ja aan de binnenkant van zn ogen. Net als bassie dusquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:44 schreef donroyco het volgende:
Zou hij ook wat van Nederland gaan zien?
[ afbeelding ]
Niet grappigquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:44 schreef donroyco het volgende:
Zou hij ook wat van Nederland gaan zien?
[ afbeelding ]
Vind'm wel altijd goed, veel mensen hebben niet door dat sommige nummers van hem zijnquote:
Zoals Gangstas (Pasttime) Paradisequote:Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vind'm wel altijd goed, veel mensen hebben niet door dat sommige nummers van hem zijn
Och, hij heeft zooveel geschreven.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vind'm wel altijd goed, veel mensen hebben niet door dat sommige nummers van hem zijn
Is nog niet bekend.quote:
Oh, voor mij is dat het geld echt wel waard.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:56 schreef nipeng het volgende:
Ahoy, van de parkeerkosten alleen al kan ik bijna naar twee concerten.
Maar ik moet toegeven, die Stevie gast is goed.
Dat hoef je niet te zeggen, dat weet ik zo ook welquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:57 schreef Adelante het volgende:
Net nog op de radio, I just called to say Iyou...
Je kan natuurlijk ook elders parkeren...quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:56 schreef nipeng het volgende:
Ahoy, van de parkeerkosten alleen al kan ik bijna naar twee concerten.
Maar ik moet toegeven, die Stevie gast is goed.
Goede tip, dank jequote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:07 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook elders parkeren...
Metro stopt er bijna voor de deur.
Toen ik in de laatste klas middelbare school zat, schrik niet, ergens in 1977, hadden we een engelse leraar die ons veel liedjes liet horen.quote:
Hebbertquote:
Pik zijn brilquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:41 schreef ElizabethR het volgende:
Hebbert
Hmm, als ik enigszins de mogelijkheid heb ga ik hoor!!
Haha, ik zal het proberenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Toen ik in de laatste klas middelbare school zat, schrik niet, ergens in 1977, hadden we een engelse leraar die ons veel liedjes liet horen.
Wij moesten ze vertalen en analyseren, geweldige lessen waren dat... Stevie loopt als een blinde rode draad door mijn leven
Al is ie wel heel erg reli geworden, en dat ook flink uitdraagt in zijn concerten heb ik begrepen.
Helaas kan ik er niet naar toe, ik vlieg dan bijna naar Australie.. goed alternatief dat wel
Heeel veel plezier alvast met de voorpret en het concert en geef je een verslagje met foto's muziek handtekeningen en een plukje haar van de master?
quote:TRANEN BIJ STEVIE WONDER :: 15-9-2008
Er is iets gebeurd met STEVIE WONDER. Na het overlijden van zijn moeder in 2006 heeft hij besloten de pijn over die gebeurtenis om te keren, zijn zegeningen te tellen en weer eens de wereld in te trekken om zijn mondiaal zo geliefde liedjes opnieuw eens onder de mensen te brengen. Hij vertelt dit zelf uitgebreid halverwege de show. En zo voelt het dat het ons echt is gegund om getuige te zijn van een avond in de Wonder Summer’s Night toer, de eerste grote Europese tournee sinds 12 jaar!
De meeste recente shows in onze regio waren doorgaans mat en/of slecht georganiseerd. Maar nu, in een bomvol Ahoy, lijkt alles tiptop in orde. Stevie wandelt relaxt het podium op aan de hand van zijn dochter Aisha Morris en zet een instrumentaal All Blues in, de Miles Davis classic. Het blijkt de voorbode voor een hele avond vol nergens minder dan klassieke, legendarische liedjes, uitgevoerd door in totaal 15 mannen en vrouwen op het podium - louter muzikanten en vocalisten. Bij Stevie geen poespas, dansers of andere tierlantijnen. De muziek plus een bescheiden doch zeer efficiënte lichtshow met videoprojectie is alles.
Stevie zit afwisselend achter een piano of wat elektronisch spul, waaronder een klassieke Hohner Clavinet. Hij speelt wat nieuw werk, zingt aanvankelijk met een nogal rauwe stem maar komt alras op stoom. Jammin’ is de eerste klapper die en masse wordt onthaald, en bevat Stevie’s eerste van diverse steunbetuigingen aan Barack Obama. Het zaalgeluid is dan nog matig, maar daarna stijgt de lijn gestaag tot uitzonderlijk grootse hoogten.
Met stijgende verbazing beseffen we hoe onvoorstelbaar veel onwaarschijnlijk mooie, belangrijke, tijdloze liedjes deze man heeft gemaakt. All I Do, Knocks Me Off My Feet, Don’t You Worry Bout A Thing, Overjoyed, het gaat maar door. Na het zeer aangrijpende relaas over zijn moeder zingt hij Visions, zo mogelijk nog ontroerender. In een wat lagere toonsoort dan normaal en zeer ingetogen. De tranen lopen ons over de wangen... Ook elders varieert Stevie eindeloos fraai met zijn in topconditie verkerende soulstem, lekker los en soms bijna slordig of nonchalant. Maar doorlopend volkomen vrij, ongedwongen en meesterlijk muzikaal. Met grandioze harmonische en ritmische uitdagingen, zowel voor hemzelf als de band. Ter verlevendiging, voor zover dat al nodig is, haalt hij allerlei leuke, gevarieerde vocale trucs uit, soms met vocoder. We mogen hem lekker nazingen, met hem meezingen of voorzingen. En hij lijkt er zelf de grootste lol in te hebben. Ook zijn zingende dochter Aisha doet een liedje, met papa bescheiden achter de toetsen.
Middels slechts een paar subtiele handgebaren dirigeert hij het stevig gedrilde toporkest, bestaande uit twee percussionisten, een drummer, een bassist, twee gitaristen, twee toetsenisten, twee blazers en vier vocalisten. Het geluid dat dit gezelschap neerzet wordt steeds beter en halverwege wordt echt alles volkomen perfect, zowel qua spel als zaalklank. Vooral wanneer Stevie een hele reeks seventies krakers inzet lijkt het dak er zowat af te gaan. Zelfs het jongere publiek dat ten tijde van de creatie van deze composities nog geboren moest worden zingt alles feilloos mee. Signed, Sealed, Delivered, Sir Duke, Isn’t She Lovely, Do I Do, en nog veel meer plus zelfs het vaak verguisde I Just Called To Love You, het vormt allemaal een schijnbaar oneindige, tijdloze en zinderende zegetocht.
Na You Are The Sunshine Of My Life, Superstition en As is het plotseling dan toch ineens voorbij. Hoewel het publiek er om smeekt, er komt geen toegift en de zaallichten gaan bruut aan. Er is even gemor, we zijn immers verwend. Maar het is meer dan prima zo. Bijna tweeëneenhalf uur levende muziekhistorie. Van een man die, ergens achter in de vijftig, na 47 jaar muziek maken, nog even scherp is als in zijn discografische hoogtijdagen. En even geestig, bescheiden en dankbaar. Een ronduit legendarische avond. KEES SMALLEGANGE
Gezien: STEVIE WONDER, AHOY, ROTTERDAM (14 SEPTEMBER)
Je kunt, als je dit op maandag 15 september leest, vanavond nog in de herhaling. Mis die unieke kans niet, hij komt misschien nooit meer...
Ik ben ook wel klaar nu, alleen Prince nogquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:04 schreef Rnnz het volgende:
Zit nog de hele tijd met m'n hoofd bij Stevie..Wat ben ik blij dat ik hem heb gezien zeg.
![]()
Nu alleen Michael Jackson en Prince nog, en voor wat betreft de solo-artiesten ben ik klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |