abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59192535
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:45 schreef Abbadon het volgende:

[..]

...voor mannen dan, bedoel je?
Nee, dat bedoelde ik niet.
You're never fully dressed until you wear a smile
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:31:36 #227
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192854
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:50 schreef Abbadon het volgende:

[..]

zeker niets mis met rusteloosheid...al zijn er ook wel dagen dat het me best lekker zou lijken precies te weten wat je wil en daar tevreden mee te zijn...
Enerzijds zou dat best eens voor wat rust (joh ) kunnen zorgen ja, al kan ik me dat eigenlijk niet eens voorstellen omdat ik in m'n leven echt geen week heb gehad waarin ik hetzelfde dacht over hetgeen ik wilde doen (en laten).
Veel te impulsief, eigenwijs en lang leve de vrijheid om me echt ergens op vast te pinnen en daar voor te gaan, eer dat ik ergens voor ga heb ik alweer iets anders in m'n hoofd.
pi_59192956
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:31 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Enerzijds zou dat best eens voor wat rust (joh ) kunnen zorgen ja, al kan ik me dat eigenlijk niet eens voorstellen omdat ik in m'n leven echt geen week heb gehad waarin ik hetzelfde dacht over hetgeen ik wilde doen (en laten).
Veel te impulsief, eigenwijs en lang leve de vrijheid om me echt ergens op vast te pinnen en daar voor te gaan, eer dat ik ergens voor ga heb ik alweer iets anders in m'n hoofd.
Herkenbaar. Kan je wellicht gerust stellen, was ook altijd heel impulsief en eigenwijs (al zou ik dat laatste in de situatie zelf toen nooit hebben toegegeven) en vrijheid.. idd! Maar naarmate je ouder wordt, neemt de behoefte daaraan dat allemaal af (en ik geloofde dat destijds niet helemaal).
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:51:19 #229
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59193056
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:31 schreef Lastpost het volgende:

[..]

moet zeggen dat dat de laatste paar jaar bij mij wel wat minder is geworden...je weet steeds beter wat je wel en niet wil, en nu heb ik bv een baan waarbij het feit dat ik me steevast na een paar maanden begin te vervelen geen enkel probleem is...ondanks dat ik van alles doe, heb ik in m'n hoofd wel steeds meer rust en lijn daarin...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:54:01 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59193083
Ik ben denk ik meer de schade aan het inhalen van de gemiste tijd in m'n jeugd/tiener jaren.
Niet bepaald de doorsnee jeugd gehad van de meeste kids, in stad en land gewoont, van politiebureau naar de rechtbank, van onderduiken bij familieleden naar de vrouwenopvang en toen ik net begon te puberen kwam er ineens een stiefvader in beeld.

Kortom, van een onbevangen jeugd was niet echt sprake.
In m'n jeugdigere jaren een boel gedaan wat god verboden heeft (ben nu trouwens 23) en nogal van het spoor afgeweest en de laatste jaren ben ik mezelf pas echt gaan ontwikkelen voor me gevoel.
Doe sowieso steeds meer op gevoel, maak me niet al te veel zorgen meer en geniet echt van ieder uur, iets wat ik toch ruim 3/4 van de tijd niet gedaan heb.
Ik weet ook gewoon dat ik eigenwijs ben, die kennis kwam ook pas met de jaren hoor, als de menigte naar links wil zal ik rechts willen gaan en als iedereen een bepaalde beslissing kut vind ga ik er steeds meer in zien.
Buiten dat doe ik echt veel vanuit het niets, was ik van plan om te shoppen in de stad en verblijf ik uiteindelijk een week in Parijs, in de nacht gitaar zitten spelen in een angstvallig doodstil park en me nog op me gemak voelen ook en meer van dat soort zaken.

Kortom, een onmogelijk figuur als ik het zo terug lees.
pi_59193239
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ah, vandaar je nick

Well.. everyone has a story and this one happens to be yours. Impulsiviteit is idd vaak een signaal vanuit het verleden, maar helemaal niets mis mee. En onmogelijk? Ik krijg de indruk dat je het gewoon nodig hebt dat iemand je begrijpt
pi_59193364
*gaap* eerst maar eens wakker worden..
pi_59193413
Jezus, ik had beter thuis kunnen blijven gisteren .

Ik kwam binnen met vriend van me die tevens broertje van scharrel is, terwijl er verder nog niemand was. Hij ging vrolijk met zijn broer kletsen... Toen kwamen gelukkig al mijn vriendinnen . Was best leuk, alleen toen besloot iedereen voor een uur naar huis te gaan . Heb nog heel even rondgehangen en toen lag ik voor twee uur al in bed. Toen kreeg ik ook nog uren later toen ik al sliep een smsje van scharrel met welterusten, hij had het dus wel gezellig gehad.

Maar vandaag wordt heel leuk denk ik dan maar. Straks volleyballen, en dan Loos!!! .
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:19:29 #234
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59193427
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:15 schreef Logician het volgende:
*gaap* eerst maar eens wakker worden..
leuke avond gehad?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:19:31 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59193428
Nouja ik spiegel mezelf nogal eens aan de mensen in m'n directe omgeving waar om geef, iets wat ook al komt door de zaken uit het verleden trouwens.
Dat krijg je als je jarenlang mensen vluchtig voorbij ziet trekken en nooit echt banden kunt leggen met de mensen om je heen.
Bijna ieder jaar een andere school in een totaal andere omgeving en met veranderende omstandigheden zorgt er nou niet bepaald voor dat je close raakt met anderen, over vertrouwen (zowel in andere als in jezelf) maar niet te spreken als je die zaken op je bordje krijgt.

Heb dus nogal snel (op dat moment) onbewust dat ik ga denken in goed en slecht t.o.v mijn karaktereigenschappen, m'n doen en laten enz. terwijl ik nu zo nuchter achter de pc wel inzie dat ik gewoon volledig mezelf ben en dat ik me daarin goed kan vinden.
Begrip is sowieso wel prettig, dat heeft iedereen denk ik wel (nodig), maar begrip van andere zie ik al snel als een onvermogen om zich te verdiepen in mij als persoon hoe vreemd dat ook mag klinken.
Het bekende "Ja dat begrijp ik wel", dan denk ik al snel, je hebt geen flauw idee mens hoeveel lastiger het is dan je nu denkt.
Ik ben op veel fronten zóveel anders dan andere van mijn leeftijd dat ik vaak ook niet kan inzien dat andere om me heen best begrijpen wat ik denk, voel en wil.

Dat werkt nogal eens frustrerend voor beiden partijen trouwens, maar degene die me echt kennen en om me geven voelen inmiddels zoveel aan dat je gewoon zonder woorden al merkt dat ze je begrijpen.
Denk dat dat ook een van de redenen is dat ik me sneller voel aangetrokken tot mensen die echt een boel hebben meegemaakt in hun leven, andere vind ik al snel te simplistisch, materialistisch en teveel in hokjes denkend terwijl dat voorgevoel/oordeel in veel gevallen niet eens opgaat als ik ze langer meemaak.
pi_59193438
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:19 schreef Abbadon het volgende:

[..]

leuke avond gehad?
Super!!
pi_59193453
maar nu eerst koffie!
pi_59193663
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 03:10 schreef m-niki het volgende:

[..]

PF als je jezelf wilt leren kennen, dan is het vooral zaak om niet teveel naar anderen te luisteren, maar meer naar jezelf

(maw, het valt me op dat je soms wat 'lost' hier dingen post over dates en dan heel erg meegaat in de meningen van anderen over die date...terwijl zij er niet bij waren en jij wel, terwijl zij hem nooit ontmoet hebben en jij wel. Dat zou al een belletje moeten laten rinkelen dat je de meningen van mensen op FOK met een fikse dosis zout mag nemen en niet klakkeloos moet volgen, maar slechts ter raadgeving moet aannemen. Jij daarentegen volgt alle adviezen direct op...probeer je eigen mening te vormen, je bent vast niet zo afhankelijk van de mening van anderen zoals je nu doet overkomen)

(daar waar ik zei: "moet" behoort natuurlijk opgevat te worden als 'mag' want ik wil niet impliceren dat je iets 'moet')
Ja. Ik trek wel m'n eigen plan. Maar ik luister ook heel erg naar anderen. Dan denk ik: oja. Zo kan het ook..
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:35:49 #239
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59193686
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja. Ik trek wel m'n eigen plan. Maar ik luister ook heel erg naar anderen. Dan denk ik: oja. Zo kan het ook..
Dáar is ook niets mis mee.
pi_59193717
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dáar is ook niets mis mee.
Volgens mij ben ik wel heel beïnvloedbaar.
pi_59193748
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Spiegelen en denken in goed en slecht is ook iets wat ik veel doe. Waarom ik spiegel? Ben het vergeten.. heb er in het verleden een goede reden voor gehad, maar het levert me wel de gouden regel op: 'kijk goed naar hoe een ander iemand behandelt, want zo gaat hij/zij ook met jou om'.
En goed en slechts is iets wat ik doe, omdat ik ervan uitga dat 'wie goed doet, wie goed ontmoet'. Het denken in termen als 'is dit het juiste om te doen' zorgt ervoor dat je goede keuzes maakt en door het maken van de juiste keuzes, nou ja.. hoeft geen uitleg.

En ook ik heb soms gewoon de overtuiging dat een ander niet begrijpt wat ik bedoel en daarom niet meer de moeite neem om het uit te leggen. Totdat het moment kwam dat iemand me eigenlijk wel goed begreep... van wie ik het niet had verwacht. Dus ook daar kan ik je alleen maar meegeven dat je iemand wel de kans moet geven.. al is het alleen maar omdat je die kans zelf ook zou willen krijgen (het is behoorlijk frustrerend als iemand om wie je geeft zich afsluit voor je. Wees je daar bewust van).

Je aangetrokken tot mensen die veel hebben meegemaakt... hmm... Ja, helaas moet ik bekennen dat ik dat ook altijd heb gehad. Ook daar heb ik naast gezeten. Mensen die meer hebben meegemaakt weten vaak sneller te handelen of beter op je te reageren, maar dat betekent niet dat iemand die op het eerste gezicht overkomt als iemand met een 'hele fijne, veilige jeugd' jou niet kan helpen. Misschien kan hij/zij niet als klankbord fungeren, maar die persoon kan je bijv. wel liefde geven.
pi_59193780
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je staat er versteld van als je ontdekt wat je te weten komt als je eens een dag alleen maar luistert naar mensen ipv gehoord willen worden.
pi_59193803
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:40 schreef MNR het volgende:

[..]

Je staat er versteld van als je ontdekt wat je te weten komt als je eens een dag alleen maar luistert naar mensen ipv gehoord willen worden.
Hm... Hoe bedoel je precies?
pi_59193937
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Hm... Hoe bedoel je precies?
Ja... hoe leg ik dat anders uit. Somebody give me a hand?

Als je 2 mensen in een gesprek ziet of hoort, moet je voor de gein eens opletten hoe vaak ze elkaar onderbreken, of vlak na een zin van de ander zeggen "maar... <verhaal>". Dus niet genoeg acht slaan op wat de ander vertelt, maar alleen maar bezig zijn met hun eigen belang.

Dus als je dat even achterwege laat en gewoon eens luistert naar iemand, kom je best veel te weten over iemand.
pi_59193968
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:48 schreef MNR het volgende:

[..]

Als je 2 mensen in een gesprek ziet of hoort, moet je voor de gein eens opletten hoe vaak ze elkaar onderbreken, of vlak na een zin van de ander zeggen "maar... <verhaal>". Dus niet genoeg acht slaan op wat de ander vertelt, maar alleen maar bezig zijn met hun eigen belang.

Dus als je dat even achterwege laat en gewoon eens luistert naar iemand, kom je best veel te weten over iemand.
O ja dat doe ik altijd al wel En hoe die gene mij behandeld niet alleen maar ook hoe hij tegen vrienden over andere meisjes doet bijv. En of hij dingen meerdere keren verteld of als ik expres een tweede keer vertel of hij het nog weet etc.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:53:03 #246
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59194013
quote:

[..]

als je echt geinteresseerd luistert, vertellen mensen je heel snel dingen die bijna niemand van ze weet...en dat geeft meteen een band...

...totdat ze zich bedenken dat ze niet zo heel veel van jou weten
pi_59194058
Hehe, PF toch
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:53 schreef Abbadon het volgende:
...totdat ze zich bedenken dat ze niet zo heel veel van jou weten
Wat zegt dat dan over jou?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:56:22 #248
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59194067
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

als ik expres een tweede keer vertel of hij het nog weet etc.
vrouwen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:30:37 #249
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_59194097
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:55 schreef MNR het volgende:

Wat zegt dat dan over jou?
dat ik niet heel snel van vertrouwen ben...en mensen in eerste instantie niet al te diep onder de oppervlakte laat kijken...en dat ik geen enorme aandrang heb het over oh zo interessante mij te hebben, maar liever luister naar anderen...
pi_59194228
quote:

[..]

Iemand zei lang geleden eens tegen me dat hij het irritant vond als mensen met voorbeelden kwamen die betrekking hadden op zijzelf, terwijl hij ergens mee zat en het daarover wilde hebben. Dat is me altijd bijgebleven, maar ik denk dat dat ook wel natuurlijk is, je hebt immers alleen je eigen referentiekader.

We survive
Well we can change
So let it fade
Just let it go
We pretend so nothing does change
We're flowers never breaking through the stone

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')