In augustus 2007 vertrok Luque alsnog naar Nederland. Op 25 augustus 2007 maakte AFC Ajax bekend dat de Spanjaard een contract getekend heeft voor drie seizoenen. Hij komt transfervrij van zijn vorige club, Newcastle United.quote:
Ajax zal er echt wel iets voor betaald hebben hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
In augustus 2007 vertrok Luque alsnog naar Nederland. Op 25 augustus 2007 maakte AFC Ajax bekend dat de Spanjaard een contract getekend heeft voor drie seizoenen. Hij komt transfervrij van zijn vorige club, Newcastle United.
idd. Zes Miljoen is hij hooguit waard meer niet. Het risico is te groot voor een jongen die nog niet veel heeft gepresteerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:43 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jij bent er wel heel zeker van dat hij komt en van z'n kwaliteiten he?
Ik ken die gozer amper, ik weet ook zeker dat de 3/4e op fok! niets/heel weinig over hem wist voordat hij die goeie wedstrijd tegen ajax speelde en daarop baseert iedereen hier dingen.
Ik vind het maar een risico hem kopen daarom hoop ik dat ie lekker bij heerenveen blijft of ergens anders heengaat die 12 miljoen kunnen we wel ergens anders aan besteden
Gewoon volhoudenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ajax zal er echt wel iets voor betaald hebben hoor.
wat snap jij niet aan het woordje transfervrij?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hier heb je Luque, neem maar mee.![]()
Miljoentje of 2-4.
ja de taxiquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hier heb je Luque, neem maar mee.![]()
Miljoentje of 2-4.
Zes tot acht miljoen en meer niet lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:46 schreef toma het volgende:
[..]
idd. Zes Miljoen is hij hooguit waard meer niet. Het risico is te groot voor een jongen die nog niet veel heeft gepresteerd.
Maar het is wel een goed teken dat Blind de rotzooi van v. Geel gaat opruimen.
[..]
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.quote:Gewoon volhouden![]()
![]()
Hij speelde niet nee en werd daar goed betaald.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:49 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.
Speelde hij sowieso niet daar?
achterlijke lamlul als je contract afloopt ben je niet meer van newcastle en mag je doen wat je wil zonder dat de oude club (newcastle) daar iets over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zes tot acht miljoen en meer niet lijkt me.
[..]
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar het leek me sterk dat Newcastle spelers gratis van de hand doet.
Speelde hij sowieso niet daar?
Hij had nog gewoon een contract hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
achterlijke lamlul als je contract afloopt ben je niet meer van newcastle en mag je doen wat je wil zonder dat de oude club (newcastle) daar iets over te zeggen heeft.
wat is het nouiquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij had nog gewoon een contract hoor
Beetje mensen namen noemen en dan zelf voor lul staan![]()
Hij was daarvoor ook al wel een revelatie hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:43 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jij bent er wel heel zeker van dat hij komt en van z'n kwaliteiten he?
Ik ken die gozer amper, ik weet ook zeker dat de 3/4e op fok! niets/heel weinig over hem wist voordat hij die goeie wedstrijd tegen ajax speelde en daarop baseert iedereen hier dingen.
Ik zie helemaal niks over enige transfervrije status vermeld worden. Alleen dat Newcastle en Ajax 'eruit' zijn gekomen.quote:Ajax contracteert Albert Luque Martos
Amsterdam, 25 aug 2007
Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van de Spaanse voetballer Albert Luque Martos.
De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2010.
Luque werd op 11 maart 1978 geboren in Spanje en begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1998 ging hij over naar Real Mallorca, het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Málaga CF. In 2002 maakte Luque zijn debuut voor het Spaanse nationale elftal, waarvoor hij tot nu toe 17 maal uitkwam. Hij maakte tijdens het WK in 2002 en het EK in 2004 deel uit van de Spaanse selectie. In 2002 maakte hij eveneens de overgang naar Deportivo La Coruña. Voor deze club speelde hij in totaal 101 wedstrijden in de Primera División en maakte hij daarin 26 doelpunten. In 2005 maakte Luque de overstap naar Newcastle United.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:17 schreef twi het volgende:
Officieel persbericht van Ajax.nl over de komst van Luque:
[..]
Ik zie helemaal niks over enige transfervrije status vermeld worden. Alleen dat Newcastle en Ajax 'eruit' zijn gekomen.
Veel geruchten zeggen transfervrij, maar dan had Ajax dit ongetwijfeld gemeld. Andere geruchten zeggen dat 'ie wat heeft gekost, sommigen zelfs tot 8 miljoen aan toe. Een aantal weken geleden wist Hugo Borst te melden dat het salaris van Luque wel meeviel, maar dat hij wel een gigantische zak tekengeld had gehad.
Reken er dus op dat Luque meer dan 2,2 miljoen, en meer dan slechts 1 jaar salaris heeft gekost.
sportweek, weet de volledige bron niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Kun je me bron geven zodat ik volledige lijst kan bekijken? Ben wel benieuwd namelijk
Ook al zou je die 4-5 miljoen niet hebben betaald, het is sowieso niet logisch om iemand die een salaris van 2.2 miljoen opstrijkt buiten de selectie te houden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:27 schreef Breach het volgende:
Volgens mij mocht Luque weg van Newcastle als een andere club bereid was zijn salaris te betalen. Dat werd toen door meerdere media gemeld. En verder lijkt het me toch niet dat je iemand voor 4-5 miljoen overneemt en dan ook nog 2.2 miljoen salaris geeft, om hem dan vervolgens niet eens bij de selectie te houden.
Blijf erbij, die gast heeft een enorme kwaliteit, geef hem een kans, hij kan toch op 10, sterker nog Sulimani, mag verdomme niet eens de schoenen van Luque poetsen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:27 schreef Breach het volgende:
Volgens mij mocht Luque weg van Newcastle als een andere club bereid was zijn salaris te betalen. Dat werd toen door meerdere media gemeld. En verder lijkt het me toch niet dat je iemand voor 4-5 miljoen overneemt en dan ook nog 2.2 miljoen salaris geeft, om hem dan vervolgens niet eens bij de selectie te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |