abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59117293
...als het bestaan van God wetenschappelijk zou worden aangetoond?

Stel dat de wetenschappelijke wereld het erover eens wordt dat God bestaat, dat de bijbel het geìnspireerde woord van God is, de evolutietheorie er al die tijd naast bleek te hebben gezeten en dat dit op geen enkele manier meer te ontkennen valt. Hoe zou je daarmee omgaan? En wat is je motivatie daarvoor?

Poll: Wat zou je doen?
  • Niets, ik zou het negeren en doorgaan met mijn leven zoals normaal.
  • Me erin verdiepen maar zeker doorleven zoals normaal.
  • Me erin verdiepen en me eventueel bekeren.
  • Me erin verdiepen en me acuut bekeren.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 04-06-2008 16:44:29 ]
  •   woensdag 4 juni 2008 @ 14:59:46 #2
    211347 Red_Cat
    Je weet wel...
    pi_59117415
    Ik zou helemaal niks doen en gewoon verder leven zoals ik nu ook al doen, zonder geloof en zonder bijbel waar ik dan zogenaamd naar zou moeten luisteren. Dank je vriendelijk..
    Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
    Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
      woensdag 4 juni 2008 @ 14:59:58 #3
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_59117421
    Zou proberen een dealtje te maken met Satan.
    pi_59117532
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    ...als het bestaan van God wetenschappelijk zou worden aangetoond?

Stel dat de wetenschappelijke wereld het erover eens wordt dat God bestaat, dat de bijbel het geìnspireerde woord van God is, de evolutietheorie er al die tijd naast bleek te hebben gezeten en dat dit op geen enkele manier meer te ontkennen valt. Hoe zouden jullie daarmee omgaan?
    Dan zou het Jodendom geen geloof meer zijn.
    Het christendom dan weer wel...

Ik denk dat er niets zou veranderen.
    De meeste mensen hier schoppen zo erg tegen het geloof aan dat ze nooit een draai van 180 graden zouden kunnen maken.
    Life's good (h)
    pi_59117562
    Het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn.
    Ik zou gewoon verder gaan met m'n leven. Shit happens. En om nou ineens gaan bidden zou wel erg lijken op het inlikken van zijn enorme achterste. Mocht ik hem persoonlijk nog spreken, dan krijgt hij er van langs. Hij mag dan almachtig zijn, ook Hij dient verantwoording af te leggen voor zijn daden. Quis custodiet ipsos custodes?
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_59117581
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef Bensel het volgende:
    Het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn.
    Ik zou gewoon verder gaan met m'n leven. Shit happens. En om nou ineens gaan bidden zou wel erg lijken op het inlikken van zijn enorme achterste. Mocht ik hem persoonlijk nog spreken, dan krijgt hij er van langs. Hij mag dan almachtig zijn, ook Hij dient verantwoording af te leggen voor zijn daden. Quis custodiet ipsos custodes?
    Dat bedoel ik
    Life's good (h)
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:10:37 #7
    105095 ElectricEye
    Je Maintiendrai
    pi_59117767
    Geloofszaken kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden.
    Je kunt niet geloven in wetenschappelijk bewijs.

Geloof en wetenschap kunnen elkaar aanvullen, de Ark van Noach kan bijvoorbeeld gevonden worden, maar ze zijn in wezen onverenigbaar. De resten van de Ark van Noach an sich bewijzen namelijk het bestaan van God niet.
    Sic transit gloria mundi
    --- --- --- --- --- --- ---
    I drink, therefore I am!
    pi_59117842
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:02 schreef bigfoot1987 het volgende:

[..]

Dan zou het Jodendom geen geloof meer zijn.
    Het christendom dan weer wel...

Ik denk dat er niets zou veranderen.
    De meeste mensen hier schoppen zo erg tegen het geloof aan dat ze nooit een draai van 180 graden zouden kunnen maken.
    Maar wat zou jij persoonlijk doen? Zou je je tot Hem wenden of je kop in het zand steken en het gewoon negeren.
    pi_59117882
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef ElectricEye het volgende:
    Geloofszaken kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden.
    Je kunt niet geloven in wetenschappelijk bewijs.

Geloof en wetenschap kunnen elkaar aanvullen, de Ark van Noach kan bijvoorbeeld gevonden worden, maar ze zijn in wezen onverenigbaar. De resten van de Ark van Noach an sich bewijzen namelijk het bestaan van God niet.
    Daar gaat dit topic niet over. Wat zou jij doen als Zijn bestaan wél bewezen zou worden?
    pi_59117918
    Het gaat niet gebeuren, maar als dat zo is dan hoef ik me geen grote zorgen te maken dat ik direct naar de hel ga, omdat de morele normen en waarden voor mij gewoontegoed zijn.
    Misschien een paar eeuwen hellevuur...
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
    pi_59117952
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef shilizous_88 het volgende:
    Het gaat niet gebeuren, maar als dat zo is dan hoef ik me geen grote zorgen te maken dat ik direct naar de hel ga, omdat de morele normen en waarden voor mij gewoontegoed zijn.
    Misschien een paar eeuwen hellevuur...
    Dus er zou voor jou niks veranderen? Je zou er niets mee doen?
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:17:55 #12
    169701 HugoBaas
    Ik ben niet meer hier
    pi_59118003
    Ik zou precies hetzelfde doen als dat ik nu doe.
    Lekker doorgaan met mijn leven zonder naar die onzin te luisteren.
    Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
    Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:19:55 #13
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_59118062
    Ik zou dan wel willen weten welk geloof gelijk heeft voor ik 'wat' ga doen.

Mag ik echt geen tv kijken op zondag?
    Moet ik misschien toch stoppen met varkensvlees eten?
    Klopt het dat mannen en vrouwen zoveel mogelijk gescheiden leven?
    Mag ik mezelf inenten tegen ziekte of heeft U dat liever niet?

Er blijven een hoop vragen, als daar een duidelijk antwoord op komt en het houdt het leven een beetje leefbaar wil ik wel gaan overwegen om naar de regels te leven.

Me verdiepen maar gewoon normaal doorleven dus!

[ Bericht 11% gewijzigd door SicSicSics op 04-06-2008 16:02:26 ]
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_59118067
    Dat feit dan proberen in te passen in mijn huidige denkwijze. En verder weer elke dag oprecht gaan bidden natuurlijk.
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
    pi_59118409
    Dan zou ik de duivel gaan aanbidden, want als die mongool daadwerkelijk zou bestaan zou ik het hem uitermate kwalijk nemen dat hij het maar heeft laten gebeuren dat jan en alleman zijn woord maar naar eigen wens heeft kunnen interpreteren, waardoor deze wereld behoorlijk veel verziekter is geworden dan strikt noodzakelijk was geweest...
    The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
    pi_59118429
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:29 schreef AlphaOmega het volgende:
    Dan zou ik de duivel gaan aanbidden, want als die mongool daadwerkelijk zou bestaan zou ik het hem uitermate kwalijk nemen dat hij het maar heeft laten gebeuren dat jan en alleman zijn woord maar naar eigen wens heeft kunnen interpreteren, waardoor deze wereld behoorlijk veel verziekter is geworden dan strikt noodzakelijk was geweest...
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
    pi_59118534
    hmmmm Ali, dat is wel heeeel erg hypothetisch hoor
    Maar ik kan me voorstellen dat het omgekeerde een werkelijk dilemma voor mensen kan zijn.

Maar goed.... in dat hypothetische geval wat jij nu schetst...
    Ik ben bang dat ik 'dan' mijn vertrouwen in de wetenschappelijke methode zou verliezen.

groet
    Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:37:36 #18
    105095 ElectricEye
    Je Maintiendrai
    pi_59118657
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Wat zou jij doen als Zijn bestaan wél bewezen zou worden?
    Sandalen kopen, denk ik.
    Sic transit gloria mundi
    --- --- --- --- --- --- ---
    I drink, therefore I am!
    pi_59118805
    Wat heeft die evolutietheorie er nou weer mee te maken? En aangezien hier mensen ook de kop in het zand steken wat betreft de evolutietheorie, denk ik dat er ook zat mensen die dat geloof en God, wat dan "bewezen is", nog steeds niet zouden erkennen. Mensen zijn koppige wezens en doen er vaak alles aan om hun gevestigde wereldbeeld te behouden.
    pi_59118966
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:41 schreef Haushofer het volgende:
    Wat heeft die evolutietheorie er nou weer mee te maken? En aangezien hier mensen ook de kop in het zand steken wat betreft de evolutietheorie, denk ik dat er ook zat mensen die dat geloof en God, wat dan "bewezen is", nog steeds niet zouden erkennen. Mensen zijn koppige wezens en doen er vaak alles aan om hun gevestigde wereldbeeld te behouden.
    Ik heb er bij gezet dat ook bewezen zou zijn dat de bijbel het geìnspireede woord van God is. Evolutietheorie en de bijbel kunnen niet naast elkaar bestaan, aangezien de dood dan iets is wat pas ná de schepping is gekomen, en de dood dus geen rol heeft gespeeld in het tot stand komen van de mens.
    pi_59119084
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
    Evolutietheorie en de bijbel kunnen niet naast elkaar bestaan....
    ...als je de bijbel kneitertje letterlijk gaat opvatten. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.
    pi_59119373
    ff polletje toegevoegd
    pi_59119388
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

...als je de bijbel kneitertje letterlijk gaat opvatten. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.
    Maar het hele thema in de bijbel is het eeuwige leven... Ik bepaal bij deze dat de interpretatie van het scheppingsverhaal is letterlijk aangehouden wordt en evolutie er onverenigbaar mee is. Wat zou jij doen?
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:11:24 #24
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59119728
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 16:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Maar het hele thema in de bijbel is het eeuwige leven... Ik bepaal bij deze dat de interpretatie van het scheppingsverhaal is letterlijk aangehouden wordt en evolutie er onverenigbaar mee is. Wat zou jij doen?
    Jij bepaalt maar! Maar enfin, ik zou me erin verdiepen en me eventueel bekeren. Maar dat de evolutietheorie niet waar is zie ik echt nooit gebeuren. Prima dat evolutie Gods manieren van scheppen is, maar enfin. Overigens zul je nog steeds een hele zooi interpretaties hebben, en ik denk dat ik niet zo snel bij een heel strenge interpretatie zou belanden, tenzij God hoogstpersoonlijk uitduidt wat de beste denominatie is.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59119800
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jij bepaalt maar! Maar enfin, ik zou me erin verdiepen en me eventueel bekeren. Maar dat de evolutietheorie niet waar is zie ik echt nooit gebeuren. Prima dat evolutie Gods manieren van scheppen is, maar enfin. Overigens zul je nog steeds een hele zooi interpretaties hebben, en ik denk dat ik niet zo snel bij een heel strenge interpretatie zou belanden, tenzij God hoogstpersoonlijk uitduidt wat de beste denominatie is.
    Het is mijn topic
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')