Er loopt nu een man in de hal van de Rembrandttoren met een pistool te dreigen en de hele buurt is afgezet. 1e klas uitzicht vanaf de 18e. Nog even wachten op de bestorming door het arrestatieteam en de voorstelling is compleet
Maar, hou me op de hoogte
quote:Free Bin Laden of zo?
Op maandag 11 maart 2002 10:47 schreef Open_Deur het volgende:
Ik zit een gebouw verderop (Delta Lloyd). Hier wordt gesproken dat er een tekst voor alle ramen geplakt moet worden. Door de weerspiegel kan ik echter niets zien.
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 11-03-2002 10:53]
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Een gewapende man is maandagmorgen omstreeks half 10 de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam binnengedrongen en houdt daar meerdere mensen onder schot. De politie heeft het kantoorgebouw omsingeld en de omgeving afgegrendeld.Trein- en metroverkeer mag niet stoppen op het nabij gelegen Amstelstation. De politie probeert met de man in contact te komen. Het is nog onduidelijk wat zijn beweegredenen zijn. Een deel van de aanwezigen wist te ontsnappen, nadat de man was binnengestormd.
De politie kan nog niet bevestigen dat het de man eigenlijk om Philips te doen is. Philips bivakkeerde enkele jaren in de Rembrandttoren, maar verhuisde enkele maanden geleden naar de ernaast gelegen Breitnertoren. In de Rembrandttoren zijn 56 bedrijven gevestigd. Volgens de Kamer van Koophandel gaat het onder meer om beleggingsadviseurs Merrill Lynch en Lehman Brothers, advocatenkantoor Hoegen/Dijkhof en het headhuntersbureau Heidrick & Struggles.
quote:Posten op de frontpage die hap!
Op maandag 11 maart 2002 10:53 schreef golfer het volgende:
Nu ook op het ANP:
[..]
quote:
Gewapende man dringt Rembrandttoren binnen
AMSTERDAM (ANP) - Een gewapende man is maandagmorgen omstreeks half 10 de Rembrandttoren in Amsterdam binnengedrongen en houdt daar in ieder geval de portier onder schot.De politie omsingelt het gebouw en probeert met de man in contact te komen. Het is nog onduidelijk wat zijn beweegredenen zijn. Een deel van de aanwezigen wist te ontsnappen nadat de man binnenstormde.
Gewapende man in Rembrandttoren
AMSTERDAM Een gewapende man houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen onder schot. De politie heeft het gebouw omsingeld en de omgeving afgezet.
In een verklaring aan het NOS-Journaal liet de man weten zich te verzettentegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies". Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin".
Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips,dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren,maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren.
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 11-03-2002 10:55]
quote:Wat mensen al niet doen voor zo'n mooie 100Hz breedbeeld TV
Op maandag 11 maart 2002 10:53 schreef golfer het volgende:
Nu ook op het ANP:"De politie kan nog niet bevestigen dat het de man eigenlijk om Philips te doen is"
AMSTERDAM Een gewapende man houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen onder schot. De politie heeft het gebouw omsingeld en de omgeving afgezet. In een verklaring aan het NOS-Journaal liet de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies".Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin". Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips,dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren,maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren.
quote:Hadden ze dat niet ff door kunnen geven aan die man... Nu zit ie in het verkeerde gebouw... sukkel
Op maandag 11 maart 2002 10:54 schreef Tikorev het volgende:
"Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips,dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren,maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren."
quote:
liet de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies".Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin"
quote:Ja, of over de verkiezingswinst van Pim Fortuyn.
Op maandag 11 maart 2002 10:58 schreef bianca en michael het volgende:
Je zou je natuurlijk óók druk kunnen maken om het geweld in het Midden-Oosten
Staat Excelsior nog bovenaan in de eerste divisie?
[Dit bericht is gewijzigd door Open_Deur op 11-03-2002 11:03]
quote:Ja maar om je daar de hele dag nou druk om te maken heeft ook weinig nut...
quote:Ja idd, laten we liever moslims kidnappen
quote:Nou ik zou zomaar denken dat de mensen die uit dat gebouw weg konden er nu wel uit zijn.
Op maandag 11 maart 2002 11:04 schreef DJKoster het volgende:
Is er iemand hier die in de toren zit?
collega: "KEES KOM OP! WE KUNNEN ER NOG UIT!"
Kees: "NEE MAN!!! NOG FF FOKKEN!!!"
quote:Je bent dan natuurlijk wel echt een Held...
Op maandag 11 maart 2002 11:06 schreef Kos het volgende:[..]
Nou ik zou zomaar denken dat de mensen die uit dat gebouw weg konden er nu wel uit zijn.
collega: "KEES KOM OP! WE KUNNEN ER NOG UIT!"
Kees: "NEE MAN!!! NOG FF FOKKEN!!!"
quote:Volgende dag op de voorpagina van de Telegraaf:
Op maandag 11 maart 2002 11:08 schreef Open_Deur het volgende:[..]
Je bent dan natuurlijk wel echt een Held...
quote:Nou ga jij dan met een pistool staan zwaaien in naam van de palestijnen!
Op maandag 11 maart 2002 11:09 schreef bianca en michael het volgende:
NATUURLIJK is het een ernstige zaak dat er een dwaas met een pistool loopt, maar dat het om breedbeeld tv's gaat !!! Maak je dan nog druk om het Midden-Oosten (tsjonge, jonge, moet ik nou alles voorkauwen......!)
quote:De reden is imho minder boeiend dan het feit dat er iemand met een pistool rondloopt. Keur je het wel goed als het vergeldingsactie van de Palestijnen is dan?
NATUURLIJK is het een ernstige zaak dat er een dwaas met een pistool loopt, maar dat het om breedbeeld tv's gaat !!! Maak je dan nog druk om het Midden-Oosten (tsjonge, jonge, moet ik nou alles voorkauwen......!)
quote:O die vent met dat pistool moet zich drukmaken om het Midden-Oosten?
Kos (denkt dat bianca en michael (schizo?) dat bedoelen)
quote:Voor ons dan
Op maandag 11 maart 2002 11:09 schreef Kos het volgende:[..]
Volgende dag op de voorpagina van de Telegraaf:
"MAN FOKT DOOR ONDANKS GIJZELING!
De man wordt morgen gehuldigt in zijn woonplaats en krijgt donderdag een lintje van koning Beatrix"
quote:Ja precies...
Op maandag 11 maart 2002 11:13 schreef golfer het volgende:
Kunnen we bij het onderwerp blijven en niet van alles erbij halen?
IS ER AL NIEUWS?
Ik ga maar verder met mijn werk, Aju,
Bianca.
quote:Waar maak je je druk om zeg, maak je liever zorgen om het Midden-Oosten
Op maandag 11 maart 2002 11:13 schreef golfer het volgende:
Kunnen we bij het onderwerp blijven en niet van alles erbij halen?
quote:Wie ben jij om andermans leed te relativeren?
quote:Je werkt toch niet in die Rembrandttoren he? Daar is een gijzeling!!!
Op maandag 11 maart 2002 11:14 schreef bianca en michael het volgende:Ik ga maar verder met mijn werk, Aju,
Bianca.
quote:Rembrandtoren ligt ernaast, hoogste gebouw van Amsterdam.
Op maandag 11 maart 2002 11:15 schreef shmoopy het volgende:
Golfer,waar zit die Rembrandttoren?
Het Amstelstation snap ik nog wel,
maar waar precies is het nou?
[Dit bericht is gewijzigd door Open_Deur op 11-03-2002 11:18]
quote:Het is dat hele hoge gebouw... met die spitse punt erop, met dat lichtje dat knippert...
Ik was nog bij de opening van dat gebouw... Daar zitten hele snelle liften in... Dat gingen ze helemaal demonstreren...
Maar nog steeds geen nieuws verder?
quote:PARDON!? We hebben het hier over iemand die onschuldigen loopt te bedreigen met een pistool en wie weet wat nog meer gaat uithalen. Maar laten we het vooral voor diegene opnemen!!
Op maandag 11 maart 2002 11:15 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Wie ben jij om andermans leed te relativeren?
En wie? Bianca.
quote:Euhz.. die staat er naast. Met dat lampje boven op wat rond draaid enzo. Je kan hem niet missen, is zo'n hele hoge.
quote:Als je amstelk uitloopt kom je bij de Hogeschool van Amsterdan, als je dan weer verder kijkt langs het spoor dan heb je daar de Rembrandttoren
quote:F*ck,da's wel erg dichtbij.
Op maandag 11 maart 2002 11:17 schreef Kos het volgende:[..]
Het is dat hele hoge gebouw... met die spitse punt erop, met dat lichtje dat knippert...
Ik moet zo nog weg.
We zijn het toch eens? Die vent met dat pistool is gek, de mensen die gegijzeld zijn zijn in gevaar... Het is kut. Ok? Nou handjes geven en terug naar het onderwerp.
Kos (onderhandelaar)
quote:Waarschijnlijk kom je dan het gebouw niet eens uit... Probeer eens?
Op maandag 11 maart 2002 11:19 schreef shmoopy het volgende:[..]
F*ck,da's wel erg dichtbij.
Ik moet zo nog weg.
quote:Nee, maar leed is leed. Pijn is pijn. Of het nou om het Midden-Oosten of breedbeeld TV's gaat, dat doet er niets toe. Het gaat erom dat er iets is wat die man zò dwars zit dat 'ie met een pistool gaat zwaaien.
Op maandag 11 maart 2002 11:17 schreef bianca en michael het volgende:[..]
PARDON!? We hebben het hier over iemand die onschuldigen loopt te bedreigen met een pistool en wie weet wat nog meer gaat uithalen. Maar laten we het vooral voor diegene opnemen!!
En wie? Bianca.
quote:Er wacht jou een schone taak in die toren.
Op maandag 11 maart 2002 11:19 schreef Kos het volgende:
We dwalen af...We zijn het toch eens? Die vent met dat pistool is gek, de mensen die gegijzeld zijn zijn in gevaar... Het is kut. Ok? Nou handjes geven en terug naar het onderwerp.
Kos (onderhandelaar)
Maar deze man is natuurlijk behoorlijk doorgeslagen.
Wat vreselijk voor die mensen die nu daar zitten.
quote:Ik kijk er hiervandaan op uit, maar zie nog steeds geen beweging.
Op maandag 11 maart 2002 11:19 schreef shmoopy het volgende:F*ck,da's wel erg dichtbij.
Ik moet zo nog weg.
Shmoopy, ga dus maar niet die richting uit.
quote:De Rembrandttoren staat toch gewoon aan het Amstelplein?
Thais consulaat zit daar ook in, als ik me niet vergis.
quote:Nee,ik zit gewoon thuis gelukkig,
Op maandag 11 maart 2002 11:20 schreef Kos het volgende:[..]
Waarschijnlijk kom je dan het gebouw niet eens uit... Probeer eens?
quote:Ik hoef gelukkig alleen de WBstraat over te steken,met rechts van mij jouw werkplek.
Op maandag 11 maart 2002 11:22 schreef golfer het volgende:[..]
Ik kijk er hiervandaan op uit, maar zie nog steeds geen beweging.
Shmoopy, ga dus maar niet die richting uit.
Zwaai dus maar even rond 12:00/12:15.
Sorry,einde offtopic.
quote:Nu nog een vliegtuig of helikopter ofzo en het is klaar.
Op maandag 11 maart 2002 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
"De man zou in het bezit zijn van een machinegeweer." Het begint steeds meer als een slechte film te klinken.
quote:Nee.
Op maandag 11 maart 2002 11:27 schreef X-Ray het volgende:
Vorige week was ik nog eten in het Okura-hotel.
De Rembrandt-toren ligt daar toch vlak in de buurt?
quote:Ik kan helaas niet op de grond kijken, er lijkt wel iets achter de ramen geplakt te zijn. Helaas kan ik het niet lezen. Iemand beter zicht?
Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef syndr0me het volgende:
Zit die vent daar nou nog steeds?
Mensen die er in de buurt zijn/ het zien: zeg es wa, is er al een swat team, of zijn moeder of zo?
quote:Precies! Ik heb vorige week ook overwogen de dierenwinkel uiterst gewelddadig te overvallen omdat mijn parkiet het tapijt had ondergekotst!
Op maandag 11 maart 2002 11:21 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, maar leed is leed. Pijn is pijn. Of het nou om het Midden-Oosten of breedbeeld TV's gaat, dat doet er niets toe. Het gaat erom dat er iets is wat die man zò dwars zit dat 'ie met een pistool gaat zwaaien.
quote:
Op maandag 11 maart 2002 11:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Precies! Ik heb vorige week ook overwogen de dierenwinkel uiterst gewelddadig te overvallen omdat mijn parkiet het tapijt had ondergekotst!
Tekst is fout opgehangen m/z 'we miss lead', man zit in de verkeerde toren.
We zijn net op de hoogte gebracht door de politie dat de toren niet op te blazen is door op de onderste etages explosieven te laten springen.
Er hangen scherpschutters als glazenwassers verkleed aan de philipstoren.
"twee ruiten -> affiche -> "WIJ MISLEIDEN" staat daarop...
Zijn boodschap: "tegen fabrikanten van breedbeeldtelevisies... Ze belazeren de boel"
precies 6 maanden na 11 september en hoogste gebouw van amsterdam.
hij heeft een machinegeweer en explosieven."
quote:
Volgens Leon Stam van beveiligingsbedrijf Marcus Evens moeten op last van de gijzelnemer affiches voor de ramen worden gehangen met de tekst "Wij misleiden". De man zou naast een machinegeweer, ook explosieven bij zich hebben.
quote:Ow...
Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef golfer het volgende:[..]
Nee.
Ik dacht hem wel vlakbij te zien... met die lichtjes bovenop en zo....
bennie zo bekend in am*dam
quote:En ze zeiden ook dat het WTC tegen een boeing bestemd was.
Op maandag 11 maart 2002 11:34 schreef -Schorpioen- het volgende:
Weer een mailtje gehad van hem;
We zijn net op de hoogte gebracht door de politie dat de toren niet op te blazen is door op de onderste etages explosieven te laten springen.
(en da's geen fijn gezicht)
quote:Hmm wazig zeg..
Op maandag 11 maart 2002 11:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Precies! Ik heb vorige week ook overwogen de dierenwinkel uiterst gewelddadig te overvallen omdat mijn parkiet het tapijt had ondergekotst!
quote:Dat roept bij mij heel politiek incorrect weer een bepaalde vraag op.....
Op maandag 11 maart 2002 11:34 schreef Kos het volgende:
FF radio 3 luisteren... nu live verslag..."twee ruiten -> affiche -> "WIJ MISLEIDEN" staat daarop...
Zijn boodschap: "tegen fabrikanten van breedbeeldtelevisies... Ze belazeren de boel"
precies 6 maanden na 11 september en hoogste gebouw van amsterdam.
hij heeft een machinegeweer en explosieven."
quote:Jah, er MOET wel iemand zijn met een digicamera of een webcam? (al is die kwaliteit niet goed)..
Op maandag 11 maart 2002 11:37 schreef Wolk het volgende:
Heeft iemand foto's??
quote:Die vent is echt serieus doorgedraaid.
Op maandag 11 maart 2002 11:36 schreef shmoopy het volgende:
Explosieven?
Ik word hier echt een beetje bang van.
quote:Jaaaa!! Kom op met die foto's!
Op maandag 11 maart 2002 11:39 schreef syndr0me het volgende:[..]
Jah, er MOET wel iemand zijn met een digicamera of een webcam? (al is die kwaliteit niet goed)..
We want pictures !!
quote:Waar heb je die vandaan Kos ?
Op maandag 11 maart 2002 11:40 schreef Kos het volgende:
[afbeelding]
quote:nu.nl
Op maandag 11 maart 2002 11:42 schreef syndr0me het volgende:[..]
Waar heb je die vandaan Kos ?
quote:nu.nl
Op maandag 11 maart 2002 11:42 schreef syndr0me het volgende:[..]
Waar heb je die vandaan Kos ?
quote:Vind ik toch raar... nu pas?
Op maandag 11 maart 2002 11:43 schreef Raven het volgende:
Er hangt nu ook een politie helikopter bij
quote:Hij geeft zich over?
Op maandag 11 maart 2002 11:44 schreef Sabbie het volgende:
Er is wel een vrouw of een man die vanaf de 4e of de 5e verdieping zwaait met een witte zakdoek...
quote:Serieus of probeer je grappig over te komen?
Er is wel een vrouw of een man die vanaf de 4e of de 5e verdieping zwaait met een witte zakdoek...
quote:die wil gewoon aandacht.
De actie is vermoedelijk gericht tegen de Philips. Wat betekent dat? Dat wij in Amsterdam weer worden lastig gevallen met de rotzooi die in Brabant gemaakt is, want daar komt de philips tenslotte vandaan.
quote:huh?
Op de vierde zit Rabo Securities
Op de vijfde weet ik niet
Philips zat ergens op de twintigste verdieping of nog hoger...
quote:Goh dat is een lekkere post. Wat hebben die mensen er nu aan die in dat gebouw zitten met zo'n doorgedraaide gek. is het minder erg als het in Braboland gebeurt?
Op maandag 11 maart 2002 11:46 schreef Ulx het volgende:
Hoe lullig het ook klinkt:De actie is vermoedelijk gericht tegen de Philips. Wat betekent dat? Dat wij in Amsterdam weer worden lastig gevallen met de rotzooi die in Brabant gemaakt is, want daar komt de philips tenslotte vandaan.
Want die gek staat denk ik op de begaande grond met geweer en al.
Ik denk iemand die in paniek het toillet is gevlucht en tijdens de evacuatie niet door had ofzo dat het werd geevacueerd. (vage zin :p )
[Dit bericht is gewijzigd door syndr0me op 11-03-2002 11:53]
quote:LOL
Op maandag 11 maart 2002 11:48 schreef syndr0me het volgende:
Damn bagger ik heb les, kan iemand mij SMSen als er iets VETS gebeurd? Dank u!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 11-03-2002 11:56]
quote:Wat als het nu een allochtoon blijkt te zijn?
Hoe lullig het ook klinkt:De actie is vermoedelijk gericht tegen de Philips. Wat betekent dat? Dat wij in Amsterdam weer worden lastig gevallen met de rotzooi die in Brabant gemaakt is, want daar komt de philips tenslotte vandaan.
quote:ERG slim je nummer op i-net gooien!
Op maandag 11 maart 2002 11:48 schreef syndr0me het volgende:
Damn bagger ik heb les, kan iemand mij SMSen als er iets VETS gebeurd? (XXXXXXXXX) Dank u!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 11-03-2002 11:58]
quote:Dat dacht ik nou ook
Op maandag 11 maart 2002 11:49 schreef X-Ray het volgende:[..]
ERG slim je nummer op i-net gooien!
alstublieft....de live stream van rtl
quote:
De actie is vermoedelijk gericht tegen de Philips. Wat betekent dat? Dat wij in Amsterdam weer worden lastig gevallen met de rotzooi die in Brabant gemaakt is, want daar komt de philips tenslotte vandaan.
quote:dank je
Op maandag 11 maart 2002 11:51 schreef Cybart het volgende:
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/20020311_1119-live_verslag_Real_Broadband_Normal.RM
alstublieft....de live stream van rtl
quote:De traumaheli is al in de buurt van de toren geland.
Op maandag 11 maart 2002 11:51 schreef kasper het volgende:
Wij staan hier in het AMC klaar voor eventuele gewonden.
Dit is dus de rembrandttoren, voor de mensen die dat niet weten.
Het is het rechter gebouw... Aan het spoor van het amstelstation.
[Dit bericht is gewijzigd door Kos op 11-03-2002 11:58]
quote:Aaaahhh. kut wa doe ik man, kill mijn nummer ff daarweg.. sorry voor offtopic reacties!! Modje misschiein die mijn nummer weg kan halen? Bednakt !!!!
Op maandag 11 maart 2002 11:49 schreef Tijn het volgende:[..]
LOL
Ok, wie eerst?
quote:
Op maandag 11 maart 2002 11:54 schreef Ulx het volgende:[..]
De traumaheli is al in de buurt van de toren geland.
Da's oneerlijke concurrentie!
quote:Was ik niet hoor!
Op maandag 11 maart 2002 11:54 schreef MinX het volgende:
Zo ff via genie was smsjes gedingest naar die.......xRay
En het gaat idd om een breedbeeldtv-conflict.
Natuurlijk alleen nog maar geruchten en die traumahelicopter kan er ook zijn uit voorzorg
quote:Volgens een medewerker uit de toren óok met een bom.
Op maandag 11 maart 2002 12:03 schreef shmoopy het volgende:
Hij schijnt nu met de gegijzelden door het gebouw te lopen,
en maakt volgens de politie geen verwarde indruk.En het gaat idd om een breedbeeldtv-conflict.
quote:De trauma heli kan ik vanaf mijn werk zien staan. Die staat langs de amstel, richting bijlmerbajes.
Op maandag 11 maart 2002 12:04 schreef Kos het volgende:
Er schijnt geschoten te zijn bij binnenkomst en er heeft een traumahelicopter gevlogen.Natuurlijk alleen nog maar geruchten en die traumahelicopter kan er ook zijn uit voorzorg
quote:
Op maandag 11 maart 2002 12:03 schreef shmoopy het volgende:En het gaat idd om een breedbeeldtv-conflict.
Zou het een afleidingsmanouvre zijn?
quote:Good point there! Misleiding en dergelijke!
Op maandag 11 maart 2002 12:06 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoe kan iemand nou zo gek doen om een breedbeeld?Zou het een afleidingsmanouvre zijn?
quote:Of hij is psychisch extreem instabiel, heeft 5 maanden gespaard en heeft zich toen een kut-tv aan laten smeren ofzo?
Op maandag 11 maart 2002 12:06 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoe kan iemand nou zo gek doen om een breedbeeld?Zou het een afleidingsmanouvre zijn?
quote:Ja, was vanochtend ook al op de radio.
Op maandag 11 maart 2002 12:07 schreef syndr0me het volgende:
HMMMMMM 11 september - 11 Maart... PRECIES halfjeertje terug..
Iemand al bij nagedacht?
Tis trouwens niet precies een halfjaar later, want februari is korter.
quote:Hmm... ik heb ook een Philips breedbeeld TV en dat ding bevalt mij prima.
Op maandag 11 maart 2002 12:08 schreef Tijn het volgende:[..]
Of hij is psychisch extreem instabiel, heeft 5 maanden gespaard en heeft zich toen een kut-tv aan laten smeren ofzo?
quote:ja dat zei ik al
Iemand al bij nagedacht?
quote:details details
Ja, was vanochtend ook al op de radio.
Golfer,ik ga nu weg,
zwaai je nog even?
quote:Jah oke, maar het blijft 5 maanden....
Ja, was vanochtend ook al op de radio.
quote:Nou gewoon, het is vandaag een half jaar na de WTC-ramp. Dat was vanochtend op de radio.
Op maandag 11 maart 2002 12:09 schreef Raven het volgende:[..]
details details
quote:JA
Iemand al bij nagedacht?
quote:.
Op maandag 11 maart 2002 12:11 schreef Armageddon het volgende:
Het schijnt dattie nu ook forum.fok.nl op de ramen aan het plakken is!
Ha hij is een fan van ons...
Zegt nostradamus hier niks over?
"in the city of sucking women, someone will get the wrong building down. A big collapse in the little new york city. We can all see it on a big-screen TV..." - Nostrdamus 1200 of zo
quote:Is het daar ook op?
Op maandag 11 maart 2002 12:13 schreef Lurky het volgende:
Zo dadelijk WorldNewsHeadline op CNN
quote:CNN heeft het inmiddels op de webpage staan.
Op maandag 11 maart 2002 12:13 schreef Lurky het volgende:
Zo dadelijk WorldNewsHeadline op CNN
quote:Jij hoort bij het complot!!!!
Op maandag 11 maart 2002 12:09 schreef kasper het volgende:[..]
Hmm... ik heb ook een Philips breedbeeld TV en dat ding bevalt mij prima.
quote:Ehh...
Op maandag 11 maart 2002 12:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jij hoort bij het complot!!!!
*snel uit de voeten maakt*
quote:Daar komt de aap uit de mouw: hij wil gewoon cash van de ING jatten, en doet net alsof hij geflipt is om breedbeeldtv's, terwijl hij in de tussentijd de wachtwoorden van de ING medewerkers gebruikt om tig miljoen over te schrijven naar zn bankrekening in Monaco.
The hostages -- three employees of ING Bank and one security guard -- are being held in the reception area of the Rembrandt Tower, which houses 57 companies, police said.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 11-03-2002 12:20]
Bedenk ik me ineens.. Nederland heeft nou ook een terrorist.. Worden wij nu ook platgebombardeerd door B52's van Bush (want daar zie ik em wel voor aan)? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga ff mijn atoom-schuilkelder weer op orde brengen.. ff snel naar de AppieHeijn voor nieuwe struik-maaltijden....
quote:Weer lekker overdreven...
Op maandag 11 maart 2002 12:24 schreef Ulx het volgende:
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/europe/newsid_1866000/1866286.stm
Steeds meer pamfletten op ramen: "WE MISLEAD, KLEIJSTERLEE"
Verschillende faxen van gijzelnemer: hij is al een jaar aan het protesteren tegen breedbeeldtv's.
Hij zit dus in verkeerde gebouw maar waarschijnlijk weet hij het zelf nog niet
quote:laat iemand een foto maken van z'n kop als hem dat verteld wordt.
Op maandag 11 maart 2002 12:29 schreef Kos het volgende:
NET 5:Steeds meer pamfletten op ramen: "WE MISLEAD, KLEIJSTERLEE"
Verschillende faxen van gijzelnemer: hij is al een jaar aan het protesteren tegen breedbeeldtv's.
Hij zit dus in verkeerde gebouw maar waarschijnlijk weet hij het zelf nog niet
quote:Die zijn groot en hij is klein... en dat is niet eerlijk.
Op maandag 11 maart 2002 12:30 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand al wat 'ie nou precies tegen breedbeeld TV's heeft?
quote:Oooooh nee!
Op maandag 11 maart 2002 12:31 schreef Kos het volgende:[..]
Die zijn groot en hij is klein... en dat is niet eerlijk.
Hij heeft wapens en een bom... Belgische stem...
quote:Lees dit maar eens:
AMSTERDAM (ANP) - De gijzelnemer heeft vanuit de Rembrandttoren een fax gestuurd naar de redactie van het NOS-journaal. Daaruit blijkt dat hij al meer dan een jaar bij allerlei instanties protesteert tegen de productie en verkoop van breedbeeld televisies.
Het lijkt er steeds meer op dat hij zich heeft vergist in het doelwit van zijn actie. Philips verhuisde vorig jaar zomer naar de naast de Rembrandttoren gelegen Breitnertoren. Een deel van de werknemers wist de Rembrandttoren uit te komen via de brandtrappen en werd met bussen naar het politiebureau gebracht. Diverse mensen zeiden erg geschrokken te zijndoor de gijzeling. Er zitten vrij veel Amerikaanse bedrijven in de toren en het is vandaag precies een half jaar geleden dat door een terroristische aanslag op het World Trade Center in New York duizenden mensen om het leven kwamen.
* Phi-Lies
* Kleisterlee Lies
* We Mis Lead
Op elke verdieping staat er haast al wat
quote:een mitrailleur o.i.d.
quote:Daar staat niet in wat er nou zo erg is aan een breedbeeld TV.
Op maandag 11 maart 2002 12:33 schreef the_bbk het volgende:[..]
Lees dit maar eens:
AMSTERDAM (ANP) - De gijzelnemer heeft vanuit de Rembrandttoren een fax gestuurd naar de redactie van het NOS-journaal. Daaruit blijkt dat hij al meer dan een jaar bij allerlei instanties protesteert tegen de productie en verkoop van breedbeeld televisies.
Het lijkt er steeds meer op dat hij zich heeft vergist in het doelwit van zijn actie. Philips verhuisde vorig jaar zomer naar de naast de Rembrandttoren gelegen Breitnertoren. Een deel van de werknemers wist de Rembrandttoren uit te komen via de brandtrappen en werd met bussen naar het politiebureau gebracht. Diverse mensen zeiden erg geschrokken te zijndoor de gijzeling. Er zitten vrij veel Amerikaanse bedrijven in de toren en het is vandaag precies een half jaar geleden dat door een terroristische aanslag op het World Trade Center in New York duizenden mensen om het leven kwamen.
Hij is al een jaar bezig ermee, maar weet niet dat Philips al maanden geleden verhuisd is?
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 11-03-2002 12:45]
Een man met een machinegeweer houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen onder schot. De politie heeft het gebouw omsingeld en de omgeving afgezet. In een verklaring aan het NOS-Journaal laat de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies". Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin".
De politie is er inmiddels in geslaagd om contact te leggen met de gijzelnemer in de Rembrandttoren. Woordvoerster E. Florax wil niet zeggen hoe de gesprekken met hem verlopen. De situatie in de toren is volgens haar op het moment "rustig.'' Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips, dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren, maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren, die inmiddels door de politie gesloten is. De politie kan nog niet bevestigen dat het de man eigenlijk om Philips te doen is.
Volgens Leon Stam, werkzaam bij het beveiligingsbedrijf Marcus Evens op de zestiende etage, moeten op last van de gijzelnemer op iedere etage affiches voor het raam worden gehangen met de tekst "Wij misleiden''. De man is volgens hem niet alleen bewapend met een machinegeweer, maar zou ook explosieven bij zich hebben. "Je kunt je ongeveer voorstellen hoe we ons hier voelen.''
"We hebben al onze maatregelen getroffen'', aldus woordvoerder A. Manning van de Breitnertoren. "We hebben geen idee waarom het zou kunnen gaan.'' In de Breitnertoren werken 470 mensen. In de Rembrandttoren zijn 56 bedrijven gevestigd. Volgens de Kamer van Koophandel gaat het onder meer om beleggingsadviseurs Merrill Lynch en Lehman Brothers, advocatenkantoor Hoegen/Dijkhof en het headhuntersbureau Heidrick & Struggles. Trein- en metroverkeer in de omgeving is op last van de politie inmiddels volledig stilgelegd.
Marcel Faber van het headhuntersbureau Heidrick & Struggles, op de twaalfde etage, omschrijft de situatie liever als "een enge stilte waar het normaal heel bedrijvig is.'' Volgens Faber waren de reacties in eerste instantie "luchtig'', tot de ernst van de situatie doordrong. Er wordt druk getelefoneerd met het thuisfront. De werknemers van alle 56 bedrijven in de toren zitten in feite opgesloten. De liften staan stil. Niemand mag er in of uit. Rond de toren is ongeveer honderd man politie op de been. Ook de brandweer en explosievenexperts van de politie zijn aanwezig.
quote:Daar heb je wel gelijk in. Volgens AT-5 heeft hij iets tegen "verborgen boodschappen" die verborgen zitten in de zwarte balken van het beeld, als er in breedbeeld wordt uitgezonden... (bron: fok.nl)
Op maandag 11 maart 2002 12:38 schreef Tijn het volgende:[..]
Daar staat niet in wat er nou zo erg is aan een breedbeeld TV.
quote:He, die verdraaide Reptilians ook altijd.
Op maandag 11 maart 2002 12:45 schreef the_bbk het volgende:[..]
Daar heb je wel gelijk in. Volgens AT-5 heeft hij iets tegen "verborgen boodschappen" die verborgen zitten in de zwarte balken van het beeld, als er in breedbeeld wordt uitgezonden... (bron: fok.nl)
quote:Ik blijf hier dus ook kijken, maar aan de buitenkant is weinig te zien. Wel extra drukte in de Wibautstraat hier vanwege bussen die NS inzet omdat de treinen niet rijden.
Op maandag 11 maart 2002 12:48 schreef shmoopy het volgende:
Op de fiets net had ik voortdurend zicht op de toren,
ik moet zeggen dat ik het een heel eng idee vond dat daar nu dus mensen onder schot worden gehouden.
quote:YRRAB is nu dus echt actie aan het ondernemen.
Op maandag 11 maart 2002 12:45 schreef the_bbk het volgende:[..]
Daar heb je wel gelijk in. Volgens AT-5 heeft hij iets tegen "verborgen boodschappen" die verborgen zitten in de zwarte balken van het beeld, als er in breedbeeld wordt uitgezonden... (bron: fok.nl)
edit: me too
[Dit bericht is gewijzigd door beany op 11-03-2002 12:53]
quote:Yep, ik kan er ook niet opkomen
Op maandag 11 maart 2002 12:50 schreef beany het volgende:
Frontpage bij jullie ook dood??
Yes ik kan weer!!!
[Dit bericht is gewijzigd door the_bbk op 11-03-2002 12:52]
quote:Ik heb trouwens helemaal nog geen sirenes gehoord,
Op maandag 11 maart 2002 12:49 schreef golfer het volgende:[..]
Ik blijf hier dus ook kijken, maar aan de buitenkant is weinig te zien. Wel extra drukte in de Wibautstraat hier vanwege bussen die NS inzet omdat de treinen niet rijden.
Heb je niet naar me gezwaaid?
Is het trouwens een allochtoon of autochtoon?
quote:FP is erg traag.
Op maandag 11 maart 2002 12:51 schreef the_bbk het volgende:[..]
Yep, ik kan er ook niet opkomen
Yes ik kan weer!!!
quote:
Op maandag 11 maart 2002 12:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
YRRAB is nu dus echt actie aan het ondernemen.
quote:DavidIcke heeft hem opdracht gegeven...
Op maandag 11 maart 2002 12:53 schreef Tijn het volgende:[..]
"Jullie zullen luisteren naar mn copy-paste-verhalen!!!! Steeeeeerf!!!"
quote:Allochtonen kunnen geen breedbeeld betalen.
Op maandag 11 maart 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:Is het trouwens een allochtoon of autochtoon?
toch...?
quote:Maakt dat iets uit dan?
Op maandag 11 maart 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft die persoon ze niet helemaal op een rijtje.Is het trouwens een allochtoon of autochtoon?
quote:Nee, en als hij de tv gestolen had, had hij ook weinig reden om een conflict te hebben. Een nieuwe jatten zou makkelijker zijn.
Op maandag 11 maart 2002 12:55 schreef kasper het volgende:[..]
Allochtonen kunnen geen breedbeeld betalen.
toch...?
quote:Vandaar zijn frustratie dus! Hij wil er ook 1!
Op maandag 11 maart 2002 12:55 schreef kasper het volgende:[..]
Allochtonen kunnen geen breedbeeld betalen.
toch...?
quote:Het is een belg.
Op maandag 11 maart 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft die persoon ze niet helemaal op een rijtje.Is het trouwens een allochtoon of autochtoon?
quote:Ik zat net even te lunchen in de kantine, heb je dus niet voorbij zien sluipen/fietsen
Op maandag 11 maart 2002 12:52 schreef shmoopy het volgende:
Heb je niet naar me gezwaaid?
quote:Het gaat om het principe, of de TV nou gestolen is, of niet, de Reptilians proberen evengoed met subliminal messages de NWO in te stellen. ....hm....
Op maandag 11 maart 2002 12:56 schreef Ulx het volgende:[..]
Nee, en als hij de tv gestolen had, had hij ook weinig reden om een conflict te hebben. Een nieuwe jatten zou makkelijker zijn.
quote:Ik vindt het dan wel een slechte mop.
Op maandag 11 maart 2002 12:57 schreef Kos het volgende:[..]
Het is een belg.
Maar wat maakt het uit?
"Een Belg loopt een Philips-gebouw binnen om mensen te gijzelen. Maar... hij loopt het verkeerde gebouw binnen!"
quote:Ow, vandaar dat hij de verkeerde toren inliep.
Het is een belg.
quote:Die maakt z'n volk weer onsterfelijk belachelijk met deze actie der verkeerde torens.
Het is een belg.
quote:Een paar jaar terug wilde Philips een fabriek sluiten in Frankrijk. Toen die Fransosen in Eindhoven kwamen protesteren zijn ze naar 't PSV-stadion gestuurd. Daar hebben ze een paar uurtjes tegen een muur staan te schreeuwen waar inderdaad "Philips" op stond en zijn weer naar huis gegaan. Philips-HQ (net voor de verhuizing naar Amsterdam) hebben ze nooit gezien....
Op maandag 11 maart 2002 13:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Die maakt z'n volk weer onsterfelijk belachelijk met deze actie der verkeerde torens.
quote:En jij mist een kans om Shmoopy te zien?
Op maandag 11 maart 2002 12:57 schreef golfer het volgende:[..]
Ik zat net even te lunchen in de kantine, heb je dus niet voorbij zien sluipen/fietsen
Een korte broek met dit weer,hoe mooi het zonnetje ook schijnt,
dan ben je toch wel officieel in de war?
quote:Hij had geen geld meer voor warme kleren... door die dure tv...
Op maandag 11 maart 2002 13:05 schreef shmoopy het volgende:[..]
En jij mist een kans om Shmoopy te zien?
Tssss....Een korte broek met dit weer,hoe mooi het zonnetje ook schijnt,
dan ben je toch wel officieel in de war?
quote:5e etage
Op maandag 11 maart 2002 11:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik hoop dat ie niet per ongeluk op de vierde etage uitstapt. Als ie de dealingroom van Rabo Securities binnentreedt, wordt ie verscheurd door hongerige traders....(en da's geen fijn gezicht)
ben jij een collega?
quote:Dat klopt..
Op maandag 11 maart 2002 13:15 schreef dnutpops het volgende:
Je hebt nog geluk dat je kan posten....ik moest het 3 k33r proberen.
M'n vriendin zei net aan de phone dat het precies een half jaar geleden is sinds WTC in USA!
quote:Nee, dat ze die dingen wel verkopen maar er wordt niet uitgezonden in breedbeeld of zo! Dus heeft ie nix aan een BB-tv.
Op maandag 11 maart 2002 13:11 schreef Tijn het volgende:
Ik hoor net op de radio dat de man ook bekend is bij de ConsumentenBond. Hij beldde regelmatig op om te verkondigen dat breedbeeld TV's evil zijn.
quote:Dat is ietwat paranoïde denk je niet....... Ik zie niet zo snel een link tussen breedbeeld TV's en de Islam, of mis ik wat?
Je hebt nog geluk dat je kan posten....ik moest het 3 k33r proberen.
M'n vriendin zei net aan de phone dat het precies een half jaar geleden is sinds WTC in USA!
quote:kom we pakken hem
Op maandag 11 maart 2002 13:12 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij heeft alles hier t een beetje moeilijk met alle drukte in eens, de site was weer weg net en t forum was onbereikbaar.
Zit die vent hier de boel nu ook al te saboteren
quote:Wat ik trouwens een ontzettend loos argument vind. Elke DVD is in 16:9 ! Je koop toch zo'n ding niet om NOVA in breedbeeld te gaan zitten kijken? Het heet niet voor nix een "thuisbioscoop".
Op maandag 11 maart 2002 13:17 schreef Kos het volgende:[..]
Nee, dat ze die dingen wel verkopen maar er wordt niet uitgezonden in breedbeeld of zo! Dus heeft ie nix aan een BB-tv.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 11-03-2002 13:22]
quote:Neehee...
Op maandag 11 maart 2002 13:17 schreef Kos het volgende:[..]
Nee, dat ze die dingen wel verkopen maar er wordt niet uitgezonden in breedbeeld of zo! Dus heeft ie nix aan een BB-tv.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 11-03-2002 13:21]
quote:Ja erika terpstra in breedbeeld!
Op maandag 11 maart 2002 13:19 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat ik trouwens een ontzettend loos argument. Elke DVD is in 16:9 ! Je koop toch zo'n ding niet om NOVA in breedbeeld te gaan zitten kijken? Het heet niet voor nix een "thuisbioscoop".
quote:
De
gijzelnemer voelt zich ten onrechte gedwongen tot de aanschaf van
een breedbeeldtelevisie, omdat op een normale televisie balken
verschijnen als een film op breed beeld wordt uitgezonden.
quote:jawel, k heb em. Van de islam mag ie natuurlijk geen TV kijken en nou heeft ie in de etalage zo'n enorm geile BB TV gezien en die wil die hebben. Maar dat mag dus niet......
Op maandag 11 maart 2002 13:17 schreef Z het volgende:[..]
Dat is ietwat paranoïde denk je niet....... Ik zie niet zo snel een link tussen breedbeeld TV's en de Islam, of mis ik wat?
quote:Ik vind dat er juist veel te weinig in Breedbeeld wordt uitgezonden...
Op maandag 11 maart 2002 13:22 schreef beany het volgende:
frontpage(ergens van NOS en SBS6 Nieuws):
[..]
quote:Misschien zijn het dezelfden als die hier achter zitten. De WTC aanslag is immers nooit opgeëist!
quote:Nou,dat maakt zijn actie volstrekt legitiem.
Op maandag 11 maart 2002 13:22 schreef beany het volgende:
frontpage(ergens van NOS en SBS6 Nieuws):
[..]
Zijn er hier ook mensen die zich opgelicht voelen door de zegeltjesactie van Albert Heijn?
Tjonge jonge zeg,
het woord zwaar gestoord is hier wel op z'n plaats.
Een normaal mens peinst hier toch niet over?
van nu.nl... verder kom ik niet... overbelast.
[Dit bericht is gewijzigd door Kos op 11-03-2002 13:28]
quote:Ah... Wat wilt die man eigenlijk? Heeft hij nog eisen of zoiets?
Op maandag 11 maart 2002 13:26 schreef Kos het volgende:
Vijftien zwaarbewapende ME'ers staan klaar om naar binnen te gaan
quote:Misschien toch Osama omdat zn breedbeeld slechte ontvangst heeft in omgeving Kandahar..
Op maandag 11 maart 2002 13:24 schreef GHaven het volgende:[..]
Misschien zijn het dezelfden als die hier achter zitten. De WTC aanslag is immers nooit opgeëist!
quote:die korte broek en dat shirt zijn echt te fris om zo naar buiten gesleurd te worden
Op maandag 11 maart 2002 13:26 schreef Kos het volgende:
Vijftien zwaarbewapende ME'ers staan klaar om naar binnen te gaan
quote:'Front voor de bevrijding van tuinkabouters?'
Op maandag 11 maart 2002 13:24 schreef GHaven het volgende:[..]
Misschien zijn het dezelfden als die hier achter zitten. De WTC aanslag is immers nooit opgeëist!
quote:Daar zijn ze de zwarte balken uit aan het slopen.
Op maandag 11 maart 2002 13:34 schreef SunChaser het volgende:
Waarom is er geen breaking news op CNN
AMSTERDAM Een gewapende man houdt in de
Rembrandttoren aan het Amstelplein in
Amsterdam meerdere mensen gegijzeld.De
man heeft voor de ramen "Wij misleiden"
en "Kleisterlee liegt" laten plakken.
In een fax aan het NOS-Journaal liet de
man weten te ageren tegen "manipulatie
door verkopers van breedbeeld-tv's".Hij
zegt dat hij wordt gedwongen zo'n tv te
kopen,omdat gewone tv's zwarte balken
vertonen als een film in breedbeeld
wordt uitgezonden.
Vermoedelijk geldt zijn actie Philips,
maar dat verhuisde vorig jaar vanuit de
Rembrandttoren naar de Breitnertoren,
verderop.Het Amstelstation is ontruimd.
[Dit bericht is gewijzigd door Jroen op 11-03-2002 13:36]
quote:Omdat er nog niemand dood is
Op maandag 11 maart 2002 13:34 schreef SunChaser het volgende:
Waarom is er geen breaking news op CNN
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 11-03-2002 13:37]
quote:*Hallo met X-Ray....doe het beeld weer eens aan. Maar laat die zwarte balken maar zitten. Daar kunnen den Belgae niet zo goed tegen ale? Doei he!*
Op maandag 11 maart 2002 13:36 schreef FrameMercery het volgende:
ja, laat iemand eens ff cnn bellen of bbc world ofzo.
quote:Als het waar is van die stiekume boodschappen zijn het dus de moffen weer die de wereld proberen over te nemen.
Gerard Kleisterlee was appointed president of Philips and chairman of the Board of Management as per April 30, 2001.Born in Germany in 1946, he attended Eindhoven Technical University, graduating with a degree in Electronic Engineering. He started his career with Philips in 1974 with the Medical Systems division, holding a number of positions in manufacturing management.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |