Hij denkt vast dat de kijker geïnteresseerd is in het wel en wee van onze interviewer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:00 schreef DrDentz het volgende:
Hij stelt ook steeds vragen over zichzelf, aan Van Basten "Waren deze vragen beter dan gisteren?" en aan Kuijt "Hoe doe ik het?".. zucht
Zo is hetquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Bert Maalderink is de grote ster van dit EK
Het verbaast me niks dat jij gezeur interpreteerd als kritisch.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo is hetJuist door al die zure kijkers die geen kritische vragen wensen
't Is ook moeilijk goed te zien met zo'n betonnen plaat voor je hoofd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik denk overigens dat Bert, wanneer hij dit topic leest, apetrots en bevestigd voelt in de juistheid van zijn manier van doen.
Nogmaals: daar gaat het niet om...quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo is hetJuist door al die zure kijkers die geen kritische vragen wensen
Het was gisteren ook weer één grote humor act .quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was Bert door de antwoorden van Van Basten de kluts kwijt, en wist hij zijn eigen vraag niet meer
Helemaal mee eens. Als kijker wil ik de werkelijkheid zien en daar m'n eigen conclusies aan verbinden. Als daar wat (kritisch) voor doorgevraagd moet worden, no problem. Maar hier gaat het niet om doorvragen. Bert geeft eerst zijn eigen draai aan de werkelijkheid en stelt dan enkel vragen om dat bevestigd te krijgen. Hij staat niet meer open voor andere meningen of ideeën, wat imo een eerste vereiste is voor goede journalistiek.quote:Nogmaals: daar gaat het niet om...
a) Het zijn geen kritische vragen, het zijn vragen die voor de hand liggen. Na een verloren wedstrijd vragen: " Voel je je nu niet erg slecht?" is zo'n overbodige vraag dat alleen KwalBert 'm, kan stellen.
b) Zoals al honderden malen gemeld stelt hij de vragen met het antwoord er in, zoals ook in het voorbeeld hierboven.
Kritisch mag, maar doe goed. En als je dat niet ziet vraag ik me werkelijk af hoe jij je journalistiek bedrijft....
Ook van de School voor Journalistiek? Als Kees Jansma de microfoon open moet laten staan om de meest basale eerstejaars lesstof over te brengen: "open vragen stellen", dan is er wel wat goed mis.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bert Maalderink is het levende bewijs van het 'brede' nivo van de School voor Journalistiek. Tering zeg, iedere pauper lijkt wel journalist te kunnen worden. Gelukkig zijn er ook goede voorbeelden.
quote:
quote:albertosbanos (11 hours ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply Marco kan tenminste nog naar de kapper
Tis gewoon een eigengeilerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
Die kritische houding is opzich goed. Journalisten die navolgen wat Kees Jansma hen influistert zijnMaar Bert draaft door.
Ja maar de Telegraafredactie is net zo erg. Die stellen op de letter nauwkeurig de vragen die Kees Jansma voor hen heeft gedicteert. Is uiteraard makkelijker, De Telgraaf heeft vast analfabeten in dienst genomen.quote:
Amenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
Die kritische houding is opzich goed. Journalisten die navolgen wat Kees Jansma hen influistert zijnMaar Bert draaft door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |