abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59069994
Ik ging laatst dus spullen halen om mijn onovertroffen pizza te maken. Ik was bij een AH waar ik nog nooit geweest was en kon dan ook niet de geraspte kaas vinden. Gene nood dacht ik, ik ga op de terugweg wel bij mijn lokale AH langs om dat nog mee te nemen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ga dus bij de tweede AH binnen, pak een zakje kaas, reken het af en wil naar buiten lopen. Ik wordt er echter ter plekke staande gehouden door een medewerker, of hij in mijn tas mag kijken. Ik zag er geen kwaad in, dus ik liet het toe.
Medewerker: "Mijnheer, heeft u die paprika, salami en pizzabodem hier wel afgerekend?"
Ik: "Nee, maar..." (en wil zeggen dat het van een ander filiaal afkomt"
Medewerker: "Dat is natuurlijk niet de bedoeling. WIlt u mee komen?"
Ik: "Maar..."
Medewerker: "Dit is niet de plek om dit af te handelen meneer. Wilt u mee komen?"
Dus ik ging maar mee. Onderweg komen we een bedrijfsleider oid tegen die door de medewerker wordt ingelicht en die gaat ook mee. Achter wordt ik onderworpen aan een lang gesprek over winkeldiefstal, wat het hun allemaal kost, dat het land achteruit gaat en dat de jeugd van nu helemaal bedorven is. Aan het begin probeerde ik nog uit te leggen dat ik niks gestolen heb, maar ze laten mij niet uitpraten. Dus, student als ik ben en dus tijd te veel, besluit er verder niks over te zeggen.
Na een paar minuten krijg ik de mededeling dat de politie is gebeld. Die komen een tiental minuten aanzetten, met de mededeling dat ik proces verbaal krijg.
Ik: "waarom dan?"
Politie: "Voor winkeldiefstal"
Ik: "Maar ik heb niks gestolen?"
Medewerker: "Maar je zei dat je het niet betaald had"
Ik: "Ja, niet hier nee, maar in een ander filiaal"
Politie:
Medewerkers:
Ik:

Maar goed, de politie ging na een woordje met de bedrijfsleider weg en ik werd de winkel uitgezet. Maar ja, het is zo'n buurtsuper met de halve straat als klant, dus ik wilde rechtzetting van de vergissing. Dus ging die medewerker met een gigantisch kwaaie blik naar mij omroepen door de intercom dat ik geen winkeldief ben

Klacht:
Mensen die je niet laten uitpraten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trannellius op 02-06-2008 15:02:40 ]
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_59070036
en daarom lieve kijkbuiskindertjes, altijd je bonnenetjes meenemen..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 2 juni 2008 @ 14:59:35 #3
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_59070050
Waarom liet je niet gewoon het bonnetje zien?
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  maandag 2 juni 2008 @ 14:59:42 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59070056
Uhuh, en je had niet gewoon gelijk het bonnetje even laten zien
zzz
pi_59070080
quote:
Op maandag 2 juni 2008 14:59 schreef L.Denninger het volgende:
Uhuh, en je had niet gewoon gelijk het bonnetje even laten zien
Nee, als mensen mij niet laten uitpraten en meteen iemand als winkeldief zien, en ik heb tijd over, heb ik niet heel veel zin om hun vergissing recht te breien.
pi_59070092
Dat je zomaar iemand in je thuis laat kijken. Moet je ook nog eerst helemaal daar heen lopen
  maandag 2 juni 2008 @ 15:02:02 #7
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59070100
Ik neem vrijwel nooit het bonnetje mee van de albert heijn, als ik maar een paar dingen nodig heb...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 2 juni 2008 @ 15:02:37 #8
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_59070116
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:00 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Nee, als mensen mij niet laten uitpraten en meteen iemand als winkeldief zien, en ik heb tijd over, heb ik niet heel veel zin om hun vergissing recht te breien.
En dan vervolgens wel vragen om te laten roepn dat je geen winkeldief bent.
Als je meteen je bonnetje had laten zien had niemand hoeven denken dat je een winkeldief bent en had je die medewerkers + jezelf tijd bespaard.

Medewerkers die dieven aan willen pakken
Klanten die tijd verspillen
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_59070122
je laat je eerst helemaal mee slepen. ik zou gelijk zeggen dat heb ik in ander filiaal gekocht... hehe

maar goed wel grappig dat je AH medewerker hebt gepwned doordat ze plisie voor niks hebben laten komen
I'm not the man you think I am!
pi_59070128
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:01 schreef MaxMark het volgende:
Dat je zomaar iemand in je thuis laat kijken. Moet je ook nog eerst helemaal daar heen lopen
Kut
  maandag 2 juni 2008 @ 15:03:52 #11
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59070133
Ook wel eens gehad bij de aldi gingen een maat en ik 2 blikjes golden power halen, ja jongens willen jullie je broekzakken even leeghalen,

Wij pff moet dat ja dat ben je verplicht Achter zo'n quasi verstopt glas in zo'n hok. Wij onze broekzakken leeg, met de inhoud van onze broekzakken kon je dat hele filiaal opkopen maargoed. Ooh jullie hebben niks gestolen? nee natuurlijk niet! Ooh ga dan maar weer weg Uiteindelijk nog wel een schadevergoeding proberen te krijgen, ging toch niet door. Natuurlijk overdreven stennis schoppen daar dat je het onbeschoft vind enz. enz.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  PR/Manusje van alles maandag 2 juni 2008 @ 15:05:43 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_59070163
Ik had ook gewacht op de politie
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_59070235
Heerlijk, lekker rellen!
had ik graag gezien TS!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  maandag 2 juni 2008 @ 15:11:00 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59070286
quote:
Op maandag 2 juni 2008 14:57 schreef Trannellius het volgende:
Dus ging die medewerker met een gigantisch kwaaie blik naar mij omroepen door de intercom dat ik geen winkeldief ben

Trannellius is géén winkeldief! Ik herhaal: Trannellius is géén winkeldief!
Zo?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_59070301
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:08 schreef Djarum het volgende:
Heerlijk, lekker rellen!
had ik graag gezien TS!
Mwoah, het rellen viel best mee. Ben niet boos geworden, en heb zorgvuldig gezorgd dat ik geen woord heb gelogen. Als ze mij simpelweg hadden gevraagd of ik het ergens anders had gekocht, had ik zeker ja gezegd.
pi_59070333
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Trannellius is géén winkeldief! Ik herhaal: Trannellius is géén winkeldief!
Zo?
Het was meer iets van "Per abuis hebben wij deze jongen ten onrechte beschuldigd van winkeldiefstal. Wij betreuren deze vergissing"
  maandag 2 juni 2008 @ 15:13:11 #17
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_59070341
Zo, veel mensen hier hangen het idee aan van "schuldig tot het tegendeel is bewezen". Hoezo je bonnetje laten zien?! Wat een lulkoek, laat ze maar bewijzen dat je het gestolen hebt.
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_59070405
pi_59070407
Ik was een jaar of 10 en toen ging ik een keer naar de AKO (tegenwoordig Bruna), die schrijfwarenzaak. Ik was daar een beetje aan het rondlopen, want ik wilde wat kopen maar ik wist nog niet wat. Ik loop een beetje bij die gummetjes en potloodjes te kijken, loop nog een rondje langs de magazines ek ga weer terug naar de gummetjes en pak zo'n grote gum met een domme tekst erop. Ik ga naar de kassa en wil betalen, zeggen dat mens achter die kassa:"Is dat alles?"
Ik: Begrijp er natuurlijk niks van, maar zeg natuurlijk:"Ja, mevrouw".

Nou dat geloofde ze dus niet, en serieus ik zag er echt uit als het meest onschuldige knaapje wat er op de wereld rondliep in die tijd . Maargoed, men vroeg het nog een keer en ik had de tranen al bijna in mijn ogen staan (sad but true ), maar ontkende nogmaals.

Toen werd ik gesommeerd om mijn zakken leeg te maken, daar zat natuurlijk niks in, toen werd ik nog de hele winkel doorgeleid met de vraag of ik niet toevallig wat spullen had verplaatst, ik was zo ongeveer in shock en sukkelde er maar achteraan.

Maar nee hoor, niks gevonden, en toen vertelde men mij dat ik kon gaan. Ik was natuurlijk blij om weg te mogen, maar er konden geen excuses of niks van af, wat ik achteraf toch niet netjes vond . Gelukkig zijn er nog maar weinig van die AKO winkels, want iedere keer als ik dat logo zie dan begint mijn bloeddruk abnormale vormen aan te nemen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_59070640
niemand kijkt in mijn tas.
ze houden me maar aan voor diefstal en dan blijkt bij voorgeleiding aan de (hulp) officier van justie dat het een foute aanhouding is dus vrijheidsberoving, en worden hun aangehouden door die persoon.
die (h)vj mag in de tas kijken, verder alleen de politie op heterdaad.
pi_59070725
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:25 schreef Tuinman het volgende:
niemand kijkt in mijn tas.
ze houden me maar aan voor diefstal en dan blijkt bij voorgeleiding aan de (hulp) officier van justie dat het een foute aanhouding is dus vrijheidsberoving, en worden hun aangehouden door die persoon.
die (h)vj mag in de tas kijken, verder alleen de politie op heterdaad.
Ga je bij betreding van de winkel niet akkoord met hun huisreglement, waarin dan staat dat ze het mogen? Ik heb geen idee of het uberhaupt mag hoor, ikzelf heb er weinig moeite mee.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:29:12 #22
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_59070733
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:13 schreef TommyZ het volgende:
Zo, veel mensen hier hangen het idee aan van "schuldig tot het tegendeel is bewezen". Hoezo je bonnetje laten zien?! Wat een lulkoek, laat ze maar bewijzen dat je het gestolen hebt.
pi_59070867
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaan Dan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:36:39 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_59070924
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:33 schreef Palomar het volgende:
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaan Dan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
pas maar op wat andere mensne van je gaan denken, oei oei
pi_59070960
quote:
Ik had het een bonnetje dus wel. Het ging er mij om dat ik dat meerdere keren probeerde te zeggen, maar steeds werd afgekapt/afgesnauwd. Het leek er meer op dat opgewonden waren een winkeldief te pakken ipv zich af te vragen waarom iemand als hij iets wilt stelen het vrij opzichtig in zijn tas heeft.
Als hij gewoon normaal tegen mij had gedaan, had ik het gewoon verteld. Maar als een winkel zijn klant direct als crimineel behandeld ga ik echt niet mijn volle medewerking verlenen. Laat dan hun maar vol lul staan bij de politie (en daarna bij een volle winkel).
pi_59071105
quote:
Wel een beetje naief om met een tas vol AH-producten een AH binnen te gaan
Heb ik ook wel eens hoor, moeten ze hun assortiment maar op orde houden.
quote:
Dan zou ik toch iig zorgen dat ik het bonnetje bij me heb. Ja, tuurlijk ben je niet fout, maar je voorkomt wel zo'n situatie waarbij je voor je voor het oog van iedereen voor l*l wordt gezet... Kun je die AH-medewerkers nog niet eens helemaal kwalijk nemen dat het zo is gelopen.
Ze moeten gewoon niet doen alsof ze een winkeldief hebben voordat ze dat zeker kunnen weten. Vragen mag, oordelen nog niet. Ik heb het ook wel eens gehad, dan loop je in kluskleren de Praxis binnen, wat toch niet heel vreemd is, en dan zie je er onverzorgd uit en als je dan een boekensteun mee naar binnen hebt genomen voor het formaat en je wordt bij het naar buiten lopen meteen vastgepakt door de bedrijfsleider. Dan moet de politie er bijna alsnog bijkomen, maar dan vanwege een vechtpartij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59071623
Bedrijfsleider staat voor lul.

Mensen die je niet laten uitpraten.

Tenzij je een stotteraar bent.

Stotteraars
  maandag 2 juni 2008 @ 16:21:49 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_59071951
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens hoor, moeten ze hun assortiment maar op orde houden.
[..]
Het is inderdaad rete-irritant dat het assortiment per filiaal anders is. Ik kan, qua afstand tot huis, uit twee winkels kiezen, maar moet dan echt gaan nadenken welke ook alweer wat in huis heeft, of juist niet. Het komt regelmatig voor dat ik beide zaken moet aandoen Dat is dan zgn. "afstemmen op de buurt" ofzo, waardeloos
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 2 juni 2008 @ 16:26:39 #29
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_59072087
In welke stad stond het filiaal?
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  maandag 2 juni 2008 @ 16:30:02 #30
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59072156
Dus eigenlijk ben je per abuis niet onterecht vals beschuldigd van diefstal ?
zzz
pi_59072324
Wel eens bij de AH in Amersfoort Schothorst, tijdens mn studie, daar wat frikandelbroodjes halen. Had een klasgenoot een blikje ALDI cola in zn jas, of hij zn zakken leeg wilde maken, en of hij een bonnetje had van dat blikje.

Ik: " Die hebben jullie niet"
Filiaalfuhrer: "Maakt niet uit, al je aankopen moet je voor het betreden van de winkel afgeven bij een medewerker.."
Ik "Waar mag ik mn kleren dan laten? "
Filiaalfuhrer: "Doe nou maar niet of het grappig is"
Ik: "Het is wel grappig dat jullie doen alsof hij een ALDI blikje hier gestolen heeft"
Filiaalfuhrer: "Loop maar snel dioor, en volgende keer alles afgeven.."
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_59072443
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wel eens bij de AH in Amersfoort Schothorst, tijdens mn studie, daar wat frikandelbroodjes halen. Had een klasgenoot een blikje ALDI cola in zn jas, of hij zn zakken leeg wilde maken, en of hij een bonnetje had van dat blikje.

Ik: " Die hebben jullie niet"
Filiaalfuhrer: "Maakt niet uit, al je aankopen moet je voor het betreden van de winkel afgeven bij een medewerker.."
Ik "Waar mag ik mn kleren dan laten? "
Filiaalfuhrer: "Doe nou maar niet of het grappig is"
Ik: "Het is wel grappig dat jullie doen alsof hij een ALDI blikje hier gestolen heeft"
Filiaalfuhrer: "Loop maar snel dioor, en volgende keer alles afgeven.."
Als ik dan echt niks te doen had, zou ik voor mijn gehele boodschappenlijst 1 voor 1 een product halen, afrekenen, afgeven en het volgende product halen
pi_59072508
dan heb je in ieder geval je bonnetjes
pi_59072596
zowiezo altijd nee zeggen als ze je tas willen controleren

vooral als je tijd over hebt
pi_59072659
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:03 schreef honda1990 het volgende:
Ook wel eens gehad bij de aldi gingen een maat en ik 2 blikjes golden power halen, ja jongens willen jullie je broekzakken even leeghalen,

Wij pff moet dat ja dat ben je verplicht Achter zo'n quasi verstopt glas in zo'n hok. Wij onze broekzakken leeg, met de inhoud van onze broekzakken kon je dat hele filiaal opkopen maargoed. Ooh jullie hebben niks gestolen? nee natuurlijk niet! Ooh ga dan maar weer weg Uiteindelijk nog wel een schadevergoeding proberen te krijgen,
Vergoeding van welke schade?

TS heeft gelijk, hadden ze maar wat kalmer aan moeten doen en op z'n minst hem uit laten praten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_59072781
Ik vind het wel schokkend dat je in een onbekende supermarkt de geraspte kaas niet kan vinden.
pi_59072803
ik denk dat als zon dude mij niet uit laat praten ik gewoon er doorheen zou blèren dat ie eens goed moest luisteren en het bonnetje in zijn gezicht drukken. vervolgens excuses eisen en weglopen met de mededeling dat ze een klant kwijt zijn
kost het zon flapdrol misschien wel zijn baan

maar jouw manier levert een veel leuker verhaal op
pi_59072859
Lawinepijl die supermarkt in. Enige manier om het ze af te leren
  maandag 2 juni 2008 @ 17:09:46 #39
28033 Pek
je moet wat
pi_59072995
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:00 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik vind het wel schokkend dat je in een onbekende supermarkt de geraspte kaas niet kan vinden.
Of ze hebben het gewoon niet, heel gewoon bij AH.

Neem nou het koffertje Heineken, toch wel levensbehoefte nr.1 dacht ik. De AH op de Stadhouderskade heeft 'm wel, maar die op de van Wou niet. Dan moet ik dus weer losse sixpacks kopen + een tasje

Gelukkig zit er een Gall&Gall tegenover
[/alcoholic modus]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_59073043
Jij maakt nog eens wat mee!
pi_59073156
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:52 schreef Salatrel het volgende:
zowiezo altijd nee zeggen als ze je tas willen controleren

vooral als je tijd over hebt
Ze mogen hem toch niet inzien.
  maandag 2 juni 2008 @ 17:23:42 #42
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_59073279
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:04 schreef Zenon het volgende:
Lawinepijl die supermarkt in. Enige manier om het ze af te leren
Enige en juiste antwoord
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_59073356
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:28 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ga je bij betreding van de winkel niet akkoord met hun huisreglement, waarin dan staat dat ze het mogen? Ik heb geen idee of het uberhaupt mag hoor, ikzelf heb er weinig moeite mee.
Nee, om twee redenen:
1) Ten eerste is het betreden van een winkel niet hetzelfde als ergens mee accoord gaan. Dat kan de winkelier wel vinden, of op een bordje zetten maar dan kom je bij:
2) Een overeenkomst mag niet tegen de wet ingaan.

Stel dat je het een beetje overdrijft: Je gaat een overeenkomst aan met een vriend (of een vijand, dat gaat beter) dat hij jou zal doodschieten.
Vervolgens schiet hij jou dood.
Denk je dan dat hij wegkomt door jullie contract aan de politie te laten zien?
Antwoord: Nee natuurlijk, omdat hetgene dat is afgesproken (moord) de wet breekt, en een overeenkomst gaat niet boven de wet.

Nog een stapje verder: Stel dat hij jou toch niet doodschiet, kun jij hem dan aanklagen wegens contractbreuk?
Antwoord: Nee, want het afgesprokene (moord) is tegen de wet en had dus helemaal niet afgesproken mogen worden.

M.a.w. je kunt wel afspraken met iemand maken, en je kunt ze desnoods door de notaris laten vastleggen; die afspraken zijn alleen geldig als ze niet in strijd zijn met de wet.

Een winkelier mag niet fouilleren en het binnengaan van een winkel is niet hetzelfde als het aangaan van een overeenkomst.
Het bordje 'wij mogen in uw tas kijken' is dus evenveel waard als een bankbiljet van drie euro.
pi_59073464
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:27 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee, om twee redenen:
1) Ten eerste is het betreden van een winkel niet hetzelfde als ergens mee accoord gaan. Dat kan de winkelier wel vinden, of op een bordje zetten maar dan kom je bij:

Stel dat je het een beetje overdrijft: Je gaat een overeenkomst aan met een vriend (of een vijand, dat gaat beter) dat hij jou zal doodschieten.
Antwoord: Nee natuurlijk, omdat hetgene dat is afgesproken (moord) de wet breekt, en een overeenkomst gaat niet boven de wet.

Nog een stapje verder: Stel dat hij jou toch niet doodschiet, kun jij hem dan aanklagen wegens contractbreuk?
Antwoord: Nee, want het afgesprokene (moord) is tegen de wet en had dus helemaal niet afgesproken mogen worden.

M.a.w. je kunt wel afspraken met iemand maken, en je kunt ze desnoods door de notaris laten vastleggen; die afspraken zijn alleen geldig als ze niet in strijd zijn met de wet.

Een winkelier mag niet fouilleren en het binnengaan van een winkel is niet hetzelfde als het aangaan van een overeenkomst.
Het bordje 'wij mogen in uw tas kijken' is dus evenveel waard als een bankbiljet van drie euro.
zes goelden zestig?
pi_59073519
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:27 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee, om twee redenen:

Ik hoop dat je de waarheid spreekt, want ik hou de winkels hier voorlopig aan
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_59074131
even voor de duidelijkheid, wat de 'huisregels' ook zijn: Medewerkers (van welke winkel dan ook) hebben nooit, ik herhaal NOOIT het 'recht' om je spullen te doorzoeken.
Ze kunnen je hooguit vragen of je wil meewerken aan visitatie. Maar als je daar nee tegen zegt, is er niets dat ze kunnen doen, behalve je te laten lopen, of je aan te houden. En dat vindt de pliesie niet leuk als het uiteindelijk ongegrond blijkt te zijn. Volgens mij kan je hier zelfs aangifte van doen.

Als ze je opsluiten (wat ik ook weleens heb gehoord) in een kantoortje ofzo, doe je vrolijk aangifte wegens onwederechtelijke vrijheidsberoving...

en ach, zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar weer ontopic: Ik had em niet in mijn tas laten kijken.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_59074192
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:34 schreef behangplakker het volgende:

[..]

de enige die het recht heeft voor onderzoek aan lichaam of kleding (of tassen) zijn de daartoe bevoegde opsporings ambtenaren. Onder andere de politie dus.

Niemand anders.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  maandag 2 juni 2008 @ 18:09:09 #48
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59074287
Je bent dus eigenlijk niet gerickrolled maar ge-heynrolled?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 2 juni 2008 @ 18:23:26 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59074639
Ik kwam eens bij de mediamarkt (ja ik weet het ). Ik had niks gekocht. Loop ik zo naar buiten, gaat dat poortje af. PIEP PIEP PIEP

Verkoopster: heeft u mischien iets vergeten?
Ik: Nee, ik heb niks gekocht
Senior verkoopster die erbij kwam: Dag meneer, wilt u even meekomen?
Ik: ja graag (want ze zag er lekker uit en voor je het weet sta je samen in een kleedhokje )
Neemt ze me mee naar een bewaker. "poortje gaat af"
Bewaker: Heeft u iets in uw zakken meneer?
Ik: Nou en of! Hou je handen maar eens open en ik laad vrolijk al mijn spullen uit (en dat zijn er nogal wat, dat kan ik jullie verzekeren)
Dus ik ren nog een keer door dat poortje. PIEP PIEP PIEP
Ik mijn jas uitdoen, nog een keer er doorheen: PIEP PIEP PIEP
Ik tegen die lekkere verkoopster: wat moet ik nu uitdoen? ik wil best mee naar een kleedhoje ofzo hoor
Zij: ja nee hoor, loopt u maar door hoor.
Ik: Echt niet? Ik wil best mee hoor ;'(
Zij: nee bedankt voor uw medewerking.

Ik weet nog steeds niet waarom dat poortje toen afging
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_59075433
Wat ik niet snap is waarom je niet bij de 1e AH hebt gevraagd waar de geraspte kaas lag

maarja wel een vermakelijk topic dit
pi_59076105
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kwam eens bij de mediamarkt (ja ik weet het ). Ik had niks gekocht. Loop ik zo naar buiten, gaat dat poortje af. PIEP PIEP PIEP

Ik: ja graag (want ze zag er lekker uit en voor je het weet sta je samen in een kleedhokje )
Ik: Nou en of! Hou je handen maar eens open en ik laad vrolijk al mijn spullen uit (en dat zijn er nogal wat, dat kan ik jullie verzekeren)
Ik tegen die lekkere verkoopster: wat moet ik nu uitdoen? ik wil best mee naar een kleedhoje ofzo hoor

Volgens mij zit in sommige kleding een tag die je eraf moet knippen. Als je dat niet doet gaan sommige scanners af. Ik heb het ook wel eens gehad toen ik iets voor de computer kocht (usb stick ofzo). Op de verpakking zat ook een sticker met een metalen stripje. Toen ik bij een kledingwinkel door de poortjes liep 'PIEP PIEP PIEP'. Bleek dus aan die sticker te liggen...

En verder zijn ze bij Mediamarkt volgens mij best wel paranoia qua beveiliging. Altijd bewakers door de winkel rondlopen die panisch rondkijken (in de randstad is dat normaal, maar hier in Groningen zie je dat bijna nergens ). Heb ook wel es het idee dat die beveiliging gewoon bij d epoortjes random op de alarmknop drukt als iemand er verdacht uitziet ofzo (gelukkig zelf nog nooit meegemaakt ).
  maandag 2 juni 2008 @ 19:29:58 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_59076176
quote:

[..]

alleen iemand die de bevoegdheid ervoor heeft mag het, politie, boa etc
  maandag 2 juni 2008 @ 19:33:34 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_59076249
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

was op zoek in de mediamartk naar its een keer, weet neiteens meer wat, dus ik loop daar lekker met muziekje op weer naar buiten, komt die beveiliging helemaal naar me toe van, ja je hebt die mp3 gestolen he (zat in mn broek dus kan ie nieteens zien.. ik haal mn minidisc eruit, gaat ie aandachtig zitten kijken naar de beschadigingen paupers
pi_59076453
quote:
Daar mag je wel vanuit gaan. Supermarkten kunnen dit best proberen, maar het belangrijkste is dat een bordje "door dit poortje lopen betekent dat u automatisch akkoord gaat" nergens op slaat. Wat nou als ik niet kan lezen? Of Nederlands niet begrijp? Zolang ik geen krabbel heb gezet waarmee ik aangeef dat ik weet waar ik mee akkoord ga, slaat het sowieso nergens op.

En daarbij inderdaad wat mgerben zegt. Ze mogen best in je tas kijken, maar alleen de politie e.d. mogen dat zonder dat jij er toestemming voor geeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_59076689
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:54 schreef Breathtaking het volgende:
Wat ik niet snap is waarom je niet bij de 1e AH hebt gevraagd waar de geraspte kaas lag

maarja wel een vermakelijk topic dit
Ik moest ook al vragen waar de oregano lag, en ik zzag maar een persoon door de winkel lopen.

maandag 2 juni 2008 @ 20:02:26 #56
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59076962
Probeer eens wat ballen te tonen en gewoon gelijk te zeggen dat je het in een ander filiaal gekocht hebt..
pi_59077186
Sinds wanneer zijn er kleedhokjes in de MediaMarkt?
  maandag 2 juni 2008 @ 22:04:58 #58
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59077906
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Probeer eens wat ballen te tonen en gewoon gelijk te zeggen dat je het in een ander filiaal gekocht hebt..
Anders lees je het topic door .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59079556
Toen ik klein was ging ik een nieuwe jas kopen met mn moeder, en ik stond dat ding dus te passen in de buurt van de poortjes, en toen ging ie per ongeluk af. Ik schrok me helemaal de tering van dat geluid, helemaal in paniek enzo En de meneer van die winkel dus vet aardig uitleggen hoe dat werkt met zo'n buttonding.
pi_59080035
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:26 schreef Palomar het volgende:

[..]

Volgens mij zit in sommige kleding een tag die je eraf moet knippen. Als je dat niet doet gaan sommige scanners af. Ik heb het ook wel eens gehad toen ik iets voor de computer kocht (usb stick ofzo). Op de verpakking zat ook een sticker met een metalen stripje. Toen ik bij een kledingwinkel door de poortjes liep 'PIEP PIEP PIEP'. Bleek dus aan die sticker te liggen...

En verder zijn ze bij Mediamarkt volgens mij best wel paranoia qua beveiliging. Altijd bewakers door de winkel rondlopen die panisch rondkijken (in de randstad is dat normaal, maar hier in Groningen zie je dat bijna nergens ). Heb ook wel es het idee dat die beveiliging gewoon bij d epoortjes random op de alarmknop drukt als iemand er verdacht uitziet ofzo (gelukkig zelf nog nooit meegemaakt ).
In eindhoven mag je de mediamarkt niet meer binnen zonder je tas af te geven Staan in het begin kluisjes waarvan 60% kapot is en je komt de winkel niet in als je je rugzak niet afgeeft. What about that
pi_59080113
Goed verhaal. Wanneer is het op de televisie te zien?
En had je trouwens een bonnetje van die andere winkel.
Trouwens ik heb de reacties niet gelezen. Sorry.
A little bit hateful
  maandag 2 juni 2008 @ 23:36:07 #62
158452 IQM
I am the one
pi_59080301
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:00 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En zo hoort het. Altijd mooi om dat soort mensen op hun bek te zien gaan.

Zelf ook zoiets meegemaakt met een politieagent op een Zwols terras. Die knakker dacht dat ik 'populair probeerde te doen' en hem belachelijk zat te maken. Enfin, na een cursus argumenteren voor dummies heb ik 'm onderuit geluld en zo ver gekregen dat hij z'n excuses aan me aanbood en kon afdruipen.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_59080342
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:24 schreef jmac het volgende:

[..]

In eindhoven mag je de mediamarkt niet meer binnen zonder je tas af te geven Staan in het begin kluisjes waarvan 60% kapot is en je komt de winkel niet in als je je rugzak niet afgeeft. What about that
Als je je dorp eens zou uitkomen zou je weten dat dat niet alleen in eindhoven is Niet dat iemand zn spullen in zo'n kluisje leg, maargoed
  maandag 2 juni 2008 @ 23:51:52 #64
214062 Jep.
harharhar.
pi_59080654
Had ik ook eens, had s'ochtends een blikje Pepper gekocht en na school kwam ik terug om 'ff snel een noodle te halen.
Ik reken af, komt er opeens zo'n bedrijfsleider op me af dat ik maar mee moest komen, alleen ik vroeg waarom.
Kreeg te horen dat hij dat blikje heus wel had gezien (zat achterin m'n lagere broekzak), gelukkig had ik vantevoren kassavrouw al gevraagd of dat gewoon kon en ze kon getuigen.

En nee, geen kassabon. Ik had maar 1 blikje. :/
//
pi_59082953
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:04 schreef zomgmoz het volgende:
Toen ik klein was ging ik een nieuwe jas kopen met mn moeder, en ik stond dat ding dus te passen in de buurt van de poortjes, en toen ging ie per ongeluk af. Ik schrok me helemaal de tering van dat geluid, helemaal in paniek enzo En de meneer van die winkel dus vet aardig uitleggen hoe dat werkt met zo'n buttonding.
En toen heb die aardige meneer even in de mond genomen?
pi_59082969
Jij was die aardige meneer?
A little bit hateful
pi_59083003
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 08:20 schreef Liquidootje het volgende:
Jij was die aardige meneer?
Godver ik geef ze altijd een lollie zodat ze ons geheimpje niet verklappen maar er is er altijd een bij die zijn bek opentrekt
  dinsdag 3 juni 2008 @ 08:49:56 #68
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_59083139
was het de AH in muiderbos (jeweetwel die in het winkelcentrum het paradijs)
daar heb ik gewerkt en die bedrijfsleider (met zwarte stekelhaar ) is echt gay
Droeloe
pi_59083432
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:51 schreef Jep. het volgende:
Had ik ook eens, had s'ochtends een blikje Pepper gekocht en na school kwam ik terug om 'ff snel een noodle te halen.
Ik reken af, komt er opeens zo'n bedrijfsleider op me af dat ik maar mee moest komen, alleen ik vroeg waarom.
Kreeg te horen dat hij dat blikje heus wel had gezien (zat achterin m'n lagere broekzak), gelukkig had ik vantevoren kassavrouw al gevraagd of dat gewoon kon en ze kon getuigen.

En nee, geen kassabon. Ik had maar 1 blikje. :/
En dat voor maar 1 blikje
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:41:58 #70
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_59083660
hahaha geweldig
pi_59083931
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:24 schreef jmac het volgende:

[..]

Huh, , ik ben daar al zo vaak ingelopen met tas.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:40:01 #72
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_59084637
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:02 schreef Jipje het volgende:
Ik neem vrijwel nooit het bonnetje mee van de albert heijn, als ik maar een paar dingen nodig heb...
Held!
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:54:40 #73
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59084974
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:09 schreef Pek het volgende:
Gelukkig zit er een Gall&Gall tegenover
[/alcoholic modus]
Die ook van Ahold is...
[KNE]-Mod
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:04:32 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59085217
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

was op zoek in de mediamartk naar its een keer
In de Mediamarkt zul je de ITS niet snel vinden.
pi_59085245
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:04 schreef Pool het volgende:

[..]

In de Mediamarkt zul je de ITS niet snel vinden.
Die grap is zo slecht dat niemand die wilde maken.
Wees er maar trots op.
A little bit hateful
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')