In Zwolle zat je nog goed jaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:30 schreef Thunderbowl het volgende:
ik was gisteren een spelletje aan het doen zie ik ineens een mega lichtshow uit mijn raam,
dus ik ben naar beneden gegaan en kwam meteen in actie.
Eerste reactie, fiets op en doorrijden naar de spoorbrug in zwolle..
en daar kwam ik 2 mensjes tegen waar we de rest van de aaf lol mee hebben gehad ( en geluk )
Het onweer waar wij het allemaal over hebben had een rijklengte van over de 100km, van Amsterdam tot ver over zwolle heen doorgetrokken naar utrecht.
Ik kwam met het idee om een donker stukje aarde uit te zoeken voor de betere fotos en films..
( ik was weer zo stom om dat ding te vergeten, maar een van mijn nu nieuwe vrienden ging er een halen)
we zijn op de fiets richting ijsselcentrale gefiets en eenmaal daar aangekomen, een supermooie plaats ( DIE IK DUS GEHEIM HOU !! LOL)![]()
je kon zover kijken dat de hele lucht gevuld was met lichtshow
maar het kwam niet de ijssel over, we hebben daar gezeten tot dik na middernacht, toen het ineens zonder dat we er snel erg in hadden kwam hij opzetten ( ik hoop dat Leon de filmpjes gaat linken )
recht boven ons hoofd kwam een clusterwolk opzetten ( cumulus nimbostratus ) en het was gewoon creapy om te zien, hoeveel power dat hij had en wel in zon mate dat we maar zijn vertrokken..
na zeker 4 km gesprint te hebben op de fiets, nieuwe plek uitgezocht ( wij idioten kozen voor een boerenlandschap ) maar na nog geen minuut regende het wel zo hard dat we zijn terug gegaan.
de 2 jongens zijn naar huis gegaan en ik ben terug gegaan naar de plek.. en wat je daar zag....
van de ene kant kon je zien dat er een nieuw front in aanbouw was, en de andere kant kon je zien hoe zwolle werd geterroriseerd, en de klappen waren immens, ( gokje rond uur of 3 vanancht )
een vuurbal ( tenminste dat denk ik dat t dat was) schoot van links bovenin ver van zwolle vandaan diagonaal naar beneden heel dicht in de buurt van de kerk van de assendorperstraat
ook de zendmast moest het hevig ontgelden
de volgende keer ( ik hou vandaag de radar heel erg in de gaten ) neem ik de camera ook mee
ik weet zeker dat vandaag ook een van die nachten word zoals gisteren, omdat de vochtigheid zo stijgt en het gewoon te benauwd is voor woorden
volgens de buienradar is zon zelfde front op weg naar zwolle en zou het raakvlak tegen 10 uur aankomen
YES!! eerste filmpje is er al, geniet mensen geniet
onweer film zwolle 2 mei 2008
Vannacht ging het best te keer... daar staat ook nog een vraag over openquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:02 schreef Thunderbowl het volgende:
dank @ i2Them2
@ Frutsel.. van mij mag gisteren in herhaling
Geweldige foto's trouwens hierbovenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:17 schreef Frutsel het volgende:
gisternacht toen ik op buienradar keek zag ik één grote vlek/streep over de lijn Venlo/Eindhoven richting Den Haag trekken.
Echter was er een soort van "arm" uit die bui, die erg smal was, maar die zich vanuit het zuiden helemaal uitstrekte over apeldoorn richting enschede.
Heeft zon smal strookje een aparte naam of is dat dan weer zon rolwolk geweest?
Ik zou er niet te hard op rekenenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:30 schreef Thunderbowl het volgende:
ik weet zeker dat vandaag ook een van die nachten word zoals gisteren
Die paar lullige vlekjes? Sorry, maar het lijkt niet eens op gisteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:11 schreef Thunderbowl het volgende:
kijk hier maar eens naar.. zelfde als gisteren..
kans op onweer vandaag
Hoe laat was dat? Heb je radarbeelden oid?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:17 schreef Frutsel het volgende:
gisternacht toen ik op buienradar keek zag ik één grote vlek/streep over de lijn Venlo/Eindhoven richting Den Haag trekken.
Echter was er een soort van "arm" uit die bui, die erg smal was, maar die zich vanuit het zuiden helemaal uitstrekte over apeldoorn richting enschede.
Heeft zon smal strookje een aparte naam of is dat dan weer zon rolwolk geweest?
Idd, 1 klein buitje momenteel met af en toe ene ontlading.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Die paar lullige vlekjes? Sorry, maar het lijkt niet eens op gisteren.
Lijtk nu toch een leuk lijntje te onstaan. Misschien krijg ik er hier ook nog welw at van meequote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef Party_P het volgende:
De moesson is hier begonnen, regent nu een kleine 5 a 10min behoorlijk door, net ging het ff zelfs redelijk hard. Het rommelt ook een beetje
Hier = Apeldoorn
Er zit een gat in die wolkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier vanochtend ookal. Nu een klein buitje. Zoals er ondertussen al wel meerdere zijn.
Wat foto's van het eind van de nacht. Gemaakt vanuit me slaapkamerraam. Dus soms wat bewogen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wees blij dat je er niet onder stond, zag hier(?) laatst nog een filmpje van een boom die door bliksem wordt getroffen:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef Fredo55 het volgende:
Opeens een flits, niet normaal gewoon, en gelijk erachteraan een donder.
Bliksem in de boom getroffen.. de boom waar ik zojuist onder zat.![]()
Ik stond er 50m vandaan, heb er geen foto of filmpje van omdat ik aan de grond genageld stond.
Me hart klopte in me keel, en we zijn naar huis gerend.
Snel alles afgesloten in huis, internet afgesloten, alle stekkers eruit.
Wat de FOCK, da's mijn eigen Hengeloquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam deze tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
Hengeloooooquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:26 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam deze tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
deze danquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wees blij dat je er niet onder stond, zag hier(?) laatst nog een filmpje van een boom die door bliksem wordt getroffen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |