quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:18 schreef DJMO het volgende:[..]
1) milieuvoordeel door vermindering van papiergebruik
2) geen verlies van (statie)geld door de klant
3) klantenbinding door de desbetreffende winkel, wat omzetwinst oplevert.
1) milieuvoordeel door vermindering van papiergebruikBwhehehe, wat denk je dat het ontwikkelen aan papierkwestie kost? Alleen al aan de handleidingen heb je een voorraad papier waar je jarenlang bonnetjes van kan drukken.
2) geen verlies van (statie)geld door de klantDe extra kosten die doorberekend worden aan de klant vangen die paar euro die je misschien een keertje vergeet (wat mij overigens nog nooit is gebeurd) ruim op.
3) klantenbinding door de desbetreffende winkel, wat omzetwinst oplevert.Ik wil helemaal niet aan een winkel gebonden worden, gun mij dat laatste beetje privacy en keuzevrijheid. Mijn bonuskaart is dus ook niet geregistreerd. Dat ze zien wat ik koop ala, maar ze hoeven niet te zien dat ik dat ook ben.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:[..]
1) het systeem bestaat al gedeeltelijk, kijk naar de air-miles pas, het is gewoon te koppelen aan de bestaande klantenpas.
2) zie 1
3) het aanpassen kost iets, maar levert dus wel voordelen op; zie de klantenbinding.
4) bonuskaart zit heel vaak aan de sleutelbos van mensen

door je bonuskaart te koppelen (wat ook al gebeurt bij de air-miles pas) vergeet je dus zelden tot nooit
1) het systeem bestaat al gedeeltelijk, kijk naar de air-miles pas, het is gewoon te koppelen aan de bestaande klantenpas.Zoals ik al zei, ik wil helemaal niet bekend staan bij een winkel. Zeker niet voor die paar euro die het mij zou schelen.
3) het aanpassen kost iets, maar levert dus wel voordelen op; zie de klantenbinding.Ik denk dat je die investering er niet snel uit haalt. Het lijkt mij niet dat er opeens een vercshuiving zal gaan plaatsvinden waar men hun statiegeldflessen zal gaan inleveren.
4) bonuskaart zit heel vaak aan de sleutelbos van mensen
door je bonuskaart te koppelen (wat ook al gebeurt bij de air-miles pas) vergeet je dus zelden tot nooit 
En winkels zonder een dergelijk systeem moeten dat maar even aanschaffen? En jij denkt dat dat niet doorberekent zou gaan worden aan de klanten? Sorry maar dan ben je erg naïef.
Sowieso word ik al schijtziek van de bemoeizucht van de overheid omdat mensen niet competent genoeg zijn om voor zich zelf te kunnen denken. Laat de markt er lekker buiten.