Mee eens. Behalve een goede verdediging is er van Tsjechië weinig meer over. Zwitserland is een stug team en heeft natuurlijk het thuisvoordeel.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:32 schreef sjimz het volgende:
Tsjechie mist met het ontbreken van Rosicky en Nedved creativiteit en dat zal ze tegen de op het bot gemotiveerde Zwitsers gaan opbreken.
Ik denk een 1-0 voor Zwitserland.
Eigenlijk vrij weinig over gehoord. Merk nu ook duidelijk dat voetbal stukken minder belangrijk is hier dan ijshockey. Beetje jammer. Ik zal zaterdag nog eens peilen hoe het zit met het enthousiasme. Stukken minder fanatiek dan Polen, Russen, Kroaten om maar wat landen te noemen in de buurt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat denken de Tsjechen zelf Aanvoerder?
Komt dat door de aftakeling, of waren ze in 2004 en 2005 ook al niet geïnteresseerd?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:32 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Eigenlijk vrij weinig over gehoord. Merk nu ook duidelijk dat voetbal stukken minder belangrijk is hier dan ijshockey. Beetje jammer. Ik zal zaterdag nog eens peilen hoe het zit met het enthousiasme. Stukken minder fanatiek dan Polen, Russen, Kroaten om maar wat landen te noemen in de buurt.
Niet door mij, tegen Portugal gaan ze er gewoon af en na de kwartfinale is het voorbij voor ze. Maar deze poule komen ze wel door.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Volgens mij worden de Zwitsers eerder overschat.
En toch denk je dat de Zwitsers winnen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet door mij, tegen Portugal gaan ze er gewoon af en na de kwartfinale is het voorbij voor ze. Maar deze poule komen ze wel door.
In het stadion of op een plein?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik ga er naar toe! Wiehoe!
Verwacht gelijk wel een verrassing van de Zwitsers, denk dat het 2-2 wordt.
Woei!quote:Tsjechië mist Pospěch in ouverture
Zdeněk Pospěch is komende zaterdag definitief niet inzetbaar in het EK-openingsduel tussen Tsjechië en Zwitserland. De Tsjechische verdediger heeft een virus opgelopen en kampte de afgelopen dagen bovendien met hoge koorts. "Zdeněk heeft inmiddels niet meer zoveel koorts, maar hij kan tegen Zwitserland niet meedoen", bevestigde woordvoerder Lukas Tucek. Pospěch, die in clubverband voor FC Kopenhagen speelt, had waarschijnlijk in Basel op de bank plaatsgenomen.
Bondscoach Karel Brückner lijkt zich geen zorgen te hoeven maken om TomᨠUjfalu¨i. De aanvoerder van het nationale elftal haakte woensdag af op de training met een buikspierblessure, maar stond donderdag weer op het trainingsveld in Seefeld.
tja, wel van lang geledenquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
Motivatie vs. Ervaring, ben benieuwd.
1924: 1-1
1924: 1-0 Zwitserland
1929: 1-4 Tsjechie
1929: 5-0 Tsjechie
1931: 7-3 Tsjechie
1932: 5-1 Zwitserland
1934: 3-2 Tsjechie
1935: 2-2
1937: 5-3 Tsjechie
1938: 4-0 Zwitserland
1946: 3-2 Tsjechie
1948: 1-1
1953: 5-0 Tsjechie
1956: 1-6 Tsjechie
1958: 2-1 Tsjechie
1967: 1-2 Tsjechie
1975: 1-1
1977: 1-0 Zwitserland
1981: 0-1 Zwitserland
1983: 0-0
1985: 2-0 Zwitserland
1987: 1-2 Tsjechie
1989: 0-1 Tsjechie
1989: 3-0 Tsjechie
1991: 1-1
1994: 3-0 Zwitserland
1996: 1-2 Tsjechie
1999: 3-0 Tsjechie
Op basis van voorgaande resultaten zou je denken dat Tsjechie sterker is. Ik verwacht 1-2, Zwitserland zal toch wel aandringen maar ervaring gaat het winnen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:08 schreef gitaarsnaar het volgende:
Voor beide ploegen valt wel wat te zeggen, dus denk gelijkspel, 1 - 1.
Misschien, misschien niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:02 schreef pulletje het volgende:
ik heb het staan op 1-0 voor Tjechie..
Verwacht niet zoveel doelpunten in het openingsduel en vind Tjechie toch wel sterker..
van de BBCquote:Switzerland were boosted by the return to fitness of Tranquillo Barnetta ahead of Saturday's Euro 2008 opener.
The midfielder has recovered from an ankle problem, while Patrick Mueller will also be available.
Czech defender Marek Jankulovski has declared himself fit for the Group A game after a knee injury.
Captain Tomas Ujfalusi has played down concerns over his own fitness after a muscle strain, but right-back Zdenek Pospech (virus) is definitely out.
"Pospech has a virus, he has had a high temperature for the past two days. He will not be fit for Saturday's match, he will not go with the team to Basel," team spokesman Lukas Tucek said.
"However, he will stay in the squad and we are not planning a change."
Swiss defender Mueller missed all of last season with a knee injury but has been cleared to play for the co-hosts.
"Everyone is fully fit, Kobi Kuhn will have 23 players to pick from for Saturday," reported squad doctor Roland Grossen at the Swiss squad's training base in the foothills of the Alps.
Arsenal centre-half Philippe Senderos revealed he was anticipating that Mueller would be alongside him against the Czechs.
"Patrick has been training hard and he has played the last two games with me," Senderos said. "It depends on the coach and how Patrick feels, but I think he'll be there."
Barnetta said he was determined to play for the co-hosts in their crucial first game, with matches against Turkey and Portugal to follow.
"I have told the coach I am ready to play but of course the decision rests with him," Barnetta added.
Barnetta could play on either wing, providing competition for the in-form Johan Vonlanthen and Valon Behrami, or take up a playmaker role in central midfield.
"Of course, I would rather not have been injured but I have played plenty of games for Bayer Leverkusen this season."
Italian official Roberto Rosetti has been chosen to referee the opening game.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |