abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59202363
Om nog te reageren op je adhd verhaal, zo ver was ik nog niet met antwoorden geven..
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef m-niki het volgende:

[..]

overigens...het komt vooral voor dat mensen die goed zijn in begrijpend lezen, zelf ook heel goed hun eigen gedachten om kunnen zetten in een goed te lezen verhaal (ik heb zelf nog niet meegemaakt dat het andersom ook het geval is, maar uiteraard zullen er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen)
Als ik een verhaal of een verslag uitwerk dan is het heel duidelijk, logisch en gestructureerd. Echt waar. Ik heb er dan enige tijd over na kunnen denken en op die manier de fouten en de niet logische elementen er uit kunnen halen. Dat gaat uiteraard nooit over gevoelens maar over situaties van andere mensen, onderwerpen, situaties etc. Dat vind ik veel gemakkelijker om over te schrijven.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:49:44 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59202375
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja daarom zei ik het ook. Maar relatief gezien kom je daar meer slimmere mensen tegen. Geloof me, je leeft nu in een cocon van slimme mensen. Probeer eens met de mensen daarbuiten een gesprek aan te gaan. Je zult schrikken.
Daar heb ik Fok voor.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_59202384
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja daarom zei ik het ook. Maar relatief gezien kom je daar meer slimmere mensen tegen. Geloof me, je leeft nu in een cocon van slimme mensen. Probeer eens met de mensen daarbuiten een gesprek aan te gaan. Je zult schrikken.
ik werk als psycholoog op een ROC (dus MBO van niveau 1 t/m 4 en daarnaast soms ook VAVO mensen: mensen vanaf 16 jaar die in 1 of 2 jaar hun VMBO-tl, havo of VWO af willen maken) dus ik leef niet echt in een cocon van slimme mensen (ik ben overigens in mijn familie de enige die uni heeft gedaan, alle anderen kwamen tot het mbo niv. 3 hooguit...)

Ik merk dat IQ niet zoveel te maken heeft met dingen kunnen begrijpen...ik vind dat dat veel meer te maken heeft met een open geest en je in kunnen leven (of fantasie hebben)... het heeft dus meer te maken met EQ

( en nav bovenstaande durf ik nu best te zeggen dat ik jou de hele tijd juist als mbo'er zag... juist door je manier van schrijven en denken... dus niets ten nadele, want ik vind niet dat uni of hbo beter is dan mbo, maar wel anders)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:52:36 #29
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_59202446
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja nou. Hier typ ik wat op dat moment in mij opkomt,
als ware hoe ik mij op dat moment ergens bij voel. Voordat ik aan vrienden/ouders/relaties mijn mening ergens over geef heb ik deze al twee miljoen keer overdacht en komt er een logisch standvastig antwoord uit. Dit is soms een beetje de warrige kladversie van mijn mening.
Ok nu wordt het een stuk duidelijker Ik wou dat ik dat kon!
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Haha. Ja ik doe echt mijn best om duidelijk te praten. Maar vaak horen/verstaan mensen mij niet Blegh. Ik wil op een cursus.
Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht van je, dat onduidelijke. Ik beeldde me jou wel in als het type dat half huppelend binnenkomt en je overstroomt met een lading opgewekte woorden In ieder geval niet iemand die de kalmte zelve is en heel monotoon spreekt, heb ik gelijk?!

* Nexie doet wel mee met cursus trouwens, krijgt ook vrij vaak "huh?" te horen omdat de woorden er te snel uit willen
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_59202456
ik ben vast te laat met editten omdat m'n verbinding zo traag is...

maar over dat mbo/hbo/uni... het verschil zit hem er vooral in - in mijn beleving - in contact dan, dat mbo'ers veel directer zijn en niet alles door een filter laten gaan.. (ergens dus ook veel eerlijker en menselijker, maar nu bevind ik me op hellend vlak, want daar kunnen allerlei meningen aan vastgeplakt worden en zelf bedoel ik er eigenlijk niet zoveel mee)
misschien dat ik je daarom onbewust in dat 'hokje' had geplaatst
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_59202471
Waarom ik denk dat ik goed ben in begrijpend lezen:
op de middelbare school was ik daar altijd vrij goed in als onderdeel van Nederlands
en ook in wiskunde A (10- @ examen *pimp*)

Maar kijk. MBO heb je ook nog enige intelligentie. Er zijn zoveel mensen die dat niet eens halen. Met een IQ van 75-80 e.d. Dan sta je raar te kijken. (Ik ben deur aan deur geweest voor werk - dan kom je alles en iedereen tegen. En op straat. Maar dat ik deze mensen dom vond had waarschijnlijk ook te maken met hun ongenuanceerde denkbeelden)
pi_59202498
Hoe is het met de singles eigenlijk?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_59202554
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:52 schreef Nexie het volgende:

[..]

[..]

Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht van je, dat onduidelijke. Ik beeldde me jou wel in als het type dat half huppelend binnenkomt en je overstroomt met een lading opgewekte woorden In ieder geval niet iemand die de kalmte zelve is en heel monotoon spreekt, heb ik gelijk?!

* Nexie doet wel mee met cursus trouwens, krijgt ook vrij vaak "huh?" te horen omdat de woorden er te snel uit willen
ik wil ook mee op cursus!!
mijn gedachten gaan altijd zo snel dat ik dat met praten niet bij kan houden...dan struikel ik op een gegeven moment overal over, of midden in een zin zijn mijn gedachten alweer veranderd en moet ik mezelf in bochten wringen om dat er dan weer duidelijk uit te laten komen

in m'n vak is dat soms best lastig...daarom heb ik me aangeleerd om ergens rustig de tijd voor te nemen en vaak schrijf ik woorden op en vorm dan aan de hand van die woorden een zin. Ik heb wel gemerkt dat door m'n snelle/chaotische denken ik juist beter in staat ben om clienten te begrijpen EN ook nog eens te volgen wat ze zeggen (dus goed te luisteren)...
Zelf zit ik te zweten op de juiste zinnen en dan krijg ik na afloop van een gesprek heel vaak te horen: u bent de eerste die me echt begrijpt!

Da's wel heel mooi aan dit vak trouwens
pi_59202654
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:52 schreef Nexie het volgende:

[..]

[..]

In mijn hoofd @ fok @ msn ben ik energiek en huppelig
In de realiteit ben ik eerst vrij kalm, rustig, droog maar wel met een "zangerige stem" (toen ik vroeg of mijn stem eigenlijk hoog of laag was kreeg ik dat te horen)
De indruk die mensen van mij hebben is dat ik ja. Rustig ben. En droog. En een beetje een nonchalante houding heb. Mensen zijn IRL altijd verbaasd als ik "gaven" heb. Zoals ruimtelijk inzicht. Vooruit inparkeren @ 30 km'h zo hoppa in 1 x. Uh. Dat ik weet hoe alle dingen in een gereedschapskist heten. En dingen onder een motorkap. Dat ik aan kickboksen doe (JIJ.. JIJ? Neee ga weg!!) Dat ik zelf een band kan plakken en m'n wiel kan uitbalanceren. Dat ik kan koken en nog best goed ook. Hm. Dat was het wel zo een beetje.

Situaties om deze voorbeelden te schetsen (of voorbeelden om deze situaties te schetsen?) heb ik genoeg. Als het niet duidelijk is. Gil maar.

Voorbeeld 1 om ontopic te blijven:
rond september-januari was ik hier @ fok heel labiel wat betreft m'n vriendje-nu ex

Op het moment dat hij het uitmaakte zei ik: gaat het wel met je? moet je anders niet wat eten je ziet er niet zo goed uit?
De volgende avond was ik op een feestje bij vrienden en zei ik na ongeveer drie uur. Mr Boyfriend? Oh dat is uit, ja gister, ja jammer.
Vrienden: Huh?????????? Zo onverwachts????? Maar vind je het niet erg dan? Nee zeker
PF: Uh. Nou. Uh
Vrienden: Hahaha dat is echt een typisch PF reactie! Zo droog! Haha. Heerlijk zo droog.
PF: *maakt snel een grapje en lacht mee*

gevoelens + verwoorden gaat soms een beetje mis.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:02:35 #35
101353 mrbox
Miep miep
pi_59202704
Is er bij die cursus ook een onderdeel gedachten naar woorden omzetten, dan wil ik ook mee !
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 7 juni 2008 @ 21:03:39 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59202720
Zo, leuk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59202736
Ja het schijnt wel te bestaan want de vader van mr ex ( !!!!!!!) die heeft dat ook gedaan
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:05:13 #38
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59202766
Ik ben in het echt precies hetzelfde als op fok. Alleen langer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_59202784
O leer het mij.
pi_59202891
Klinkt eerder alsof je gewoon niet incontact staat met je gevoel
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_59202927
Zou ook heel goed kunnen. Hier neer typen gaat nog wel maar er over praten is een brug te ver.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:13:17 #42
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_59202952
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

-Verhaaltje-

gevoelens + verwoorden gaat soms een beetje mis.
Zangerige stem?! Nu ben ik wel erg benieuwd hoe zoiets klinkt, haha.
Wel apart dat je altijd zo rustig bent IRL, zelfs bij vrienden enzo. Bij mij is het erg afhankelijk van de omgeving
pi_59202994
Ja ik ben soms ook wel druk. Soms. Na cola of kleurstof
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:19:54 #44
101353 mrbox
Miep miep
pi_59203147
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Zou ook heel goed kunnen. Hier neer typen gaat nog wel maar er over praten is een brug te ver.
Daar kan je wel mooi aan merken of een vriendje echt iets is of niet (voor jezelf) of je dan wel meer durft er over te praten of jezelf te laten zien dan normaal.
Merk aan mezelf dat ik bij mijn laatste mv Date heel erg mezelf durfde en kon zijn, heel verfrissend en fijn om mee te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrbox op 07-06-2008 21:25:33 ]
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:22:29 #45
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_59203206
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Oh ja, dat is zo'n beetje wat ik wilde zeggen toenstraks. Ik kreeg een beetje het idee dat je zelf ook vaak twijfelt over je gevoelens of verandert van gevoelens, omdat je (als ik goed heb gelezen) vaak twijfelt over het nakomen van afspraken met jongens enzo. Soms lijkt het ook of die jongens je overtuigen om dingen te doen waarvan je niet zeker bent of je het wilt.
pi_59203345
Oké maar genoeg over mij.

Wat vind jij van mij?
pi_59203347
Tvp .
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:33:23 #48
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59203504
Ik praat zelfs meer en makkelijker in het echt, iets téveel krijg ik geregeld te horen.
En dan maakt het echt niets uit wie die persoon is, hoef me niet op me gemak te voelen om veel te praten, alleen veranderen de gesprekken logischerwijs wel als het klikt.

Verkapte TVP trouwens terwijl ik nu maar alleen voetbal zit te kijken thuis terwijl ik met de Rotterdamse dame uit een eerdere reeks nu ook op een terrasje had kunnen zitten in de stad, maar het voelde niet goed nu.
Soms word ik echt moe van mezelf, want ik vind d'r toch wel verdomde leuk.
Achja, dan maar een andere keer hé.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:35:59 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59203576
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Oké maar genoeg over mij.

Wat vind jij van mij?
ehmmm....volgende vraag?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_59203617
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:35 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ehmmm....volgende vraag?
Grapje
Ik kan wel veel en gemakkelijk praten met mensen. Ook met wildvreemden in de trein, overal eigenlijk! Maar gefuhlens. Dat is anders!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')