abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64497314
Hey Roel ik zie het nu pas maar die vuurtoren dat is bij mij voor de deur!
pi_64497539
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:40 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Haha, dat is wel een beetje Ierland ja.
Oja? Dat had ik niet verwacht?!
Ierland heeft niet echt die reputatie, over de grens!
 FR
pi_64497825
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:55 schreef Document1 het volgende:
Hey Roel ik zie het nu pas maar die vuurtoren dat is bij mij voor de deur!
Welke? Deze Je woont bij Tarbert in de buurt

Of deze:

Die is op Inishmore .
pi_64498373
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:10 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oja? Dat had ik niet verwacht?!
Ierland heeft niet echt die reputatie, over de grens!
Serieus? Ik had al vanaf dag 1 het idee dat Ierland een stuk relaxter (en soms zelfs lakser) is dan Nederland. En wel meer mensen vielen dat op.

Doorgaans niets mis mee hoor, maar soms is het wel prettig als ze je tijdig informeren, laat staan überhaupt informeren.
pi_64753354
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef Blackh0le het volgende:
Tiocfaidh ár lá
Ag fógairt fáin ar Ghallaibh
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64805129
http://www.nu.nl/economie(...)duizenden-banen.html
quote:
Ook computerfabrikant Dell maakt donderdag bekend dat 1900 banen in het Ierse Limerick het komende jaar zullen verdwijnen.

In een verklaring die het bedrijf donderdag aflegt, staat dat alle productie van computersystemen voor de Europese markt, het Midden-Oosten en Afrika naar een fabriek in Polen wordt verplaatst. Dell gaat ook productie uitbesteden aan derden.
Oef...
  maandag 12 januari 2009 @ 18:57:38 #257
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64959795
Ik ben me aan het orienteren om ook te emigreren naar Ierland en kan wel wat tips gebruiken.
Ik wil in ieder geval niet in Dublin wonen of werken, dat trekt me niet zo, ik zie mezelf liever in Cork of Galway en dergelijke.

Het werk maakt me niet veel uit alhoewel ik de voorkeur geef aan callcenter en/of entry IT werk, ondanks dat ik weinig ervaring heb.

Ik zou graag meer op het platteland wonen dus buiten de stad en mijn plan is dan ook om een auto aan te schaffen daar, maar ook hier heb ik geen ervaring mee en weinig benul van wat een autoverzekering daar kost.

Weet iemand hier wat meer vanaf? Evt tips voor werk
"My heart is in Ireland, it's there I long to be.
Her hills and her valleys are calling to me.
Though born here in this land, my heart is in Ireland.
The land of the old folks is calling to me."
pi_64962020
Ik weet alleen dat een auto verzekeren BELACHELIJK veel geld kost.
pi_64986155
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:57 schreef Roxy23 het volgende:
Ik ben me aan het orienteren om ook te emigreren naar Ierland en kan wel wat tips gebruiken.
Ik wil in ieder geval niet in Dublin wonen of werken, dat trekt me niet zo, ik zie mezelf liever in Cork of Galway en dergelijke.

Het werk maakt me niet veel uit alhoewel ik de voorkeur geef aan callcenter en/of entry IT werk, ondanks dat ik weinig ervaring heb.

Ik zou graag meer op het platteland wonen dus buiten de stad en mijn plan is dan ook om een auto aan te schaffen daar, maar ook hier heb ik geen ervaring mee en weinig benul van wat een autoverzekering daar kost.

Weet iemand hier wat meer vanaf? Evt tips voor werk

Je kan in Limerick (ontzettend leuke stad) gaan wonen en gaan werken voor Sykes. Ondersteunt meerdere grote Hardware aanbieders e.d. en zijn altijd op zoek naar nederlanders Even kijken op www.meghengroup.ie en daar moet wel wat tussen staan. Het bedrijf zelf zit in Shannon, waar ik zelf woon, maar ik raad aan om dan in Limerick te wonen. Verhuis er zelf ook naartoe binnen korte tijd, want shannon is wel erg stil
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:58:32 #260
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64986570
Hoe werkt het met solliciteren vanuit hier, ik kan niet even langs gaan voor een job interview
Moet ik dan eerst verhuizen? Met het risico dat ik in die omgeving wellicht geen werk vind

Of is het wel mogelijk om vanuit hier werk te vinden? Want het maakt me op zich niet zo uit welke County ik zou wonen (op dublin na) als ik er maar werk vind.
Ik ga zelf wel het liefst voor wat rust en vandaar dus ook de auto om me van A naar B te brengen
pi_64988711
Solliciteren deed ik destijds via een agency in Nederland

Echter al die callcenter kneusjes komen binnenkort met een enkelle reis terug naar het polderlandse kallifaat.
dell pleitte ...
Intell en HP gaan heel erg in hun personeelsbestand snijden.

Bedrijven gaan geen hoge kosrten meer nemen door mensen over te laten komen als er genoeg nieuwe werklozen die gesettled zijn beschikbaar zijn
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:46 schreef Bargash het volgende:

[..]

Je kan in Limerick (ontzettend leuke stad) gaan wonen en gaan werken voor Sykes. Ondersteunt meerdere grote Hardware aanbieders e.d. en zijn altijd op zoek naar nederlanders Even kijken op www.meghengroup.ie en daar moet wel wat tussen staan. Het bedrijf zelf zit in Shannon, waar ik zelf woon, maar ik raad aan om dan in Limerick te wonen. Verhuis er zelf ook naartoe binnen korte tijd, want shannon is wel erg stil
Stab city
ok ik kwam er onlangs op een andere manier doorheen met de TOMTOM em het is minder grauw dan ik altijd dacht....Maar waar roook is is vuur...en het blijft een knacker-ville
pi_64989720
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:58 schreef desiredbard het volgende:

Echter al die callcenter kneusjes komen binnenkort met een enkelle reis terug naar het polderlandse kallifaat.
dell pleitte ...

Bedrijven gaan geen hoge kosrten meer nemen door mensen over te laten komen als er genoeg nieuwe werklozen die gesettled zijn beschikbaar zijn
[..]

Stab city
ok ik kwam er onlangs op een andere manier doorheen met de TOMTOM em het is minder grauw dan ik altijd dacht....Maar waar roook is is vuur...en het blijft een knacker-ville
Nooit last van, altijd lekker op stap, geweldige vrouwen, leuke mensen sowieso, elke club en pub, nooit grote problemen gehad... Vind het geweldig. Dit weekend stappen in Cork met m'n oude collegas van Blizzard, moet ook leuk worden
pi_64991054
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:26 schreef Bargash het volgende:

[..]

Nooit last van, altijd lekker op stap, geweldige vrouwen, leuke mensen sowieso, elke club en pub, nooit grote problemen gehad... Vind het geweldig. Dit weekend stappen in Cork met m'n oude collegas van Blizzard, moet ook leuk worden
Neh Limmerick is inderdaad zo erg niet als ik altijd gedacht had, ik zagenkel het grauwe buitengedeelte op weg naar Kerry. Het Centrum is mooi zat...maar toch ik houd sowieso niet van steden
pi_64991168
quote:

dell pleitte ...

[..]

Stab city
Intel en HP in hun personeelsbestand snijden?
Over Intel kan ik niets zeggen maar voor HP is dit zeker niet het geval. Werk er zelf en ze staan te springen om Nederlanders en andere buitenlandse talen..
pi_64991664
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:10 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Intel en HP in hun personeelsbestand snijden?
Over Intel kan ik niets zeggen maar voor HP is dit zeker niet het geval. Werk er zelf en ze staan te springen om Nederlanders en andere buitenlandse talen..
Wacht maar op de aankondiging eind kwartaal 1
Heb je de verschuiving naar yellowpackers al gezien

Ook HP is op zoek naar gebouwen in Oost europa
HP's belastingvoordeeltje duurt ook niet al te lang meer.....

Als ze zo hard Nederlanders nodig hebben zou je welhaast een klein kantoortje in NL of Belgie verwachten.
Ierland staat tenslotte niet bekend om het grote aantal native dutch speakers
pi_64995502
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wacht maar op de aankondiging eind kwartaal 1
Heb je de verschuiving naar yellowpackers al gezien

Ook HP is op zoek naar gebouwen in Oost europa
HP's belastingvoordeeltje duurt ook niet al te lang meer.....

Als ze zo hard Nederlanders nodig hebben zou je welhaast een klein kantoortje in NL of Belgie verwachten.
Ierland staat tenslotte niet bekend om het grote aantal native dutch speakers

Goed toch?
Ik kan hier overal werk vinden en ik moet zeggen dat ik nu niet ontevreden over mijn baan ben (ik werk niet met mijn Nederlands meer overigens, wel lang gedaan).
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_64995527
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Neh Limerick is inderdaad zo erg niet als ik altijd gedacht had, ik zagenkel het grauwe buitengedeelte op weg naar Kerry. Het Centrum is mooi zat...maar toch ik houd sowieso niet van steden
Limmerick zit vol met criminele gangs
pi_64995650
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Goed toch?
Ik kan hier overal werk vinden en ik moet zeggen dat ik nu niet ontevreden over mijn baan ben (ik werk niet met mijn Nederlands meer overigens, wel lang gedaan).
Dan zit je wel goed idd
Hetzelfde verhaal hier.

Kijk die markt hier gaat natuurlijk wel verzadigen zometeen met 2000 Dell werklozen
+ wat er wat ik van imand bij het IDA opgepikt heb nog aan gaat komen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:57:37 #269
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64996120
Dus eigenlijk zou ik dus op korte termijn moeten verhuizen om dat voor te blijven. Anders heb ik straks dus minder kans op werk daar?
pi_64997990
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Limmerick zit vol met criminele gangs
Ja man, westside je weet toch....

Serieus, echt geen last van hier... misschien omdat ik zelf vaak met veel mensen hier leuk op stap ga en overdag gewoon aan het werk ben, maar voel me er echt enorm thuis.
pi_64998166
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:57 schreef Roxy23 het volgende:
Dus eigenlijk zou ik dus op korte termijn moeten verhuizen om dat voor te blijven. Anders heb ik straks dus minder kans op werk daar?
Ach da's overal in europa
Je relocatie terugkrijgen van de werkgever gaat moeiliijkk worden
Waarom dat aan een nieuweling betalen terwijl er genoeg volk rondloopt dat de taal spreekt.

Maar inderdaad mijn suggestie is ga alvast naar Polen koop wat appartementjes

Dat kun je over maximaal een jaar duur onderverhuren aan nieuw callcenter en IT vee.

En kun je op je huurinkomsten lekker in ierland komen wonen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:30:20 #272
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_65001573
Ik kijk het zowieso het komende half jaar nog ff aan in Nederland. Ben nu toch nog bezig met mijn Comptia A+ cursus en die wil ik toch eerst afhebben voor ik evt ga emigreren. En er zijn nog genoeg dingen die ik moet regelen voor het werkelijk zover is.

Als het kon vertrok ik morgen al maar helaas
pi_65020499
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:47 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dan zit je wel goed idd
Hetzelfde verhaal hier.

Kijk die markt hier gaat natuurlijk wel verzadigen zometeen met 2000 Dell werklozen

Die wonen allemaal in het Westen, heb ik geen last van
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:05:07 #274
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65022076
quote:

Echter al die callcenter kneusjes
Stel je eens niet zo aan! Jij had ook niet meteen de baan van je dromen in Ierland. Die mensen werken ook gewoon voor hun centen ja! Ik word af en toe doodmoe van jouw aanmatigende superieure toontje in dit topic. Je bent in niets verheven boven een ander hoor.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:41:11 #275
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65023541
Hoeveel kost het aan postzegels om een brief van Nederland naar Belfast te versturen?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65030034
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Stel je eens niet zo aan! Jij had ook niet meteen de baan van je dromen in Ierland. Die mensen werken ook gewoon voor hun centen ja! Ik word af en toe doodmoe van jouw aanmatigende superieure toontje in dit topic. Je bent in niets verheven boven een ander hoor.
Het is en blijft een Nederlander in 't buitenland. .
pi_65034074
quote:

[..]

Dank

Even terugkomend op HP, ik denk niet dat ze veel mensen gaan ontslaan, ze hebben 3 maanden geleden t nieuwe gebouw in gebruik genomen. Daar is al een godsvermogen voor betaald.
De buitenlanders uit heel europa zie ik iedere week nog steeds binnenkomen...
pi_65039483
quote:

[..]

Ik ben ook als callcenter kneusje begonnen.....en dan ben je idd goed gaar.
Ik dank welke deiteit dan ook op mijn blote knieen dat ik daar aan ontsnapt ben.

Feit is en blijft dat er zometeen genoeg taalvee beschikbaar is en bedrijven dus echt geen relocatiekosten etc meer betalen

ik weet echter ook uit mijn callcentre tijd dat er een bepaal;d slag volk in rond loopt dat zometeen gewoon goed kansloos gaat zijn. Da's niet verheven, da's realistisch.

En dat baseer ik op basis hoe IBM uit Nederland vertrok.

Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen in het huidige economische climaat met al die fijne loyale amerikaanse bedrijven, hier enkel en alleen op een beetje talenkennis heen te komen. Sterker nog probeer een baan te vinden hioer waar je "buitenlandse" taalvaardigheid geen eerste prioriteit is.

Want...geen 3 jaar volledige prsi betaald ...geen recht op uitkering etc etc ...geen enkel vangnet
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:04 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Dank

Even terugkomend op HP, ik denk niet dat ze veel mensen gaan ontslaan, ze hebben 3 maanden geleden t nieuwe gebouw in gebruik genomen. Daar is al een godsvermogen voor betaald.
De buitenlanders uit heel europa zie ik iedere week nog steeds binnenkomen...
Dat deed Xerox ook , Dat deed Bisys ook, Dta deden franch & Associates ook .... een nieuw gebouw in gebruik nemen is echt geen garantie. Ontroerend goed is (ok was) een goede belegging.

En nieuw binnenkomende buitenlanders....... die zijn goedkoper dan gevestigde mensen...makkelijker te paaien....... dat wil niet zeggen dat die jongens en meisjes makkelijk kunnen gaan rondkomen ...of zekerheid hebben in hun baan

[ Bericht 14% gewijzigd door desiredbard op 14-01-2009 18:36:46 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:41:16 #279
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65057367
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:21 schreef desiredbard het volgende:

taalvee beschikbaar
Nou doe je het wéér!
quote:
Da's niet verheven, da's realistisch.
Nee. je stelt je superieur op ten opzichte van "Cubicle slaves", "kneusjes", "taalvee", want jij zal allemaal wel even vertellen hoe het er aan toe gaat en hebt alle wijsheid in pacht. En dan gebruik je dergelijke benamingen voor mensen die gewoon hard werken. Dát noem ik aanmatigend en superieur. Dat kan wel wat minder zo langzamerhand. Ik zie je niet anders dan negatief posten, schei daar toch mee uit.
quote:
Want...geen 3 jaar volledige prsi betaald ...geen recht op uitkering etc etc ...geen enkel vangnet
Onzin. 39 weken volledige PRSI is voldoende voor een uitkering.

Ik vind je gewoon op een nare manier praten over mensen. Dat jij nu een godsvermogen verdient in je engelstalige baan en volledig geintegreerd bent (volgens je eigen woorden dan, en die neem ik inmiddels met een kilo zout, want je komt echt over als een zure verbitterde Hollander) wil nog niet zeggen dat je beter bent dan hun en dus even in dergelijke terminologie over andere mensen kunt praten. En al helemaal niet dat jij dan je zaakjes beter voor elkaar hebt. Ik vind je nogal aanmatigend. Nare, erg nare eigenschap.
pi_65101587
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nou doe je het wéér!
Zo wordt je anders wel gebruikt....
6 maanden voordat IBM uit nederland vertork namen ze gewoon nog mensen aan.
het is niet voor niets dat personeelszaken tegenwoordig human resources heet.
Als personeel ben je niet meer als een bron....die ook elders verkregen kan worden
quote:
Nee. je stelt je superieur op ten opzichte van "Cubicle slaves", "kneusjes", "taalvee", want jij zal allemaal wel even vertellen hoe het er aan toe gaat en hebt alle wijsheid in pacht. En dan gebruik je dergelijke benamingen voor mensen die gewoon hard werken. Dát noem ik aanmatigend en superieur. Dat kan wel wat minder zo langzamerhand. Ik zie je niet anders dan negatief posten, schei daar toch mee uit.
Dan noem jij dat aanmategend en superieur
Ik wil alleen goed bedoeld mensen waarschuwen dat ze voorzichtig moeten zijn.
jij weet ook dat Ierland duur is
quote:
Onzin. 39 weken volledige PRSI is voldoende voor een uitkering.
Ja ik zie net dat dat aangepast is ......helaas
quote:
Ik vind je gewoon op een nare manier praten over mensen. Dat jij nu een godsvermogen verdient in je engelstalige baan en volledig geintegreerd bent (volgens je eigen woorden dan, en die neem ik inmiddels met een kilo zout, want je komt echt over als een zure verbitterde Hollander) wil nog niet zeggen dat je beter bent dan hun en dus even in dergelijke terminologie over andere mensen kunt praten. En al helemaal niet dat jij dan je zaakjes beter voor elkaar hebt. Ik vind je nogal aanmatigend. Nare, erg nare eigenschap.
Nou net zo aanmatigend als jij hierboven dus overkomt?
Volgens mij ben jij er aan het achterkomen dat tijger toch meer een kat in de zak is ?
Vooralsnog valt het allemaal best mee met die recessie , prijzen dalen, hypotheekrente zakt etc etc

Ik heb echter inderdaad op de harde manier uitgevonden dat het ook anders kan.
En een beetje gezond verstand , en wetend dat het aan de andere kant van de heuvel niet altijd groener is, dat er na regen nog meer regen kan volgen ipv van zonneschijn vind jij misschien negatief ik noem het realistisch.

Jij zit in het wetsen niet?
Nog zoveel toeristen als twee jaar geleden?
Hoe druk zijn de winkels zelfs met 50-70% kortingen ?

En ja die amerikaanse kut bedrijven behandelen hun personeel als vee.
Het is aan de individu om uit de kudde te breken , en dat is een stuk lastiger op het moment. Daar de banen niet meer voor het oprapen liggen.

Kijk op een recruitment site: Dezelfde baan door 30x onder verschillende bewoordingen door 5 verschillende agencies geadverteerd. De Jobsecties in de Indo en Times zijn een stuk kleiner.

Winkelpersoneel schoonmaakpersoneel, was een jaar geleden allemaal oostblok, is nu aan het veriersen.
Want beter dat werk als geen werk.

Maar goed ik ben hautain als ik zeg dat ik mijn leventje georganiseerd heb:
Opniew starten in het huidige klimmaat...zou niet voor mij zijn.
En als jij wilt ontkennen dat dat nu een stuk zwaarder is...be my guest...maar dan ben je op zijn minst naief
pi_65101758
Ik ben geen call centre "kneusje" in Ierland
Ik werk niet eens in het Nederlands. Ik werk alleen met Ieren en Amerikanen en het verdient heel erg goed.
Ik kijk niet neer op mensen in call centres want ik ben in Ierland op die manier begonnen, net zoals bijna iedereen die naar Ierland komt.
Ik heb er een hoop vrienden enzo

Gelukkig verdien ik wel het dubbele.
pi_65102247
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:04 schreef laforest het volgende:
Ik ben geen call centre "kneusje" in Ierland
Ik werk niet eens in het Nederlands. Ik werk alleen met Ieren en Amerikanen en het verdient heel erg goed.
Ik kijk niet neer op mensen in call centres want ik ben in Ierland op die manier begonnen, net zoals bijna iedereen die naar Ierland komt.
Ik heb er een hoop vrienden enzo

Gelukkig verdien ik wel het dubbele.
Ik kijk niet neer op...maar ik vind het wel sneu voor die mensen.
Nogmaals toen ik als kneusje bij IBM in Nederland begon had ik collega's: eerste kindje, net getrouwd, eerste huis gekocht.....

Ik wilde een jaar buitenland ervaring en ben van baan gewisseld ... dezelfde ppot nat...maar
6 maanden later kwam IBM me achterna
Die voormalige collega's ....... die kwamen niet mee...

Ik wil alleen maar zeggen dat die Amerikaanse bedrijven een loyaliteit hebben die niet groter is dan de pik van het gemiddelde pygmeeenvrouwtje en hun mensen personeel resources echt respekteren...not
pi_65102272
Taalvee klinkt denigrerend, maar meh, helemaal fout is de term ook niet. Veel bedrijven in Ierland zitten er vol mee, en voor zover ik weet zijn die mensen ook zelden van plan dat werk meer dan een jaar te doen, tenzij ze door kunnen groeien. Een tijdje in Ierland wonen is leuk, maar als je van je salaris na het betalen van de huur maar weinig meer over hebt, tsja... Ik zou er iig niet voor emigreren, zeker niet met het huidige economische klimaat.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:24:27 #284
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65102475
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef desiredbard het volgende:

Volgens mij ben jij er aan het achterkomen dat tijger toch meer een kat in de zak is ?
Assumpties? Niet doen! Niks aan de hand hier. Ook ik werk niet voor een callcenter of in een Nederlandstalige baan.
quote:
Maar goed ik ben hautain als ik zeg dat ik mijn leventje georganiseerd heb:

En weer snap je er niets van! Je bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn als je het zelf zegt. Het gaat om de terminologie die je gebruikt. Je kunt precies hetzelfde vertellen maar in gewone, normale woorden. Zonder je te bedienen van minderwaardige superlatieven.

En nu ga ik het niet nog een keer uitleggen, dus ik hoop dat je het dan nu eindelijk begrijpt. Noem mensen gewoon geen kneus, of vee.
pi_65103780
Gelukkig snapt Lintux wel wat ik bedoel met taalvee,
Vee kan niet helpen dat het vee is .... de boer wel hoe hij het behandelt.

Zal de tijd van de maand wel zijn dat je zo op je teentjes getrapt bent.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:58:21 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65105793
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:57 schreef desiredbard het volgende:

Zal de tijd van de maand wel zijn dat je zo op je teentjes getrapt bent.
Zal jouw beperkte empathisch vermogen wel zijn dat je er nóg steeds geen flikker van begrijpt.

Maar ik trek me wel terug uit dit topic, dan kun je fijn verdergaan met mensen beledigen en zeggen dat jij het allemaal wél goed voor elkaar hebt en dat de rest maar domme kneuzen en niet geïntegreerde koeien is.
pi_65105900
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Zal jouw beperkte empathisch vermogen wel zijn dat je er nóg steeds geen flikker van begrijpt.

Maar ik trek me wel terug uit dit topic, dan kun je fijn verdergaan met mensen beledigen en zeggen dat jij het allemaal wél goed voor elkaar hebt en dat de rest maar domme kneuzen en niet geïntegreerde koeien is.
Nou zeg til niet zo zwaar aan a bit of slagging.
Ik ben een beetje aan het oplezen aan de economie in NL en je zou ook kunnen redeneren: Je hebt geen reet te verliezen:

Terug gaan om opnieuw te beginnen is ook geen optie
pi_65106629
Technisch gezien ben/was ik ook taalvee (al vind ik dat ik wel boven het vee sta eigenlijk ), maar thank gawd niet voor call centres, maar voor de video games industry. Dat de secundaire arbeidsvoorwaarden daar ook nog eens uitstekend in elkaar steken, was mooi meegenomen en eigenlijk ook wel een pré - was dit niet zo geweest (zoals bij een IBM of Dell zoals ik hierboven lees), was ik nooit naar Ierland gekomen.

Dat gezegd, ben ik nu weer in Nederland, al hoop ik wel weer terug te keren dit jaar. Eens kijken hoe de recessie de video games aantast... gok zelf dat het mee zal vallen (een spel is immers goedkoper dan een buitenlandse vakantie...).
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:29:45 #289
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_65119342
Ik ben destijds ook begonnen in een call center en was erg blij toen ik er klaar mee was (na 4 maanden), maar heb uiteindelijk wel erg leuke vrienden aan overgehouden. Destijds (2006) was het een makkelijke manier om Ierland in te komen: genoeg werk, je vlucht werd betaald, je relocation werd betaald, etc.

Ierland is alleen nu niet echt meer een interessante optie als je méér wilt dan een baan die puur georienteerd is op jouw language skills (wat meestal dus een call centre job is).
pi_65152735
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik ben destijds ook begonnen in een call center en was erg blij toen ik er klaar mee was (na 4 maanden), maar heb uiteindelijk wel erg leuke vrienden aan overgehouden. Destijds (2006) was het een makkelijke manier om Ierland in te komen: genoeg werk, je vlucht werd betaald, je relocation werd betaald, etc.

Ierland is alleen nu niet echt meer een interessante optie als je méér wilt dan een baan die puur georienteerd is op jouw language skills (wat meestal dus een call centre job is).
Fout, ik zit hier nu een paar maanden en mijn vlucht werd netjes betaald. Kreeg paar dagen B&B + 500 euro relocation costs.
Plus hier ( HP ) verdienen nederlandsprekende mensen het meeste van alle landen.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:01:19 #291
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_65158746
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:55 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Fout, ik zit hier nu een paar maanden en mijn vlucht werd netjes betaald. Kreeg paar dagen B&B + 500 euro relocation costs.
Plus hier ( HP ) verdienen nederlandsprekende mensen het meeste van alle landen.
Dat zeg ik toch?...
pi_65162377
Crisis of geen crisis, het werken voor een call center is wat mij betreft een prima optie om zo een eerste stap naar/in het buitenland te zetten. Precies hetzelfde als in een buitenlandse bar of een hotel gaan werken bijv. Het is geen droomwerk, maar het is wel een ervaring; het brengt wat centjes in het laatje; je leert er ook mensen kennen; en ondertussen zit je toch maar lekker in een vreemd land. Op zich dus een prima opstapperiode om evt een andere baan te vinden, en om land en cultuur te leren kennen terwijl je er woont. Afijn, da's mijn mening.

De gebruikte termen komen indd nogal denigrerend over; lijkt me vooral voor nieuwelingen nogal rot overkomen: als je plannen in die richting had, dan doe je je mond waarschijnlijk niet meer open hier. En da's toch jammer, dunkt me.
 FR
pi_65162632
Helemaal mee eens bora.
pi_65162691
Neuh, vertaalwerk doen voor games is beter. Gewoon binnen komen na 10-en, pauzes nemen van minstens anderhalf uur en dan om zes uur weer vertrekken én toch je deadlines/targets halen, terwijl je ingevlogen wordt en een huis tot je beschikking krijgt, zonder huur. Gewoon, omdat het kan.

Beats bellen met klanten (inbound dan wel outbound), gelóóf me.

Verder heb je gelijk.
pi_65165596
Zulke werktijden heb ik inderdaad ook. Ik ben principieel tegen wekkers en ga dus vaak ook naar werk zodra ik uit mezelf wakker word.

Mijn vorige baas heeft me gesmeekt niet meer met klanten te communiceren, en in mijn huidige positie is externe communicatie ook helemaal niet toegestaan, dus ik zit wel goed, heb helemaal geen zin om met onze users te praten.

Hoe zit dat met die woning dan? Is dat alleen voor mensen die een half jaar over komen, of ook echt voor permanente voltijders?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_65176399
Permanente full-timers moeten wel huur betalen, maar hoeven niet per se een huis te zoeken - ze mogen ook blijven in het huis waar ze eerder kosteloos konden wonen. Alleen dan natuurlijk wel huur betalen (of het wordt van je salaris afgehaald, wel zo makkelijk). Maar als je een aantal maanden blijft, dan kost het je in principe helemaal niets. Wel zo fijn.

Toen ik in juli aankwam woonde ik op een gegeven moment in een huis in D3 op mijzelf. Wel prettig, maar toen ik later in oktober in een joekel van een huis in D18 terechtkwam waarin nog 3-4 anderen woonden, was dat minstens zo leuk. Dat Zuid-Dublin heeft echt belachelijk grote huizen met vier wc's , drie douches en zo. De huur is er echter ook wel naar, maar goed, daar kies je dan zelf voor als je er langer blijft. Dat laatste is nog niet gebeurd, maar wellicht dat ik dit jaar langer blijf. Mits, nogmaals, het mee zit met de huidige economische situatie.

En inderdaad, flexibele werktijden is ideaal. Wat dat betreft hou ik echt niet van het 9-5-gebeuren wat in Nederland echt gebruikelijk is. Doen de Ieren het toch een stuk rustiger aan.
pi_65176753
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Crisis of geen crisis, het werken voor een call center is wat mij betreft een prima optie om zo een eerste stap naar/in het buitenland te zetten. Precies hetzelfde als in een buitenlandse bar of een hotel gaan werken bijv. Het is geen droomwerk, maar het is wel een ervaring; het brengt wat centjes in het laatje; je leert er ook mensen kennen; en ondertussen zit je toch maar lekker in een vreemd land. Op zich dus een prima opstapperiode om evt een andere baan te vinden, en om land en cultuur te leren kennen terwijl je er woont. Afijn, da's mijn mening.

De gebruikte termen komen indd nogal denigrerend over; lijkt me vooral voor nieuwelingen nogal rot overkomen: als je plannen in die richting had, dan doe je je mond waarschijnlijk niet meer open hier. En da's toch jammer, dunkt me.
Inderdaad, ik persoonlijk ben hier naartoe gekomen om mensen te leren kennen en de buitenlandse ervaring.
Het werk is op dit moment nog niet zo belangrijk. Zolang als er wat centjes binnenkomen.
Nu ben ik al wel voorzichig aan het rondkijken voor een baan die wat beter verdient en wat meer verantwoordelijkheid heeft. Callcenter werk is leuk om mee te starten maar niet iets voor langere tijd.
pi_65217584
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7838185.stm
quote:
Irish bank shares plunge in value

Shares in Ireland's three remaining publicly-listed banks have plunged following the nationalisation of Anglo Irish Bank. In afternoon trade, Allied Irish shares were down 62%, Bank of Ireland fell 49% and mortgage and insurance specialist Irish Life & Permanent dropped 41%. Investors are worried about all three firms' exposure to Ireland's slumping property and construction markets.

Parliament will start debating the bill to nationalise Anglo Irish on Tuesday. Analysts said shares in Allied Irish and Bank of Ireland were being hit particularly hard because of growing investor fears that the banks' existing shares will be heavily diluted when both banks formally accept billions in government investment this spring.

Nationalisation plans
Last week, Finance Minister Brian Lenihan announced plans for a government takeover of Anglo Irish, and its shares were suspended. Shares in the Dublin-based bank had fallen 98% over the past year on the back of bad debts and corporate scandal. The government had previously proposed taking a 75% stake in Anglo Irish at a cost of 1.5bn euros (£1.36bn; $1.97bn). But it dramatically opted for a full takeover on Thursday, on the eve of an emergency shareholder meeting called to approve the earlier government investment.

International confidence in Anglo's debt management plummeted last month after investigators revealed that then-chairman Sean FitzPatrick had hidden the value of his personal loans from shareholders.
Friday's shareholder meeting heard that Mr FitzPatrick had borrowed up to 127m euros, but hid these debts from the bank's external auditors for eight years. Five Anglo Irish directors resigned from the board on Monday, joining Mr Fitzpatrick and two other directors who had already resigned.
The government is expected to fill the board positions soon.

While Ireland's parliament will start debating the bill nationalising Anglo Irish on Tuesday, the government is still revising its contents. It has now dropped a controversial rule restricting the ability of its biggest depositors to withdraw funds if they also have outstanding debts at the bank. That measure had appeared to be targeted at Anglo Irish's biggest shareholder, billionaire entrepreneur Sean Quinn, whose family owns 15% of the bank's shares. The government has denied claims from opposition lawmakers that it had dropped the plans under pressure from Mr Quinn, whose Irish companies make concrete and other building materials, run hotels, and sell insurance.

Bank of Ireland's chief executive, Brian Goggin, also announced on Monday he would step down this summer. He originally planned to retire in 2010. Bank of Ireland governor Richard Burrows said Mr Goggin wanted "to make way for fresh leadership to take Bank of Ireland through the challenges which lie ahead".
Gaat 'lekker' in Ierland . Denk dat de Ierse economie binnen Europa zo ongeveer de zwaarste klappen krijgt... Bankensector, bouw- en woningsector....
pi_65584055
Maat van me is nu naar Ierland, binnekort maar ff zijn avonturen hier plaatsen
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:31:37 #300
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_65584094
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:30 schreef Scarface2004 het volgende:
Maat van me is nu naar Ierland, binnekort maar ff zijn avonturen hier plaatsen
Ik ben benieuwd
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!