abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59611433
Vamp welkom!

Kim is ziek. Het begon vrijdagnacht. (0.30) Ze werd in totale paniek wakker, helemaal overstuur. Niet rustig te krijgen. We dachten eerst aan kramp, want ze overstrekte zich helemaal. En ze stopte telkens haar vingers in haar mond en zei zere mond. Uiteindelijk gekalmeerd, een paar keer flinke scheten gelaten en toen een zetpil erin. Na 45 min viel ze uitgeput in slaap.

’s Morgens was ze weer haar oude zelf. Flesje leeggedronken, broodje gehad. ’s Middags kwamen mijn ouders, we gingen naar Groningen. Ze werd steeds stiller en bleker en we bleven dan ook niet lang. Ze wilde niks eten, zelfs geen plakje kaas, waar ze gek op is.
Vanaf 16.00 viel ze in slaap en bleef steeds slapen. Af en toe wakker en krijsen om dan snel weer te slapen. Drinken en eten weigerde ze absoluut. Ze voelde bloedheet aan. 39,6 koorts.
Om ca. 22.30 werd ze wakker en had ineens weer praatjes. En 1 minuut daarna was het 1-1 met voetbal. Kim zat mee te juichen als een gek. Ze had praatjes voor 10. Wilde graag wat drinken en eten. En deed dat, maar dat deed zeer en ze moest weer hartverscheurend huilen.
Mond auw mama, drinken auw, eten auw. Zo zielig.
En ze wilde zo graag wat eten en drinken. Uiteindelijk rond 00.30 naar bed.

4.30 wakker en wilde naar beneden. Dat mocht niet. Ik sliep op zolder, op mijn oude kamer. Daar ging ze mee naartoe. Midden in de nacht Dora gekeken. Daarna wilde ze gelukkig bij mij in bed slapen. Zeer onrustig. Tig keer wakker worden. Rond 8.00 met mijn moeder naar beneden. Ze wilde uiteraard graag drinken en eten, ging weer niet. Ze had verder wel praatjes, maar nog heel bleek en koortsig. Ik werd naar bed gestuurd. Kim bleef bij oma. Ik werd 10.30 wakker. Kim had 2 waterijsjes gehad, het enige dat lukte. Ze speelde lekker buiten. Nog wel heel bleek en af en toe nog flink last. Erg hangerig, maar das logisch.
Ik ging met mijn moeder naar een fancy fair en Kim ging slapen.
Toen we terug kwamen zag ze er nog bleker uit met ingevallen oogjes, terwijl ze lang had geslapen. Ze kreeg steeds meer last.

Wat denken jullie dat het is? Kim is haast nooit ziek. Ze ligt er nu een uur in en is onrustig. Ze heeft niet meer zo’n hoge koorts gelukkig. 38,5 en zetpil gegeven.
Misschien last van haar amandelen, volgens mijn moeder lijkt het erop. Of “gewoon” keelpijn.
Iig morgen de huisarts bellen en maar hopen dat ze lekker door kan slapen.

Sorry voor het lange verhaal.
pi_59615247
Ingrid, wat sneu voor Kimmetje!

Heeft ze haar laatste kiezen al?
Variety is the spice of life
pi_59616028
Bij drie dagen koorts mag je sowieso altijd de huisarts bellen, dus dat kun je zeker wel doen morgen
Beterschap, hopelijk knapt ze snel op!

Snoopy, kun je geen kleding lenen evt? Of via de speelotheek een piratensetje halen oid?
Anders zou ik het wel kopen waarschijnlijk, zeker als je denkt dat hij het zelf goed merkt als de anderen verkleed zijn en hij niet.
pi_59616944
snoopy, je kunt van ons ook best iets lenen, we hebben echt een enorme vuilniszak vol verkleedkleren. keuze in zijn maat uit: piratenpak, bumba-pak, 'gewoon' clownspak (van www.artoek.nl, erg leuk), koningsmantel + kroon, tijgerpak (misschien wat te warm), ridderpak (al is dat waarschijnlijk te ruim), pinguinpak (alleen bovenkant, maar dat danst wel makkelijker denk ik) en ook een lief muisjespak (ridder, pinguin & muis van de Hema). roept u maar en ik stuur 't je toe. (doe ik meteen dat groene jurkje erbij voor Lis, dat zijn we helemaal vergeten geloof ik ).
en anders zelf iets bestellen bij artoek, die leveren best snel is mijn ervaring. en doorgaans echt leuk & kwalitatief goed spul!
pi_59616992
beterschap voor Kim!
  maandag 23 juni 2008 @ 10:20:35 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59620243
ach kim toch!
eng is dat he ingrid?!
als ze anders doet dan normaal wanneer ze pijn heeft, zou ik de dokter wel even bellen ja.
beterschap
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_59620941
Tnx. 11.20 mogen we naar de dokter. Hopelijk valt het mee. Ze is nog wel koortsig, maar niet zo hoog meer. En ze kan nu heel voorzichtig af en toe een klein hapje eten. Ze zal ook wel honger hebben! En drinken gaat ook ietjes beter. Lijkt wel alsof ze zich door de pijn heen zet, zeg maar. omdat ze zo'n honger en dorst heeft. Vanaf vrijdagnacht dus zo goed als niks gegeten. En af en toe een slokje gedronken. Gisteren dus gelukkig wel waterijs. In de luier zat dan ook amper plas.
pi_59623702
Beterschap voor Kim!

Lief zijn jullie allemaal Ik denk dat ik zelf dan van de week even iets ga kopen bij de HEMA ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 juni 2008 @ 13:00:48 #159
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_59623842
Ingrid hoe is het gegaan bij de dokter? Klinkt wel als keelontsteking of iets in die richting.
  Redactie Frontpage maandag 23 juni 2008 @ 16:36:19 #160
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_59629032
Internet ligt er thuis uit, dus nu vanaf het werk door Djeez. Kim heeft een zware keelontsteking, ze heeft nu een antibioticumdrankje gekregen, die ze driemaal daags moet innemen. Erg zielig, maar ze komt er wel weer bovenop!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_59630054
Ah goss ...Gelukkig zijn ze er meestal zo weer boven op met een kuurtje!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 23 juni 2008 @ 21:36:28 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59636629
Beterschap voor Kim. Rot is dat!

Jolie heeft vandaag afscheid genomen op de peuterspeelzaal. Ik vond het best verdrietig. Ze hebben zo goed voor haar gezorgd en ze heeft het er zo fijn gehad. En het liet me weer zien hoeveel tijd er al voorbij is, waarin ik (en ik hoop niet we) me zo rot heb gevoeld dat ik me nu steeds realiseer hoeveel tijd er ongeregistreerd voorbij is gegaan.
Ik weet wel dat het goed is, ze is er ook aan toe om naar de kleuterschool te gaan. Maar toch.
Jolie heeft het er zelf soms ook moeilijk mee dat er veel dingen veranderen maar het gaat best goed. Soms moet ze wel huilen, zegt ze dat ze nog niet zo groot wil zijn. Dat is wel heel sneu vind ik. Maar het hoort erbij denk ik. Ze kreeg ook nog een mooie map mee met allemaal dingen die ze de afgelopen anderhalf jaar gemaakt heeft. En een rups die ze samen gemaakt hebben.

Na het afscheid zijn we nog even bij de kleuterklas en de buitenschoolse opvang wezen kijken. Dat was wel even goed voor het gevoel geloof ik. De afgelopen tijd hebben de juffies Jolie al wat meer vrijheid gegeven zodat ze zich hopelijk een beetje kan redden bij de kleuters. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan na de vakantie. Als ze echt vier jaar is.
pi_59637234
Maar ook fijn dat het zo'n bewust afscheid is

Myrthe is vandaag vier geworden. Een paar foto's van haar psz-afscheid staan in het traktatietopic (ik zag pas een tijdje na het posten dat ik verkeerd zat). Morgen mag ze nog een laatste keer naar de psz, en woensdag voor het eerst naar school, een ochtendje meekijken.
Dus: tot ziens, tot in het kleutertopic (en over een paar maanden kom ik alweer hier voor Juliette )
  maandag 23 juni 2008 @ 22:43:46 #164
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59638558
Wat leuk allemaal die verhalen over de peuterspeelzaal!
Mijn Peuter gaat sinds de 2e verjaardag, een aantal weken geleden. Het is er erg leuk! Maar vorige week kregen we een brief dat de 2 groepen worden samengevoegd wegens te weinig peuters. Nu komt er 1 groep van 14 peuters. Toch jammer dat mensen hun kinderen meer naar het kinderdagverblijf brengen dan naar de peuterspeelzaal. Het is zo leuk en leerzaam voor ze!
pi_59639048
maar dat is toch meestal een keuze die gewoon voortkomt uit praktische redenen? als je opvang nodig hebt voor een hele (werk)dag, heb je niks aan een psz. en als je kind al naar een kdv gaat is 't wat veel om hem/haar daarnaast ook nog naar een psz te brengen. althans, er zijn nog best veel mensen die dat wel doen trouwens.

oja en een kdv is ook leuk & leerzaam hoor.
  maandag 23 juni 2008 @ 23:03:32 #166
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59639140
Precies, er zijn mensen die ze naar beiden brengen Ik ben hier zelfs een 'apart geval' (onder de 14 moeders), een moeder die niet voor een baas werkt..
pi_59639565
aha, en wat heeft dat met wel/niet naar psz brengen te maken?
  maandag 23 juni 2008 @ 23:21:36 #168
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59639713
Dat zeg je zelf toch al?
pi_59640029
nee? ik geloof dat we echt langs elkaar heen zitten te praten.
pi_59640102
laat ik voor mezelf spreken: ik vind het ruim voldoende dat ze 2 dagen naar een kdv gaan/gingen, zou een of twee dagdelen psz daar nog eens bovenop echt teveel vinden. zowel voor hen als voor mezelf, als ik met ze thuis ben, wil ik ook tijd met ze!
  maandag 23 juni 2008 @ 23:36:23 #171
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59640192
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:31 schreef bixister het volgende:
nee? ik geloof dat we echt langs elkaar heen zitten te praten.
Ik denk het niet.
Maar geeft verder niet, hoor
  Redactie Frontpage dinsdag 24 juni 2008 @ 12:10:13 #172
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_59648292
Omdat we ws de rest vd week geen internet hebben, maar via Djeez' werk een berichtje. Ondanks dat het toedien van de vloeibare penicilline niet lukt, gaat het toch al een stuk neter met Kim. Ze heeft vandaag al twee boterhammen gegeten zonder korst, en ze drinkt ook wat meer nu. Ze verbijt gewoon de pijn. Ingrid heeft geprobeerd het medicijn in haar flesje te doen, maar dit heeft Kim geweigerd. Het smaakt toch wat anders. Ook onder dwang met twee man in haar mondje spuiten is niet gelukt. Ze spuugt het gewoon weer uit. Iemand nog tips om het middel toe te dienen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_59648875
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:10 schreef Djeez het volgende:
Omdat we ws de rest vd week geen internet hebben, maar via Djeez' werk een berichtje. Ondanks dat het toedien van de vloeibare penicilline niet lukt, gaat het toch al een stuk neter met Kim. Ze heeft vandaag al twee boterhammen gegeten zonder korst, en ze drinkt ook wat meer nu. Ze verbijt gewoon de pijn. Ingrid heeft geprobeerd het medicijn in haar flesje te doen, maar dit heeft Kim geweigerd. Het smaakt toch wat anders. Ook onder dwang met twee man in haar mondje spuiten is niet gelukt. Ze spuugt het gewoon weer uit. Iemand nog tips om het middel toe te dienen?
Hier werkt een beetje limonadesiroop altijd prima (Wel even op de bijsluiter kijken of het gemengd mag worden)
Ik pakte dan meestal zo'n hoestddrankbekertje beetje veel siroop en dan de medicijnen, ff roeren en klaar. En met zo'n klein bekertje weet je ook dat het op gaat.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:43:43 #174
105850 Fuente
mamamuts
pi_59649127
Djeez, wat vamp zegt, mengen met wat siroop? Anders weet ik het ook niet helaas, Sara dronk het wel gemengd in een fles.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:45:04 #175
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59649148
Ik weet niet hoeveel van het medicijn je moet geven, maar misschien kun je het over de boterham 'sprenkelen'?
Succes en heel veel beterschap voor de kleine Kim!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')