abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59116355

Officiële landstaal: Iers, Engels
Hoofdstad: Dublin
Regeringsvorm: Republiek
Religie: Katholiek 91.6%
Oppervlakte: 70.273 km² (2% water)
Inwoners: 4.109.086 (2007)

bron: wikipedia

Vorige topic:
Ierland

[ Bericht 48% gewijzigd door Bora-Bora op 05-06-2008 18:56:06 ]
pi_59159129
Ik zit er nu nog maar een jaar en vier maanden. 't Is wel zo goed als precies een jaar geleden dat ik in mijn huidige stekkie ben gaan wonen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:47:29 #4
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59159208
Ik zal er ook maar een tvp aan wagen
Inmiddels 3 jaar in Ierland, en het is dat ik gelukkig nog regelmatig hier lees en post, anders zou mijn nederlands al ernstig aan het aftakelen zijn.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59162132
Ik ben bezig met een sollicitatie bij een bedrijf in Dublin nou is salaris nog niet ter sprake gekomen echter ben ik wel nieuwsgierig naar wat een realistisch bedrag is, ik heb zelf al rondgekeken op het net en hier en daar wat gevonden maar niet echt iets concreets gevonden.
Dus bij deze mijn vraag, wat is een realistisch bedrag om te vragen per jaar voor een software developer met 5 jaar ervaring, moet ik denken aan 40k per jaar? meer? minder?
Verder hoor ik veel negativiteit over Dublin, ik ben zelf helemaal niet bekend met Dublin (of ierland!) dus vroeg ik me af of het allemaal wel mee valt.
pi_59162835
Met vijf jaar ervaring moet je er nog wel wat meer uit kunnen slepen. Weet niet welke werkgever het om gaat maar bij de mijne lukt dat iig wel, zeker als je bonussen e.d. meetelt.

Ook ligt de loonbelasting hier een stuk lager, dus je houdt ook wat meer van het salaris over.
pi_59305018

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:37:14 #8
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59305588
Wat denk je dat het gaat worden DB?? Ik denk een NO
Alle mensen die ik erover heb gesproken zijn tegen in ieder geval.
pi_59306464
Hmm, de rest van de europese overheden komt er een beetje laat achter dat het Ierse referendum weleens voor problemen kan zorgen... Ze hebben er zelf overal goed voor gezorgd dat bij hen geen referendum meer plaatsheeft, dit keer!

Ierland wordt met spanning gevolgd!
 FR
pi_59308478
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:37 schreef ElizabethR het volgende:
Wat denk je dat het gaat worden DB?? Ik denk een NO
Alle mensen die ik erover heb gesproken zijn tegen in ieder geval.
het likjkt te dicht bij elkaar op het moment
Vorige week was het een overweldigend nee in de polls echter.

Ierland gaat ook een recessie in en de politiek hier denkt met bangmakerij een Ja vote te kunnen dwingen.

Gelukkig is de standaard zin dat nee stemmers "het niet begrijpen" waardeloos gemaakt door enkele columnisten:

Je tekent namelijk geen lening of arbeidscontract zonder te begrijpen wat je tekent.
Het verdrag niet begrijpen is dus reden genoeg om nee te stemmen.

verder wordt nu ook onder de aandacht gebracht dat Frankrijk en Nederland , welk de vorige keer Nee zeiden, want laten we wel wezen; dit verdrag en de grondwet zijn hetzelfde, nu wegens draaikonterij in Brussel en dwingelandij van de Fransen en Duitsers (niet te vergeten vriendje Bos , maar die is internationaal helemaal niet zo belangrijk als hij zelf denkt) hun stem in deze zaak ontzegt.

De "Ja" noemt het een slechte zaak dat 5 miljoen Ieren voor voor de rest van europa de boel kunnen torpederen., Persoonlijk vind ik dat een goede zaak daar ondermeer 16 miljoen Nederlanders die mogenlijkheid ontnomen werd
pi_59353669
Wat een mafkezen!!

Gaan ze eerst slapen alvorens de stembulletins te tellen......

...dat zie je toch in geen enkel ander land???
 FR
pi_59353795
Waarschijnlijk was de meerderheid gewoon tegen en probeert de regering aan de harde waarheid te ontsnappen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 19:16:15 #13
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_59370835
Mijn manager stemde NO, want anders verloor Ierland haar identiteit... Da's nog eens een geweldig argument

Dit is dus de laatste keer dat een regering in Europa een referendum toestaan over zoiets.

Interessant overigens om te zien hoe hier in Ierland dezelfde scare tactics werden toegepast als in Nederland destijds.
pi_59380453
Het leuke van Ierland is dat een grondwet of treaty niet zonder referendum ingevoerd kan worden.
pi_59400297
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Mijn manager stemde NO, want anders verloor Ierland haar identiteit... Da's nog eens een geweldig argument

Dit is dus de laatste keer dat een regering in Europa een referendum toestaan over zoiets.

Interessant overigens om te zien hoe hier in Ierland dezelfde scare tactics werden toegepast als in Nederland destijds.
En hoe die Fransoos met zijn aankomend voorzitterschap durfde te dreigen nadat ie zijn eigen volk de kans ontnam voor de tweede keer nee te zeggen.
pi_59410849
Ik ga vanaf 6 juli (tot en met medio augustus) richting voor een freelance opdracht bij een localization bedrijf voor de games industrie in Dublin. Wat kan ik allemaal verwachten als Nederlander die nog nooit in Ierland is geweest?
  zondag 22 juni 2008 @ 11:45:42 #17
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_59599541
Iedereen weet dat Ierland een duur land is, maar hoe zit het met jullie qua maandelijks kosten van gas/water/licht? Hoeveel betalen jullie per maand/2 maanden? En met hoeveel mensen wonen je samen en wat voor huis/ apartement?

Tot nu toe heb ik altijd geshared en nooit de bills hoeven betalen, dus ik heb er eerlijk gezegd geen kijk op. Maar ik ga nu misschien binnenkort verhuizen met mijn vriendin naar een compleet nieuw 2-kamer apartement in Dublin (Spencer docks).

Wat betalen jullie gemiddeld aan bills?
pi_59601274
Water is gratis hier.

Volgens mij zijn gas en electra voor mij beiden ca. 50 euro per twee maanden, maar 'k zou het niet precies weten eigenlijk.
  zondag 22 juni 2008 @ 14:03:33 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59602928
Wij betalen gemiddeld 250 euro per twee maanden voor electriciteit. En we koken electrisch en het water wordt ook electrisch verwarmd. We hebben geen gas. Wij wonen in een vrijstaand huis met 5 slaapkamers en 4 badkamers.
Aan stookolie zijn we ongeveer 800 euro per jaar kwijt.
pi_59764399
Na op een forum gelezen te hebben waar de 'foute' wijken van Dublin zijn, viel het me op dat...... vrijwel heel het Noorde genoemd werd. Ook het Zuid-westen kreeg er van langs. Anderen zeiden dat de rest van de wijken weer heel erg 'posh' zijn. Is er nou zo'n enorme tweedeling daar dan? Ik ben echt gewend om 's nachts nog naar huis te lopen bijvoorbeeld, zijn die dagen nou voorbij als ik in Dublin ga wonen?

Niet dat ik nou heel erg bang ben ingesteld, maar het verontrust me toch wel een beetje.
pi_59787871
Het Noorden (alle oneven postcodes) is grofweg waar de "arbeiders" wonen, het zuiden (de even postcodes) is waar de "gegoede burgers" wonen. Uiteindelijk lijkt dat lijstje me een beetje zinloos als het hele Noorden erin staat, want dat lijkt mij niet nodig. Ik heb genoeg collega's die in het Noordelijke gedeelte van de stad wonen en elke dag naar werk in D4 fietsen, en die hebben voor zover ik weet nog niks naars meegemaakt daar. En die blijven vast niet na zonsondergang binnen.

Je moet vooral even weten door welke straten je wel en niet moet lopen/fietsen. Rondom O'Connell Street zitten voor zover ik weet bijvoorbeeld wat straten waar je liever alleen bij daglicht doorheen loopt. De straat zelf moet echter geen probleem zijn, sowieso lopen daar altijd zo veel anderen dat de kans mij klein lijkt dat je er iets overkomt. Maar goed, nou ben ik sowieso iemand die dat soort dreigingen altijd negert omdat je anders wel bezig blijft en beter kluizenaar kunt worden.

Oh, cool, jij verhuist ook vanuit Drenthe naar Dublin?
pi_59792199
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
Het Noorden (alle oneven postcodes) is grofweg waar de "arbeiders" wonen, het zuiden (de even postcodes) is waar de "gegoede burgers" wonen. Uiteindelijk lijkt dat lijstje me een beetje zinloos als het hele Noorden erin staat, want dat lijkt mij niet nodig. Ik heb genoeg collega's die in het Noordelijke gedeelte van de stad wonen en elke dag naar werk in D4 fietsen, en die hebben voor zover ik weet nog niks naars meegemaakt daar. En die blijven vast niet na zonsondergang binnen.

Je moet vooral even weten door welke straten je wel en niet moet lopen/fietsen. Rondom O'Connell Street zitten voor zover ik weet bijvoorbeeld wat straten waar je liever alleen bij daglicht doorheen loopt. De straat zelf moet echter geen probleem zijn, sowieso lopen daar altijd zo veel anderen dat de kans mij klein lijkt dat je er iets overkomt. Maar goed, nou ben ik sowieso iemand die dat soort dreigingen altijd negert omdat je anders wel bezig blijft en beter kluizenaar kunt worden.

Oh, cool, jij verhuist ook vanuit Drenthe naar Dublin?
Cock en Bull
D4 vs D3 Howth Malahide
D1 en D2 D6 doen ook niet voor elkaar onder

En dat O'Connel street verhaal; is zo'n ongeloofelijke onzin
Je bent daar veiliger dan op Den Haag HS CS of|Rotterdam Centraal

Fietsen is echter wel iets dat je alleen moet doen als je suicidaal bent ingesteld
  maandag 30 juni 2008 @ 13:25:34 #23
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59792524
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:13 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En dat O'Connel street verhaal; is zo'n ongeloofelijke onzin
Je bent daar veiliger dan op Den Haag HS CS of|Rotterdam Centraal
Helemaal mee eens.
quote:
Fietsen is echter wel iets dat je alleen moet doen als je suicidaal bent ingesteld
En dat geldt niet alleen voor Dub, maar voor heel Ierland. Ik begrijp die mensen ook nooit die op fietsvakantie in Ierland gaan rondrijden. Levensgevaarlijk!! Op de doorgaande wegen rijdt iedereen 100 of meer, en dan moet je vol in de remmen voor die achterlijke fietsers met hun tentje achterop
pi_59795194
Ierland is een mooi land
AFC AJAX
pi_59797552
quote:
En dat geldt niet alleen voor Dub, maar voor heel Ierland. Ik begrijp die mensen ook nooit die op fietsvakantie in Ierland gaan rondrijden. Levensgevaarlijk!! Op de doorgaande wegen rijdt iedereen 100 of meer, en dan moet je vol in de remmen voor die achterlijke fietsers met hun tentje achterop
Oh zijn dat tentjes
Ik dacht dat al die fietsers heel voruitziend hun eigen bodybag meenamen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')