En wat is jou criteria?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:59 schreef Sugar het volgende:
Heel kritisch.
Maar wel met mijn eigen criteria.
Ik vraag me bij mijn foto's af of ik het een interessante foto vind, of ie boeit, of het een mooi/tof/leuk idee is, of de foto van iets dat alledaags is of onopvallend of zelfs lelijk, iets moois/boeiends/nieuws maakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:01 schreef prupke het volgende:
En wat is jou criteria?
foto maken en gewoon posten (ook al is ie onscherp)?
ik kan het niet achterhalen namelijk
ja weer een tegenvraagquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:08 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik vraag me bij mijn foto's af of ik het een interessante foto vind, of ie boeit, of het een mooi/tof/leuk idee is, of de foto van iets dat alledaags is of onopvallend of zelfs lelijk, iets moois/boeiends/nieuws maakt.
Maar ook: eenvoud, kleur, abstractie, verhaal. Allemaal waarden die foto's voor mij interessant of goed maken.
Wat niet of veel minder? Keurig plaatje, realistische weergave, puur plat wat het is. Misschien hoort scherpte wel bijna in dit rijtje thuis?
maar waarom dan ?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:53 schreef Tha_Erik het volgende:
De eerste vind ik 10 x leuker om naar te kijken. Zo.
je denkt iig foutquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:18 schreef Sugar het volgende:
Die auto hoort vies! Het kleine 'verhaal' dat deze foto vertelt (wat 'm voor mij dus boeiend maakt) in steekwoorden: achterstandswijk, VW Golf, kettinkje aan de spiegel en vlaggetjesbuurt. Lang leve Nederland, voetbal, verbroedering. Natuurlijk is die auto vies! Het zou zonde zijn als ie het niet was.![]()
Jij houdt van keurig, hoewel het best gewaagd is dat tegen jou te zeggen. Maar toch: jij houdt veel meer van puur esthetische fotografie (gladjes, zou ik oneerbiedig zeggen) dan ik. Denk ik dan, he?
Nou vooruit, een uitgebreide uitleg. Ik vind die foto met de bril en het gras en de bal in de spiegeling veel leuker om te zien omdat die foto bij mij een herkenbaarder beeld oproept. het verhaal wat Sugar vertelt over de auto-foto, over de achterstandswijk is misschien dan voor haar persoonlijk een reden waarom die foto eruit springt, maar in de foto zie ik daar (zonder verdere informatie) weinig van terug. het verhaal wat er bij mij uit spreekt is wel die oranjegekte met de vlaggetjes enzo, maar in de brillenfoto hangt het meer samen. De oranje bril, het gras (voetbalveld-achtig), de bal. Maar ook het kleurgebruik. Groen/oranje contrasteert lekker, het zijn frisse en heldere kleuren. De andere foto is zo grauw.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
[..]
maar waarom dan ?
ik wil weten wat iemand anders in een foto ziet
Herkenbaar verhaalquote:Op woensdag 11 juni 2008 09:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou vooruit, een uitgebreide uitleg. Ik vind die foto met de bril en het gras en de bal in de spiegeling veel leuker om te zien omdat die foto bij mij een herkenbaarder beeld oproept. het verhaal wat Sugar vertelt over de auto-foto, over de achterstandswijk is misschien dan voor haar persoonlijk een reden waarom die foto eruit springt, maar in de foto zie ik daar (zonder verdere informatie) weinig van terug. het verhaal wat er bij mij uit spreekt is wel die oranjegekte met de vlaggetjes enzo, maar in de brillenfoto hangt het meer samen. De oranje bril, het gras (voetbalveld-achtig), de bal. Maar ook het kleurgebruik. Groen/oranje contrasteert lekker, het zijn frisse en heldere kleuren. De andere foto is zo grauw.
Ik vind het een erg leuk idee en goed gezienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:06 schreef Sugar het volgende:
En nu heb ik weer iets anders, misschien willen jullie nog 'ns schieten? Mijn dank is groot.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind 'm tof!quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:07 schreef Calime het volgende:
[ afbeelding ]
Is al een wat oudere foto, maar vond hem wel toepasselijk...wat vinden jullie ervan?
Ga nog wel kijken of ik iets kan bedenken voor een nieuwe foto...
Ok thx, ga ik doen! zal het resultaat hier ook postenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef kvdv het volgende:
Calime: toffe foto! Ik vind het (tot nu toe) de beste die hier gepost is. Hij oogt alleen wat flets, ik zou als ik jou was het gratis programma Irfanview eventjes downloaden en daarmee wat aan de schuifjes trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |