoedsters die dat herkennen?Nebelung? voed jij nog trouwens?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59364717
Ik dacht juist dat borstgevoede kindjes sneller uit een beker konden drinken...
Fons deed dat iig erg snel, drinken uit een flesje lukt nu pas.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:20:50 #106
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59364844
Anna kan nog niet goed uit een beker drinken. Niet door de bv, maar omdat ze schrikt als ze water voelt en dan gaat de beker om.

Tot een maand of 4 heb ik overal en nergens gevoed. Maakte me niet uit. Daarna was ze erg snel afgeleid en heb ik meer rustige plekjes gezocht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:21:27 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59364864
Ik merk in elk geval aan Maud dat ze uit de fles drinkt alsof het een tepel is. Dus tong eronder ipv er tegenaan. Echt drinken uit een beker doet ze niet, maar ik kan het weleens uittesten....
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:25:06 #108
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59364955
Emma kon ook wel vlot uit een beker drinken maar het valt mij weleens opdat ze dus haar tong boven ipv onder doet, ik vraag mij af of dat 'zomaar' is ontstaan of dat er meer bvkindjes zijn die dat doen. Ze drinkt liever zuigend zeg maar.
pi_59364976
ow dat is het punt ook niet hoor rimpelhond,
puur en alleen leven op borstvoeding na 6 maanden of een jaar nog lijkt me zeker neit goed voor het kind.
het ging me er meer om dat de kinderarts borstvoeding dus niet telt als calorie intake, maar alleen als een gezellige vorm van vochtinname.

Pepijn drinkt overigens keurig uit een beker of glas zolang we helpen met vast houden.
pi_59365131
Moedermelk bevat 20 calorieen per 0,02 l. vond ik ergens.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:58:11 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59370280
P-iglet, voor zover ik heb gezien kan pepijn ook prima eten... lekker aan de aarbeien en geitenkaas...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:03:35 #112
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59372342
Ticootje, ik denk ook niet dat mensen het erotisch vinden en dat mensen mijn borsten zien boeit mij eigenlijk ook niet. Ik ben ook helemaal niet preuts, maar ik vind het borstvoeden zo'n enorm prive moment. Dat wil ik gewoon niet ergens doen waar veel mensen zijn. Ik zou mij liever even terugtrekken naar een aparte kamer en desnoods de wc's of een pashokje, maar nooit midden in een winkel. Ik vind ook niet dat ik mensen hoef te confronteren met mijn blote borsten of een borstvoedende moeder met kind. Maar ik denk dat veel mensen het hier echt niet met mij eens zijn wat dat betreft. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs asociaal om bijvoorbeeld midden in een winkel te voeden of op een terras. Naar de wc gaan is ook heel natuurlijk en seks hebben ook, maar sommigen dingen doe je gewoon prive.
pi_59372429
Ik zit er ook totaal niet mee, eigenlijk gewoon omdat er niks te zien valt. Ik hou ook niet van mensen die er heel de boel uitgooien, eens goed richten met de tepel, en dan het kindje aanleggen...
Een groot verschil, vind ik...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:14:58 #114
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59372601
Eten en drinken is toch iets wat iedereen overal doet? Bv vind ik hetzelfde. Wat mij betreft valt het dus niet in dezelfde categorie als naar de wc gaan of seks hebben. Wel probeerde ik te zorgen dat anderen er geen last van hadden. Vaak zag iemand het niet eens.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_59373034
P-iglet, op borstvoeding.com vind je een aantal artikelen (vertaald in nl, oorspronkelijk geschreven door Jack Newman) over voeden van een kind na pakweg een jaar. Er zijn daar nog meer artikelen te vinden, met name de referenties zijn interessant. Ook op de site van Jack Newman zelf vind je dergelijke artikelen.

Verder vind je op de sites van WHO, van de AAP (Amerikaanse Academie van Kinderartsen ) en Unicef redenen om langer te voeden.

Ik zou best voor je willen zoeken, ware het niet dat ik het even erg druk heb (wel borstvoedingsgerelateerd overigens haha )
Variety is the spice of life
pi_59373105
thx nebelung, ik ga ff rondneuzen, het heeft ook geen haast want we moeten 7 september pas terug naar de kinderarts...
Maar kan me niet voorstellen dat ik dan helemaal gestopt ben met bv. En toen ik zei dat ik het er niet meeeens was wat hij vertelde zei hij dat hij me wel een onderzoek kon laten zien wat dat uitwees. Nou wil ik dus mooi het tegendeel bewijzen.
pi_59373171
Oh, september pas. Als ik iets relevants vind/zie voor die tijd dan pm ik je wel even. Ik moet nog artikelen hebben, maar ik moet dringend ruimen.

Ik kan haast wel raden wat dat voor onderzoek is en door wie haha, zo voorspelbaar. Google maar eens op Sauer)
Variety is the spice of life
pi_59373385
ja das die lolbroek die voor nutricia werkt toch en als enige beweert dat bv geen voordelen heeft boven kv?
maar kan me verder niet voorstellen dat hij dat onderzoek bedoeld, afgezien van zijn foute kennis over de voedingswaarde is hij verder namelijk wel voor lang borstvoeding enzo, maar meer om sociaal emotionele redenen voor moeder en kind.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 21:25:49 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59374294
Volgende week moeten we naar het CB, ben benieuwd wat deze arts van bv vindt. De eerste arts vergeten we de tweede pas wel positief, maar de wvk is altijd super enthousiast, zo leuk vind ik dat.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 07:23:29 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59382736
Sil, in het begin dacht ik over in het openbaar voeden een beetje als jij. Ik heb zelfs een paar keer flesjes afgekolfde melk meegenomen als we voor langere tijd van huis gingen en Devin in die tijd moest drinken. Maar dat had er voornamelijk mee te maken dat ik (vooral tijdens het voeden) lekte als een gek en de melk er vaak met volle kracht uitspoot als Devin losliet
Al vrij snel zag ik echter de lol en het gemak in van altijd en overal kunnen voeden en ik kon er ontzettend van genieten om bijvoorbeeld tijdens het wandelen ineens ergens op een bankje te gaan zitten en meneertje heerlijk te laten drinken
En nog steeds hoor, ik leg hem werkelijk overal aan als hij wil drinken. In drukke, volle restaurants ofzo zoek ik vaak wel een wat rustiger plekje op, maar dat is vooral omdat hij anders zo afgeleid raakt.
Het scheelt natuurlijk wel dat Devin inmiddels zo oud is dat het drinken geen volledige voeding voor hem is en hij aan een paar minuutjes, soms zelfs tientallen seconden, genoeg heeft.

Oh, en wat betreft het blote borsten - gebeuren: Topless zonnen deed ik alleen liggend op mijn buik (behalve onder de zonnebank) Ik heb me nooit zo op mijn gemak gevoeld met blote hangers
Ze zijn nu een stukje groter dan "normaal" en ik ben al bijna een jaar lang van ingetrokken tepels af , maar tijdens het voeden zijn ze echt vrijwel niet zichtbaar. Tenzij Devin weer eens loslaat, net terwijl hij mijn kleding opzij geschoven heeft
Maar ik doe er niet paniekerig over en dat had ik me van te voren ook niet kunnen voorstellen.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:02:11 #121
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59384003
when does the hurting stop?
Saartje
pi_59386232
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
when does the hurting stop?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:01:26 #123
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59387894
Och Maneki! Ik heb echt met je te doen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:46:52 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59392737
Maneki, het zit je zo tegen.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:19:09 #125
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59393297
Och Maneki toch. Ik vind het zo knap dat je doorzet en ik heb het zo met je te doen dat het nog steeds niet makkelijk gaat. Ik hoop echt dat je nou snel medicijnen hebt die wel helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')