Oh wist ik niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:05 schreef Iblis het volgende:
Ik zou snel ‘de pretext’ in ‘het pretext’ veranderen en verder niet meer zulke moeilijke woorden gebruiken!
Houd je overigens serieus rekening met zo’n scenario?
Stel dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat tethans niet bestaan, wat zou je dan doen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:12 schreef Iblis het volgende:
Niets, want ik vermoed dat die Jezus alleen maar een truc van de overheid zal zijn om ons te onderwerpen en zo de holle aarde in te leiden waar de body tethans me zullen grijpen.
Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:25 schreef Vandaag... het volgende:
niets, liever vrijheid van geest dan vrijheid van lichaam
Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef EldorkoGrande het volgende:
Voor mij de eerste optie. Wat jij beschrijft is een smerige vorm van chantage, en zo'n god hoef ik niet.
Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.
Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?
ik geloof dat er altijd kritische mensen, verzet en liefde blijven in elke omstandigheid, hoe onmogelijk die ook lijkt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?
edit. Bij nader inzien, nee, aangezien je compleet gebrainwashed wordt door de overheid om je mak te houden en je zelfs vrijwillig in slavernij te laten werpen. Zelfs dat heb je dus niet.
Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vindenquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.
Het is hypothetisch. Ik kan de toekomst niet voorspellen. Ik acht de waarschijnlijkheid echter wel hoog, en das niet van de 1 op de andere dag gekomen. Kan me voorstellen dat dat eng klinkt, maar ik ben verder heel normaal hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:42 schreef EldorkoGrande het volgende:
[..]
Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vinden![]()
Of praat je nu in de hypothetische context van je OP?
Hey, ik heb het ook maar uit de bijbel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef FooLsKi het volgende:
TS: ga ff snel een leven zoeken ofzo, met je paranoia reli-doemscenario's.
Wat is er volgens jou mis met het dienen van God? Wat is er volgens jou zo erg aan dat jij prefereert te sterven?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:45 schreef MLI het volgende:
Flikker maar op, ik laat me niet chanteren!. Niet door de overheid en ook niet door God.
Ik zou tot het uiterste saboteren en verzet plegen. En op het moment dat ze me willen pakken, slik ik een cyaankalipil door. Dat is wat ik zou doen.
Maar jouw bescheiden mening over hoe realistisch het is interesseert mij niet, met alle bescheidenheid, ik wil slechts weten wat jij zou kiezen en waarom, en dat vind ik wel degelijk levensbeschouwing en filosofie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
Wat stel je voor: Onzin, The truth is in here of Brave new world?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
Eigenlijk niet, aangezien de eerste keuze dan gebiased zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Triggershot het volgende:
@ TS kunnen beide scenario's gewoon niet in één topic TS?
Ik weet niet of er in de Bijbel een letter staat over opstand tegen een onrechtvaardig heerser.quote:
We kijken het even aan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, aangezien de eerste keuze dan gebiased zou kunnen zijn.
Hoe kom je bij opstand? Ik snap de link niet tussen de geschetste situatie en dat gebod.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet niet of er in de Bijbel een letter staat over opstand tegen een onrechtvaardig heerser.
(''Geef de keizer wat des keizers is'', die uitdrukking ken je toch wel?)
Niks mis met het dienen van God. Ja, die bullshit van dat je je moet bekeren om in zijn hemel te komen. Als God onvoorwaardelijk van iedereen houdt, wat boeit het hem dan of iemand bekeerd is of niet? Dergelijke hypocrisie wens ik niet mee geassocieerd te worden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou mis met het dienen van God? Wat is er volgens jou zo erg aan dat jij prefereert te sterven?
Lees dit even:quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe kom je bij opstand? Ik snap de link niet tussen de geschetste situatie en dat gebod.
Oke op die manier. Er staat ook 'en Gode wat Gods is'. God vraagt om onze gehoorzaamheid, het volgen van Zijn geboden. Als Zijn geboden in zouden gaan tegen wat het systeem van ons vereist, zou God dus op de eerste plaats moeten komen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:31 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Lees dit even:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweezwaardenleer
en de originele bijbeltekst:
Mat 22,15-46
16 En zij zonden tot Hem hun leerlingen, met de Herodianen, die zeiden: Meester, wij weten, dat Gij waarachtig zijt en de weg Gods in waarheid leert en dat Gij U aan niemand stoort; want Gij ziet de mensen niet naar de ogen.
17 Zeg ons dan, wat dunkt U? Is het geoorloofd de keizer belasting te betalen of niet?
18 Doch Jezus doorzag hun valsheid en zeide: Wat verzoekt gij Mij, huichelaars?
19 Toont Mij het geldstuk voor de belasting. Zij brachten Hem een schelling.
20 En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit?
21 Zij zeiden: Van de keizer. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.
22 Toen zij dit hoorden, verwonderden zij zich en zij lieten Hem verder ongemoeid en gingen weg.
In feite stel jij in de OP dezelfde vraag als de Farizeëen bij regel 17
My point exactly.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef MLI het volgende:
Niks mis met het dienen van God. Ja, die bullshit van dat je je moet bekeren om in zijn hemel te komen. Als God onvoorwaardelijk van iedereen houdt, wat boeit het hem dan of iemand bekeerd is of niet? Dergelijke hypocrisie wens ik niet mee geassocieerd te worden.
je maakt er een soort tweestrijd van die Jezus nou juist ontkent in de bovenstaande bijbeltekstquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke op die manier. Er staat ook 'en Gode wat Gods is'. God vraagt om onze gehoorzaamheid, het volgen van Zijn geboden. Als Zijn geboden in zouden gaan tegen wat het systeem van ons vereist, zou God dus op de eerste plaats moeten komen.
Stiekem de grootinquisiteur van Dostojevski gelezen?quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:54 schreef kazakx het volgende:
Ali. Neem jij rekening met het feit dat als Jezus terugkomt dat waarschijnlijk niemand zal weten dat de desbetreffende persoon Jezus is en waarschijnlijk jij hem zal tegenwerken omdat hij niet dezelfde visie heeft over Christendom als dat jij dat hebt?
Niet echt. Maar zo gebeurd het meestal.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Stiekem de grootinquisiteur van Dostojevski gelezen?
Maar je bekeren = God gaan dienen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef MLI het volgende:
[..]
Niks mis met het dienen van God. Ja, die bullshit van dat je je moet bekeren om in zijn hemel te komen. Als God onvoorwaardelijk van iedereen houdt, wat boeit het hem dan of iemand bekeerd is of niet? Dergelijke hypocrisie wens ik niet mee geassocieerd te worden.
Maar er staat: in de hemel regeert, de vrede, liefde, en is iedereen gelukkig. Ook jij dus. Maar om er uberhaupt te kunnen wonen, zijn er wel wat veranderingen nodig. Daar is niks mis mee, is alleen maar goed voor je, maar je moet wel bereid zijn wat op te offeren. No pain, nog gain.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:11 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
My point exactly.
Deze hypothese stinkt en riekt aan alle kanten en zoals andere al zeggen: het maakt dus geen FOK! uit wat je kiest.
Je verwerpt je vrijheid aan een bepaalde norm die beide hele scherpe voorwaarden heeft.
Nee, dan ga ik liever dood en kan zowel de overheid als God z'n "zoon" een hele dikke middelvinger krijgen van mij!![]()
(Ik heb dan ook niet gestemd.)
Oke, maar ik neem ook verantwoordelijkheid voor alles wat ik doe hoor.quote:Dat Ali denkt dat dit ooit zal gebeuren is zeer lachwekkend, daar er een ding niet klopt (maar dat zal hij pas geloven als hij er mee geconfronteerd word en dat is ok): er is geen God waar je aan hoeft te verwerpen als je leeft of dood gaat.
Hoe dan ook ben ik mijn eigen "god" in dit leven en neem alle verantwoording van mijn acties voor EIGEN rekening.
Dit bevalt mij prima en leer ik tevens nog het meest van!
Dat ben ik niet met je eens. De bijbel beschrijft het als dat iedereen Hem zal zien, dat hij met biljoenen ziljoenen engelen komt, en iedereen zal weten dat Hij het is, en dat het de heftigste dag in de geschiedenis van de aarde wordt, dus ik denk dat ik me niet zal vergissen. Er valt ook weinig tegen te werken denk ik.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:54 schreef kazakx het volgende:
Ali. Neem jij rekening met het feit dat als Jezus terugkomt dat waarschijnlijk niemand zal weten dat de desbetreffende persoon Jezus is en waarschijnlijk jij hem zal tegenwerken omdat hij niet dezelfde visie heeft over Christendom als dat jij dat hebt?
Nee. De redenatie is dat God de koningen hun macht heeft gegeven. Dit gaat niet op voor de antichrist die uiteindelijk zal regeren, die krijgt zijn macht van de draak en het volgen van zijn systeem zal ervoor zorgen dat je zal zondigen. Dan dien je dus God boven antichrist te stellen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
je maakt er een soort tweestrijd van die Jezus nou juist ontkent in de bovenstaande bijbeltekst
Ja, maar de Joden hadden ook een hele andere verwachting van de Messias, gebaseerd op hun geschriften; Christenen menen ook dat de Joden hun eigen teksten verkeerd geïnterpreteerd hebben. Waarom zou dat met het Christendom niet kunnen ? Overigens, volgens de evangelieën zal dit scenario zich "spoedig" of "binnen deze generatie" plaatsvinden. Hoe interpreteer je dat ?quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De bijbel beschrijft het als dat iedereen Hem zal zien, dat hij met biljoenen ziljoenen engelen komt, en iedereen zal weten dat Hij het is, en dat het de heftigste dag in de geschiedenis van de aarde wordt, dus ik denk dat ik me niet zal vergissen. Er valt ook weinig tegen te werken denk ik.
Dat ging over wat de messias zou gaan doen, niet over hoe hij zou komen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar de Joden hadden ook een hele andere verwachting van de Messias, gebaseerd op hun geschriften; Christenen menen ook dat de Joden hun eigen teksten verkeerd geïnterpreteerd hebben. Waarom zou dat met het Christendom niet kunnen ?
Feitelijk is zoiets natuurlijk al gebeurd met de stichting van de Islam.
Ja, dus? Dat neemt niet de vermeende misinterpretatie weg, toch ?quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat ging over wat de messias zou gaan doen, niet over hoe hij zou komen.
quote:Nadat Jezus de tempel had verlaten, wendden zijn leerlingen zich onderweg tot hem en vestigden zijn aandacht op de tempelgebouwen. 2 Hij zei tegen hen: ‘Hebben jullie dat alles goed gezien? Ik verzeker jullie: geen enkele steen zal op de andere blijven, alles zal worden afgebroken!’
3 Op de Olijfberg ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen, en nu ze onder elkaar waren vroegen ze: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we uw komst en de voltooiing van deze wereld herkennen?’ 4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden. 6 Jullie zullen berichten horen over oorlogen en oorlogsdreiging. Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen. 7 Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk tegen het andere, en overal zullen er hongersnoden uitbreken en zal de aarde beven: 8 dat alles is het begin van de weeën. 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 10 Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered. 14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.
15 Wanneer jullie dus de “verwoestende gruwel” waarover gesproken is door de profeet Daniël, zien staan op de heilige plaats (lezer, begrijp dit goed), 16 dan moet iedereen in Judea de bergen in vluchten; 17 wie op het dak van zijn huis is moet niet naar beneden gaan om nog spullen te halen, 18 en wie op het land is moet niet terugkeren om zijn mantel te halen. 19 Wat zal het rampzalig zijn voor de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! 20 Bid dat jullie niet in de winter zullen moeten vluchten en ook niet op sabbat. 21 Want het zal een tijd zijn van enorme verschrikkingen, zoals er sinds het ontstaan van de wereld tot nu nooit geweest zijn en er ook niet meer zullen komen. 22 En als die tijd niet verkort zou worden, dan zou geen enkel mens worden gered; maar omwille van de uitverkorenen zal die tijd worden verkort. 23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet. 27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen. 28 Waar een lijk is, daar zullen de gieren zich verzamelen.
29 Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 30 Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister. 31 Dan zal hij zijn engelen uitzenden, en onder luid bazuingeschal zullen zij zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeenbrengen, van het ene uiteinde van de hemelkoepel tot het andere. 32 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 33 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dat alles ziet, dat het einde nabij is. 34 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. 35 Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.
36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. 37 Zoals het was in de dagen van Noach, zo zal het zijn wanneer de Mensenzoon komt. 38 Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging, 39 en zoals men niet wist dat de vloed zou komen, totdat die kwam en iedereen wegnam, zo zal het ook zijn wanneer de Mensenzoon komt. 40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.
45 Wie is die betrouwbare en verstandige dienaar die de heer heeft aangesteld over zijn huispersoneel om hun op tijd te eten te geven? 46 Gelukkig de dienaar die daarmee bezig is wanneer zijn heer komt. 47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over alles wat hij bezit. 48 Slecht is echter de dienaar die bij zichzelf zegt: Mijn heer blijft voorlopig nog weg, 49 en die zijn mededienaren begint te slaan en het met dronkaards op een slempen zet. 50 Dan zal de heer van die dienaar komen op een dag waarop hij het niet verwacht en op een tijdstip dat hij niet kent, 51 en hij zal hem straffen met zijn zwaard en hem het lot van de huichelaars laten ondergaan; daar zal hij met hen jammeren en knarsetanden.
Ja, met alleen deze verzen lijkt het inderdaad een moeilijk te identificeren dag, vooral met dat symbool van een 'dief in de nacht'. Er zijn echter veel meer verzen hierover en daaruit blijkt het misschien wel een onverwachte dag, maar geen onopgemerkte dag te zijn:quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:41 schreef Haushofer het volgende:
Misschien is het handig even de tekst te quoten waar het over gaat, Matteüs 24. Heb de vertaling van Biblija.net.
[..]
Wie kan vertellen wat dit is?quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:41 schreef Haushofer het volgende:
15 Wanneer jullie dus de “verwoestende gruwel” waarover gesproken is door de profeet Daniël, zien staan op de heilige plaats (lezer, begrijp dit goed),
Volgens mij gaat dit over de antichrist. Anti = in de plaats van. De profeet Daniël profeteerde hoe de antichrist in de wereld zou komen. De antichrist zal in de laatste dagen de macht over de wereld hebben, maar zijn identiteit zal ook onthuld worden. Antichrist staat op de plaats waar God hoort te staan, op de heilige plaats, en is de verwoestende gruwel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:16 schreef kazakx het volgende:
[..]
Wie kan vertellen wat dit is?
En natuurlijk een hele grote TVP-tje
Wat denk jij erover dan?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:43 schreef E-vangelist het volgende:
Ik vrees dat je de antichrist iets te letterlijk ziet.
N00bvraagje: wat betekent TVP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |