Dan zou het Jodendom geen geloof meer zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
...als het bestaan van God wetenschappelijk zou worden aangetoond?
Stel dat de wetenschappelijke wereld het erover eens wordt dat God bestaat, dat de bijbel het geìnspireerde woord van God is, de evolutietheorie er al die tijd naast bleek te hebben gezeten en dat dit op geen enkele manier meer te ontkennen valt. Hoe zouden jullie daarmee omgaan?
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef Bensel het volgende:
Het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn.
Ik zou gewoon verder gaan met m'n leven. Shit happens. En om nou ineens gaan bidden zou wel erg lijken op het inlikken van zijn enorme achterste. Mocht ik hem persoonlijk nog spreken, dan krijgt hij er van langs. Hij mag dan almachtig zijn, ook Hij dient verantwoording af te leggen voor zijn daden. Quis custodiet ipsos custodes?
Maar wat zou jij persoonlijk doen? Zou je je tot Hem wenden of je kop in het zand steken en het gewoon negeren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:02 schreef bigfoot1987 het volgende:
[..]
Dan zou het Jodendom geen geloof meer zijn.
Het christendom dan weer wel...
Ik denk dat er niets zou veranderen.
De meeste mensen hier schoppen zo erg tegen het geloof aan dat ze nooit een draai van 180 graden zouden kunnen maken.
Daar gaat dit topic niet over. Wat zou jij doen als Zijn bestaan wél bewezen zou worden?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef ElectricEye het volgende:
Geloofszaken kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden.
Je kunt niet geloven in wetenschappelijk bewijs.
Geloof en wetenschap kunnen elkaar aanvullen, de Ark van Noach kan bijvoorbeeld gevonden worden, maar ze zijn in wezen onverenigbaar. De resten van de Ark van Noach an sich bewijzen namelijk het bestaan van God niet.
Dus er zou voor jou niks veranderen? Je zou er niets mee doen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef shilizous_88 het volgende:
Het gaat niet gebeuren, maar als dat zo is dan hoef ik me geen grote zorgen te maken dat ik direct naar de hel ga, omdat de morele normen en waarden voor mij gewoontegoed zijn.
Misschien een paar eeuwen hellevuur...
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Dan zou ik de duivel gaan aanbidden, want als die mongool daadwerkelijk zou bestaan zou ik het hem uitermate kwalijk nemen dat hij het maar heeft laten gebeuren dat jan en alleman zijn woord maar naar eigen wens heeft kunnen interpreteren, waardoor deze wereld behoorlijk veel verziekter is geworden dan strikt noodzakelijk was geweest...
Sandalen kopen, denk ik.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Wat zou jij doen als Zijn bestaan wél bewezen zou worden?
Ik heb er bij gezet dat ook bewezen zou zijn dat de bijbel het geìnspireede woord van God is. Evolutietheorie en de bijbel kunnen niet naast elkaar bestaan, aangezien de dood dan iets is wat pas ná de schepping is gekomen, en de dood dus geen rol heeft gespeeld in het tot stand komen van de mens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Wat heeft die evolutietheorie er nou weer mee te maken? En aangezien hier mensen ook de kop in het zand steken wat betreft de evolutietheorie, denk ik dat er ook zat mensen die dat geloof en God, wat dan "bewezen is", nog steeds niet zouden erkennen. Mensen zijn koppige wezens en doen er vaak alles aan om hun gevestigde wereldbeeld te behouden.
...als je de bijbel kneitertje letterlijk gaat opvatten. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Evolutietheorie en de bijbel kunnen niet naast elkaar bestaan....
Maar het hele thema in de bijbel is het eeuwige leven... Ik bepaal bij deze dat de interpretatie van het scheppingsverhaal is letterlijk aangehouden wordt en evolutie er onverenigbaar mee is. Wat zou jij doen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
...als je de bijbel kneitertje letterlijk gaat opvatten. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.
Jij bepaalt maar! Maar enfin, ik zou me erin verdiepen en me eventueel bekeren. Maar dat de evolutietheorie niet waar is zie ik echt nooit gebeuren. Prima dat evolutie Gods manieren van scheppen is, maar enfin. Overigens zul je nog steeds een hele zooi interpretaties hebben, en ik denk dat ik niet zo snel bij een heel strenge interpretatie zou belanden, tenzij God hoogstpersoonlijk uitduidt wat de beste denominatie is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar het hele thema in de bijbel is het eeuwige leven... Ik bepaal bij deze dat de interpretatie van het scheppingsverhaal is letterlijk aangehouden wordt en evolutie er onverenigbaar mee is. Wat zou jij doen?
Het is mijn topicquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jij bepaalt maar! Maar enfin, ik zou me erin verdiepen en me eventueel bekeren. Maar dat de evolutietheorie niet waar is zie ik echt nooit gebeuren. Prima dat evolutie Gods manieren van scheppen is, maar enfin. Overigens zul je nog steeds een hele zooi interpretaties hebben, en ik denk dat ik niet zo snel bij een heel strenge interpretatie zou belanden, tenzij God hoogstpersoonlijk uitduidt wat de beste denominatie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |