abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63537140
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar stoepkrijt regent gewoon weg. Eén buitje of een keer de tuinslang erop en het is weg.

Goh, je mag nog blij zijn dat er geen graffiti-spuiters in je buurt wonen!

Stoepkrijt!!!
Het heeft er maanden gezeten, uiteindelijk is er een schoonmaakploeg van de gemeente gekomen om het weg te poetsen. Als het op muren zit, regent het niet weg. Maar ik zou zeggen, probeer het lekker uit op je eigen huis
pi_63537251
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef _Arual_ het volgende:
Het heeft er maanden gezeten, uiteindelijk is er een schoonmaakploeg van de gemeente gekomen om het weg te poetsen. Als het op muren zit, regent het niet weg. Maar ik zou zeggen, probeer het lekker uit op je eigen huis
Mijn dochter doet dat regelmatig en het verdwijnt al als je er naar kijkt. Ik denk dus niet dat het om stoepkrijt ging.
pi_63537463
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:56 schreef The_End het volgende:

[..]

Mijn dochter doet dat regelmatig en het verdwijnt al als je er naar kijkt. Ik denk dus niet dat het om stoepkrijt ging.
Het was wel degelijk stoepkrijt. Op een beschutte plek regent dat er echt niet af.

Maar goed - voordat het een LIF-topic wordt - het maakt niet uit wat het was. Het was gewoon een voorbeeld van kinderen die met hun tengels aan andermans spullen zitten. Want op een of andere manier snappen ze wel dat ze het niet bij hun ouders moeten doen.
pi_63537540
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:04 schreef _Arual_ het volgende:
Het was wel degelijk stoepkrijt. Op een beschutte plek regent dat er echt niet af.

Maar goed - voordat het een LIF-topic wordt - het maakt niet uit wat het was. Het was gewoon een voorbeeld van kinderen die met hun tengels aan andermans spullen zitten. Want op een of andere manier snappen ze wel dat ze het niet bij hun ouders moeten doen.
Als het er niet af regent, omdat het op een beschutte plek zit, dan kan je er een emmer water tegenaan gooien. Hoef je echt niet voor te boenen hoor. Je zit gewoon te zeiken om te zeiken.

Ben je toevallig op je 18e geboren of was jij dat suberbrave kindje die nooit een stout iets deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2008 15:09:37 ]
pi_63537703
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:07 schreef The_End het volgende:

[..]

Als het er niet af regent, omdat het op een beschutte plek zit, dan kan je er een emmer water tegenaan gooien. Hoef je echt niet voor te boenen hoor. Je zit gewoon te zeiken om te zeiken.

Ben je toevallig op je 18e geboren of was jij dat suberbrave kindje die nooit een stout iets deed.
Ik heb inderdaad nooit andermans spullen aangeraakt. Ik had thuis waarschijnlijk al huisarrest gekregen als ik er ook alleen maar aan zou durven denken om dat te doen.
pi_63537910
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:13 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb inderdaad nooit andermans spullen aangeraakt. Ik had thuis waarschijnlijk al huisarrest gekregen als ik er ook alleen maar aan zou durven denken om dat te doen.
Zoals ik al zei; jij was dat ene brave kindje. Hoe kon je bang zijn voor huisarrest als je uberhaupt nooit stout was geweest?
pi_63537927
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:21 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; jij was dat ene brave kindje. Hoe kon je bang zijn voor huisarrest als je uberhaupt nooit stout was geweest?
Dat heet nou opvoeding.
pi_63538357
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:22 schreef _Arual_ het volgende:
Dat heet nou opvoeding.
Hebben je ouders je niet geleerd dat je niet mag liegen?

Maar het wordt een beetje kansloos zo. Natuurlijk heb jij ook wel eens iets gedaan wat niet mag, maar dat wil je graag even vergeten om zo te kunnen zeiken over kinderen. Triest hoor.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:39:08 #229
3542 Gia
User under construction
pi_63538423
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Hebben je ouders je niet geleerd dat je niet mag liegen?

Maar het wordt een beetje kansloos zo. Natuurlijk heb jij ook wel eens iets gedaan wat niet mag, maar dat wil je graag even vergeten om zo te kunnen zeiken over kinderen. Triest hoor.
Welnee, Laura had de enige ouders in nederland die wel konden opvoeden. Aangezien de rest van Nederland weleens sneeuw van een auto heeft gehaald..... Die zijn allemaal niet goed opgevoed. Alleen zij is goed opgevoed en dat geeft haar het volste recht om te klagen.

Ik hoop niet dat ze kinderen heeft of ooit zal krijgen, die worden met angst en terror opgevoed.
pi_63538540
Nou, laten jullie je buurkindertjes maar lekker begaan als ze jullie spullen vernielen. Dat vinden jullie blijkbaar erbij horen.

En sneeuw van een auto halen? Wat heb ik daarover dan gezegd?!
pi_63538686
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef _Arual_ het volgende:
Nou, laten jullie je buurkindertjes maar lekker begaan als ze jullie spullen vernielen. Dat vinden jullie blijkbaar erbij horen.
Helemaal niet. Wie heeft dat gezegd.
quote:
Misschien even het topic lezen?
pi_63538932
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Helemaal niet. Wie heeft dat gezegd.
[..]

Misschien even het topic lezen?
Die sneeuwpost was niet van mij. Die reactie vind (zelfs ) ik een beetje overdreven. Mijn punt is dat ik het niet normaal vind dat kinderen aan andermans spullen zonder wat voor consequenties dan ook mogen mollen, gewoon omdat het kinderen zijn. Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan ga ik ze inderdaad héél duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. En ik zie niet in wat daaraan verkeerd is, en ik begrijp ook niet waarom een hoop ouders niet dezelfde insteek hebben.

Als ik aan een jongetje vraag waarom hij op een overvalle parkeerplaats voetbalt, en niet op het grasveldje verderop, en het kind zegt dat dat is omdat papa's auto naast dat grasveld staat, dan vind ik dat redelijk Als ik aan een kind vraag waarom het op mijn muur kladdert, waarom ie dat niet thuis doet, en ik krijg te horen 'omdat ik dat daar niet mag', dan vind ik dat ook
  woensdag 26 november 2008 @ 15:56:35 #233
3542 Gia
User under construction
pi_63538933
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef _Arual_ het volgende:

Daar ging de discussie over toen jij begon over een sneeuwschuiver en stoepkrijt op je gevel.

Oftewel, als jij vindt dat kinderen altijd overal vanaf moeten blijven, dan ben je ook tegen sneeuw van auto's afhalen. Dan zul jij dat ook wel nooit gedaan hebben. De rest van Nederland heeft dat als kind wel gedaan, dus de rest van nederland is niet goed opgevoed en alleen jij wel.

Jij zult dan ook wel nooit op tuinmuurtjes gebalanceerd hebben?
Nooit belletje getrokken?
Nooit hutten gebouwd in gemeente-plantsoenen?

Wat heb jij een verschrikkelijk saaie kindertijd gehad, zeg!!
pi_63539019
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar ging de discussie over toen jij begon over een sneeuwschuiver en stoepkrijt op je gevel.

Oftewel, als jij vindt dat kinderen altijd overal vanaf moeten blijven, dan ben je ook tegen sneeuw van auto's afhalen. Dan zul jij dat ook wel nooit gedaan hebben. De rest van Nederland heeft dat als kind wel gedaan, dus de rest van nederland is niet goed opgevoed en alleen jij wel.

Jij zult dan ook wel nooit op tuinmuurtjes gebalanceerd hebben?
Nooit belletje getrokken?
Nooit hutten gebouwd in gemeente-plantsoenen?

Wat heb jij een verschrikkelijk saaie kindertijd gehad, zeg!!
Sneeuw van een auto halen, daar verniel je niks mee, dat vind toch écht iets anders.

Ik woonde in een bos. Dus op al je vragen: nee. Wel toffe boomhutten gebouwd enzo
  woensdag 26 november 2008 @ 16:00:11 #235
3542 Gia
User under construction
pi_63539025
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Die sneeuwpost was niet van mij. Die reactie vind (zelfs ) ik een beetje overdreven. Mijn punt is dat ik het niet normaal vind dat kinderen aan andermans spullen zonder wat voor consequenties dan ook mogen mollen, gewoon omdat het kinderen zijn. Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan ga ik ze inderdaad héél duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. En ik zie niet in wat daaraan verkeerd is, en ik begrijp ook niet waarom een hoop ouders niet dezelfde insteek hebben.

Als ik aan een jongetje vraag waarom hij op een overvalle parkeerplaats voetbalt, en niet op het grasveldje verderop, en het kind zegt dat dat is omdat papa's auto naast dat grasveld staat, dan vind ik dat redelijk Als ik aan een kind vraag waarom het op mijn muur kladdert, waarom ie dat niet thuis doet, en ik krijg te horen 'omdat ik dat daar niet mag', dan vind ik dat ook
Iets mollen vind ik ook niet kunnen. Maar een sneeuwschuiver tegen je hekje leggen of stoepkrijt op je muur maakt nog niks kapot. En als je ziet dat die bal tegen je auto komt, geef ik je groot gelijk als je die bal afpakt en bij de ouders af gaat geven met een gegronde klacht.

Als kinderen voetballen in de buurt van auto's en ze kijken goed uit, is er m.i. niets aan de hand.

Daarbij, op de meeste speelveldjes barst het van de hondenpoep. Mensen zien schijnbaar de verbodsbordjes niet te staan. Maar ja, da's natuurlijk minder erg dan voetballen op een parkeerpleintje...
pi_63539072
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef _Arual_ het volgende:
Niemand hier vind dat en als je claimt dat dat wel zo is, dan moet je die persoon even quoten.

Sneeuw van een auto afhalen is niet iets mollen.
pi_63539154
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:02 schreef The_End het volgende:

[..]

Niemand hier vind dat en als je claimt dat dat wel zo is, dan moet je die persoon even quoten.

Dat zeg ik in mijn vorige post ook... Vind ik ook iets heel anders dan dat wat er in de openingspost aan de kaak wordt gesteld.
pi_63539293
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:05 schreef _Arual_ het volgende:
Dat zeg ik in mijn vorige post ook... Vind ik ook iets heel anders dan dat wat er in de openingspost aan de kaak wordt gesteld.
Uit de openingspost blijkt alleen dat de TS niet goed is opgevoed. Ze geeft een kind de schuld, terwijl ze het helemaal niet weet of een kind het gedaan heeft. Het is een vermoeden. Ze kan net zo goed zelf langs een paaltje gereden zijn. Het blijft een vrouw he.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:13:04 #239
3542 Gia
User under construction
pi_63539355
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:02 schreef The_End het volgende:

[..]

Een sneeuwschuiver laten liggen of stoepkrijten op een gevel ook niet.

Wat in de OP staat, uiteraard wel. Maar goed, dan nog is er geen bewijs dat dát kind dat gedaan heeft, dus dan moet je het aan je All Risk verzekering opgeven en als je die niet hebt, heb je pech.

Sowieso vind ik dat gezeur om een krasje of een deukje zwaar overdreven. Zoals iemand al eerder opmerkte: Een auto is een gebruiksvoorwerp en door gebruik lijdt zoiets. Er kan ook op vakantie een steentje op vallen dat een deukje veroorzaakt.

Als je een auto als nieuw wilt houden, dan zet je hem in een showroom en gebruik je hem niet. Gebruik je hem wel en ben je niet allrisk verzekerd, dan kun je schade oplopen die je zelf moet vergoeden.
pi_63539420
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Uit de openingspost blijkt alleen dat de TS niet goed is opgevoed. Ze geeft een kind de schuld, terwijl ze het helemaal niet weet of een kind het gedaan heeft. Het is een vermoeden. Ze kan net zo goed zelf langs een paaltje gereden zijn. Het blijft een vrouw he.
Tsja, of dat kind het inderdaad gedaan heeft, valt niet meer te achterhalen. Maar ik word wel strontziek van ouders die sowieso in alle gevallen van de onschuld van hun kinderen uitgaan. Maar in die kwestie heb ik eerder in dit topic al te veel energie gestoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')