abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59201679
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:15 schreef twi het volgende:

[..]

Realistische geruchten, maar betrouwbaar? Met 12,5 miljoen voor Sulejmani kan ik prima leven
Ik vond ze ook aardig realistisch, daarom heb ik ze hier maar even neergezet.

12,5mil voor Sulej kan ik ook mee leven maar toch heb ik zo mijn bedenkingen. Dat zou toch de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax worden. Meer dan 30% duurder dan Huntelaar. Maar ja, misschien is hij het wel waard.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:25:31 #102
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59201723
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

12,5mil voor Sulej kan ik ook mee leven maar toch heb ik zo mijn bedenkingen. Dat zou toch de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax worden. Meer dan 30% duurder dan Huntelaar. Maar ja, misschien is hij het wel waard.
Waar komen de geruchten vandaan?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59202192
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:25 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Waar komen de geruchten vandaan?
Per gerucht apart graag
We are living in a material world, and I am a material girl
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:49:12 #104
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59202364
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ach, je weet ook wel dat met Heerenveen 8 miljoen niet serieus is. Die zien hoe Suarez het doet en dat Suarez inmiddels al meer dan het dubbele waard is van waar Ajax hem voor heeft gekocht. Dus laat ze die 4 miljoen extra dan maar hebben. Liever zoveel geld voor Sulejmani, dan dat ze Sektioui en een Bouma (ik zeg maar wat) halen van dat geld.
pi_59202497
12,5 is te veel
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:55:34 #106
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59202519
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:54 schreef Chadi het volgende:
12,5 is te veel
Want? Wat merk jij ervan als Ajax zoveel uitgeeft?
pi_59202555
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:55 schreef twi het volgende:

[..]

Want? Wat merk jij ervan als Ajax zoveel uitgeeft?
Voor een jongen die ene half seizoen goed speelt betaal je geen 12,5 . Je hebt totaal geen garantie dat ie het goed gaat doen.
pi_59202575
Jammer dat Urzaiz weg is
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:02:27 #109
51286 w00h00
Digital man!
pi_59202699
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zag dat staan op Ajaxshowtime ja, bron eronder stond HENNIE VAN DE D. ofzo.

Dus dan weet je het wel.
pi_59202700
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:57 schreef Roi het volgende:
Jammer dat Urzaiz weg is
Hij zou een plek in de staf moeten krijgen

Desnoods voorzitter: Een voetbalman met een achtergrond !
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:02:32 #111
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59202702
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Voor een jongen die ene half seizoen goed speelt betaal je geen 12,5 . Je hebt totaal geen garantie dat ie het goed gaat doen.
Dat heb je met een speler van 6,5 miljoen ook niet.

Iemand die in de Nederlanse competitie 15 goals en 10 assists geeft is ommenabij de 10 miljoen waard. Dan ben je betrokken bij minimaal 25 goals.

Natuurlijk, je kan ook een dure Braziliaan halen en hopen dat het een revelatie wordt, maar dat lijkt mij een veel grotere gok dan Sulejmani voor niet zo veel minder geld. Brazilianen zijn namelijk duur.
pi_59202768
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:02 schreef twi het volgende:

[..]

Dat heb je met een speler van 6,5 miljoen ook niet.

Iemand die in de Nederlanse competitie 15 goals en 10 assists geeft is ommenabij de 10 miljoen waard. Dan ben je betrokken bij minimaal 25 goals.

Natuurlijk, je kan ook een dure Braziliaan halen en hopen dat het een revelatie wordt, maar dat lijkt mij een veel grotere gok dan Sulejmani voor niet zo veel minder geld. Brazilianen zijn namelijk duur.
Dus kunnen we net zo goed ook 20 miljoen betalen voor Sulejmani?

Assists en goals geven geen garantie. Zie Machlas en bakircoglu

12,5 is gewoon veel te veel voor een talent.
pi_59202800
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

12,5 is gewoon veel te veel voor een talent.
Sulej is 19, zit nog rek in hoop ik
pi_59202820
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:06 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Sulej is 19, zit nog rek in hoop ik
Dat hoop ik ook
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:10:10 #115
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59202887
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:05 schreef Chadi het volgende:

Nee, het uit te geven bedrag moet verantwoordelijk blijven. Een 12,5 miljoen is voor Ajax-begrippen een groot bedrag, maar zeker niet onverantwoordelijk.

Assists en goals geven geen garantie, maar het bijbehorende profiel van de speler en het profiel van hoe ik (en hopelijk Van Basten) het graag ingevuld zie worden komen fantastisch overeen. Snel, beweeglijk, dreigend, doelgericht en met overzicht voor een medespeler.

Wanneer je dan A) zo'n speler vindt, wat in dit geval (helaas na een dure omweg) niet moeilijk was B) hij graag wil komen en C) hem voor een verantwoordelijk bedrag kunt kopen, dan vind ik gewoon dat je het moet doen.

Machlas was een miskoop. Helaas, geflopt. Kennedy is een typisch voorbeeld voor het aankoopbeleid van Ajax de laatste paar jaar. Niet te duur, redelijk gepresteerd zonder bijzonder talentvol te zijn. Toekomstperspectief maakt niet uit. Een aankoopbeleid wat niet bij Ajax past. Jong & talentvol of ervaren & leidinggevend. Dat zijn de 2 typen spelers die gehaald moeten worden.
pi_59202976
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:10 schreef twi het volgende:

[..]

Nee, het uit te geven bedrag moet verantwoordelijk blijven. Een 12,5 miljoen is voor Ajax-begrippen een groot bedrag, maar zeker niet onverantwoordelijk.

Assists en goals geven geen garantie, maar het bijbehorende profiel van de speler en het profiel van hoe ik (en hopelijk Van Basten) het graag ingevuld zie worden komen fantastisch overeen. Snel, beweeglijk, dreigend, doelgericht en met overzicht voor een medespeler.

Wanneer je dan A) zo'n speler vindt, wat in dit geval (helaas na een dure omweg) niet moeilijk was B) hij graag wil komen en C) hem voor een verantwoordelijk bedrag kunt kopen, dan vind ik gewoon dat je het moet doen.
Ik ben het met je eens hoor maar als je dan kijkt naar wat je hebt te besteden en wat je nodig hebt .. tsjah dan is het aantrekken van Sulejmani geen prioriteit. Defensies heb je het laten liggen afgelopen seizoenen.
Je komt op het middenveld en achterin veel te kort .

Dus in mijn optiek zou je dat geld beter kunnen besteden aan een goede verdediger en middenvelder. Niet dat je dan weer middelmatig gaat halen . Maar goede spelers haalt die beter zijn dan wat we hebben.
pi_59202999
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:10 schreef twi het volgende:

[..]

Machlas was een miskoop. Helaas, geflopt. Kennedy is een typisch voorbeeld voor het aankoopbeleid van Ajax de laatste paar jaar. Niet te duur, redelijk gepresteerd zonder bijzonder talentvol te zijn. Toekomstperspectief maakt niet uit. Een aankoopbeleid wat niet bij Ajax past. Jong & talentvol of ervaren & leidinggevend. Dat zijn de 2 typen spelers die gehaald moeten worden.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:21:40 #118
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59203187
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor maar als je dan kijkt naar wat je hebt te besteden en wat je nodig hebt .. tsjah dan is het aantrekken van Sulejmani geen prioriteit. Defensies heb je het laten liggen afgelopen seizoenen.
Je komt op het middenveld en achterin veel te kort .

Dus in mijn optiek zou je dat geld beter kunnen besteden aan een goede verdediger en middenvelder. Niet dat je dan weer middelmatig gaat halen . Maar goede spelers haalt die beter zijn dan wat we hebben.
Als je gewoon Ooijer en(/of) Boulahrouz kunt halen dan is er helemaal niets aan de hand. Ooijer zal heel weinig kosten, en Boulahrouz zal ook niet zo duur zijn. Chelsea heeft het geld niet nodig en Boulah heeft de laatste 12 maanden niet veel meer gedaan dank bank- of tribunezitten. De enige club die roet in het eten kan gooien is HSV.

Een goede linksback en/of verdedigende middenvelder zie ik minder rooskleurig in. De Zeeuw zie ik graag komen, maar lijkt me niet haalbaar.

6,5 voor Cvitanich, 12,5 voor Sulejmani, misschien 1 voor Ooijer en 5 voor Boulah. Zit je op 25 miljoen aan aanbesteed bedrag. Met de transfers de laatste jaren moet dat nou wel op te brengen zijn.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:30:29 #119
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59203444
Weet je daarbij de spelers die weg mogen te verkopen voor de helft van wat ze waard zijn, krijg je ongetwijfeld nog een paar miljoen in het laatje. Wellicht dat je daarmee alsnog een poging kan wagen voor De Zeeuw met wat geld uit het eigen vermogen (voor de verkopen van Sneijder, Babel en De Mul).
pi_59203445
De zeeuw is een onmisbare schakel als je ver van het doel af wil spelen omdat die een neus heeft om de angel uit de tegenstoot te halen.
pi_59203680
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:30 schreef twi het volgende:
Weet je daarbij de spelers die weg mogen te verkopen voor de helft van wat ze waard zijn, krijg je ongetwijfeld nog een paar miljoen in het laatje. Wellicht dat je daarmee alsnog een poging kan wagen voor De Zeeuw met wat geld uit het eigen vermogen (voor de verkopen van Sneijder, Babel en De Mul).
Ik hoop dat we wat geld overhouden want 30 miljoen is ene hoop geld maar als je daar toppers voor haalt vind ik het niet erg want je verdient het terug zowel sportief als financieel.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:41:22 #122
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_59203720
Mooie videos nu op Ajax.tv.

Over de ABN AMRO als hoofdsponsor periode.

Chivu
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:47:49 #123
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59203880
1
2
3
4
5
------------ Stekelenburg -----------------
Silva - Boulahrouz - Vermaelen - Emanuelson
--------- Gabri - De Zeeuw ----------------
Suarez ------- De Jong ---------- Sulejmani
------------- Huntelaar -------------------

1
2
3
4
5
----------------- Gentenaar -------------------
Ogararu - Van der Wiel - Vertonghen - Slijngard
------------- Jeugd - Lindgren ----------------
Rommedahl ------- Perez --------------- Sarpong
---------------- Cvitanich --------------------

Dit lijkt mij de ideale selectie. Natuurlijk kun je een back halen, maar ik denk dat Emanuelson in vorm en met vertrouwen nog steeds een prima opkomende vleugelverdediger kan worden. Ik zie hem niet echt op de positie van Lindgren/De Zeeuw spelen, en ook niet op die van Sulejmani/Sarpong. Zonde om het talent van Emanuelson nog steeds heeft op de bank weg te laten kwijnen. Misschien dat verkoop een optie is, maar ik heb toch liever niet weer een Van der Vaartje of Nigel de Jongetje.

Drie basiswaardige spelers op het verdedigende middenveld is meer dan genoeg, dat maakt ruimte voor een invalbeurt van een Anita, Van der Heijden.

Hetzelfde geldt voor de aanval, waar Sarpong of andere jeugd prima de plaatsen van Suarez en Sulejmani in kan vullen. Met Rommedahl erbij en als alternatief Martina.

Is Daley Blind trouwens niet eens rijp voor wat invalminuutjes in het eerste?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:49:22 #124
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59203925
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik hoop dat we wat geld overhouden want 30 miljoen is ene hoop geld maar als je daar toppers voor haalt vind ik het niet erg want je verdient het terug zowel sportief als financieel.
Tsja, 30 miljoen uitgeven moet gewoon eens gebeuren. Er zijn teveel posities die vervangen moeten worden, en de 'geflopte' spelers kunnen niet allemaal uit de jeugd komen. Die spelers zijn geflopt omdat ze middelmaat waren. Rommedahl vind ik de enige van dat stel die je kunt houden.
pi_59204553
Emanuelson op Back is al gelijk een slechte optie. Die zit nog met zijn kop in de speeltuin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')