Als ik een verhaal of een verslag uitwerk dan is het heel duidelijk, logisch en gestructureerd. Echt waar. Ik heb er dan enige tijd over na kunnen denken en op die manier de fouten en de niet logische elementen er uit kunnen halen. Dat gaat uiteraard nooit over gevoelens maar over situaties van andere mensen, onderwerpen, situaties etc. Dat vind ik veel gemakkelijker om over te schrijven.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef m-niki het volgende:
[..]
overigens...het komt vooral voor dat mensen die goed zijn in begrijpend lezen, zelf ook heel goed hun eigen gedachten om kunnen zetten in een goed te lezen verhaal(ik heb zelf nog niet meegemaakt dat het andersom ook het geval is, maar uiteraard zullen er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen)
Daar heb ik Fok voor.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik het ook. Maar relatief gezien kom je daar meer slimmere mensen tegen. Geloof me, je leeft nu in een cocon van slimme mensen. Probeer eens met de mensen daarbuiten een gesprek aan te gaan. Je zult schrikken.
ik werk als psycholoog op een ROC (dus MBO van niveau 1 t/m 4 en daarnaast soms ook VAVO mensen: mensen vanaf 16 jaar die in 1 of 2 jaar hun VMBO-tl, havo of VWO af willen maken) dus ik leef niet echt in een cocon van slimme mensen (ik ben overigens in mijn familie de enige die uni heeft gedaan, alle anderen kwamen tot het mbo niv. 3 hooguit...)quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik het ook. Maar relatief gezien kom je daar meer slimmere mensen tegen. Geloof me, je leeft nu in een cocon van slimme mensen. Probeer eens met de mensen daarbuiten een gesprek aan te gaan. Je zult schrikken.
Ok nu wordt het een stuk duidelijkerquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja nou. Hier typ ik wat op dat moment in mij opkomt,
als ware hoe ik mij op dat moment ergens bij voel. Voordat ik aan vrienden/ouders/relaties mijn mening ergens over geef heb ik deze al twee miljoen keer overdacht en komt er een logisch standvastig antwoord uit. Dit is soms een beetje de warrige kladversie van mijn mening.
Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht van je, dat onduidelijke. Ik beeldde me jou wel in als het type dat half huppelend binnenkomt en je overstroomt met een lading opgewekte woordenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]Haha. Ja ik doe echt mijn best om duidelijk te praten. Maar vaak horen/verstaan mensen mij niet
Blegh. Ik wil op een cursus.
ik wil ook mee op cursus!!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:52 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ok nu wordt het een stuk duidelijkerIk wou dat ik dat kon!
[..]
Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht van je, dat onduidelijke. Ik beeldde me jou wel in als het type dat half huppelend binnenkomt en je overstroomt met een lading opgewekte woordenIn ieder geval niet iemand die de kalmte zelve is en heel monotoon spreekt, heb ik gelijk?!
* Nexie doet wel mee met cursus trouwens, krijgt ook vrij vaak "huh?" te horen omdat de woorden er te snel uit willen
In mijn hoofd @ fok @ msn ben ik energiek en huppeligquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:52 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ok nu wordt het een stuk duidelijkerIk wou dat ik dat kon!
[..]
Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht van je, dat onduidelijke. Ik beeldde me jou wel in als het type dat half huppelend binnenkomt en je overstroomt met een lading opgewekte woordenIn ieder geval niet iemand die de kalmte zelve is en heel monotoon spreekt, heb ik gelijk?!
* Nexie doet wel mee met cursus trouwens, krijgt ook vrij vaak "huh?" te horen omdat de woorden er te snel uit willen
Zangerige stem?! Nu ben ik wel erg benieuwd hoe zoiets klinkt, haha.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
-Verhaaltje-
gevoelens + verwoorden gaat soms een beetje mis.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Zou ook heel goed kunnen. Hier neer typen gaat nog wel maar er over praten is een brug te ver.
Oh ja, dat is zo'n beetje wat ik wilde zeggen toenstraks. Ik kreeg een beetje het idee dat je zelf ook vaak twijfelt over je gevoelens of verandert van gevoelens, omdat je (als ik goed heb gelezen) vaak twijfelt over het nakomen van afspraken met jongens enzo. Soms lijkt het ook of die jongens je overtuigen om dingen te doen waarvan je niet zeker bent of je het wilt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Zou ook heel goed kunnen. Hier neer typen gaat nog wel maar er over praten is een brug te ver.
ehmmm....volgende vraag?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Oké maar genoeg over mij.
Wat vind jij van mij?
Grapjequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |