Geheel mee eens.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:08 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Witte, zwarte, grijze magie... Subjectief.
Nou ja, Dat wil niet zeggen dat niemand het intressant vind natuurlijk, het is geen reden om te gaan lopen baggeren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:15 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Geheel mee eens.
Dit topic heeft wat mij betreft dus niet heel veel meerwaarde en ben ook niet verbaasd dat de eerste zoveel reacties weer dikke pauper zijn haha!
Heb ook nooit gezegd dat mensen dan maar moeten gaan baggeren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:14 schreef senesta het volgende:
Nou ja, Dat wil niet zeggen dat niemand het intressant vind natuurlijk, het is geen reden om te gaan lopen baggeren.
Ik ben wel benieuwd waar de TS met het topic heen wil, ik heb even opgeruimd
Dus omdat het nog niet bewezen is mag je het een FEIT noemen dat het niet bestaat?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:37 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar gezien het feit dat magie niet bestaat denk ik dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
Net zoals het feit dat er geen gouden mus met een koelkast op zijn rug rond Uranus vliegt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dus omdat het nog niet bewezen is mag je het een FEIT noemen dat het niet bestaat?
Feiten zijn te toetsen. Ik claim dat magie niet bestaat, maar dat is geen feit. Wat wel een feit is, is dat magie nog nooit ook maar een enkele test heeft ondergaan waaruit bleek dat er iets bovennatuurlijks aan de hand was. Dat is een feit. En ik ben van mening dat het ook nooit zal gebeuren, simpelweg omdat het niet bestaat, en er geen enkele reden is om aan te nemen dat het zou kunnen bestaan.quote:Grappig, want ik kan mij eerder herinneren dat ik volgens een aantal mensen ook het woordje feit schijnbaar te snel in de mond nam?![]()
Ach, Randi of een ander wetenschappelijk instituut. Big deal. Randi is gewoon handig omdat hij de paranormale persoon beloont met een substantieel bedrag. Geld. Iets waar vele paranormaal "begaafden" niet vies van zijn.quote:(En wanneer ga je Randi nu eens los laten? Niemand gaat die miljoen winnen. Maar dat is niet omdat perse ALLE mensen liegen over hun kunde.)
OMG quote voordat ie weggehaald wordtquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef dennus2008 het volgende:
Weeet je alle mannen hebben witte magie wat denk je van SPERMA er komt opeens wat wits uit je LUL!!!
Lees Modern Magick van Kraig. Daar staat alles in.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:48 schreef Prst_ het volgende:
Kan iemand eens een voorbeeld noemen van het gebruik van 'witte' of 'zwarte' magie?
Wat gebeurt er dan? Wie doet er dan wat?
Ik heb dat boek niet meteen bij de hand. zou je een voorbeeld kunnen noemen?quote:Lees Modern Magick van Kraig. Daar staat alles in.
Voor TS:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:08 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Witte, zwarte, grijze magie... Subjectief.
Ik zal over het boek een topic openen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik heb dat boek niet meteen bij de hand. zou je een voorbeeld kunnen noemen?
Zijn er niet een paar korte concrete voorbeelden ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:31 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ik zal over het boek een topic openen.
Ik heb begrepen van een kennis, dus niet empirisch ervaren, dat het mogelijk is om mensen geestelijk ziek te maken (door allerlei nare entineiten op af te sturen). Ook heb ik begrepen dat het mogelijk is met een zeer zwaar en heftig ritueel een persoon te verleiden (''verliefd laten worden''). Ik vind dit laatste voorbeeld ook behoren tot ''zwarte magie'' (in hokjes gesproken) .quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zijn er niet een paar korte concrete voorbeelden ?
bijvoorbeeld : "Met zwarte magie kun je bijvoorbeeld iemand ziek maken."
of
"Met witte magie kun je iemand verliefd op je maken."
(Ik roep maar wat hoor)
Goede E-books om te beginnen met 'High Magickal Arts'quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:31 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ik zal over het boek een topic openen.
In dat geval staat in het Test-topic nog steeds mijn aanbod om alles wat iemand maar met magie kan doen volledig op mij los te latenquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:09 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van een kennis, dus niet empirisch ervaren, dat het mogelijk is om mensen geestelijk ziek te maken (door allerlei nare entineiten op af te sturen). Ook heb ik begrepen dat het mogelijk is met een zeer zwaar en heftig ritueel een persoon te verleiden (''verliefd laten worden''). Ik vind dit laatste voorbeeld ook behoren tot ''zwarte magie'' (in hokjes gesproken) .
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In dat geval staat in het Test-topic nog steeds mijn aanbod om alles wat iemand maar met magie kan doen volledig op mij los te laten
Karma, dat houdt toch in dat ik gewoon vervelend kan doen tegen wie ik maar wil,quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Karma. Zegt men. Niet dat ik daar in geloof, maar wellicht zijn er goede tovenaars die goed zijn in vervloekingen.
Nee, karma is meer iets van actie geeft reactie, volgens sommige religies speelt dit heel sterk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Karma, dat houdt toch in dat ik gewoon vervelend kan doen tegen wie ik maar wil,
want als ik dat doe zal die persoon het wel verdiend hebben vanwege iets dat ie in zijn vorige leven geflikt heeft ?
Denker nou eens goed over na, dat is precies wat ik zeg :quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, karma is meer iets van actie geeft reactie, volgens sommige religies speelt dit heel sterk.
Als jij iets doet dan komt die energie versterkt terug, steel jij van iemand dan zal jou ook iets vervelends overkomen.
Ach so, ja dat klopt, tevens verzwaar je je eigen karma weer.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Denker nou eens goed over na, dat is precies wat ik zeg :
als ik iets naars doe tegen iemand anders, zal die 't wel verdiend hebben vanwege iets dat hij zelf eerder gedaan heeft
Witte en zwarte magie zijn menselijke interpertatie's van het gebruik van magie.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:53 schreef IRW het volgende:
Ik heb maanden geleden al eens een topic geopend over zwarte magie waar veel reacties op zijn gekomen. Mijn vraag is nu: bestaat er ook zoiets als 'witte magie'?
Als iemand in deze tijd zwarte magie gebruikt dan betekend dat dat iemand een poging doet om kwaad te berokkenen met ee spreuk, ee focus dus.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:48 schreef Prst_ het volgende:
Kan iemand eens een voorbeeld noemen van het gebruik van 'witte' of 'zwarte' magie?
Wat gebeurt er dan? Wie doet er dan wat?
Dat laatste zou ook onder zwart vallen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zijn er niet een paar korte concrete voorbeelden ?
bijvoorbeeld : "Met zwarte magie kun je bijvoorbeeld iemand ziek maken."
of
"Met witte magie kun je iemand verliefd op je maken."
(Ik roep maar wat hoor)
Nee meer je mag vervelend doen tegen mensen, maar je moet het niet raar vinden als je dan eens een paar goede klappen moet vangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Denker nou eens goed over na, dat is precies wat ik zeg :
als ik iets naars doe tegen iemand anders, zal die 't wel verdiend hebben vanwege iets dat hij zelf eerder gedaan heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |