Ik hoop dan ook echt dat die gast 'ns goed hard tegen de stenen word gesmeten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:14 schreef Pulu het volgende:
Maalderink zuigt als sinds het EK'96 toen hij echt domme en suggestieve vragen stelde aan Seedorf na zijn wissel tegen Zwitserland.....wat je ook van Seedorf vindt die vragen die hij toen stelde, vroeg hij eigenlijk een stoot op zijn bek
Gisteren werd Tom Egbers in niet zoveel woorden gevraagd wat hij van Bert Maalderink vond. Het is wel duidelijk dat Egbers geen fan is van Maalderink. (© Stenders Eetvermaak)quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:34 schreef schaap001 het volgende:
Zojuist op 3FM belde Rob Stenders Bert Maalderink op z'n mobiel met de vraag waar 'ie nou op uit was gisteren.
Bert zei, dat hij informatie had ontvangen dat Robben eigenlijk niet of nauwelijks geblesseerd meer was en dat Van Basten hem morgen als grote surprise ineens in de basis wilde zetten tegen Frankrijk. En om die vraag cq suggestie zou Van Basten geirriteerd zijn.
Dus Stenders zegt: Ah! Dus Van Basten wilde eigenlijk Robben als konijn uit de hoge hoed toveren, waardoor de Fransen van slag zouden zijn, daar geen gepast antwoord op zouden hebben en we wellicht weer een lekkere overwinning kunnen boeken. En dat heb jij nu verpest door die vraag te stellen, Dus je bent eigenlijk gewoon een landverrader?
Bertje: ik doe gewoon mijn werk. Ben ik dan een journalist of een landverrader?
Stenders: Nou, dat laatste natuurlijk.
![]()
Leuk om te horen dat Bertje er niet zo van gediend was om zuigende grafvragen te krijgen.
quote:Verslaggever: Ik wil nog één weg met je in, namelijk de manier van verslag geven op het EK door de NOS-coryfeeën. Rob, Jelmer en ik zijn dit EK naar Bern gekomen met één missie, en met één held: Bert Maalderink.
Tom Egbers: Ja.
-stilte-
Tom Egbers: Eh... Ehhh. Nou, ik vind het niet zo makkelijk om over collega's te praten, want ik val een collega nooit af. Bert Maalderink heeft zeker een eigen stijl. En dat is in ieder geval fijn als iemand een eigen stijl heeft. Dan is het in ieder geval niet grijs, het is herkenbaar. Dat ben ik met je eens. Eh... Ik kan me tegelijkertijd wel voorstellen dat hij bij een aantal mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt. Dat is het gevolg van zijn aanpak en dat is zijn verantwoordelijkheid.
Hij denkt vast dat de kijker geïnteresseerd is in het wel en wee van onze interviewer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:00 schreef DrDentz het volgende:
Hij stelt ook steeds vragen over zichzelf, aan Van Basten "Waren deze vragen beter dan gisteren?" en aan Kuijt "Hoe doe ik het?".. zucht
Zo is hetquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Bert Maalderink is de grote ster van dit EK
Het verbaast me niks dat jij gezeur interpreteerd als kritisch.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo is hetJuist door al die zure kijkers die geen kritische vragen wensen
't Is ook moeilijk goed te zien met zo'n betonnen plaat voor je hoofd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik denk overigens dat Bert, wanneer hij dit topic leest, apetrots en bevestigd voelt in de juistheid van zijn manier van doen.
Nogmaals: daar gaat het niet om...quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo is hetJuist door al die zure kijkers die geen kritische vragen wensen
Het was gisteren ook weer één grote humor act .quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was Bert door de antwoorden van Van Basten de kluts kwijt, en wist hij zijn eigen vraag niet meer
Helemaal mee eens. Als kijker wil ik de werkelijkheid zien en daar m'n eigen conclusies aan verbinden. Als daar wat (kritisch) voor doorgevraagd moet worden, no problem. Maar hier gaat het niet om doorvragen. Bert geeft eerst zijn eigen draai aan de werkelijkheid en stelt dan enkel vragen om dat bevestigd te krijgen. Hij staat niet meer open voor andere meningen of ideeën, wat imo een eerste vereiste is voor goede journalistiek.quote:Nogmaals: daar gaat het niet om...
a) Het zijn geen kritische vragen, het zijn vragen die voor de hand liggen. Na een verloren wedstrijd vragen: " Voel je je nu niet erg slecht?" is zo'n overbodige vraag dat alleen KwalBert 'm, kan stellen.
b) Zoals al honderden malen gemeld stelt hij de vragen met het antwoord er in, zoals ook in het voorbeeld hierboven.
Kritisch mag, maar doe goed. En als je dat niet ziet vraag ik me werkelijk af hoe jij je journalistiek bedrijft....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |