abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59238738
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:41 schreef madelien het volgende:

[..]

Peter R. de Vries vermeldt in de oude uitzending dat er op 23 juni, toen Paulus als verdachte was gearresteerd en werd gehoord, huiszoeking werd gelast. Dit is afgeblazen wat Karin Jansen in een brief heeft bevestigd. Het staat in het tweede deel van de uitzending.
http://video.google.nl/videoplay?docid=4120106559943988074&q=p

Maar hier staat het ook:
[..]

http://arubadirtypolice.b(...)-van-der-sloots.html
Leuk, met z'n allen uitdokteren wat de WARE datum is geweest van de huiszoeking, wat een teamgeest..

Maar eh... de uitzending van PrdV terug luisterend realiseer ik me dat deze uitzending werkelijk bol staat van speculaties, insinuaties en suggestieve opmerkingen.. een vergissing valt dan ook niet meer uit te sluiten denk ik...

Maar ok, hoe komt PrdV er nou eigenlijk bij dat huiszoeking op 23 juni 2005 zou hebben plaatsgevonden? Wie kan dat vertellen? PrdV heeft toch ook de diverse nieuwsbronnen kunnen volgen? Waarom dan 23 juni noemen? Heeft hij inzage gekregen in het bevel tot huiszoeking? Wat zegt Mw Jansen hieromtrent? Ik heb geen tijd meer om verder te zoeken, ik moet nu echt aan het werk..

De hits die ik vind op '23 juni' hebben uitsluitend betrekking op de uitzending van PrdV, zoals ArubaDirtyPolice en SM's.
De hits die ik vind op '15 juni' hebben betrekking op nieuwsbronnen zoals FOXnews en USA Today en 'timelines'..
--------------------------------
Hier nog een nieuwsbron: http://www.foxnews.com/story/0,2933,159601,00.html

''Aruba Cops Search Dutch Suspect's Home
Wednesday, June 15, 2005

ORANJESTAD, Aruba — Authorities on Wednesday searched the home of Joran Van Der Sloot (search), the 17-year-old son of a Dutch official who was one of the last known people to see Natalee Holloway (search), a missing Alabama teen, alive.''

even verderop:

''The three young men have been in police custody since last Thursday. They have since changed their accounts of what happened at the lighthouse and afterward.''

deze arrestatie moet dan op donderdag 09-06 hebben plaatsgevonden.... Klopt dat?
--------------------------------
Zie bv ook deze timeline: http://members.aol.com/Wo(...)_09_thru_june30.html

On 6-15 --approximately 16 days after [..... verhaaltje over arrestatie - OF] Police Investigators, accompanied by the ARUBAN Attorney General and several high-ranking Police administrators, FINALLY searched the Suspects VAN DER SLOOT home for only 4 hours (with a dog, reportedly the dog obtained by the UNITED STATES F.B.I., also utilized), appearing to take away suitcases of suspected physical evidence (including a personal computer, Current Murder Suspect PAULUS VAN DER SLOOT’s portable computer, and cameras) and their 2 vehicles. (a medium-blue colored SUV truck, and a red jeep) Investigators wrapped up their search at about 4 p.m. Six Police officers guarded only the entrance to, but not the perimeter of, the property. “Meticulous Police work takes time. You have to build up an investigation. You can’t just go in there like a cowboy,” ARUBA Prosecutor KARIN JANSSEN said when asked why Investigators had waited more than two weeks to search the Suspects SLOOT's home for only 4 hours. (Does either vehicle have four-wheel-drive for possible use to the “Arikok park possible temporary grave a tipster led “Texas EquuSearch“ to on 7-12? (likely, at least one-the jeep, and probably both, have four-wheel-drive capability)). BEN VOCKING (a.k.a. “Ben King”), an ARUBAN attorney in ARUBA Justice System prosecutor’s office (“Head of the Support Division of the Attorney General“) and good friend of Current Murder Suspect PAULUS VAN DER SLOOT was also seen with Current Murder Suspect PAULUS VAN DER SLOOT at SLOOT home while Police were searching the Suspects VAN DER SLOOT home.
------------------------------------
Fyne dag allemaal!!
pi_59239616
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:15 schreef mrBhimself het volgende:

[..]

Het wordt helemaal niet bevestigd in de uitzending. Het enige wat de Vries doet is de suggestie wekken dat hij over brieven beschikt waarin dat zou staan. Hij laat zogenaamd citaten uit de brieven zien, maar de totale brief brengt hij niet in beeld, waarom niet zou je zeggen.

Hij krijgt bij advocaat Carlo terecht geen antwoord op zijn vragen. Zou hij die vragen wel beantwoorden, dan zou Carlo daarmee zijn klant-raadsman relatie schenden. Alleen al het feit dat hij met een verborgen camera een interview met Carlo opneemt is verwerpelijk.

Omdat hij geen antwoord op zijn vragen krijgt, probeert hij op basis van suggestie bij de kijkers de indruk te wekken dat hij weet hoe het zit. Hij weet echter helemaal niks zeker.

Ik denk dat als hij dat in Nederland bij iemand van het kaliber Spong had gedaan hij onmiddellijk een zaak aan zijn broek had gehad...en terecht.
Misschien heb je gelijk. Maar het was Spong niet, dus we zullen het niet weten.
Peter R. is gewoon verreweg de beste misdaadjournalist en heeft diverse malen achteraf toch
gelijk gekregen. Maar ook Peter R. kan van gedachten veranderen tijdens zijn onderzoek, dat hebben we ook gezien.

En over die huiszoeking: in de oude uitzending van Peter R. wordt verteld dat op 23 juni (toen Paulus als verdachte was aangehouden) de huiszoeking werd afgeblazen door Bob Wit en het forensisch team werd weggestuurd.
Karin Jansen heeft dit in een brief van (ik meen 5 kantjes) aan Peter R. bevestigd.
Het hele verhaal is duidelijk in de oude uitzending te horen.

Het lijkt me sterk dat zoveel bronnen daarover liegen. Nee MrB, daar geloof ik niet in.

Wellicht is de huiszoeking op 15 juni afgeblazen door Ben King en op 23 juni door Bob Wit.

De politie mocht kennelijk niet zoeken waar ze wilden zoeken.
pi_59242867
ouwefiets schreef :
Mathew, [Voc]King en PvdSloot: en zo komen de draadjes weer samen.. Juristen op een klein Aruba, de [vriendschappelijke] relaties cq vriendendiensten komen wat mij betreft niet als bijzonder verdacht over.. In het geval Mathew zie ik geen enkel [causaal] verband met de zaak NH. Waarom suggereren dat Mathew wraak zou wil nemen? En dan? Komt tijd, komt raad zou ik zeggen.. of mis ik iets?

Ik denk het wel ouwefiets !
Deze man had alle redenen om wraak te nemen op Paul vd Sloot
In zijn ogen is alles en z'n hele leven verwoest door Paulus vd Sloot en Voking .
Hij heeft samen met z'n vrouw zelfs opgeroepen tot een boycot van Aruba .
Hij haat Aruba en the USA
In Maffia kringen is het niet ongebruikelijk om wraak te nemen op de hele familie en ze op zo'n manier min of meer levenslang te geven
En deze Mathew is ook in the States een graniet handel begonnen
Op meerdere fora ( oa dat Nwo blogje ) vroegen mensen wie de man toch was
die die graniethandel begonnen was,nou dat is deze Mathew dus .
Ik zal wat meer over hem posten want heb nogal wat gevonden .
Hij is in ieder geval Extreem geweldadig .

[ Bericht 1% gewijzigd door johan555 op 09-06-2008 12:39:24 ]
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_59244183
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:46 schreef madelien het volgende:

En over die huiszoeking: in de oude uitzending van Peter R. wordt verteld dat op 23 juni (toen Paulus als verdachte was aangehouden) de huiszoeking werd afgeblazen door Bob Wit en het forensisch team werd weggestuurd.
Karin Jansen heeft dit in een brief van (ik meen 5 kantjes) aan Peter R. bevestigd.
Het hele verhaal is duidelijk in de oude uitzending te horen.

Het lijkt me sterk dat zoveel bronnen daarover liegen. Nee MrB, daar geloof ik niet in.

Wellicht is de huiszoeking op 15 juni afgeblazen door Ben King en op 23 juni door Bob Wit.

De politie mocht kennelijk niet zoeken waar ze wilden zoeken.
Zoals ik al eerder aangaf is er hemelaan iets bewezen. Peter de Vries heeft de brief niet volledig in beeld gebracht. Het zou best een brief (van x kantjes) kunnen zijn geweest waarin Karin Jansen hem aangeeft dat hij geen informatie krijgt en zich nergens mee moet bemoeien.

Jij baseert je kennelijk helemaal op de uitspraken van Peter de Vries en neemt alles wat hij zegt als de waarheid aan. Mioet je vooral doen, maar het heeft weinig zijn om mij (en vele anderen denk ik) op die manier te overtuigen. Ik heb namelijk in de genoemde uitzending van de Vries helemaal geen bewijs gezien.

De politie heeft minimaal drie onderzoeken in de woning van van der Sloot uitgevoerd. Als men iets had willen/moeten vinden, dan zouden ze het al lang gevonden hebben. Als er niks is (of heel erg goed weggemaakt is), dan zul je het ok niet vinden.

Het is wellicht een idee om eens naar een van de CSI onderdelen te bellen om na te gaan of zij wel iets kunnen vinden. CSI Miami moet er toch een mooie uitzending van kunnen maken lijkt mij
--
pi_59248714
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:52 schreef mrBhimself het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf is er hemelaan iets bewezen. Peter de Vries heeft de brief niet volledig in beeld gebracht. Het zou best een brief (van x kantjes) kunnen zijn geweest waarin Karin Jansen hem aangeeft dat hij geen informatie krijgt en zich nergens mee moet bemoeien.

Denk je dat Peter R het zich kan permitteren om keihard te liegen met zoveel kijkers?

Had Peter R., als hij onzin liep te vertellen inmiddels geen advocaat op zijn dak gehad?

Waarom zou hij zoiets verzinnen trouwens, kun je me dat even uitleggen?

De gegevens genoemd in de uitzending waren al bekend voordat Joran zijn bekentenis deed.
http://video.google.nl/videoplay?docid=4120106559943988074&q=p
pi_59255631
Peter liegt niet, zo slim is hij wel. Hij is suggestief aan laat aan het individu over wat hij/zij er van wil denken. Dat is de manier waarop hij 'Televisie maakt' sommigen vinden het geweldig, anderen vinden het pulp.

Nogmaals, ik hecht weinig waarde aan het 'bewijs' van Peter de Vries, gelukkig doet het OM dat ook niet. Je hoeft mij niet te proberen te overtuigen dat Peter de Vries het gelijk aan zijn zijde heeft, dat is vergeefse moeite, als jij wel gelooft wat hij zegt/uitzend is dat prima toch!
--
pi_59256363
Het in de media verkondigen van vermoedens, bedenkingen en verdachtmakingen dmv speculatie/ suggestieve opmerkingen is echt iets anders dan '[keihard] liegen', 'onzin lopen vertellen' of 'verzinnen'.

Madelien, geeft niks hoor, de de halve wereld slikt de 'handenwringende' overtuiging van PrdV als zoete koek. Geeft niks, er gaan nml. veel makke schapen in één hok. Gelukkig zijn er ook nog een aantal mensen die koste wat kost proberen enige objectiviteit te behouden.
pi_59257306
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:09 schreef OUWEFIETS het volgende:
Het in de media verkondigen van vermoedens, bedenkingen en verdachtmakingen dmv speculatie/ suggestieve opmerkingen is echt iets anders dan '[keihard] liegen', 'onzin lopen vertellen' of 'verzinnen'.

Madelien, geeft niks hoor, de de halve wereld slikt de 'handenwringende' overtuiging van PrdV als zoete koek. Geeft niks, er gaan nml. veel makke schapen in één hok. Gelukkig zijn er ook nog een aantal mensen die koste wat kost proberen enige objectiviteit te behouden.
Ik dacht eigenlijk de verklaringen lezend, dat het verhaal van de Kalpoe brothers klopt.
Dat zou dus betekenen dat Joran en Natalee in dat straatje bij het Marriot zijn afgezet. Het lijkt wel alsof Joran gericht naar iets toewerkte toen hij Deepak opdrachten gaf.

Zouden Joran en Natalee nadat ze zijn afgezet door de broertjes, naar het huis van Joran zijn gereden?

Een lift ofzo?
pi_59257566
De broertjes hebben Joran en Natalee op het strand afgezet. De vraag is of dat een van de broertjes Joran later weer heeft opgehaald; dat is niet echt duidelijk. De betrokkenheid van de broertjes loopt dus of tot aan het strand of nog verder als een van hen Joran later weer heeft opgehaald en voor een alibi heeft gezorgd, althans een poging daartoe heeft ondernomen.
--
pi_59258241
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:46 schreef mrBhimself het volgende:
De broertjes hebben Joran en Natalee op het strand afgezet. De vraag is of dat een van de broertjes Joran later weer heeft opgehaald; dat is niet echt duidelijk. De betrokkenheid van de broertjes loopt dus of tot aan het strand of nog verder als een van hen Joran later weer heeft opgehaald en voor een alibi heeft gezorgd, althans een poging daartoe heeft ondernomen.
Deepak zat achter zijn computer en zijn broertje sliep toen Joran belde. De moeder en het zusje van de broertjes sliepen ook in dat huis en de auto van Deepak maakt veel lawaai, dus Satish is hoogstwaarschijnlijk niet teruggegaan alleen.

Joran probeert die broertjes ook te beschuldigen maar hij weet niet eens wie hem heeft opgehaald.
Iemand afzetten en dan nog even mailen dat je goed bent thuisgekomen?

Lees het gesprek tussen die drie in de politie- auto maar eens en stel je dan bij dat gesprek eens maar eens voor dat Joran er vanuit ging dat hij werd opgenomen en dat de Kalpoe broertjes zich hergens van bewust waren.

De Kalpoe broertjes zijn niet degenen die Natalee voor het laatst hebben gezien.
http://www.hollowaycase.com
pi_59270290
@Madelien:
De NL transcriptie heb ik opnieuw gelezen, dit keer volgens jouw tip en ik kan er eerlijk gezegd niet veel merkwaardigs uit opmaken. De verwijten en beschuldigingen vliegen welliswaar over en weer maar dat lijkt me bijna 'normaal' in deze omstandigheden. Het bij elkaar zetten van drie [tegenstrijdig aan elkaar verklarende] verdachten in een politieauto is vragen om geruzie. Wanneer ik me zo goed mogelijk in de situatie probeer in te leven, 'hoor' ik al lezende eigenlijk geen 'calculerende kunstmatigheden' van J. maar meer een ontredderd en impulsief gehakketak van alle drie.
pi_59286289
Deepak 11 juni
quote:
Op uw vraag hoe ik erover denk dat Joran tegen mij en mijn broer had verklaard, kan ik u het volgende verklaren. Ik denk dat hij dit heeft gedaan om het geval op ons te schuiven.
Deepak 16 juni
quote:
Op uw vraag of ik nog wat kan verklaren over het geval van het vermiste meisje, kan ik u het volgende verklaren. Joran had een verhaal verzonnen dat er bloedsporen in mijn auto aanwezig waren. Mijn auto werd door de politie opengescheurd en men ziet zelf dat dit een leugen is. Nu begint hij met het verhaal dat de politie moet gaan onderzoeken waarom ik altijd geld heb. Ik heb een baan en ik krijg zakgeld van mijn ouders. Ik ben niet zoals Joran die geld van zijn ouders steelt. En ik vind dat dat niet het punt is op dit moment. Als jullie willen achterhalen wat er met het meisje is gebeurd en waar zij is, moeten jullie bij Joran van der Sloot zijn. Joran Van der Sloot is een zieke persoon, hij heeft zelf toegegeven dat hij onder behandeling van een psycholoog is en dat hij zijn broertje slaat. Als de politie verdere informatie wil weten over Natalee, moeten zij bij Joran zijn. Hij was de laatste persoon met het meisje, dat kan ik je garanderen.
http://www.hollowaycase.com

Hoe kan Satish trouwens naar Natalee zijn gegaan? Hij wist toch helemaal niet dat ze "op het strand was achtergelaten" door Joran? Joran belde naar Deepak die achter zijn computer zat terwijl Satish sliep in een andere kamer. Hij heeft dus niets van het telefoontje van Joran gemerkt.
pi_59296396
quote:
Quote:
Why is it impossible that the VdS residence is the place where ”something bad” happened?
Ale was thinking this too! Maybe you should read more of the Jonathan45 posts, his theories were on the board even before Joran told on tape that Natalee would never return.

Oh trust me ... I have been reading the words of Johnny45 now for over 2 years. the only conclusion that I have come to is that he could very well be involved in the actual crime. Either that or he is a fantasy sci fi writer! for sure he one very disturbed individual.

Well you can think and post almost whatever you want here. the longer though you continue to think that Paul van der Sloot had anything to do with this disappearance, the longer you stray from the truth. Your choice!

Just like Peter de Vries, who is nothing but a sensationalist, and a liar, he has not solved anything.
Quote:
There is no reason for Peter R. to tell lies in his show. He would lose a lot of Dutch credibility if he appeared to be telling lies in his shows.

You have got to be kidding, that happens all the time. Look at what Doctored Phil did in the states and it is still hung up in our courts. So please dont give me, that tv personalities do not go on the air and LIE!!!
Peter will eventually get his!!!

ALE never really felt anything happened at the VDS home. there is no evidence of this at all. If they really did believe this there would have been a thorough search right away as Paul does NOT have the big connections you seem to think. so you are way way off base on this.

You are not only late to this story but you jumped into all the wrong sites for your research. Like i said begin at Scrux 1 (excellent site) and maybe read some Harry tho - lots of good stuff there. But I know you wont because you have already formed opinions like the Monkeys do. In fact i am surprised you dont post there, they would love you!!

whatever ... your choice ... have a nice day.

Iedereen die anders denkt dan zij deugt niet.
Die Jonathan 45 heeft goed theorien, maar die theorien kunnen natuurlijk niet volgens Medleyrelay, dus ze moet naast anderdenkende Nederlanders en Peter R., hem ook wel een veeg uit de pan geven.

Die Jonathan45 komt te dichtbij de waarheid

http://www.scrux.com/forum/viewtopic.php?t=611
pi_59297448
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 05:47 schreef madelien het volgende:

[..]

Dit stond op Scrux. Zou die Medleyrelay iets met vanderSloot te maken hebben?

Iedereen die anders denkt dan zij deugt niet.
Die Jonathan 45 heeft goed theorien, maar die theorien kunnen natuurlijk niet volgens Medleyrelay, dus ze moet naast anderdenkende Nederlanders en Peter R., hem ook wel een veeg uit de pan geven.

Die Jonathan45 komt te dichtbij de waarheid

http://www.scrux.com/forum/viewtopic.php?t=611

Jij weet niet wie zij is??

Ik onderschat haar niet. Goed op de hoogte van alles wat speelt, ja, ook bij de VDS thuis geweest. Een van de weinige vertolkers van haar persoonlijke kijk op de zaak met behoud van fatsoen. Dat laatste kan ik niet van iedereen zeggen..
pi_59310301
Waarom horen we zo weinig over jvds en zijn pappie.
Las vandaag een stukje op www.crimesite.nl at gebeurde er met de chauffeur van Joris Demmink?
Doorklikken op meer lezen en dan op lees verder het Vrije Volk.
Daar staat een interessant artikel van Micha Kat , hij is juridisch journalist.
pi_59314243
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:05 schreef OUWEFIETS het volgende:

[..]

Jij weet niet wie zij is??

Maxima spreekt Spaans.
pi_59318589
binnenland
Joran feest gewoon door
Joran van der Sloot zet de bloemetjes weer flink buiten. Het weekblad Privé onthult foto's waarop Joran met 'nieuwe Amerikaanse vrienden' feestviert in Thailand. Hij poseert, drinkend uit een emmer drank en zelfs poedeltjenaakt op het strand.
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_59319181
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef madelien het volgende:

[..]

Maxima spreekt Spaans.
Ik ook
--
pi_59324975
madelein waarom zouden we moeten geloven dat satisch braaf is gaan slapen die nacht dat deepak om 2:00 am achter zijn computer is gaan zitten ???

als iemand geen alibi geeft is het satisch wel !!!!

satisch mocht van deepak best in zijn auto rijden, hij haalde deepak ook wel eens op van zijn werk. dus wie o wie beweert dat het onmogelijk is dat deepak die nacht bij huize hooiberg is afgezet, nadat er iets "erg" is gebeurt in de auto ???

kortom alle verhalen van de jongens zijn wel bekend, meerdeel verzonnen. maar stel je nu eens voor dat deepak is afgezet voor alibi en dat joran, satisch nog een klusje hadden op te knappen. de mogelijkheden zijn eindeloos even deepak bellen zei joran halverweggen naar ..... voor alibi , daarna kunnen joran en voorals nog satisch naar jorans huis zijn gereden met bewustenloze natalee. even paniek maken in van der sloots huis en daarna is er al helemaal geen alibi meer voor joran, satisch , paul van der sloot enz.enz

dat satisch niet mocht doorslaan in politie verhoren , weten we al uit verschillende verklaringen van joran en deepak. satisch werd in de begin dagen goed beschermd door deze twee heren. satisch zou zomaar eens iets anders hebben kunnen verklaren . vandaar het verhaal van afzettten bij holliday in hotel en dat deepak loog over de bewakers

[ Bericht 18% gewijzigd door duikkie op 12-06-2008 01:33:43 ]
pi_59328841
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:37 schreef johan555 het volgende:
binnenland
Joran feest gewoon door
Joran van der Sloot zet de bloemetjes weer flink buiten. Het weekblad Privé onthult foto's waarop Joran met 'nieuwe Amerikaanse vrienden' feestviert in Thailand. Hij poseert, drinkend uit een emmer drank en zelfs poedeltjenaakt op het strand.
[ afbeelding ]
ik vraag me toch af wat er van zo iemand ooit nog wat goeds terecht moet komen
verder is het de prive hoor mensen !!!!, zoals ik al dacht deze jongen ken geen stap buiten zetten of hij staat op de foto. geloof dat joran ( en ik zou het zelfde hebben) op den duur denkt wat maakt het nou nog uit wat ik er van bak, een beetje lol mag iedereen wel hebben. verder domme dames zijn er in alle tijden wel geweest,geloof niet dat na de vacantie deze dame trots zal zijn het helpt niet om zo in een blad te staan. maar zal wel geld opleveren ??????

als prive trouwens deze foto niet geplakt en geknipt heeft !!! , prive ook niet vies van toch
pi_59329847
Brinkman wil parlementair onderzoek antillen voordat we 2,2 miljoen euro schenken

pi_59332599
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef johan555 het volgende:
Brinkman wil parlementair onderzoek antillen voordat we 2,2 miljoen euro schenken

[ afbeelding ]
ach de PVV, trouwens heeft weinig met de holloway zaak te maken. als aruba echt met geld alles te koop was , dan was de zaak holloway allang opgelost. want met geld gaan dan mensen spreken die anders zwijgen toch
pi_59334943
Is er geen corruptie op Aruba dan duikkie ?
pi_59338081
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef johan555 het volgende:
Is er geen corruptie op Aruba dan duikkie ?
het zal best wel, maar wie zegt dat corruptie altijd slecht is ???, ik denk dat moedertje beth vast wel een paar duizend dollar overhad , voor een vriend van joran met verhaal over natalee waar te vinden, denk je ook niet
pi_59338200
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef johan555 het volgende:

[ afbeelding ]
''De Antillen..... .Maffia binnen het Koninkrijk?

Ik roep de fracties van de Kamer op, teneinde het probleem van de corruptie, in alle transparantie in kaart te brengen en mijn aanbeveling over te nemen.''

http://pvv.nl/images/stor(...)lenMailVersie2.1.pdf

Tja, en de Kamer wil dus niet...

Bron: divers op goegel, vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')