Liefde maakt blind enzo.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:55 schreef jack4ya het volgende:
Even een bredere vraag: (dus dit specifieke geval is nu de aanleiding voor deze vraag, maar ik vraag het nu algemeen)
Zién ouders het dan echt niet als hun geliefde kroost staat te liegen?
Waarborg fonds is toch als er schade is aan je auto en er geen schuldigen aanwezig zijn?quote:Op maandag 2 juni 2008 16:03 schreef jack4ya het volgende:
Het is niet bij de buren gebeurd, (helaas, dan was het allemaal niet zo'n probleem geweest) maar bij onbekenden. We stonden bij hun huis geparkeerd. Zij zouden dus hun wa-verzekering moeten aanspreken. Maar dat gebeurt dus niet.
Waarborgfonds is hier niet van toepassing.
Neem papsie en mamsie+fiets mee, als het fietsje precies past lijkt me toch wel dat ze dan inzien dat zoonlief een potje loopt te liegen.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:33 schreef jack4ya het volgende:
- De kinderfiets past precies in de schade.![]()
- Ouders zijn wa-verzekerd.
en ja ik weet ook wel dat ik geen hard bewijs heb![]()
![]()
Dat zou je denken ja. Ze stelde het zelf voor, ze zet de fiets ernaast, (maakt vervolgens nog! een krasje) en concludeert wat beteuterd: "Goh, ja, het past wel precies he? Maar ja, als mijn zoon zegt dat het niet gedaan heeft, dan moet ik 'm maar geloven."quote:Op maandag 2 juni 2008 16:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Neem papsie en mamsie+fiets mee, als het fietsje precies past lijkt me toch wel dat ze dan inzien dat zoonlief een potje loopt te liegen.
Je hebt ergens wel gelijk hoor. Maar ik mag vast wel vertellen dat onze schade (veroorzaakt door anderen) inmiddels is opgelopen tot meer dan 2700,- euro... dit nog niet bijgeteld!quote:Op maandag 2 juni 2008 16:12 schreef Buschetta het volgende:
Rijdt hij nog ? Zo ja. Take your loss.
Andere optie.
Ontvoer het kind en zet een verklaring op video terwijl je hem stroomschokken geeft.
(andere woorden -> geen oplossing)
quote:Op maandag 2 juni 2008 16:12 schreef Buschetta het volgende:
Rijdt hij nog ? Zo ja. Take your loss.
Andere optie.
Ontvoer het kind en zet een verklaring op video terwijl je hem stroomschokken geeft.
(andere woorden -> geen oplossing)
Voor het Waarborgfonds is het in ieder geval noodzakelijk dat de schade door een ander motorrijtuig is veroorzaakt. Daar loopt het hier al op stuk.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:07 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarborg fonds is toch als er schade is aan je auto en er geen schuldigen aanwezig zijn?
Als er meerdere mensen getuigen dat de auto onbeschadigd geparkeerd is en beschadigd aangetroffen kan je er gebruik van maken.
Althans, dat verhaal kreeg ik keer van een kameraad die zelfde soort issue had.
Anderszijds kan je het altijd proberen om er gebruik van te maken..![]()
Natuurlijk zien ouders dat wel, alleen is het sos wel moeilijker als er een "vreemde" bij is, het kind kan van nature verlegen zijn en dat tot uiting brengen.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:55 schreef jack4ya het volgende:
Even een bredere vraag: (dus dit specifieke geval is nu de aanleiding voor deze vraag, maar ik vraag het nu algemeen)
Zién ouders het dan echt niet als hun geliefde kroost staat te liegen?
quote:Beste familie ..........,
Bij deze wil ik mij melden als anonieme getuige,
in de kweste rond de schade aan de auto van buurman Jack4ya.
Ik heb met eigen ogen gezien dat jullie zoontje per ongeluk zijn auto beschadigde.
Ik heb dhr. Jack4ya hierover zojuist ook over geïnformeerd, nadat mij ter oren was gekomen
dat jullie zoon nog niet heeft toegegeven schuldig te zijn.
Ik begrijp dat zo'n knul nu waarschijnlijk niet meer durft te bekennen.
Maar om de goede vrede te bewaren, wil ik u toch vragen om bij uw zoontje de waarheid boven tafel te krijgen.
groetjes,
een oplettende buurtbewoner.
Dat is inderdaad schade die waarschijnlijk door een fiets is veroorzaakt.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:07 schreef jack4ya het volgende:
Pics, saharastof maakt de schade toch minder zichtbaar, je kan het wel zien aan een verwrongen reflectie. Want behalve een krassen (allemaal tot op het kale metaal!), zijn het ook deuken. De deur en voorpaneel zullen uitgedeukt en waarschijnlijk (?) opnieuw gespoten moeten worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan wel zeggen dat ze beter hun best moeten doen; maar wat je bedoelt te zeggen is dat ze hun kind moeten laten bekennen.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:38 schreef jack4ya het volgende:
Ik beschuldig niet echt in de trant van opzet ofzo. Het is een ongelukje, duur ongelukje weliswaar, maar een ongeluk. Ze zijn er voor verzekerd. Ze kunnen imho heus wel beter hun best doen en met hun gaan zoon praten en moeite doen om het 'm te laten vertellen. That's it.
Alsof niet iedere tienjarige eerst ontkent.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat ze beter hun best moeten doen; maar wat je bedoelt te zeggen is dat ze hun kind moeten laten bekennen.
Het is heel moeilijk om een kind te 'verhoren'. Je kan een kind makkelijk iets laten bekennen wat ie niet gedaan heeft (en andersom ook). Je kan moeilijk van de ouders verwachten dat ze hun kind niet vertrouwen.
Ik geloof ook wel dat ik altijd alles ontkende...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:10 schreef Erasmo het volgende:
Alsof niet iedere tienjarige eerst ontkent.
Dat blijft altijd een lastige kwestie maar als de fiets er precies in past kun je er wel vrij zeker van zijn dat ie het gedaan heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat ik altijd alles ontkende...Maar het is natuurlijk moeilijk om zo'n kind de schuld te geven, terwijl je het niet eens gezien hebt.
Dat is dat saharazand.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:32 schreef Gizmo112 het volgende:
je bent overigens niet echt zuinig op je auto zo te zien
Als je me kende zou je dat zeker niet zeggen. Ik ben juist erg zuinig op mijn autootje.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:32 schreef Gizmo112 het volgende:
je bent overigens niet echt zuinig op je auto zo te zien
Daar heb je wel een punt jaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef Quinn_Dexter het volgende:
stomme vraag misschien, maar als er dergelijke schade aan je auto zit, dan moet de betreffende fiets toch ook wel iets beschadigd zijn. Wellicht zijn er zelfs [CSI-mode] nog wel lakrestjes te zien op de fiets [/CSI-mode]
Dan vind je ze alsnog op hun poetsdoeken terugquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
dat hebben die ouders er vast al snel af staan poetsen
Het gaat om een kind van 10 jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:02 schreef Antaresje het volgende:
Ik zou in elk geval aangifte doen bij de politie. Het is strafbaar om na het veroorzaken van schade jezelf niet te melden, dus ongeacht wie dit gedaan heeft, er is een strafbaar feit gepleegd. Als je het niet erg vind om de relatie met de verdachte tegenpartij te verzieken, kun je ze proberen 'over te halen' door ze te vertellen dat je aangifte gaat doen, en anders kun je bij de aangifte altijd nog vermelden dat je wel een idee hebt wie de dader is geweest.
En dat maakt uit.... wat precies?quote:
Waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door een motorrijtuig.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:07 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarborg fonds is toch als er schade is aan je auto en er geen schuldigen aanwezig zijn?
Als er meerdere mensen getuigen dat de auto onbeschadigd geparkeerd is en beschadigd aangetroffen kan je er gebruik van maken.
Althans, dat verhaal kreeg ik keer van een kameraad die zelfde soort issue had.
Anderszijds kan je het altijd proberen om er gebruik van te maken..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |