Wat kost dat?quote:
Ligt er maar net aan hoe je het invult.quote:
in dit geval slim, omdat op die manier na de upgrade meteen het resultaat op een piekmoment bekeken kan worden. De upgrade is noodzakelijk om straks tijdens het EK voldoende capaciteit te hebben. Het gaat overigens om een verdubbeling van de hoeveelheid geheugen van de databaseserver.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:10 schreef stbabylon het volgende:
Lekker bedacht, om 20:30.... Zeer professioneel op het drukste moment de boel plat gooien...
En dat kan niet eens on the flyquote:Op maandag 2 juni 2008 09:41 schreef Danny het volgende:
[..]
in dit geval slim, omdat op die manier na de upgrade meteen het resultaat op een piekmoment bekeken kan worden. De upgrade is noodzakelijk om straks tijdens het EK voldoende capaciteit te hebben. Het gaat overigens om een verdubbeling van de hoeveelheid geheugen van de databaseserver.
Hoeveel geheugen zit er straks in dan?quote:Op maandag 2 juni 2008 09:41 schreef Danny het volgende:
[..]
in dit geval slim, omdat op die manier na de upgrade meteen het resultaat op een piekmoment bekeken kan worden. De upgrade is noodzakelijk om straks tijdens het EK voldoende capaciteit te hebben. Het gaat overigens om een verdubbeling van de hoeveelheid geheugen van de databaseserver.
nee, want er moeten wijzigingen aan de mysql-configuratie worden gedaan. verder heeft iteejer nog wat werkzaamheden geplanned staan mbt de switch als ik het goed heb.quote:
mja, 's nachts met anderhalve user werkt het ongetwijfels. 's avonds met 3000 users is een ander verhaal. Lijkt me redelijk zinvol dat het in het laatste geval ook goed werkt. Buiten dat zou de eerste mogelijkheid het 's nachts te doen sowieso pas in het weekend zijn. Da's erg kort dag en erg lang weg.quote:En meteen met piek beginnen, risicovol vind je niet?
16Gb. het maximale dat in de poweredge 2850 geplaatst kan worden.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:44 schreef dennus2008 het volgende:
[..]
Hoeveel geheugen zit er straks in dan?
Oke, is het de enige database server? Of heb je een leuk cluster?quote:Op maandag 2 juni 2008 09:52 schreef Danny het volgende:
[..]
16Gb. het maximale dat in de poweredge 2850 geplaatst kan worden.
Hoe breidt Danny zijn extern geheugen uit?quote:Op maandag 2 juni 2008 09:52 schreef Danny het volgende:
[..]
16Gb. het maximale dat in de poweredge 2850 geplaatst kan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Tsja, ik ben iig gewent om met een klein aantal gebruikers te starten en dan langzaam op te bouwen. Dan kun je ingrijpen voor het echt fout gaat mocht het fout gaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:50 schreef Danny het volgende:mja, 's nachts met anderhalve user werkt het ongetwijfels. 's avonds met 3000 users is een ander verhaal. Lijkt me redelijk zinvol dat het in het laatste geval ook goed werkt. Buiten dat zou de eerste mogelijkheid het 's nachts te doen sowieso pas in het weekend zijn. Da's erg kort dag en erg lang weg.
Werkzaamheden moeten gewoon weleens gebeuren. Niets aan te doen.
er zijn meer databaseservers, maar die zijn niet dedicated en worden gebruikt voor bv de admanager, testopstellingen etc. Clusteren met replicatie is een volgende stap die al een tijdje in de planning zit.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:54 schreef dennus2008 het volgende:
[..]
Oke, is het de enige database server? Of heb je een leuk cluster?
12 webservers, 1 databaseserver en dan nog wat los spul waar mail, dev en allerhande tooltjes op draaien. Allemaal Linux bakken (volgens mij inmiddels allemaal Ubuntu). Webservers hebben allemaal 2Gb ram. Op de wiki is vast wel meer info terug te vinden.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:57 schreef Ezechielk het volgende:
Is er eigenljik ergens te zien waar fok op draait?
Zie mijn stink-topic, dan zie je een bad request van een apache server op ubuntu.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:57 schreef Ezechielk het volgende:
Is er eigenljik ergens te zien waar fok op draait?
ik weet niet hoor, maar slimmer is dan, lijkt mij, om rond etenstijd de werkzaamheden uit te voeren zodat je je drukste moment gewoon echt goed kan mee maken...quote:Op maandag 2 juni 2008 09:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja echt niet hequote:Op maandag 2 juni 2008 08:52 schreef -J-D- het volgende:
Kunnen ze dit niet tijdens een wedstrijd van Oranje doen tijdens het EK?
quote:Momenteel is het te druk voor onze databaseservers om alle verzoeken te kunnen verwerken. De gevraagde pagina kon daardoor niet getoond worden of de gevraagde actie kon niet worden uitgevoerd. Wacht even een ogenblik en probeer het daarna nog eens.
(db:connect:connect_failed:mysql_busy)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |