abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59100008
Ik heb maanden geleden al eens een topic geopend over zwarte magie waar veel reacties op zijn gekomen. Mijn vraag is nu: bestaat er ook zoiets als 'witte magie'?
pi_59100089
Bestaat er sowieso wel magie?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59100437
Witte, zwarte, grijze magie... Subjectief.
pi_59100498
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:55 schreef DroogDok het volgende:
Bestaat er sowieso wel magie?
Ja, hoor.
pi_59107190
Is witte magie niet wat Jezus deed, mensen genezen enzo
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:15:10 #6
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59107799
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:08 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Geheel mee eens.
Dit topic heeft wat mij betreft dus niet heel veel meerwaarde en ben ook niet verbaasd dat de eerste zoveel reacties weer dikke pauper zijn haha!
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 11:14:23 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_59110916
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:15 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Geheel mee eens.
Dit topic heeft wat mij betreft dus niet heel veel meerwaarde en ben ook niet verbaasd dat de eerste zoveel reacties weer dikke pauper zijn haha!
Nou ja, Dat wil niet zeggen dat niemand het intressant vind natuurlijk, het is geen reden om te gaan lopen baggeren.
Ik ben wel benieuwd waar de TS met het topic heen wil, ik heb even opgeruimd
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_59113157
Ja, in sprookjes wordt onderscheid gemaakt tussen zwarte en witte magie. Mensen die ten onrechte menen dat magie bestaat - er is nog altijd geen enkel, nul comma nul bewijs voor - zullen er hun eigen mening op nahouden, zoals hierboven al wordt aangegeven.

Voordat je jezelf er verder in verdiept zal ik de volgende stappen doorlopen:

1. Probeer iets daadwerkelijk magisch te zien
2. Sluit uit dat het een goocheltruc is (bijv.: Google de truc)
3. Lees je verder in

Of indien je al overtuigd bent:

1. Leer de truc
2. Haal miljoen Dollar op
3. Laat het ons ook even zien graag

Maar gezien het feit dat magie niet bestaat denk ik dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:50:26 #9
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59113390
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:14 schreef senesta het volgende:
Nou ja, Dat wil niet zeggen dat niemand het intressant vind natuurlijk, het is geen reden om te gaan lopen baggeren.
Ik ben wel benieuwd waar de TS met het topic heen wil, ik heb even opgeruimd
Heb ook nooit gezegd dat mensen dan maar moeten gaan baggeren.
Gezien het feit dat dit FOK! is was ik gewoon niet verbaasd, that's all.
Overigens ben ik net als jij benieuwd waar dit naar toe gaat!
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:37 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar gezien het feit dat magie niet bestaat denk ik dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
Dus omdat het nog niet bewezen is mag je het een FEIT noemen dat het niet bestaat?
Grappig, want ik kan mij eerder herinneren dat ik volgens een aantal mensen ook het woordje feit schijnbaar te snel in de mond nam?
(En wanneer ga je Randi nu eens los laten? Niemand gaat die miljoen winnen. Maar dat is niet omdat perse ALLE mensen liegen over hun kunde.)
pi_59114073
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef Darkwolf het volgende:
[..]

Dus omdat het nog niet bewezen is mag je het een FEIT noemen dat het niet bestaat?
Net zoals het feit dat er geen gouden mus met een koelkast op zijn rug rond Uranus vliegt.

Daar kan ik wel heilig in geloven, maar het is te belachelijk voor woorden. Net zoals magie, voor iemand die er toevallig niet "in" zit, zoals vele mensen hier in dit forum Is niet om vervelend te doen, is gewoom om wat perspectief te bieden.
quote:
Grappig, want ik kan mij eerder herinneren dat ik volgens een aantal mensen ook het woordje feit schijnbaar te snel in de mond nam?
Feiten zijn te toetsen. Ik claim dat magie niet bestaat, maar dat is geen feit. Wat wel een feit is, is dat magie nog nooit ook maar een enkele test heeft ondergaan waaruit bleek dat er iets bovennatuurlijks aan de hand was. Dat is een feit. En ik ben van mening dat het ook nooit zal gebeuren, simpelweg omdat het niet bestaat, en er geen enkele reden is om aan te nemen dat het zou kunnen bestaan.
quote:
(En wanneer ga je Randi nu eens los laten? Niemand gaat die miljoen winnen. Maar dat is niet omdat perse ALLE mensen liegen over hun kunde.)
Ach, Randi of een ander wetenschappelijk instituut. Big deal. Randi is gewoon handig omdat hij de paranormale persoon beloont met een substantieel bedrag. Geld. Iets waar vele paranormaal "begaafden" niet vies van zijn.

En toch kunnen ze niks bewijzen.. het ligt toch echt voor het oprapen.

That's all. Carry on.
pi_59117026
Kan iemand eens een voorbeeld noemen van het gebruik van 'witte' of 'zwarte' magie?

Wat gebeurt er dan? Wie doet er dan wat?
pi_59117100
Weeet je alle mannen hebben witte magie wat denk je van SPERMA er komt opeens wat wits uit je LUL!!!
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:04:03 #13
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59117566
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:51 schreef dennus2008 het volgende:
Weeet je alle mannen hebben witte magie wat denk je van SPERMA er komt opeens wat wits uit je LUL!!!
OMG quote voordat ie weggehaald wordt
Nominatie voor "Fok!-sukkel van het jaar" !
zzz
pi_59117668
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:48 schreef Prst_ het volgende:
Kan iemand eens een voorbeeld noemen van het gebruik van 'witte' of 'zwarte' magie?

Lees Modern Magick van Kraig. Daar staat alles in.
pi_59117815
quote:
Lees Modern Magick van Kraig. Daar staat alles in.
Ik heb dat boek niet meteen bij de hand. zou je een voorbeeld kunnen noemen?
pi_59120366
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:08 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Voor TS:

Dit lees ik vaak in magickboeken:

Wit: Je gebruikt magick om iets voor een medemens te betekenen (zoals het verbannen van nare etniteiten).
Grijs: Je gebruikt magick om iets voor jezelf te betekenen, maar schaadt hierdoor niet (direct) anderen (zoals het gebruiken van magick om goede cijfers te halen).
Zwart: Je gebruikt magick om anderen kwaad te doen (zoals het vervloeken van een medemens).

Er zijn geen duidelijke grenzen, zoals je ziet (subjectief).
pi_59120380
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik heb dat boek niet meteen bij de hand. zou je een voorbeeld kunnen noemen?
Ik zal over het boek een topic openen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:36:26 #18
31101 _Led_
pi_59120543
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:31 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Zijn er niet een paar korte concrete voorbeelden ?
bijvoorbeeld : "Met zwarte magie kun je bijvoorbeeld iemand ziek maken."
of
"Met witte magie kun je iemand verliefd op je maken."

(Ik roep maar wat hoor )
zzz
pi_59121382
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

of

(Ik roep maar wat hoor )
Ik heb begrepen van een kennis, dus niet empirisch ervaren, dat het mogelijk is om mensen geestelijk ziek te maken (door allerlei nare entineiten op af te sturen). Ook heb ik begrepen dat het mogelijk is met een zeer zwaar en heftig ritueel een persoon te verleiden (''verliefd laten worden''). Ik vind dit laatste voorbeeld ook behoren tot ''zwarte magie'' (in hokjes gesproken) .
pi_59121410
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:31 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Goede E-books om te beginnen met 'High Magickal Arts'
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:59:41 #21
31101 _Led_
pi_59127677
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:09 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ik heb begrepen van een kennis, dus niet empirisch ervaren, dat het mogelijk is om mensen geestelijk ziek te maken (door allerlei nare entineiten op af te sturen). Ook heb ik begrepen dat het mogelijk is met een zeer zwaar en heftig ritueel een persoon te verleiden (''verliefd laten worden''). Ik vind dit laatste voorbeeld ook behoren tot ''zwarte magie'' (in hokjes gesproken) .
In dat geval staat in het Test-topic nog steeds mijn aanbod om alles wat iemand maar met magie kan doen volledig op mij los te laten
zzz
pi_59128223
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:59 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

In dat geval staat in het Test-topic nog steeds mijn aanbod om alles wat iemand maar met magie kan doen volledig op mij los te laten
Karma. Zegt men. Niet dat ik daar in geloof, maar wellicht zijn er goede tovenaars die goed zijn in vervloekingen.
pi_59128313
Witte maggie? is dat een nieuwe variant?
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:44:36 #24
31101 _Led_
pi_59137505
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Karma. Zegt men. Niet dat ik daar in geloof, maar wellicht zijn er goede tovenaars die goed zijn in vervloekingen.
Karma, dat houdt toch in dat ik gewoon vervelend kan doen tegen wie ik maar wil,
want als ik dat doe zal die persoon het wel verdiend hebben vanwege iets dat ie in zijn vorige leven geflikt heeft ?
zzz
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:26:07 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59168929
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Karma, dat houdt toch in dat ik gewoon vervelend kan doen tegen wie ik maar wil,
want als ik dat doe zal die persoon het wel verdiend hebben vanwege iets dat ie in zijn vorige leven geflikt heeft ?
Nee, karma is meer iets van actie geeft reactie, volgens sommige religies speelt dit heel sterk.
Als jij iets doet dan komt die energie versterkt terug, steel jij van iemand dan zal jou ook iets vervelends overkomen.
Geef je veel liefde aan mensen, dan zal dat terug komen naar jou.
"Wie zo doet, zo ontmoet" zou je kunnen zeggen.

De boeddhisten bijvoorbeeld, die geloven dat als je dood gaat, eerst je leven word afgewogen. De goede dingen worden beloond, de kwade zaken worden bestraft met een passende maat die nooit erger is dan dat past. Daarna word je nieuwe leven (inderdaad ja, reincarnatie) ingedeeld met de karma die je hebt verdiend.
Het zou zelfs zo zijn, dat je de dingen die je allemaal een ander aangedaan hebt, zelf zal voelen, zodat je kan voelen hoe jou actie bij iemand overkwam.

Karma gaat voor sommige mensen heel ver hoor, bijvoorbeeld wel vlees eten, maar daarnaast ook flink doneren aan de dierenbescherming. (een oud indisch stel die ik kende deed dat bijvoorbeeld).
The truth was in here.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:34:17 #26
31101 _Led_
pi_59170687
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee, karma is meer iets van actie geeft reactie, volgens sommige religies speelt dit heel sterk.
Als jij iets doet dan komt die energie versterkt terug, steel jij van iemand dan zal jou ook iets vervelends overkomen.
Denker nou eens goed over na, dat is precies wat ik zeg :
als ik iets naars doe tegen iemand anders, zal die 't wel verdiend hebben vanwege iets dat hij zelf eerder gedaan heeft
zzz
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:28:37 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59172215
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

als ik iets naars doe tegen iemand anders, zal die 't wel verdiend hebben vanwege iets dat hij zelf eerder gedaan heeft
Ach so, ja dat klopt, tevens verzwaar je je eigen karma weer. Yin-Yang
The truth was in here.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:46:31 #28
37769 erodome
Zweefteef
pi_59172811
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:53 schreef IRW het volgende:
Ik heb maanden geleden al eens een topic geopend over zwarte magie waar veel reacties op zijn gekomen. Mijn vraag is nu: bestaat er ook zoiets als 'witte magie'?
Witte en zwarte magie zijn menselijke interpertatie's van het gebruik van magie.

Magie zelf kent geen goed en kwaad, het is gewoon.
Pas als er kwade intentie's zijn kan iets zwart worden genoemd, als er goede intentie's zijn en er is goed negedacht over de gevolgen van de magie dan kan je het wit noemen.

Grijs zijn de zaken die wel met goede intentie begonnen zijn, maar waar niet goed over de gevolgen nagedacht is die slecht kunnen zijn.

Het is vrij simpel, de termen witte en zwarte magie zijn vrij nieuw in verhouding, die zijn pas gekomen tijdens de christelijke overheersing die het gebruik van magie e.d. zwart wilde maken, de connectie met de duivel heeft gelegd, gezegd heeft dat er zwarte missen gehouden zouden worden, dat magie zwart kon zijn.

Daarvoor werd niet intermen van zwart en wit gedacht, ook het gebruik van magie om er zelf beter van te worden was geen enkel probleem, zolang je er maar geen kwaad mee berokkende.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:52:40 #29
37769 erodome
Zweefteef
pi_59173006
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:48 schreef Prst_ het volgende:

Als iemand in deze tijd zwarte magie gebruikt dan betekend dat dat iemand een poging doet om kwaad te berokkenen met ee spreuk, ee focus dus.
De intentie is het doen van kwaad, de spreuk moet gezet worden in die sfeer, in een sfeer van woede en uiterste concentratie op die razernij.

Of het nu werkt of niet, het hele gebeuren is bedoeld om kwaad te doen.

Iemand die in deze tijd aan witte magie doet, die is bewust bezig met juist het niet berokkenen van kwaad, die denkt na over de spreuk die gezet wordt, welke gevolgen dat kan hebben.

Ik zal een vb geven, een heerlijk onzinnig vb, maar het laat zien wat ik bedoel.
Stel, iemand zet een spreuk om geld te verkrijgen, de intentie is goed, maar op de een of andere manier werkt het en er gaat iemand dood waardoor jij de erfenis krijgt.

Volgens de moderne interpertatie van de kleuren in magie was dit grijze magie, bedoeld als wit, maar zwart geworden omdat het gevolg nogal naar was.

Iemand die witte magie bedrijft denkt daarover na, die formuleert de spreuk zo dat dit soort dingen voorkomen worden.
Spreuken worden in vriendelijkheid gezet, in kalmheid, sereniteit zelfs, liefde, dat soort emotie's, woede kent hier geen plaats bij de focus.

Het gaat er niet om of het werkt, die discussie gaat het nu niet om, dit is hoe het is voor degene die aan magie doen en dat in kleuren onderverdelen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:54:00 #30
37769 erodome
Zweefteef
pi_59173042
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

of

(Ik roep maar wat hoor )
Dat laatste zou ook onder zwart vallen.

Beter vb in dezelfde lijn is je zet een spreuk om liefde aan te trekken, niet om een bepaald persoon te vangen(vrije wil he ).
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:55:06 #31
37769 erodome
Zweefteef
pi_59173077
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee meer je mag vervelend doen tegen mensen, maar je moet het niet raar vinden als je dan eens een paar goede klappen moet vangen.

Elke actie geeft reactie.
pi_59183162
witte magie is vooral een spiritueel systeem. het is bedoeld om jezelf dichter bij het 'hogere' te brengen. en aangezien magiers geloven dat alles met elkaar verbonden is, betekent dit ook dat je de gehele mensheid een klein beetje dichter bij het hogere brengt op die manier.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')