Vamp welkom!
Kim is ziek. Het begon vrijdagnacht. (0.30) Ze werd in totale paniek wakker, helemaal overstuur. Niet rustig te krijgen. We dachten eerst aan kramp, want ze overstrekte zich helemaal. En ze stopte telkens haar vingers in haar mond en zei zere mond. Uiteindelijk gekalmeerd, een paar keer flinke scheten gelaten en toen een zetpil erin. Na 45 min viel ze uitgeput in slaap.
’s Morgens was ze weer haar oude zelf. Flesje leeggedronken, broodje gehad. ’s Middags kwamen mijn ouders, we gingen naar Groningen. Ze werd steeds stiller en bleker en we bleven dan ook niet lang. Ze wilde niks eten, zelfs geen plakje kaas, waar ze gek op is.
Vanaf 16.00 viel ze in slaap en bleef steeds slapen. Af en toe wakker en krijsen om dan snel weer te slapen. Drinken en eten weigerde ze absoluut. Ze voelde bloedheet aan. 39,6 koorts.
Om ca. 22.30 werd ze wakker en had ineens weer praatjes. En 1 minuut daarna was het 1-1 met voetbal. Kim zat mee te juichen als een gek. Ze had praatjes voor 10. Wilde graag wat drinken en eten. En deed dat, maar dat deed zeer en ze moest weer hartverscheurend huilen.
Mond auw mama, drinken auw, eten auw. Zo zielig.
En ze wilde zo graag wat eten en drinken. Uiteindelijk rond 00.30 naar bed.
4.30 wakker en wilde naar beneden. Dat mocht niet. Ik sliep op zolder, op mijn oude kamer. Daar ging ze mee naartoe. Midden in de nacht Dora gekeken. Daarna wilde ze gelukkig bij mij in bed slapen. Zeer onrustig. Tig keer wakker worden. Rond 8.00 met mijn moeder naar beneden. Ze wilde uiteraard graag drinken en eten, ging weer niet. Ze had verder wel praatjes, maar nog heel bleek en koortsig. Ik werd naar bed gestuurd. Kim bleef bij oma. Ik werd 10.30 wakker. Kim had 2 waterijsjes gehad, het enige dat lukte. Ze speelde lekker buiten. Nog wel heel bleek en af en toe nog flink last. Erg hangerig, maar das logisch.
Ik ging met mijn moeder naar een fancy fair en Kim ging slapen.
Toen we terug kwamen zag ze er nog bleker uit met ingevallen oogjes, terwijl ze lang had geslapen. Ze kreeg steeds meer last.
Wat denken jullie dat het is? Kim is haast nooit ziek. Ze ligt er nu een uur in en is onrustig. Ze heeft niet meer zo’n hoge koorts gelukkig. 38,5 en zetpil gegeven.
Misschien last van haar amandelen, volgens mijn moeder lijkt het erop. Of “gewoon” keelpijn.
Iig morgen de huisarts bellen en maar hopen dat ze lekker door kan slapen.
Sorry voor het lange verhaal.