Ja.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:27 schreef floris.exe het volgende:
..
Van het hebben van een partner, vooral in de beginperiode, gaat een helende werking uit op de psyche van een mens.
...
Ben ik op zich met je eens, maar als het in je aard ligt dat je neerslachtig bent (dus niet een periode van depressie ofzo), dan zet je niet zomaar even de knop om. Overigens denk ik ook niet echt dat een relatie op dat gebied helend is, maar meer dat het meer positiviteit brengt.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar eigenlijk zou het het beste voor jezelf (en je partner) zijn wanneer je ook in je single kan zeggen dat je gelukkig bent. Wanneer jij je leven op de rails hebt zitten en lekker in je vel zit dan kun je je partner ook meer geven. Ipv voornamelijk genieten en op te bloeien van wat diegene jou te bieden heeft.
Eh, TS is een sociaal wrak. Die moet het geluk in zijn leven krijgen van een partner. Leven op de rails, lekker in het vel... Neen, dat gaat niet lukken zonder dat meneer een vrouwtje aan zijn zijde heeft.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar eigenlijk zou het het beste voor jezelf (en je partner) zijn wanneer je ook in je single kan zeggen dat je gelukkig bent. Wanneer jij je leven op de rails hebt zitten en lekker in je vel zit dan kun je je partner ook meer geven. Ipv voornamelijk genieten en op te bloeien van wat diegene jou te bieden heeft.
Sociaal wrak niet, emotioneel misschien.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:16 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Eh, TS is een sociaal wrak. Die moet het geluk in zijn leven krijgen van een partner. Leven op de rails, lekker in het vel... Neen, dat gaat niet lukken zonder dat meneer een vrouwtje aan zijn zijde heeft.
Derhalve, speculatief topic. Doei!
De knop even omzetten dat lukt idd niet zo maar. Maar je kunt er wel de tijd in steken en langzaam een begin maken om positiever/beter in het leven te staan. Wanneer er dan toevallig een partner in je leven komt dan zal dat vaak alleen nog meer positiviteit geven, maar je moet er niet afhankelijk van worden.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:15 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ben ik op zich met je eens, maar als het in je aard ligt dat je neerslachtig bent (dus niet een periode van depressie ofzo), dan zet je niet zomaar even de knop om. Overigens denk ik ook niet echt dat een relatie op dat gebied helend is, maar meer dat het meer positiviteit brengt.
U draagt officieel de titel Captain Obvious?quote:Op maandag 2 juni 2008 11:21 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
De knop even omzetten dat lukt idd niet zo maar. Maar je kunt er wel de tijd in steken en langzaam een begin maken om positiever/beter in het leven te staan. Wanneer er dan toevallig een partner in je leven komt dan zal dat vaak alleen nog meer positiviteit geven, maar je moet er niet afhankelijk van worden.
Hoe vaak denken mensen wel niet 'als ik een kat neem ben ik minder eenzaam', 'als ik een vriendin heb kom ik vaker de deur uit'.. maar in werkelijkheid zal dat vaak enorm tegenvallen.
Tuurlijk is dat beter voor jezelf, maar je partner kent je toch enkel als 'negatief' iemand (even kort door de bocht) en is toch voor je gegaan met die achtergrond informatie en zal dan enkel positief verrast worden wanneer je zelf positiever tegen de dingen aankijkt en dit ook uitstraalt.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Cuegirllie het volgende:
Da's helemaal waar ja.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Cuegirllie het volgende:
Oneens.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:35 schreef Roquefort het volgende:
Overigens geldt ditzelfde effect ook voor bijvoorbeeld een mooi nieuw huis, een nieuwe auto of motorfiets, of zelfs een leuke nieuwe studie of voor sommige mensen zelfs een nieuw paar blitse schoenen.
En vanwaar verdien ik zo'n opmerking zonder aanleiding?quote:Op maandag 2 juni 2008 17:48 schreef Aneurism het volgende:7 maanden is niets schat, trouwens leuke laatste zin van de TS... Ik zat helemaal te janken van het lachen om:
"Nu zit ik zo te denken, zou dat iets voor mij zijn?"
toch heeft ie gelijk.quote:
Goed zo, blijf heel je leven maar achter de feiten aanlopen.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Sociaal wrak niet, emotioneel misschien.
quote:Op maandag 2 juni 2008 18:20 schreef roooosje het volgende:
Ah, de helende werking van een partner.
Geen enkele partner heeft mij ooit geheeld, omdat er geen sprake was van schade. Ik ben wel tot 2 keer toe de helende partner geweest. Zo was een bepaald persoon zijn leven aan het vergooien met te veel alcohol en doelloosheid en liet abrupt de fles staan toen we gingen daten en verkering () kregen. Die relatie ging voorbij en van zijn nieuwe vriendin moest het contact tussen hem en mij verbroken worden. Na anderhalf jaar kwamen we elkaar weer tegen en hij had zich weer verborgen onder een zeil van alcohol en doelloosheid, hij was weer single. We hebben niet opnieuw een relatie gekregen, maar wel een vriendschap en binnen 2 weken was ie weer goed bezig met zijn studie en hij had zelfs een bijbaan.
Bij mijn huidige vriend heb ik de zwaarmoedigheid om zeep geholpen en nu zijn we samen twee optimistische idioten.
Welke vergelijking, hoe geweldig jij het hebt in 7 maanden?quote:Op maandag 2 juni 2008 17:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
En vanwaar verdien ik zo'n opmerking zonder aanleiding?
Je begrijpt dat ik een vergelijking trek?
En als je niets toe te voegen hebt hier, trek je dan gewoon terug onder die steen van je.
Ik dan volgens de psych, maar mee eensquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:22 schreef Angst het volgende:
ik (emotioneel wrak) mijn emotionele stabiteit is volgens een test van het cwi erg laag, heb veel baat bij het hebben van een vriendje.
1. er is een iemand op de wereld die houd om wie je bent (familie telt niet)
en zo ken ik wel ff doorgaan
ben nog steeds emotioneel onstabiel maar ut helpt wel
Wow ! Helemaal mijn verhaal.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:11 schreef ShadyLane het volgende:
Hangt het idee dat de relatie uit kan gaan dan niet als een dreigend zwaard van Damocles boven je hoofd? Toen ik nog een postpubertje was, direct vanuit een moeilijke thuissituatie gaan semi-samenwonen, zat ik slecht in m'n vel en was emotioneel erg afhankelijk van m'n vriend. Ik maakte het dus absoluut niet uit, ook al was het hele derde jaar van de relatie eigenlijk al niet goed meer. Alleen zijn was voor mij simpelweg geen optie, dat leek me verschrikkelijk.
Achteraf is het maar goed geweest dat hij het tenslotte uitmaakte. Voor mij stortte inderdaad de wereld in, maar uiteindelijk heeft het er wel voor gezorgd dat ik in een volgende relatie niet meer zo afhankelijk zou zijn. Gelukkig maar, want ik vond het ook toen al niet fijn voelen. Je voelt je dan zo klein. Je maakt jezelf ook steeds kleiner. Ik toen althans.
Je familie houdt van je omdat je familie bent, omdat je zoon, dochter, vader etc bent. Niet persee omdat jij floris.exe of fuifduif bent.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef floris.exe het volgende:
Angst, waarom telt familie niet? (Punt 1)
1. ik hou van mezelf en geef om mezelf.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:22 schreef Angst het volgende:
ik (emotioneel wrak) mijn emotionele stabiteit is volgens een test van het cwi erg laag, heb veel baat bij het hebben van een vriendje.
1. er is een iemand op de wereld die houd om wie je bent (familie telt niet)
2. stabiliteit (bij lange relatie) en ik heb ook mijn vriend uitgezocht op stabiliteit
3. ik woon nu samen met hem en das gewoon zoveel prettig dan thuis wonen (okey op mezelf was ook beter geweest dan thuis)
4. je hebt steun van iemand (wat je gewoon niet altijd bij vrienden of famlie krijgt)
5. je hebtr iemand van wie je houd en dat maakt je leven zinvoller
en zo ken ik wel ff doorgaan
ben nog steeds emotioneel onstabiel maar ut helpt wel
Niet iedere familie is zo.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:31 schreef Flashwin het volgende:
Je familie houdt van je omdat je familie bent, omdat je zoon, dochter, vader etc bent. Niet persee omdat jij floris.exe of fuifduif bent.
Ach meissie..quote:
nee je hebt famlies waarbij mensen alleen van hun blonde dochter houden omdat ze blond isquote:
Oh ja, hoe dom van mij, alle ouders houden van hun kinderen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:07 schreef Angst het volgende:
nee je hebt famlies waarbij mensen alleen van hun blonde dochter houden omdat ze blond is
tuurlijk is dat wel zo
Er zijn gewoon genoeg famillies die compleet niet van hun kind houden, kan je dat echt niet begrijpen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:07 schreef Angst het volgende:
[..]
nee je hebt famlies waarbij mensen alleen van hun blonde dochter houden omdat ze blond is
tuurlijk is dat wel zo
najah niet houden van in elk geval er niet op de juiste manier mee omgaan en fucking ziek zijn in hun hoofd jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:42 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Er zijn gewoon genoeg famillies die compleet niet van hun kind houden, kan je dat echt niet begrijpen?
Opbeurend berichtjequote:Op donderdag 5 juni 2008 12:51 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Een nieuw speeltje is natuurlijk altijd leuk, daarnaast maken de feromonen je happy.
Maar, wees gerust, jouw zwaarmoedigheid komt ongetwijfeld terug na een jaar. Het is weleens onderzocht hoe mensen voor en na een zwaar ongeval in hun vel zaten. Ze kwamen allemaal in een rolstoel terecht en wat bleek...? De negatievelingen bleven na het ongeval negatief en de positieven positief.
Jaa ja, ik hou van je omdat je mijn kind bent, als je maar wel aan die en die eisen voldoet. En ik hou van je broer omdat ie mn kind is maar ik hou niet van jou ondanks dat je mijn kind bent.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:59 schreef Angst het volgende:
najah niet houden van in elk geval er niet op de juiste manier mee omgaan en fucking ziek zijn in hun hoofd ja
dat ontken ik niet. ik bedoel het alleen andersom als ze van je houden doen ze dat omdat je hun kind bent.
maar als je ouders wel van je houden toch wel zo'n 99% van de ouders zegt dat in elk geval. dan doen ze dat omdat je hun kind bent, en niet om een andere reden.
en dat geld ook voor ouders die maar van 1 van hun kinderen houden, omdat dat HUN kind is wat wel aan de eisen voldoet.
even voor de check ik probeer het niet goed te pratenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Jaa ja, ik hou van je omdat je mijn kind bent, als je maar wel aan die en die eisen voldoet. En ik hou van je broer omdat ie mn kind is maar ik hou niet van jou ondanks dat je mijn kind bent.
Ik vind dat gewoon krom gelul, mensen proberen goed te praten dat zulke onnatuurlijke dingen gewoon voorkomen.
Jij zegt als reactie op 'sommige ouders houden niet van hun kinderen' zoiets als 'nou ja, niet houden van, ze gaan er niet goed mee om'. Dan betwijfel je dus al dat het mogelijk is dat sommige ouders niet van hun kinderen houden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Angst het volgende:
even voor de check ik probeer het niet goed te praten
lees jij dat echt in mijn post?
dat was in elk geval niet het punt wat ik wou makenquote:Op zondag 8 juni 2008 20:39 schreef Dipkip het volgende:
[..]
.
(dat is uiteraard mijn mening en geen objectief feit, maar wat jij zei kwam inderdaad op mij over alsof je betwijfelt of er ouders bestaan die niet van hun kind houden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |