abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64497314
Hey Roel ik zie het nu pas maar die vuurtoren dat is bij mij voor de deur!
pi_64497539
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:40 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Haha, dat is wel een beetje Ierland ja.
Oja? Dat had ik niet verwacht?!
Ierland heeft niet echt die reputatie, over de grens!
 FR
pi_64497825
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:55 schreef Document1 het volgende:
Hey Roel ik zie het nu pas maar die vuurtoren dat is bij mij voor de deur!
Welke? Deze Je woont bij Tarbert in de buurt

Of deze:

Die is op Inishmore .
pi_64498373
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:10 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oja? Dat had ik niet verwacht?!
Ierland heeft niet echt die reputatie, over de grens!
Serieus? Ik had al vanaf dag 1 het idee dat Ierland een stuk relaxter (en soms zelfs lakser) is dan Nederland. En wel meer mensen vielen dat op.

Doorgaans niets mis mee hoor, maar soms is het wel prettig als ze je tijdig informeren, laat staan überhaupt informeren.
pi_64753354
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef Blackh0le het volgende:
Tiocfaidh ár lá
Ag fógairt fáin ar Ghallaibh
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64805129
http://www.nu.nl/economie(...)duizenden-banen.html
quote:
Ook computerfabrikant Dell maakt donderdag bekend dat 1900 banen in het Ierse Limerick het komende jaar zullen verdwijnen.

In een verklaring die het bedrijf donderdag aflegt, staat dat alle productie van computersystemen voor de Europese markt, het Midden-Oosten en Afrika naar een fabriek in Polen wordt verplaatst. Dell gaat ook productie uitbesteden aan derden.
Oef...
  maandag 12 januari 2009 @ 18:57:38 #257
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64959795
Ik ben me aan het orienteren om ook te emigreren naar Ierland en kan wel wat tips gebruiken.
Ik wil in ieder geval niet in Dublin wonen of werken, dat trekt me niet zo, ik zie mezelf liever in Cork of Galway en dergelijke.

Het werk maakt me niet veel uit alhoewel ik de voorkeur geef aan callcenter en/of entry IT werk, ondanks dat ik weinig ervaring heb.

Ik zou graag meer op het platteland wonen dus buiten de stad en mijn plan is dan ook om een auto aan te schaffen daar, maar ook hier heb ik geen ervaring mee en weinig benul van wat een autoverzekering daar kost.

Weet iemand hier wat meer vanaf? Evt tips voor werk
"My heart is in Ireland, it's there I long to be.
Her hills and her valleys are calling to me.
Though born here in this land, my heart is in Ireland.
The land of the old folks is calling to me."
pi_64962020
Ik weet alleen dat een auto verzekeren BELACHELIJK veel geld kost.
pi_64986155
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:57 schreef Roxy23 het volgende:
Ik ben me aan het orienteren om ook te emigreren naar Ierland en kan wel wat tips gebruiken.
Ik wil in ieder geval niet in Dublin wonen of werken, dat trekt me niet zo, ik zie mezelf liever in Cork of Galway en dergelijke.

Het werk maakt me niet veel uit alhoewel ik de voorkeur geef aan callcenter en/of entry IT werk, ondanks dat ik weinig ervaring heb.

Ik zou graag meer op het platteland wonen dus buiten de stad en mijn plan is dan ook om een auto aan te schaffen daar, maar ook hier heb ik geen ervaring mee en weinig benul van wat een autoverzekering daar kost.

Weet iemand hier wat meer vanaf? Evt tips voor werk

Je kan in Limerick (ontzettend leuke stad) gaan wonen en gaan werken voor Sykes. Ondersteunt meerdere grote Hardware aanbieders e.d. en zijn altijd op zoek naar nederlanders Even kijken op www.meghengroup.ie en daar moet wel wat tussen staan. Het bedrijf zelf zit in Shannon, waar ik zelf woon, maar ik raad aan om dan in Limerick te wonen. Verhuis er zelf ook naartoe binnen korte tijd, want shannon is wel erg stil
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:58:32 #260
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64986570
Hoe werkt het met solliciteren vanuit hier, ik kan niet even langs gaan voor een job interview
Moet ik dan eerst verhuizen? Met het risico dat ik in die omgeving wellicht geen werk vind

Of is het wel mogelijk om vanuit hier werk te vinden? Want het maakt me op zich niet zo uit welke County ik zou wonen (op dublin na) als ik er maar werk vind.
Ik ga zelf wel het liefst voor wat rust en vandaar dus ook de auto om me van A naar B te brengen
pi_64988711
Solliciteren deed ik destijds via een agency in Nederland

Echter al die callcenter kneusjes komen binnenkort met een enkelle reis terug naar het polderlandse kallifaat.
dell pleitte ...
Intell en HP gaan heel erg in hun personeelsbestand snijden.

Bedrijven gaan geen hoge kosrten meer nemen door mensen over te laten komen als er genoeg nieuwe werklozen die gesettled zijn beschikbaar zijn
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:46 schreef Bargash het volgende:

[..]

Je kan in Limerick (ontzettend leuke stad) gaan wonen en gaan werken voor Sykes. Ondersteunt meerdere grote Hardware aanbieders e.d. en zijn altijd op zoek naar nederlanders Even kijken op www.meghengroup.ie en daar moet wel wat tussen staan. Het bedrijf zelf zit in Shannon, waar ik zelf woon, maar ik raad aan om dan in Limerick te wonen. Verhuis er zelf ook naartoe binnen korte tijd, want shannon is wel erg stil
Stab city
ok ik kwam er onlangs op een andere manier doorheen met de TOMTOM em het is minder grauw dan ik altijd dacht....Maar waar roook is is vuur...en het blijft een knacker-ville
pi_64989720
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:58 schreef desiredbard het volgende:

Echter al die callcenter kneusjes komen binnenkort met een enkelle reis terug naar het polderlandse kallifaat.
dell pleitte ...

Bedrijven gaan geen hoge kosrten meer nemen door mensen over te laten komen als er genoeg nieuwe werklozen die gesettled zijn beschikbaar zijn
[..]

Stab city
ok ik kwam er onlangs op een andere manier doorheen met de TOMTOM em het is minder grauw dan ik altijd dacht....Maar waar roook is is vuur...en het blijft een knacker-ville
Nooit last van, altijd lekker op stap, geweldige vrouwen, leuke mensen sowieso, elke club en pub, nooit grote problemen gehad... Vind het geweldig. Dit weekend stappen in Cork met m'n oude collegas van Blizzard, moet ook leuk worden
pi_64991054
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:26 schreef Bargash het volgende:

[..]

Nooit last van, altijd lekker op stap, geweldige vrouwen, leuke mensen sowieso, elke club en pub, nooit grote problemen gehad... Vind het geweldig. Dit weekend stappen in Cork met m'n oude collegas van Blizzard, moet ook leuk worden
Neh Limmerick is inderdaad zo erg niet als ik altijd gedacht had, ik zagenkel het grauwe buitengedeelte op weg naar Kerry. Het Centrum is mooi zat...maar toch ik houd sowieso niet van steden
pi_64991168
quote:

dell pleitte ...

[..]

Stab city
Intel en HP in hun personeelsbestand snijden?
Over Intel kan ik niets zeggen maar voor HP is dit zeker niet het geval. Werk er zelf en ze staan te springen om Nederlanders en andere buitenlandse talen..
pi_64991664
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:10 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Intel en HP in hun personeelsbestand snijden?
Over Intel kan ik niets zeggen maar voor HP is dit zeker niet het geval. Werk er zelf en ze staan te springen om Nederlanders en andere buitenlandse talen..
Wacht maar op de aankondiging eind kwartaal 1
Heb je de verschuiving naar yellowpackers al gezien

Ook HP is op zoek naar gebouwen in Oost europa
HP's belastingvoordeeltje duurt ook niet al te lang meer.....

Als ze zo hard Nederlanders nodig hebben zou je welhaast een klein kantoortje in NL of Belgie verwachten.
Ierland staat tenslotte niet bekend om het grote aantal native dutch speakers
pi_64995502
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wacht maar op de aankondiging eind kwartaal 1
Heb je de verschuiving naar yellowpackers al gezien

Ook HP is op zoek naar gebouwen in Oost europa
HP's belastingvoordeeltje duurt ook niet al te lang meer.....

Als ze zo hard Nederlanders nodig hebben zou je welhaast een klein kantoortje in NL of Belgie verwachten.
Ierland staat tenslotte niet bekend om het grote aantal native dutch speakers

Goed toch?
Ik kan hier overal werk vinden en ik moet zeggen dat ik nu niet ontevreden over mijn baan ben (ik werk niet met mijn Nederlands meer overigens, wel lang gedaan).
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_64995527
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Neh Limerick is inderdaad zo erg niet als ik altijd gedacht had, ik zagenkel het grauwe buitengedeelte op weg naar Kerry. Het Centrum is mooi zat...maar toch ik houd sowieso niet van steden
Limmerick zit vol met criminele gangs
pi_64995650
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Goed toch?
Ik kan hier overal werk vinden en ik moet zeggen dat ik nu niet ontevreden over mijn baan ben (ik werk niet met mijn Nederlands meer overigens, wel lang gedaan).
Dan zit je wel goed idd
Hetzelfde verhaal hier.

Kijk die markt hier gaat natuurlijk wel verzadigen zometeen met 2000 Dell werklozen
+ wat er wat ik van imand bij het IDA opgepikt heb nog aan gaat komen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:57:37 #269
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_64996120
Dus eigenlijk zou ik dus op korte termijn moeten verhuizen om dat voor te blijven. Anders heb ik straks dus minder kans op werk daar?
pi_64997990
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Limmerick zit vol met criminele gangs
Ja man, westside je weet toch....

Serieus, echt geen last van hier... misschien omdat ik zelf vaak met veel mensen hier leuk op stap ga en overdag gewoon aan het werk ben, maar voel me er echt enorm thuis.
pi_64998166
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:57 schreef Roxy23 het volgende:
Dus eigenlijk zou ik dus op korte termijn moeten verhuizen om dat voor te blijven. Anders heb ik straks dus minder kans op werk daar?
Ach da's overal in europa
Je relocatie terugkrijgen van de werkgever gaat moeiliijkk worden
Waarom dat aan een nieuweling betalen terwijl er genoeg volk rondloopt dat de taal spreekt.

Maar inderdaad mijn suggestie is ga alvast naar Polen koop wat appartementjes

Dat kun je over maximaal een jaar duur onderverhuren aan nieuw callcenter en IT vee.

En kun je op je huurinkomsten lekker in ierland komen wonen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:30:20 #272
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_65001573
Ik kijk het zowieso het komende half jaar nog ff aan in Nederland. Ben nu toch nog bezig met mijn Comptia A+ cursus en die wil ik toch eerst afhebben voor ik evt ga emigreren. En er zijn nog genoeg dingen die ik moet regelen voor het werkelijk zover is.

Als het kon vertrok ik morgen al maar helaas
pi_65020499
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:47 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dan zit je wel goed idd
Hetzelfde verhaal hier.

Kijk die markt hier gaat natuurlijk wel verzadigen zometeen met 2000 Dell werklozen

Die wonen allemaal in het Westen, heb ik geen last van
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:05:07 #274
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65022076
quote:

Echter al die callcenter kneusjes
Stel je eens niet zo aan! Jij had ook niet meteen de baan van je dromen in Ierland. Die mensen werken ook gewoon voor hun centen ja! Ik word af en toe doodmoe van jouw aanmatigende superieure toontje in dit topic. Je bent in niets verheven boven een ander hoor.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:41:11 #275
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65023541
Hoeveel kost het aan postzegels om een brief van Nederland naar Belfast te versturen?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')