abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59196842
quote:
'Hoofddoekjesarrest Turks Hof onrechtmatig'
Uitgegeven: 7 juni 2008 12:09
Laatst gewijzigd: 7 juni 2008 12:11

ANKARA - De beslissing van het Turkse Constitutionele Hof om de versoepeling van het hoofddoekjesverbod op universiteiten ongedaan te maken, druist in tegen de vrijheid van religie en andere fundamentele rechten.

Dat stelt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) zaterdag. Volgens HRW betekent het arrest van het Hof dat vrouwen in Turkije gedwongen blijven te kiezen tussen hun religie en hun opleiding.

Volgens analytici vergroot de beslissing van het hooggerechtshof de kans dat de regerende partij AKP verboden zou worden vanwege antiseculiere activiteiten.

Bron
Er wordt veel te veel waarde gehecht aan geloofsvrijheid, vind ik. Overal wordt het als excuus aangegrepen om dingen te doen die eigenlijk niet de bedoeling zijn. Daar bij Human Rights Watch gaan ze straks de kruistochten en de jihad zeker ook nog goedkeuren onder het mom van geloofsvrijheid.

En sowieso. Op de universiteit gaat het toch uiteindelijk om de zoektocht naar de waarheid? Mensen die zó streng gelovig zijn, dat ze hun toekomst vergooien om maar een hoofddoekje te kunnen dragen, zijn daar niet echt op hun plaats, lijkt me.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2008 17:26:59 ]
pi_59308311
quote:
Turkse premier vraagt Hof om uitleg
AMSTERDAM - De Turkse premier Tayyip Erdogan heeft dinsdag gezegd dat het Constitutionele Hof moet uitleggen waarom het de beslissing afwijst dat studentes op universiteiten hoofddoekjes mogen dragen. De premier wees erop dat het Hof geen recht heeft om zulke door het parlement goedgekeurde beslissingen af te wijzen. Het Hof mag alleen naar procedures kijken, aldus Erdogan.

De premier probeerde gisteren de verhitte gemoederen te bedaren door te benadrukken dat rechtsregels, de grondwet en het hof geen speelbal mogen worden van discussies. Zijn toon was aanzienlijk gematigder dan die van andere leden van de AKP, de belangrijkste (islamitische) regeringspartij. Nadat het Hof vorige week besloot dat het regeringsbesluit tegen de grondwet inging, bepleitten AKP-politici én de parlementsvoorzitter, deze week dat de senaat moet worden heringevoerd die door de militairen in 1982 was afgeschaft.

Een overgrote meerderheid van het parlement had de hoofddoekjeswet aangenomen. Mocht die wet al getoetst moeten worden, dan zou dat de taak van een Eerste Kamer zijn, en niet van het Hof, aldus deze critici. Erdogan vroeg het Hof om uitleg van zijn beslissing omdat dit gerechtsorgaan – tegen de gewoonte in om besluiten met redenen te omkleden – nog steeds niet heeft gegeven.

De beslissing van het Hof verleden week, leidde tot urenlang crisisberaad van de regering. De aanklager van het Hof heeft een 162-pagina’s lange aanklacht tegen Erdogan, de president en 70 AKP-politici opgesteld wegens vermeende anti-secularisme. Het Hof wil een verbod op de AKP en de betrokken politici voor vijf jaar het recht op een politieke functie ontzeggen. De gematigde woorden van Erdogan worden beschouwd als een laatste poging zijn huid te redden. Volgens Cengiz Aktar, hoogleraar EU-studies aan de Bahcesehir universiteit in Istanbul, maakt Erdogan geen kans: ‘Het establishment wil niet meer naar hem luisteren, hij is een outsider. Velen haten hem, ze zien in hem een soort Antichrist’.

Mocht de AKP worden verboden dan zal deze onder een andere naam doorgaan. Het zou de eerste keer zijn dat een regerende partij wordt verboden.
Bron: Volkskrant.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_59308556
Als de AKP word verboden dan zullen de leden een politiek verbod voor een x aantal jaar krijgen...Het is dus echt niet zo simpel om onder een andere naam door te gaan
pi_59399229
Is toch niet normaal dat er zo een verbod is. 0.01% regeert heel Turkije.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_59399265
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Er wordt veel te veel waarde gehecht aan geloofsvrijheid, vind ik. Overal wordt het als excuus aangegrepen om dingen te doen die eigenlijk niet de bedoeling zijn. Daar bij Human Rights Watch gaan ze straks de kruistochten en de jihad zeker ook nog goedkeuren onder het mom van geloofsvrijheid.

En sowieso. Op de universiteit gaat het toch uiteindelijk om de zoektocht naar de waarheid? Mensen die zó streng gelovig zijn, dat ze hun toekomst vergooien om maar een hoofddoekje te kunnen dragen, zijn daar niet echt op hun plaats, lijkt me.
De universiteit is een organisatie bedoelt om kennis op te doen. Waarom maakt het iets uit of je hoofddoek aan heb of niet? Puur anti-Islamisme.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_59401235
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

De universiteit is een organisatie bedoelt om kennis op te doen. Waarom maakt het iets uit of je hoofddoek aan heb of niet? Puur anti-Islamisme.
Islamisme en richting de oprichting van een islamitische staat willen is zo mogelijk nog erger. Als ze hiermee een stap in die richting kunnen blokkeren dan is het een voorbeeld van "het doel heiligt de middelen". Al vind ik het wel erg overdreven.
pi_59401696
quote:

[..]

Niks anti-Islamisme. Godsdienst - welke dan ook - hoort gewoon niet thuis op de universiteit.

Je hebt ook streng-gelovige Christenen. Die zijn bijvoorbeeld falikant tegen de evolutietheorie, hoeveel bewijs er ook voor is zou zijn. En toch schoppen sommigen van hen het tot hoogleraar. Dat vind ik dus niks, zulke mensen hebben niks te zoeken op de universiteit.

En als moslima's om elke prijs hun hoofddoekje willen dragen, ook als dat betekent dat ze niet gaan studeren en later geen goede baan krijgen, dan zijn zij blijkbaar behoorlijk streng-gelovig. En zoals ik hierboven heb uitgelegd, hebben zij dan ook inderdaad niks te zoeken op een universiteit.
pi_59402461
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Niks anti-Islamisme. Godsdienst - welke dan ook - hoort gewoon niet thuis op de universiteit.

Je hebt ook streng-gelovige Christenen. Die zijn bijvoorbeeld falikant tegen de evolutietheorie, hoeveel bewijs er ook voor is zou zijn. En toch schoppen sommigen van hen het tot hoogleraar. Dat vind ik dus niks, zulke mensen hebben niks te zoeken op de universiteit.

En als moslima's om elke prijs hun hoofddoekje willen dragen, ook als dat betekent dat ze niet gaan studeren en later geen goede baan krijgen, dan zijn zij blijkbaar behoorlijk streng-gelovig. En zoals ik hierboven heb uitgelegd, hebben zij dan ook inderdaad niks te zoeken op een universiteit.
Uit de lucht gegrepen argument altijd dat het niet thuis hoort op een universiteit. Wetenschap en religie staan elkaar niet tegen. En daarbij zelfs als ze dat zouden doen speelt de hoofddoek geen rol bij het kennis opdoen op school. Als iemand het wil dragen moet dat kunnen. Super simpel.

En als iemand zo tegen de evolutietheorie is dan is zij dat wel mét én zonder hoofddoek. Oh wacht daar was je nog niet op gekomen . Domme reden dus.

En waarom heeft een 'streng-gelovige' niets te zoeken op een universiteit. Kom op man laat me niet lachen. Je heb echt 0 argument gegeven.
pi_59402473
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:18 schreef Sora het volgende:

[..]

Islamisme en richting de oprichting van een islamitische staat willen is zo mogelijk nog erger. Als ze hiermee een stap in die richting kunnen blokkeren dan is het een voorbeeld van "het doel heiligt de middelen". Al vind ik het wel erg overdreven.
Je weet niet eens hoe een Islamitische staat zou zijn. Precies hetzelfde als dat Turkije nu is. MEt een democratisch gekozen leider en een raaad van wijzen---> de hoofd van de imams van Diyanet nu. Turkije is al een Islamitische staat lol.
pi_59403695
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Uit de lucht gegrepen argument altijd dat het niet thuis hoort op een universiteit. Wetenschap en religie staan elkaar niet tegen. En daarbij zelfs als ze dat zouden doen speelt de hoofddoek geen rol bij het kennis opdoen op school.
Een universiteit is geen gewone school. Wetenschappelijk onderzoek is er even belangrijk als het onderwijs. En bij wetenschappelijk onderzoek moet je objectief naar feiten kijken. Je moet geen objectieve feiten verwerpen omdat ze in strijd zijn met een of ander fictie-boek zoals de Bijbel of de Koran.
quote:
En als iemand zo tegen de evolutietheorie is dan is zij dat wel mét én zonder hoofddoek. Oh wacht daar was je nog niet op gekomen . Domme reden dus.
Uit religieuze overwegingen wetenschappelijk onderbouwde theorieën afwijzen, dat doe je maar lekker thuis of in de kroeg het theehuis. Niet op de universiteit, en door aldaar religieuze symbolen te verbieden kun je dat (gedeeltelijk) voorkomen.

Er is niks mis met een hoofddoek op zich. Als je hem thuis draagt of op straat, prima. Als je hem draagt omdat het mooi is, ook prima. Maar als je hem draagt omdat je je geloof belangrijker vindt dan jezelf en al het andere op deze wereld, dan vind ik kortom dat je op een universiteit niks te zoeken hebt.

En oh ja, om een ander voorbeeld te noemen: ik heb óók een gruwelijke hekel aan van die "professoren" in de sociologie die overal in de Westerse samenleving tekenen zien dat de mensen eigenlijk God nodig hebben maar het zelf niet inzien.

Het is wat dat betreft jammer dat er bij mannen en bij christenen geen makkelijk criterium zoals het hoofddoekje is.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2008 12:35:22 ]
pi_59404180
En verder, als je gelooft dat wetenschap en religie elkaar niet tegenstaan, zoek dan maar eens op wat de reactie van de kerk was toen ene Galilei beweerde dat de aarde om de zon draait.
pi_59422699
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:54 schreef Igen het volgende:
En verder, als je gelooft dat wetenschap en religie elkaar niet tegenstaan, zoek dan maar eens op wat de reactie van de kerk was toen ene Galilei beweerde dat de aarde om de zon draait.
de kerk .. hallo ik ben moslim.. alhamdulillah
pi_59422714
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Een universiteit is geen gewone school. Wetenschappelijk onderzoek is er even belangrijk als het onderwijs. En bij wetenschappelijk onderzoek moet je objectief naar feiten kijken. Je moet geen objectieve feiten verwerpen omdat ze in strijd zijn met een of ander fictie-boek zoals de Bijbel of de Koran.
[..]

Uit religieuze overwegingen wetenschappelijk onderbouwde theorieën afwijzen, dat doe je maar lekker thuis of in de kroeg het theehuis. Niet op de universiteit, en door aldaar religieuze symbolen te verbieden kun je dat (gedeeltelijk) voorkomen.

Er is niks mis met een hoofddoek op zich. Als je hem thuis draagt of op straat, prima. Als je hem draagt omdat het mooi is, ook prima. Maar als je hem draagt omdat je je geloof belangrijker vindt dan jezelf en al het andere op deze wereld, dan vind ik kortom dat je op een universiteit niks te zoeken hebt.

En oh ja, om een ander voorbeeld te noemen: ik heb óók een gruwelijke hekel aan van die "professoren" in de sociologie die overal in de Westerse samenleving tekenen zien dat de mensen eigenlijk God nodig hebben maar het zelf niet inzien.

Het is wat dat betreft jammer dat er bij mannen en bij christenen geen makkelijk criterium zoals het hoofddoekje is.
Sinds wanneer is een atheist objectief en een gelovige subjectief? Waarom kan een gelovige niet objectief kijken als hij.zij toch gelooft, dan moet hij.zij niet bang zijn voor de uitslagen. Dat en dat de Islam wetenschap juist promoot.Dus het hele verhaaltje gaat keihard niet op.

Net zoals bijvoorbeeld de evolutie allang al ontkracht is mét wetenschap. Wetenschap vs wetenschap = geloof is winnaar.
pi_59422887
De spagaat is ook hier in het Vrije Westen goed zichtbaar:
We zijn eigenlijk blij met het onderdrukkkende en dictatoriale leger, dat Koerden opjaagt en onderdrukt. Alleen omdat we hier zware anti-moslim gevoelens hebben?

Ik blijf lachen. Zijn jullie wel eens in Staphorst e.o. geweest. Zwarte kousen zijn net zo vrouw onvriendelijk als hoofddoekjes.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_59424032
Nee blote vrouwen in hun onderbroek die depressief worden om er knap uit te zien is het ideale beeld. Geen zelfrespect meer en dan hoofddoeken vrouw onderdrukkend noemen. Het is vrouw bevrijdend.
pi_59424562
quote:
Op maandag 16 juni 2008 08:44 schreef Burakius het volgende:
Nee blote vrouwen in hun onderbroek die depressief worden om er knap uit te zien is het ideale beeld. Geen zelfrespect meer en dan hoofddoeken vrouw onderdrukkend noemen. Het is vrouw bevrijdend.
Nu ben je dus eigenlijk net zo bezig, Burakius. Iemand verachten om een keuze..en waarom in hun onderbroek? Zie jij dus Nederlandse niet moslimvrouwen buiten lopen in hun onderbroek
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59424696
quote:

[..]

Deze ben ik trouwens met je eens. Op het dragen van allesbedekkende (gezicht) na.
Heeft ook niets met de Koran te maken, dus is volgens mij een puur menselijke beslissing.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 16 juni 2008 @ 09:53:34 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59424995
quote:
Op maandag 16 juni 2008 01:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een atheist objectief en een gelovige subjectief? Waarom kan een gelovige niet objectief kijken als hij.zij toch gelooft, dan moet hij.zij niet bang zijn voor de uitslagen. Dat en dat de Islam wetenschap juist promoot.Dus het hele verhaaltje gaat keihard niet op.
Tuurlijk, je kan gewoon de uitslagen ontkennen.
quote:

Net zoals bijvoorbeeld de evolutie allang al ontkracht is mét wetenschap. Wetenschap vs wetenschap = geloof is winnaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59426976
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kan gewoon de uitslagen ontkennen.
[..]

Gelovigen ontkennen wetenschappelijke uitslagen niet (moslims niet iig). De wetenschap steunt de Islam juist.
En dat is iets wat jij ontkent. Vooral doen. Je kop in het zand steken.
pi_59426997
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu ben je dus eigenlijk net zo bezig, Burakius. Iemand verachten om een keuze..en waarom in hun onderbroek? Zie jij dus Nederlandse niet moslimvrouwen buiten lopen in hun onderbroek
Niet letterlijk gozer.. niet letterlijk... zo moeilijk discusseren soms hier.
pi_59428386
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Gelovigen ontkennen wetenschappelijke uitslagen niet (moslims niet iig). De wetenschap steunt de Islam juist.
zoals wat dan? Dat mo op z'n paard naar de hemel is opgestegen? Dat er uberhaupt een of meerdere goden zijn? Voor de islam geld precies hetzelfde als alle andere godsdiensten, een paar leuke verhalen maar je moet 't niet te serieus gaan nemen.
  maandag 16 juni 2008 @ 12:33:13 #72
pi_59428909
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

De wetenschap toont aan dat jij een aap bent. Staat dat ook in de koran?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_59439647
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetenschap toont aan dat jij een aap bent. Staat dat ook in de koran?
De wetenschap toont dat evolutie niet kan. Where have you been the past days gozer?
pi_59439670
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:16 schreef Sora het volgende:

[..]

zoals wat dan? Dat mo op z'n paard naar de hemel is opgestegen? Dat er uberhaupt een of meerdere goden zijn? Voor de islam geld precies hetzelfde als alle andere godsdiensten, een paar leuke verhalen maar je moet 't niet te serieus gaan nemen.
. Jou moeten we niet serieus nemen.
pi_59440686
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

De wetenschap toont dat evolutie niet kan. Where have you been the past days gozer?
Volgens mij wordt waar-zijn van de evolutietheorie en het gedoe met de kerk hier wel aardig uitgelegd:

The Simpsons: Creationism vs. Evolution
  maandag 16 juni 2008 @ 19:59:04 #76
pi_59440916
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Evolutie is een waargenomen mechanisme, dus dat "het kan niet" zal wel meevallen.
pi_59451924
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Evolutie is een waargenomen mechanisme, dus dat "het kan niet" zal wel meevallen.
Een waargenomen mechanisme . Ja er zijn al heel veel mutaties aangetoond natuurlijk waar een soort in een andere soort overgaat en er nog profijt aan overhoudt ook. Misschien moet je je toch even inlezen in de evolutietopic, want zelfs evolutionaren lachen je nu keihard uit man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')