Een schakelprogramma bestaat vaak uit een verzameling van vakken uit de eerste paar jaren ... het heeft dan weinig nut om kennis te maken met eerstejaars studenten. Ook bestaat er nog de kans dat je master vakken volgt tegelijkertijd ... dan heeft het helemaal al geen nut meer om kennis te maken met eerstejaars studenten. En ik weet niet wat je verstaat onder netwerken, maar ik vraag me af of netwerken met eerstejaars veel nut heeft.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:58 schreef SterreMarit het volgende:
En tegelijkertijd kan ik me zo voorstellen dat de hbo-afgestudeerden sowieso dus naar elkaar toetrekken, omdat zij een ander programma volgen dan de reguliere eerstejaars studenten.
gewoon doenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:47 schreef morgane het volgende:
Is het introductieweekend een aanrader? Ik twijfel nog of het niet veel te veel achter elkaar gaat worden allemaal. Zijn veel onderdelen van de intro 'verplicht' en word je raar aangekeken als je met een aantal dingen niet meedoet?
Oke dus de tip is om als mentormama de Carolus/ovum/JFV weekenden te vermijden en dan komt t wel goed?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:05 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Bij mij zijn de introweekenden altijd het hoogtepunt geweest (als kindje en als mentor). Toen ik zelf intro liep deed ik in mijn eentje de avonden (dat krijg je als je Arabisch gaat studeren) en ging ik dus ook in mijn eentje op weekend... gelukkig een gaaf weekend (van cultuur op de campus) waarbij we allemaal gemixt werden. Heb er wel wat vrienden aan over gehouden, erg leuk! Daarna ben ik bij de weekenden van AEGEE geweest, en dat was ook altijd heel relaxed.
Als je pech hebt zit je bij een Carolus of Ovum-weekend en is er geen andere activiteit dan bier drinken, maar daar heb ik verder geen ervaring mee...
JFV weet ik niet, maar die andere twee zijn inderdaad niet bijster geweldig. De organisatoren vinden vooral zichzelf heel tof en willen zoveel mogelijk mensen klotezat hebben zonder er een fatsoenlijk programma of feest voor te bieden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Oke dus de tip is om als mentormama de Carolus/ovum/JFV weekenden te vermijden en dan komt t wel goed?
Mja van de ene kant zijn die ook wel erg gezellig, maar da's ook afhankelijk van het programma. Wij hebben de afgelopen twee jaar op maandag wat simpele activiteiten georganiseerd, 's avonds bowlen + eten bij Olround. Luchtig, easy, met een leuk feestje erna. En dinsdag de Nijmeegse dag is meestal sowieso wel leuk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat ik bij rechten wel vind en vond is dat die 2 dagen na het introweekend beetje onnodig zijn.. iedereen is dan helemaal brak.. Die hadden ze wel weg mogen laten van mij
Wat raar aangezien je die toets zelf ook gemaakt hebtquote:
Ja dan snap ik dat je het weekend niet zo boeiend vondquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb er nog nooit van gehoordEn ik was zelf op een jfv weekend.. getiteld watskebiert.. dus dan raad je het al
ik heb a) geen wiskundetoets, maar een logica toets gedaan (geen statistiek), b) ik studeer aan een andere faculteit dan jij , c) ik doe een andere opleiding dan jij, d) ik heb andere docenten, e) de opleiding is kleiner, minder toelatingstoetsen dus andere regels wrsch, etc.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wat raar aangezien je die toets zelf ook gemaakt hebt
dit is trouwens ook echt geen aardige opmerking geweest, hiermee impliceer je dat 'omdat ik het gehaald heb, het dus nooit moeilijk kan zijn'. Ik heb gymnasium gedaan en hoefde 'alleen' die toets te doen en geen HBO-P te hebben... hoefde dus nét iets minder te bewijzen, omdat ik het meeste al bewezen hád.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee maar dat moet geen probleem zijnhet is jou ook gelukt he
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dit is trouwens ook echt geen aardige opmerking geweest, hiermee impliceer je dat 'omdat ik het gehaald heb, het dus nooit moeilijk kan zijn'. Ik heb gymnasium gedaan en hoefde 'alleen' die toets te doen en geen HBO-P te hebben... hoefde dus nét iets minder te bewijzen, omdat ik het meeste al bewezen hád.
Ik vertel je nietsje vraagt 't morgen zelf maar na
of je belt even naar het secretariaat, die weten dat soort dingen vaak ook welduh!
Pedagogische wetenschappen.quote:
Lijkt wel alsof iedereen die hier nieuw komt in dit topic Pedagogische wetenschappen gaat doenquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Pedagogische wetenschappen.
Heb ook in Utrecht en Amsterdam gekeken. Amsterdam vind ik te ver reizen en in Utrecht heeft de studie een heel andere opzet wat me niks leek.
Dat moet je anders zien. Iedereen hier weet inmiddels dat ik dat doe, en nu willen ze allemaal in de voetsporen van De Grote Mikkie treden.quote:
De opzet, punten bij de vakken, etc kwam niet overeen met wat ze in Groningen doen. De hele opzet leek me al niks en daarbij zei de studieadviseur in Groningen dat die overstap waarschijnlijk problemen met vakken ging opleveren. En in Nijmegen krijg ik vrijstellingen.quote:
heb je'm al geneukt?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
God samen met die post in het nijmegen topic moet ik nu echt even een kotsteiltje hebben hoor
Zo belangrijk is het niet om na te gaan bellen (en al helemaal niet iets om je druk over te maken lijkt me)quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
@miss:
ik heb al gezegd, dat ik het NIET WEET, en ik heb al eens verteld hier hoe dat bij mij ging geloof ik, en daarbij had je het in slank de zomer in kunnen volgen...
Ik ga je niet iets vertellen waarvan ik weet dat je er wrsch niets aan gaat hebben.
Als je in de tijd tussen het voor het eerste stellen van de vraag 'wanneer hoor ik het, en hoe werkt dat?' en nu eens even iemand had gebeld of gemailed van de uni, had je je antwoord gehad. Ik heb dat toen meteen gevraagd, meteen antwoord gekregen, en me nergens meer druk om gemaakt behalve het leren van de stof.
Simpel![]()
ik heb toets gemaakt, besproken en meteen gehoord dat hij me 'graag wilde hebben omdat ik 't allemaal prima aan zou kunnen', maar bij een massa-studie weet ik dus NIET hoe dat werkt...
Zonde, want Utrecht wilde je wel graag toch? In welk jaar ga je nu in Nijmegen instromen? En waar krijg je vrijstellingen voor? Wel ideaal zeg. Alleen die reisafstand Grunn - Nijmegen is vrij groot (zoals je weetquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
De opzet, punten bij de vakken, etc kwam niet overeen met wat ze in Groningen doen. De hele opzet leek me al niks en daarbij zei de studieadviseur in Groningen dat die overstap waarschijnlijk problemen met vakken ging opleveren. En in Nijmegen krijg ik vrijstellingen.
Ik woon niet meer in Grunn, maar in Breda.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zonde, want Utrecht wilde je wel graag toch? In welk jaar ga je nu in Nijmegen instromen? En waar krijg je vrijstellingen voor? Wel ideaal zeg. Alleen die reisafstand Grunn - Nijmegen is vrij groot (zoals je weet), wat ga je doen met huisvesting dan?
Welk jaar stroom jij in?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Gelukkig is de statistiek toets alleen cijfers en letters
Ik heb wat gemist dus.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik woon niet meer in Grunn, maar in Breda.En ik wilde graag in Utrecht wonen en in Amsterdam studeren. Dat is nu dus Breda geworden en Amsterdam is dan gewoon te ver.
Ik ga tweedejaarsvakken volgen met vrijstellingen.In elk geval statistiek en het andere weet ik zo even niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |