Was er niet iets van een magnetische storing waardoor het vliegtuig neerstortte? Ik ben het even kwijt, maar volgens mij is er wel een reden gegeven.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:27 schreef co2301 het volgende:
[..]
maar dan is het vliegtuig ook precies op die koers op het eiland gecrashed?zal wel beetje te ver gaan, mja het is lost he
ja desmond was te laat met de code invoeren (omdat hij die andere gast die wou vluchten met die boot ff moest vermoordenquote:Op zondag 8 juni 2008 13:32 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Was er niet iets van een magnetische storing waardoor het vliegtuig neerstortte? Ik ben het even kwijt, maar volgens mij is er wel een reden gegeven.
Juist wel. Het elektromagnetische schild viel weg omdat het niet gevoerd werd. Toen Desmond na het crashen weer de getallen invoerde werd het schild hersteld. Door de failsafe te gebruiken wordt het schild (koepel) permanent gevoerd en is 305 de enige ingang.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:37 schreef co2301 het volgende:
...
nu is de failsafe key gebruikt en zit er helemaal geen veld meer om het eiland, dus dan zou alsnog die koers van 305 nergens opslaan
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Symer het volgende:
Waarom dan elke 108 minuten getallen inkloppen? Psychologisch experiment denk ik. Effect van werkdruk op bioritme, dat soort dingen. Vergeet niet dat deelnemers om de 2 weken afgelost hadden moeten worden.
bron: http://en.lostpedia.com/wiki/The_Swanquote:the Swan was originally a laboratory "where scientists could work to understand the unique electromagnetic fluctuations emanating from this sector of the Island". However, after an "Incident", a protocol had to be followed in which two people would take shifts pressing a button (inputting the Numbers into a computer) every 108 minutes for 540 days, at the end of which replacements would arrive to take the place of the previous inhabitants.
die whispers/reversed audio is wel degelijk echt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:38 schreef Symer het volgende:
Ik heb altijd mijn twijfels bij die whispervertalingen. Zeker interessant, maar ik hoor vaak absoluut niet wat de vertalers menen te horen.
Zelfs als je naar gebroken ruis luistert kun je daar bepaalde woorden in herkennen als je maar hard genoeg aan die woorden denkt.
Ah, dan zat ik zeker aan de Pearl te denken. Het ging mij erom dat ze met enige regelmaat afgelost werden en dat ze er niet 3 jaar horen te zitten, en al helemaal niet zonder partner.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:01 schreef Herald het volgende:
[..]
[..]
bron: http://en.lostpedia.com/wiki/The_Swan
Dat ze echt zijn betwijfel ik niet. Ik heb destijds een paar van die segmenten beluisterd die men gebruikt voor de transcripts (toen RVTurnage van thefuselage er mee begon) waar al het ruis is verwijderd en de kanalen gesplitst zijn en dergelijke. Zelfs dan horen verschillende mensen nog verschillende dingen en kon ik het alleen eens zijn met RVT als ik eerst zijn vertaling had gelezen en dan pas ging luisteren (dan had ik de woorden al in m'n hoofd en verbeeld je je sneller dat je die hoort).quote:Op maandag 9 juni 2008 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
die whispers/reversed audio is wel degelijk echt.
niet allemaal even duidelijk maar altijd wel de moeite waard vind ik
je bedoeld die instructie video toch?quote:Op maandag 9 juni 2008 13:19 schreef Symer het volgende:
Overigens zapte ik gisteren langs Net5 en zag ik dat die videoband op tijdstip 3:05 begonnen terug te spoelen. Zijn dat de nieuwe nummers?
4 8 15 16 23 42 staat volgens mij voor magnetisme en alles er omheenquote:Op maandag 9 juni 2008 13:38 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
je bedoeld die instructie video toch?
de complete video staat btw op youtube.
maar 305 wordt ook gebruikt idd op die boot. de koers ofzo toch?
ben zowiezo benieuwd of de echte nummers (4 8 15 16 23 42) nog terug komen en of daar nog een gedachte achter schuilt.
Dat zouden die nummers idd voor kunnen bestaan. Maar waarom die nummers? die eerste reeks konden ook voor coordinaten staan: http://googlesightseeing.com/maps?p=636&c=&ll=4.815000,162.342000&spn=7.326603,8.224365&t=k&hl=en (had er een beter plaatje van maar kan ik niet meer vinden. die 'coordinaten' komen iig uit op een klein eilandje midden in de zee.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
4 8 15 16 23 42 staat volgens mij voor magnetisme en alles er omheen
305 voor tijd en ruimte
Eko zn stok: http://photos1.blogger.com/blogger2/6380/3581/1600/Image25.jpgquote:Zijn er nog meer nummers? Weet niet of iemand nog weet welke nummers er op de staf van Eko stonden? Misschien dat er ook een getallenreeks is voor spirituele zaken?
En die code die Daniel moest onthouden toen ie met zn tijdreisexpiriment bezig was, bevatte geloof ik 23 42...quote:Op maandag 9 juni 2008 14:08 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dat zouden die nummers idd voor kunnen bestaan. Maar waarom die nummers? die eerste reeks konden ook voor coordinaten staan: http://googlesightseeing.com/maps?p=636&c=&ll=4.815000,162.342000&spn=7.326603,8.224365&t=k&hl=en (had er een beter plaatje van maar kan ik niet meer vinden. die 'coordinaten' komen iig uit op een klein eilandje midden in de zee.
Puur toeval of gewoon een easteregg? vet is t iig.
[..]
Eko zn stok: http://photos1.blogger.com/blogger2/6380/3581/1600/Image25.jpg
ook weer 4 8 15 etc.
Ik ga voor toeval. Hier legt de schrijver van de aflevering waar ze het eerst voorkomen uit waarom hij juist die getallen gekozen heeft:quote:Op maandag 9 juni 2008 14:08 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dat zouden die nummers idd voor kunnen bestaan. Maar waarom die nummers? die eerste reeks konden ook voor coordinaten staan: http://googlesightseeing.com/maps?p=636&c=&ll=4.815000,162.342000&spn=7.326603,8.224365&t=k&hl=en (had er een beter plaatje van maar kan ik niet meer vinden. die 'coordinaten' komen iig uit op een klein eilandje midden in de zee.
Puur toeval of gewoon een easteregg? vet is t iig.
bronquote:I already figured to use numbers that had been heard on the show… 4 (number of years Locke was in wheelchair); 8, 15 (Flight 815), etc. When I confirmed my number choices with Damon, I was still missing the last number. I had thought to make it “42” (an homage to Hitchhiker’s Guide to the Galaxy – Answer to the Ultimate Question). When Damon had the same idea, that clinched it.
En 3.05quote:Eko zn stok: http://photos1.blogger.com/blogger2/6380/3581/1600/Image25.jpg
ook weer 4 8 15 etc.
aha thanks. had ik nog nooit van gehoordquote:Op maandag 9 juni 2008 14:30 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik ga voor toeval. Hier legt de schrijver van de aflevering waar ze het eerst voorkomen uit waarom hij juist die getallen gekozen heeft:
[..]
Bron
[..]
En 3.05'
wist ik ook niet. maar Carlyle is boone's achternaam geloof ikquote:Op maandag 9 juni 2008 14:53 schreef Symer het volgende:
Ik zie trouwens nu pas 'Magna Carta' op die albumhoezen van Geronimo staan.
Even snel opgezocht op Wikipedia om te kijken of daar nog bekende namen bij staan en toevallig genoeg is de enige kopie van de MC die in private handen is eigendom van The Carlyle Group (zat Boone niet ook in het bestuur van een Carlyle Group?)
Daarnaast staat ook de naam 'Jeremy Bentham' in het stuk. Grappig. Verder niet belangrijk denk ik.
"Toch is het zoals Ik zeg. Als iemand na zijn natuurlijke geboorte niet ook geestelijk geboren wordt, kan hij onmogelijk in het Koninkrijk van God komen."quote:Op maandag 9 juni 2008 14:59 schreef Bullet-tooth het volgende:
Erstaat dus 'John 3:05' op Eko's stok. Iemand al in een Engelse bijbel gekeken wat daar in staat toevallig?
quote:Op maandag 9 juni 2008 15:06 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
wist ik ook niet. maar Carlyle is boone's achternaam geloof ik
Ik denk dat een paar gasten van Google daar gewoon een eiland gedropt hebben of de coordinaten naar een eiland heeft laten doorverwijzenquote:Op maandag 9 juni 2008 14:30 schreef Symer het volgende:
Ik ga voor toeval. Hier legt de schrijver van de aflevering waar ze het eerst voorkomen uit waarom hij juist die getallen gekozen heeft:
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:54 schreef marcel-o het volgende:
een pagina terug werd er gespeculeerd over de dood van Jin.
Heeft niemand de flash forward gezien van Jin, Panda-knuffelbeer en bevalling Sun ?!
Dus ja, hij heeft het overleefd.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:54 schreef marcel-o het volgende:
Heeft niemand de flash forward gezien van Jin, Panda-knuffelbeer en bevalling Sun ?!
en moeten we serieus tot Januari wachten?
dat was een flashback.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:54 schreef marcel-o het volgende:
en moeten we serieus tot Januari wachten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |