Doe je wel eens shoot zonder pointquote:Op zondag 8 juni 2008 12:37 schreef zquing het volgende:
----- Wil ik gewoon point and shoot doen------
soms wil ik nog wel eens nadenken over compostie edquote:
Hoe lang je ook nadenkt, je zal altijd eerst moeten richten en dan schieten. Elke vorm van fotografie is dus point&shoot. De term zoals bedoeld zou ook eigenlijk shoot-and-realise-you-should-have-pointed moeten zijn, maar dat bekt niet half zo lekker.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:04 schreef zquing het volgende:
[..]
soms wil ik nog wel eens nadenken over compostie ed
of bedoelde je iets anders?
Je hebt point-n-shoot en natuurlijk ook point-and-look-at-the-metering-set-the-aperture-select-the-shutter-speed-and-adjust-the-iso-sensitivity-before-quote:Op zondag 8 juni 2008 13:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hoe lang je ook nadenkt, je zal altijd eerst moeten richten en dan schieten. Elke vorm van fotografie is dus point&shoot. De term zoals bedoeld zou ook eigenlijk shoot-and-realise-you-should-have-pointed moeten zijn, maar dat bekt niet half zo lekker.
A / Avquote:Op zondag 8 juni 2008 12:37 schreef zquing het volgende:
Afhankelijk van de soort foto's die ik maken wil kies ik m'n stand. Wil ik gewoon point and shoot doen dan gaat hij op A, anders meestal op Av en dan de sluitertijd bijstellen met EV+/-
Ja, da's Canon / Pentax eigen. Op meeste camera merken(Olympus, Leica, Sony, Nikon, Voigtlander) is dat de "A" stand.quote:Op zondag 8 juni 2008 09:20 schreef Calime het volgende:
@ PdeHoog: Av, dat is toch Diafragma prio?
A = wsch auto en Av = aperture priorityquote:Op zondag 8 juni 2008 13:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
A / Av
[..]
Ja, da's Canon / Pentax eigen. Op meeste camera merken(Olympus, Leica, Sony, Nikon, Voigtlander) is dat de "A" stand.
Is dat weer anders...?quote:Op zondag 8 juni 2008 13:26 schreef Shark.Bait het volgende:
ooow. Bij Canon beter bekend als "P" dus
P kiest dus de sluitertijd en het diafragma automatisch, net zoals bij auto-stand, alleen kun bij P intsellingen als iso, flits, belichtingscompensatie etc nog veranderen wat bij auto al helemaal niet gaat.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:44 schreef Calime het volgende:
Ik heb alle standen uitgevogeld behalve de P, snap nog steeds niet wat die doet :s (Canon 400d)
Is dat met of zonder kreupele mount?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:51 schreef zquing het volgende:
Owjah de P stand, stand waarin mn camera staat als ik mn lensen met diafragma ring gebruik, geen gekloot met sluitertijden, gewoon de ingebouwde lichtmetering gebruiken en eventueel compenseren met EV+/-
volgens mij heeft een k100ds een kreupele mount, dus ik zou zeggen met een kreupele mountquote:
Ah zo, want op oude lenzen wordt het diafragma mechanisch ingesteld, nieuwe Pentaxen kunnen daar helaas niks mee...quote:Op zondag 8 juni 2008 16:13 schreef zquing het volgende:
[..]
volgens mij heeft een k100ds een kreupele mount, dus ik zou zeggen met een kreupele mount
ik gebruik nog vrij veel m42 glaswerk, daarmee is 't nog leuker. Wideopen focussen en dan de diafragmaring afstoppen tot 't gewenste F en dan pas een foto makenquote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah zo, want op oude lenzen wordt het diafragma mechanisch ingesteld, nieuwe Pentaxen kunnen daar helaas niks mee...
Als ik een oude lens heb gebruik ik trouwens nooit het AEL/groene knopje, maar gewoon op AV
WTFquote:Op zondag 8 juni 2008 13:55 schreef Rosbief het volgende:
P kiest dus de sluitertijd en het diafragma automatisch, net zoals bij auto-stand, alleen kun bij P intsellingen als iso, flits, belichtingscompensatie etc nog veranderen wat bij auto al helemaal niet gaat.
Ze denken aan alles en iedereen bij Canon hequote:Op zondag 8 juni 2008 17:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
WTF
P stand was niet goed genoeg vond Canon, dus moest er een auto stand bij voor de echte dummies?
A = aperture, AV is audiovisueel.quote:
Niet volgens mn pentaxquote:Op zondag 8 juni 2008 17:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
A = aperture, AV is audiovisueel.
Oh, de M-stand is tof bij series. Serie portretten bijvoorbeeld. Netjes de A-stand (aperture dus) gebruiken voor de eerste foto, instellingen overnemen in de M-stand en de rest van de foto's maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |