Enerzijds zou dat best eens voor wat rust (johquote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zeker niets mis met rusteloosheid...al zijn er ook wel dagen dat het me best lekker zou lijken precies te weten wat je wil en daar tevreden mee te zijn...
Herkenbaar. Kan je wellicht gerust stellen, was ook altijd heel impulsief en eigenwijs (al zou ik dat laatste in de situatie zelf toen nooit hebben toegegeven) en vrijheid.. idd! Maar naarmate je ouder wordt, neemt de behoefte daaraan dat allemaal afquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Enerzijds zou dat best eens voor wat rust (joh) kunnen zorgen ja, al kan ik me dat eigenlijk niet eens voorstellen omdat ik in m'n leven echt geen week heb gehad waarin ik hetzelfde dacht over hetgeen ik wilde doen (en laten).
Veel te impulsief, eigenwijs en lang leve de vrijheid om me echt ergens op vast te pinnen en daar voor te gaan, eer dat ik ergens voor ga heb ik alweer iets anders in m'n hoofd.
moet zeggen dat dat de laatste paar jaar bij mij wel wat minder is geworden...je weet steeds beter wat je wel en niet wil, en nu heb ik bv een baan waarbij het feit dat ik me steevast na een paar maanden begin te vervelen geen enkel probleem is...ondanks dat ik van alles doe, heb ik in m'n hoofd wel steeds meer rust en lijn daarin...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Enerzijds zou dat best eens voor wat rust (joh) kunnen zorgen ja, al kan ik me dat eigenlijk niet eens voorstellen omdat ik in m'n leven echt geen week heb gehad waarin ik hetzelfde dacht over hetgeen ik wilde doen (en laten).
Veel te impulsief, eigenwijs en lang leve de vrijheid om me echt ergens op vast te pinnen en daar voor te gaan, eer dat ik ergens voor ga heb ik alweer iets anders in m'n hoofd.
Ah, vandaar je nickquote:
leuke avond gehad?quote:
Ja. Ik trek wel m'n eigen plan. Maar ik luister ook heel erg naar anderen. Dan denk ik: oja. Zo kan het ook..quote:Op zaterdag 7 juni 2008 03:10 schreef m-niki het volgende:
[..]
PF als je jezelf wilt leren kennen, dan is het vooral zaak om niet teveel naar anderen te luisteren, maar meer naar jezelf
(maw, het valt me op dat je soms wat 'lost' hier dingen post over dates en dan heel erg meegaat in de meningen van anderen over die date...terwijl zij er niet bij waren en jij wel, terwijl zij hem nooit ontmoet hebben en jij wel. Dat zou al een belletje moeten laten rinkelen dat je de meningen van mensen op FOK met een fikse dosis zout mag nemen en niet klakkeloos moet volgen, maar slechts ter raadgeving moet aannemen. Jij daarentegen volgt alle adviezen direct op...probeer je eigen mening te vormen, je bent vast niet zo afhankelijk van de mening van anderen zoals je nu doet overkomen)
(daar waar ik zei: "moet" behoort natuurlijk opgevat te worden als 'mag' want ik wil niet impliceren dat je iets 'moet')
Dáar is ook niets mis mee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja. Ik trek wel m'n eigen plan. Maar ik luister ook heel erg naar anderen. Dan denk ik: oja. Zo kan het ook..
Spiegelen en denken in goed en slecht is ook iets wat ik veel doe. Waarom ik spiegel? Ben het vergeten.. heb er in het verleden een goede reden voor gehad, maar het levert me wel de gouden regel op: 'kijk goed naar hoe een ander iemand behandelt, want zo gaat hij/zij ook met jou om'.quote:
Je staat er versteld van als je ontdekt wat je te weten komt als je eens een dag alleen maar luistert naar mensen ipv gehoord willen worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja. Ik trek wel m'n eigen plan. Maar ik luister ook heel erg naar anderen. Dan denk ik: oja. Zo kan het ook..
Hm... Hoe bedoel je precies?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:40 schreef MNR het volgende:
[..]
Je staat er versteld van als je ontdekt wat je te weten komt als je eens een dag alleen maar luistert naar mensen ipv gehoord willen worden.
Ja... hoe leg ik dat anders uit. Somebody give me a hand?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Hm... Hoe bedoel je precies?
O ja dat doe ik altijd al welquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:48 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja... hoe leg ik dat anders uit. Somebody give me a hand?
Als je 2 mensen in een gesprek ziet of hoort, moet je voor de gein eens opletten hoe vaak ze elkaar onderbreken, of vlak na een zin van de ander zeggen "maar... <verhaal>". Dus niet genoeg acht slaan op wat de ander vertelt, maar alleen maar bezig zijn met hun eigen belang.
Dus als je dat even achterwege laat en gewoon eens luistert naar iemand, kom je best veel te weten over iemand.
als je echt geinteresseerd luistert, vertellen mensen je heel snel dingen die bijna niemand van ze weet...en dat geeft meteen een band...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:48 schreef MNR het volgende:
[..]
Als je 2 mensen in een gesprek ziet of hoort, moet je voor de gein eens opletten hoe vaak ze elkaar onderbreken, of vlak na een zin van de ander zeggen "maar... <verhaal>". Dus niet genoeg acht slaan op wat de ander vertelt, maar alleen maar bezig zijn met hun eigen belang.
Dus als je dat even achterwege laat en gewoon eens luistert naar iemand, kom je best veel te weten over iemand.
Wat zegt dat dan over jou?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:53 schreef Abbadon het volgende:
...totdat ze zich bedenken dat ze niet zo heel veel van jou weten![]()
vrouwenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als ik expres een tweede keer vertel of hij het nog weet etc.
dat ik niet heel snel van vertrouwen ben...en mensen in eerste instantie niet al te diep onder de oppervlakte laat kijken...en dat ik geen enorme aandrang heb het over oh zo interessante mij te hebben, maar liever luister naar anderen...quote:
Iemand zei lang geleden eens tegen me dat hij het irritant vond als mensen met voorbeelden kwamen die betrekking hadden op zijzelf, terwijl hij ergens mee zat en het daarover wilde hebben. Dat is me altijd bijgebleven, maar ik denk dat dat ook wel natuurlijk is, je hebt immers alleen je eigen referentiekader.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:48 schreef MNR het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |