abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:59:45 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59292454
Heel kritisch.
Maar wel met mijn eigen criteria.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59292505
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:59 schreef Sugar het volgende:
Heel kritisch.
Maar wel met mijn eigen criteria.
En wat is jou criteria?
foto maken en gewoon posten (ook al is ie onscherp)?

ik kan het niet achterhalen namelijk
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:08:09 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59292758
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:01 schreef prupke het volgende:
En wat is jou criteria?
foto maken en gewoon posten (ook al is ie onscherp)?

ik kan het niet achterhalen namelijk
Ik vraag me bij mijn foto's af of ik het een interessante foto vind, of ie boeit, of het een mooi/tof/leuk idee is, of de foto van iets dat alledaags is of onopvallend of zelfs lelijk, iets moois/boeiends/nieuws maakt.
Maar ook: eenvoud, kleur, abstractie, verhaal. Allemaal waarden die foto's voor mij interessant of goed maken.

Wat niet of veel minder? Keurig plaatje, realistische weergave, puur plat wat het is. Misschien hoort scherpte wel bijna in dit rijtje thuis?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:10:49 #79
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59292854
En dankjewel voor je onomwonden feedback, Tha_Erik. Zeer verfrissend.
pi_59292939
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:08 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ik vraag me bij mijn foto's af of ik het een interessante foto vind, of ie boeit, of het een mooi/tof/leuk idee is, of de foto van iets dat alledaags is of onopvallend of zelfs lelijk, iets moois/boeiends/nieuws maakt.
Maar ook: eenvoud, kleur, abstractie, verhaal. Allemaal waarden die foto's voor mij interessant of goed maken.

Wat niet of veel minder? Keurig plaatje, realistische weergave, puur plat wat het is. Misschien hoort scherpte wel bijna in dit rijtje thuis?
ja weer een tegenvraag

Wat vind jij aan die foto met die auto en vlaggetjes dan ?
boeit ie? mooi/leuk/ alledaags of niet??

ff simpel gezegd : ik vind er geen bal/ruk aan
de auto is vies.. bv en dat stoort mij dan heel erg....

dus ik ben zeer benieuwd waarom jij die foto dan post/goed vind / enz enz
pi_59292962
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:53 schreef Tha_Erik het volgende:
De eerste vind ik 10 x leuker om naar te kijken. Zo .
maar waarom dan ?

ik wil weten wat iemand anders in een foto ziet
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:18:35 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59293166
Die auto hoort vies! Het kleine 'verhaal' dat deze foto vertelt (wat 'm voor mij dus boeiend maakt) in steekwoorden: achterstandswijk, VW Golf, kettinkje aan de spiegel en vlaggetjesbuurt. Lang leve Nederland, voetbal, verbroedering. Natuurlijk is die auto vies! Het zou zonde zijn als ie het niet was.

Jij houdt van keurig, hoewel het best gewaagd is dat tegen jou te zeggen. Maar toch: jij houdt veel meer van puur esthetische fotografie (gladjes, zou ik oneerbiedig zeggen) dan ik. Denk ik dan, he?
pi_59293376
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:18 schreef Sugar het volgende:
Die auto hoort vies! Het kleine 'verhaal' dat deze foto vertelt (wat 'm voor mij dus boeiend maakt) in steekwoorden: achterstandswijk, VW Golf, kettinkje aan de spiegel en vlaggetjesbuurt. Lang leve Nederland, voetbal, verbroedering. Natuurlijk is die auto vies! Het zou zonde zijn als ie het niet was.

Jij houdt van keurig, hoewel het best gewaagd is dat tegen jou te zeggen. Maar toch: jij houdt veel meer van puur esthetische fotografie (gladjes, zou ik oneerbiedig zeggen) dan ik. Denk ik dan, he?
je denkt iig fout
maar ja dat is te begrijpen hoor... je kan niets echt aflezen van typwerk

maar bij jouw foto..van die auto ..een achterstandswijk haal ik daar niet uit... hier rijden ze dan zowat allemaal in een heel oude maar glanzende BMW
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:02:29 #84
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59297406
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:13 schreef prupke het volgende:

[..]

maar waarom dan ?

ik wil weten wat iemand anders in een foto ziet
Nou vooruit, een uitgebreide uitleg. Ik vind die foto met de bril en het gras en de bal in de spiegeling veel leuker om te zien omdat die foto bij mij een herkenbaarder beeld oproept. het verhaal wat Sugar vertelt over de auto-foto, over de achterstandswijk is misschien dan voor haar persoonlijk een reden waarom die foto eruit springt, maar in de foto zie ik daar (zonder verdere informatie) weinig van terug. het verhaal wat er bij mij uit spreekt is wel die oranjegekte met de vlaggetjes enzo, maar in de brillenfoto hangt het meer samen. De oranje bril, het gras (voetbalveld-achtig), de bal. Maar ook het kleurgebruik. Groen/oranje contrasteert lekker, het zijn frisse en heldere kleuren. De andere foto is zo grauw.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59297546
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Nou vooruit, een uitgebreide uitleg. Ik vind die foto met de bril en het gras en de bal in de spiegeling veel leuker om te zien omdat die foto bij mij een herkenbaarder beeld oproept. het verhaal wat Sugar vertelt over de auto-foto, over de achterstandswijk is misschien dan voor haar persoonlijk een reden waarom die foto eruit springt, maar in de foto zie ik daar (zonder verdere informatie) weinig van terug. het verhaal wat er bij mij uit spreekt is wel die oranjegekte met de vlaggetjes enzo, maar in de brillenfoto hangt het meer samen. De oranje bril, het gras (voetbalveld-achtig), de bal. Maar ook het kleurgebruik. Groen/oranje contrasteert lekker, het zijn frisse en heldere kleuren. De andere foto is zo grauw.
Herkenbaar verhaal Ben het er wel mee eens Vind die auto-foto ook eigenlijk iets te rommelig. Teveel afgesneden lijnen oa en zo'n ongewassen auto is ook niet helemaal tof. Leuker zou zijn als-ie zwaar glanzend was geweest denk ik. En als je wat meer lijnen weg had gewerkt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_59299089
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:06 schreef Sugar het volgende:
En nu heb ik weer iets anders, misschien willen jullie nog 'ns schieten? Mijn dank is groot.
[ afbeelding ]
Ik vind het een erg leuk idee en goed gezien Maar ik zou inderdaad ook proberen om een iets 'rustiger' of abstracter beeld te krijgen.
Verder vind ik je laatste bril foto het niet helemaal, de eerste lijkt mij net een tikkie scherper.
Het idee, de kleuren etc. zijn heel goed, maar naar de scherpte zou ik nog eens kijken (het is een stilleven, dat moet imho echt goed scherp zijn).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:43:05 #87
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59304004
Weet je, Elefes, ik ben het verdorie ernstig met je eens.
Dankjewel.
pi_59312855
deze van mij

[ Bericht 78% gewijzigd door Breda-076 op 11-06-2008 19:19:38 ]
pi_59312926

[ Bericht 31% gewijzigd door Breda-076 op 11-06-2008 19:18:46 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:47:53 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59316506
Ik moet nog wat doen aan die hotspot maar wat vinden jullie verder?

donderdag 12 juni 2008 @ 00:22:27 #91
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_59324058
Erasmo, mooi gebouw en een mooie partij frisse wolken, de spiegeling van die wolken in die ramen vind ik leuk, alhoewel op een zeker punt nogal fel. Is dat wat je bedoelt met die hotspot?
Het hoekje lucht rechtsbovend vind ik wat minder mooi, en hier op mijn laptop is de rechterkant van het gebouw vrij donker. Ik hou niet zo van architectuur, maar deze foto vind ik best mooi
  donderdag 12 juni 2008 @ 07:38:19 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59325863
Elefes, nieuwe versie! Met dank voor je reactie nog.
Ik vind deze zelf veel beter. Wat jullie?

Nieuw:

De "oude":
pi_59328988
mijn inzending:

<hr>
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 12:07:29 #94
215510 Calime
pi_59331363

Is al een wat oudere foto, maar vond hem wel toepasselijk...wat vinden jullie ervan?

Ga nog wel kijken of ik iets kan bedenken voor een nieuwe foto...
pi_59331536
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:07 schreef Calime het volgende:
[ afbeelding ]

Is al een wat oudere foto, maar vond hem wel toepasselijk...wat vinden jullie ervan?

Ga nog wel kijken of ik iets kan bedenken voor een nieuwe foto...
Ik vind 'm tof!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:17:21 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59331615
Erg leuk, Calime!!!
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 12:59:49 #97
215510 Calime
pi_59332794
Ik heb hem jaren geleden gamaakt, en vind de kwaliteit een beetje minder...maar heb geen photoshop om eraan te werken >.<

Maar vinden jullie hem goed genoeg voor de wedstrijd? Misschien dat ik hem dan toch wel gebruik...
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:10:49 #98
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59333093
Calime: toffe foto! Ik vind het (tot nu toe) de beste die hier gepost is. Hij oogt alleen wat flets, ik zou als ik jou was het gratis programma Irfanview eventjes downloaden en daarmee wat aan de schuifjes trekken.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 14:16:16 #99
215510 Calime
pi_59335259
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef kvdv het volgende:
Calime: toffe foto! Ik vind het (tot nu toe) de beste die hier gepost is. Hij oogt alleen wat flets, ik zou als ik jou was het gratis programma Irfanview eventjes downloaden en daarmee wat aan de schuifjes trekken.
Ok thx, ga ik doen! zal het resultaat hier ook posten
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 14:41:41 #100
215510 Calime
pi_59335942
Nieuwe versie:

Oude versie:

Ter vergelijking...

Ik ben een ramp als het op editing aankomt dus >.< lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: