Nee, als mensen mij niet laten uitpraten en meteen iemand als winkeldief zien, en ik heb tijd over, heb ik niet heel veel zin om hun vergissing recht te breien.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:59 schreef L.Denninger het volgende:
Uhuh, en je had niet gewoon gelijk het bonnetje even laten zien
En dan vervolgens wel vragen om te laten roepn dat je geen winkeldief bent.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:00 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Nee, als mensen mij niet laten uitpraten en meteen iemand als winkeldief zien, en ik heb tijd over, heb ik niet heel veel zin om hun vergissing recht te breien.
Kutquote:Op maandag 2 juni 2008 15:01 schreef MaxMark het volgende:
Dat je zomaar iemand in je thuis laat kijken. Moet je ook nog eerst helemaal daar heen lopen
quote:Op maandag 2 juni 2008 14:57 schreef Trannellius het volgende:
Dus ging die medewerker met een gigantisch kwaaie blik naar mij omroepen door de intercom dat ik geen winkeldief ben![]()
Mwoah, het rellen viel best mee. Ben niet boos geworden, en heb zorgvuldig gezorgd dat ik geen woord heb gelogen. Als ze mij simpelweg hadden gevraagd of ik het ergens anders had gekocht, had ik zeker ja gezegd.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:08 schreef Djarum het volgende:
Heerlijk, lekker rellen!
had ik graag gezien TS!
Het was meer iets van "Per abuis hebben wij deze jongen ten onrechte beschuldigd van winkeldiefstal. Wij betreuren deze vergissing"quote:Op maandag 2 juni 2008 15:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Trannellius is géén winkeldief! Ik herhaal: Trannellius is géén winkeldief!
Zo?
Ga je bij betreding van de winkel niet akkoord met hun huisreglement, waarin dan staat dat ze het mogen? Ik heb geen idee of het uberhaupt mag hoor, ikzelf heb er weinig moeite mee.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:25 schreef Tuinman het volgende:
niemand kijkt in mijn tas.
ze houden me maar aan voor diefstal en dan blijkt bij voorgeleiding aan de (hulp) officier van justie dat het een foute aanhouding is dus vrijheidsberoving, en worden hun aangehouden door die persoon.
die (h)vj mag in de tas kijken, verder alleen de politie op heterdaad.
quote:Op maandag 2 juni 2008 15:13 schreef TommyZ het volgende:
Zo, veel mensen hier hangen het idee aan van "schuldig tot het tegendeel is bewezen". Hoezo je bonnetje laten zien?! Wat een lulkoek, laat ze maar bewijzen dat je het gestolen hebt.
pas maar op wat andere mensne van je gaan denken, oei oeiquote:Op maandag 2 juni 2008 15:33 schreef Palomar het volgende:
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaanDan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
Ik had het een bonnetje dus wel. Het ging er mij om dat ik dat meerdere keren probeerde te zeggen, maar steeds werd afgekapt/afgesnauwd. Het leek er meer op dat opgewonden waren een winkeldief te pakken ipv zich af te vragen waarom iemand als hij iets wilt stelen het vrij opzichtig in zijn tas heeft.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:33 schreef Palomar het volgende:
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaanDan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
Heb ik ook wel eens hoor, moeten ze hun assortiment maar op orde houden.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:33 schreef Palomar het volgende:
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaan
Ze moeten gewoon niet doen alsof ze een winkeldief hebben voordat ze dat zeker kunnen weten. Vragen mag, oordelen nog niet. Ik heb het ook wel eens gehad, dan loop je in kluskleren de Praxis binnen, wat toch niet heel vreemd is, en dan zie je er onverzorgd uit en als je dan een boekensteun mee naar binnen hebt genomen voor het formaat en je wordt bij het naar buiten lopen meteen vastgepakt door de bedrijfsleider. Dan moet de politie er bijna alsnog bijkomen, maar dan vanwege een vechtpartij.quote:Dan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
Het is inderdaad rete-irritant dat het assortiment per filiaal anders is. Ik kan, qua afstand tot huis, uit twee winkels kiezen, maar moet dan echt gaan nadenken welke ook alweer wat in huis heeft, of juist niet. Het komt regelmatig voor dat ik beide zaken moet aandoenquote:Op maandag 2 juni 2008 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens hoor, moeten ze hun assortiment maar op orde houden.
[..]
Als ik dan echt niks te doen had, zou ik voor mijn gehele boodschappenlijst 1 voor 1 een product halen, afrekenen, afgeven en het volgende product halenquote:Op maandag 2 juni 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wel eens bij de AH in Amersfoort Schothorst, tijdens mn studie, daar wat frikandelbroodjes halen. Had een klasgenoot een blikje ALDI cola in zn jas, of hij zn zakken leeg wilde maken, en of hij een bonnetje had van dat blikje.
Ik: " Die hebben jullie niet"
Filiaalfuhrer: "Maakt niet uit, al je aankopen moet je voor het betreden van de winkel afgeven bij een medewerker.."
Ik "Waar mag ik mn kleren dan laten?"
Filiaalfuhrer: "Doe nou maar niet of het grappig is"
Ik: "Het is wel grappig dat jullie doen alsof hij een ALDI blikje hier gestolen heeft"
Filiaalfuhrer: "Loop maar snel dioor, en volgende keer alles afgeven.."
Vergoeding van welke schade?quote:Op maandag 2 juni 2008 15:03 schreef honda1990 het volgende:
Ook wel eens gehad bij de aldi gingen een maat en ik 2 blikjes golden power halen, ja jongens willen jullie je broekzakken even leeghalen,
Wij pff moet datja dat ben je verplicht
Achter zo'n quasi verstopt glas in zo'n hok. Wij onze broekzakken leeg, met de inhoud van onze broekzakken kon je dat hele filiaal opkopen maargoed. Ooh jullie hebben niks gestolen? nee natuurlijk niet! Ooh ga dan maar weer weg
Uiteindelijk nog wel een schadevergoeding proberen te krijgen,
Of ze hebben het gewoon niet, heel gewoon bij AH.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:00 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik vind het wel schokkend dat je in een onbekende supermarkt de geraspte kaas niet kan vinden.
Ze mogen hem toch niet inzien.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:52 schreef Salatrel het volgende:
zowiezo altijd nee zeggen als ze je tas willen controleren
vooral als je tijd over hebt
Enige en juiste antwoordquote:Op maandag 2 juni 2008 17:04 schreef Zenon het volgende:
Lawinepijl die supermarkt in. Enige manier om het ze af te leren
Nee, om twee redenen:quote:Op maandag 2 juni 2008 15:28 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ga je bij betreding van de winkel niet akkoord met hun huisreglement, waarin dan staat dat ze het mogen? Ik heb geen idee of het uberhaupt mag hoor, ikzelf heb er weinig moeite mee.
zes goelden zestig?quote:Op maandag 2 juni 2008 17:27 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee, om twee redenen:
1) Ten eerste is het betreden van een winkel niet hetzelfde als ergens mee accoord gaan. Dat kan de winkelier wel vinden, of op een bordje zetten maar dan kom je bij:
2) Een overeenkomst mag niet tegen de wet ingaan.
Stel dat je het een beetje overdrijft: Je gaat een overeenkomst aan met een vriend (of een vijand, dat gaat beter) dat hij jou zal doodschieten.
Vervolgens schiet hij jou dood.
Denk je dan dat hij wegkomt door jullie contract aan de politie te laten zien?
Antwoord: Nee natuurlijk, omdat hetgene dat is afgesproken (moord) de wet breekt, en een overeenkomst gaat niet boven de wet.
Nog een stapje verder: Stel dat hij jou toch niet doodschiet, kun jij hem dan aanklagen wegens contractbreuk?
Antwoord: Nee, want het afgesprokene (moord) is tegen de wet en had dus helemaal niet afgesproken mogen worden.
M.a.w. je kunt wel afspraken met iemand maken, en je kunt ze desnoods door de notaris laten vastleggen; die afspraken zijn alleen geldig als ze niet in strijd zijn met de wet.
Een winkelier mag niet fouilleren en het binnengaan van een winkel is niet hetzelfde als het aangaan van een overeenkomst.
Het bordje 'wij mogen in uw tas kijken' is dus evenveel waard als een bankbiljet van drie euro.
quote:Op maandag 2 juni 2008 17:27 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee, om twee redenen:
1) Ten eerste is het betreden van een winkel niet hetzelfde als ergens mee accoord gaan. Dat kan de winkelier wel vinden, of op een bordje zetten maar dan kom je bij:
2) Een overeenkomst mag niet tegen de wet ingaan.
Stel dat je het een beetje overdrijft: Je gaat een overeenkomst aan met een vriend (of een vijand, dat gaat beter) dat hij jou zal doodschieten.
Vervolgens schiet hij jou dood.
Denk je dan dat hij wegkomt door jullie contract aan de politie te laten zien?
Antwoord: Nee natuurlijk, omdat hetgene dat is afgesproken (moord) de wet breekt, en een overeenkomst gaat niet boven de wet.
Nog een stapje verder: Stel dat hij jou toch niet doodschiet, kun jij hem dan aanklagen wegens contractbreuk?
Antwoord: Nee, want het afgesprokene (moord) is tegen de wet en had dus helemaal niet afgesproken mogen worden.
M.a.w. je kunt wel afspraken met iemand maken, en je kunt ze desnoods door de notaris laten vastleggen; die afspraken zijn alleen geldig als ze niet in strijd zijn met de wet.
Een winkelier mag niet fouilleren en het binnengaan van een winkel is niet hetzelfde als het aangaan van een overeenkomst.
Het bordje 'wij mogen in uw tas kijken' is dus evenveel waard als een bankbiljet van drie euro.
de enige die het recht heeft voor onderzoek aan lichaam of kleding (of tassen) zijn de daartoe bevoegde opsporings ambtenaren. Onder andere de politie dus.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:34 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de waarheid spreekt, want ik hou de winkels hier voorlopig aan
Volgens mij zit in sommige kleding een tag die je eraf moet knippen. Als je dat niet doet gaan sommige scanners af. Ik heb het ook wel eens gehad toen ik iets voor de computer kocht (usb stick ofzo). Op de verpakking zat ook een sticker met een metalen stripje. Toen ik bij een kledingwinkel door de poortjes liep 'PIEP PIEP PIEP'. Bleek dus aan die sticker te liggen...quote:Op maandag 2 juni 2008 18:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kwam eens bij de mediamarkt (ja ik weet het). Ik had niks gekocht. Loop ik zo naar buiten, gaat dat poortje af. PIEP PIEP PIEP
Verkoopster: heeft u mischien iets vergeten?
Ik: Nee, ik heb niks gekocht
Senior verkoopster die erbij kwam: Dag meneer, wilt u even meekomen?
Ik: ja graag (want ze zag er lekker uit en voor je het weet sta je samen in een kleedhokje)
Neemt ze me mee naar een bewaker. "poortje gaat af"
Bewaker: Heeft u iets in uw zakken meneer?
Ik: Nou en of! Hou je handen maar eens openen ik laad vrolijk al mijn spullen uit (en dat zijn er nogal wat, dat kan ik jullie verzekeren)
Dus ik ren nog een keer door dat poortje. PIEP PIEP PIEP
Ik mijn jas uitdoen, nog een keer er doorheen: PIEP PIEP PIEP
Ik tegen die lekkere verkoopster: wat moet ik nu uitdoen? ik wil best mee naar een kleedhoje ofzo hoor
Zij: ja nee hoor, loopt u maar door hoor.
Ik: Echt niet? Ik wil best mee hoor ;'(
Zij: nee bedankt voor uw medewerking.
Ik weet nog steeds niet waarom dat poortje toen afging
alleen iemand die de bevoegdheid ervoor heeft mag het, politie, boa etcquote:Op maandag 2 juni 2008 17:34 schreef behangplakker het volgende:
[..]
was op zoek in de mediamartk naar its een keer, weet neiteens meer wat, dus ik loop daar lekker met muziekje op weer naar buiten, komt die beveiliging helemaal naar me toe van, ja je hebt die mp3 gestolen he (zat in mn broek dus kan ie nieteens zien.. ik haal mn minidisc eruit, gaat ie aandachtig zitten kijken naar de beschadigingenquote:Op maandag 2 juni 2008 18:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kwam eens bij de mediamarkt (ja ik weet het). Ik had niks gekocht. Loop ik zo naar buiten, gaat dat poortje af. PIEP PIEP PIEP
Verkoopster: heeft u mischien iets vergeten?
Ik: Nee, ik heb niks gekocht
Senior verkoopster die erbij kwam: Dag meneer, wilt u even meekomen?
Ik: ja graag (want ze zag er lekker uit en voor je het weet sta je samen in een kleedhokje)
Neemt ze me mee naar een bewaker. "poortje gaat af"
Bewaker: Heeft u iets in uw zakken meneer?
Ik: Nou en of! Hou je handen maar eens openen ik laad vrolijk al mijn spullen uit (en dat zijn er nogal wat, dat kan ik jullie verzekeren)
Dus ik ren nog een keer door dat poortje. PIEP PIEP PIEP
Ik mijn jas uitdoen, nog een keer er doorheen: PIEP PIEP PIEP
Ik tegen die lekkere verkoopster: wat moet ik nu uitdoen? ik wil best mee naar een kleedhoje ofzo hoor
Zij: ja nee hoor, loopt u maar door hoor.
Ik: Echt niet? Ik wil best mee hoor ;'(
Zij: nee bedankt voor uw medewerking.
Ik weet nog steeds niet waarom dat poortje toen afging
Daar mag je wel vanuit gaan. Supermarkten kunnen dit best proberen, maar het belangrijkste is dat een bordje "door dit poortje lopen betekent dat u automatisch akkoord gaat" nergens op slaat. Wat nou als ik niet kan lezen? Of Nederlands niet begrijp? Zolang ik geen krabbel heb gezet waarmee ik aangeef dat ik weet waar ik mee akkoord ga, slaat het sowieso nergens op.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:34 schreef behangplakker het volgende:
Ik moest ook al vragen waar de oregano lag, en ik zzag maar een persoon door de winkel lopen.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:54 schreef Breathtaking het volgende:
Wat ik niet snap is waarom je niet bij de 1e AH hebt gevraagd waar de geraspte kaas lag
maarja wel een vermakelijk topic dit
Anders lees je het topic doorquote:Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Probeer eens wat ballen te tonen en gewoon gelijk te zeggen dat je het in een ander filiaal gekocht hebt..
In eindhoven mag je de mediamarkt niet meer binnen zonder je tas af te gevenquote:Op maandag 2 juni 2008 19:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij zit in sommige kleding een tag die je eraf moet knippen. Als je dat niet doet gaan sommige scanners af. Ik heb het ook wel eens gehad toen ik iets voor de computer kocht (usb stick ofzo). Op de verpakking zat ook een sticker met een metalen stripje. Toen ik bij een kledingwinkel door de poortjes liep 'PIEP PIEP PIEP'. Bleek dus aan die sticker te liggen...
En verder zijn ze bij Mediamarkt volgens mij best wel paranoia qua beveiliging. Altijd bewakers door de winkel rondlopen die panisch rondkijken (in de randstad is dat normaal, maar hier in Groningen zie je dat bijna nergens). Heb ook wel es het idee dat die beveiliging gewoon bij d epoortjes random op de alarmknop drukt als iemand er verdacht uitziet ofzo (gelukkig zelf nog nooit meegemaakt
).
En zo hoort het. Altijd mooi om dat soort mensen op hun bek te zien gaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:00 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Nee, als mensen mij niet laten uitpraten en meteen iemand als winkeldief zien, en ik heb tijd over, heb ik niet heel veel zin om hun vergissing recht te breien.
Als je je dorp eens zou uitkomen zou je weten dat dat niet alleen in eindhoven isquote:Op maandag 2 juni 2008 23:24 schreef jmac het volgende:
[..]
In eindhoven mag je de mediamarkt niet meer binnen zonder je tas af te gevenStaan in het begin kluisjes waarvan 60% kapot is en je komt de winkel niet in als je je rugzak niet afgeeft. What about that
En toen heb die aardige meneer even in de mond genomen?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:04 schreef zomgmoz het volgende:
Toen ik klein was ging ik een nieuwe jas kopen met mn moeder, en ik stond dat ding dus te passen in de buurt van de poortjes, en toen ging ie per ongeluk af. Ik schrok me helemaal de tering van dat geluid, helemaal in paniek enzoEn de meneer van die winkel dus vet aardig uitleggen hoe dat werkt met zo'n buttonding.
Godver ik geef ze altijd een lollie zodat ze ons geheimpje niet verklappen maar er is er altijd een bij die zijn bek opentrektquote:
En dat voor maar 1 blikjequote:Op maandag 2 juni 2008 23:51 schreef Jep. het volgende:
Had ik ook eens, had s'ochtends een blikje Pepper gekocht en na school kwam ik terug om 'ff snel een noodle te halen.
Ik reken af, komt er opeens zo'n bedrijfsleider op me af dat ik maar mee moest komen, alleen ik vroeg waarom.
Kreeg te horen dat hij dat blikje heus wel had gezien (zat achterin m'n lagere broekzak), gelukkig had ik vantevoren kassavrouw al gevraagd of dat gewoon kon en ze kon getuigen.
En nee, geen kassabon. Ik had maar 1 blikje. :/
Huh,quote:Op maandag 2 juni 2008 23:24 schreef jmac het volgende:
[..]
In eindhoven mag je de mediamarkt niet meer binnen zonder je tas af te gevenStaan in het begin kluisjes waarvan 60% kapot is en je komt de winkel niet in als je je rugzak niet afgeeft. What about that
Held!quote:Op maandag 2 juni 2008 15:02 schreef Jipje het volgende:
Ik neem vrijwel nooit het bonnetje mee van de albert heijn, als ik maar een paar dingen nodig heb...
Die ook van Ahold is...quote:Op maandag 2 juni 2008 17:09 schreef Pek het volgende:
Gelukkig zit er een Gall&Gall tegenover![]()
[/alcoholic modus]
In de Mediamarkt zul je de ITS niet snel vinden.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
was op zoek in de mediamartk naar its een keer
Die grap is zo slecht dat niemand die wilde maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:04 schreef Pool het volgende:
[..]
In de Mediamarkt zul je de ITS niet snel vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |