Die gaat dus niet mee.quote:Babel scheurt enkelbanden
door onze Telesportredactie
Hoenderloo - Ryan Babel heeft zaterdag op de training van het Nederlands elftal zijn enkelbanden gescheurd. De aanvaller van Liverpool mist hierdoor het EK. Bondscoach Marco van Basten mag een vervanger oproepen.
Telegraaf
Inderdaad. Voorwaar wel degelijk een groot gemis....quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:45 schreef Pool het volgende:
Dat is klote.Het was de ideale wissel voor als Robben de eerste 60 minuten zijn verdediger helemaal moe heeft gespeeld. En ook een goede vervanger voor een Robben uit vorm.
Jaja dat zeggen ze allemaalquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:52 schreef venomsnake het volgende:
Hmmz, ze hebben het bericht weer weggehaald..
Het stond hier toch echt net...![]()
http://www.telesport.nl/4129206/_Babel_scheurt_enkelbanden__.html
Mot je bij de Televaag zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
venomsnake houdt ons voor de gek?
Wel raar, als sportweek het ook melddequote:
Inderdaad. Vaag verhaalquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het staat er weer.
http://www.telesport.nl/
Helaas officieelquote:Aanvaller Ryan Babel mist EK
**Ryan Babel kan niet deelnemen aan het
EK.De aanvaller van Liverpool heeft
zijn enkelbanden gescheurd tijdens de
training.
Waarom een verdediger?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:08 schreef RayMania het volgende:
Poll: Wie moet Ryan Babel vervangen?Kew Jaliens Khalid Boulahrouz Urby Emanuelson Danny Koevermans Hedwiges Maduro Iemand anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Moet er toch 1 bijquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:09 schreef BOYS1985 het volgende:
Stand in Robben---> Afellay
OEPS! heb per ongeluk op Kew Jaliens gestemtquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:08 schreef RayMania het volgende:
Poll: Wie moet Ryan Babel vervangen?Kew Jaliens Khalid Boulahrouz Urby Emanuelson Danny Koevermans Hedwiges Maduro Iemand anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
We hebben een vechter nodig.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:08 schreef RayMania het volgende:
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Gewoon enkel de spelers toegevoegd die in de voorselectie zaten en zijn afgevallen.quote:
Inderdaad. Met Khalid kunnen we nog een beetje IETS maken van die verdediging.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:11 schreef Undergod het volgende:
[..]
We hebben een vechter nodig.
Een materazzi, een speler waar je niet graag mee in duel gaat.
Boeli moet mee
hij heeft weinig ritme maar hij is wel fit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:13 schreef -SG- het volgende:
Is Boula fit?
Ik denk dat Foppe dat niet zo leuk gaat vindenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:15 schreef -SG- het volgende:
Anders Marcellis, heeft ook al tegen grote namen gespeelt en sleepte de PSV verdediging aardig mee. En slecht deed hij het niet vond ik.
Maarja nu kijk ik ook door een PSV bril.
Marcellis moet naar de OSquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:15 schreef -SG- het volgende:
Anders Marcellis, heeft ook al tegen grote namen gespeelt en sleepte de PSV verdediging aardig mee. En slecht deed hij het niet vond ik.
Maarja nu kijk ik ook door een PSV bril.
Valt ook wel meequote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:20 schreef dieselnoi het volgende:
Dit is een ADERLATING! Babel was de perfecte breekijzer van Oranje. Telkens als hij erin komt begint het team goed te draaien en zorgt hij voor veel dreiging. Ik vind dit echt ontzettend jammer en vervelend. Babel is een winst voor het team
Van Bommel wordt natuurlijk nooit meer opgeroepen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:24 schreef DANILXL het volgende:
ik zal iemand heel voorzichtig voorstellen:
mark van bommel
van basten moet over de drempel heen stappen en hem alsnog selecteren. we hebben hem nodig
wel kut voor babel, hoewel hij in oranje een rendement van nul heeft
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
venomsnake houdt ons voor de gek?
Kneusquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:27 schreef Eyon het volgende:
Jammer dat Affelay die blessure niet kreeg. Hij hoort er niet thuis met zijn geklungel.
Jammer voor Babel natuurlijk. Neem dan maar Boulahrouz of Landzaat mee.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Snap niet dat mensen Boulahrouz noemen als vervanger. Je kijkt toch naar de positie van babel. Ik zou Danny Landzaat misschien wel meenemen.Dan kan je nog wat schuiven op het middenveld. Jammer dat Seedorf er nu niet bij is. Robben heeft een basisplaats en maar hopen dat hij heel blijft. Wel echt zwaar kut voor Babel trouwens en een domper voor iedereen.
Dat is natuurlijk onlogisch. Van Basten zal een type Babel (die eventueel voor Robben in moet kunnen voetballen) niet vervangen met Danny Koevermans. Zelfs Royston Drenthe zal meer kans maken op een selectie dan Koevermans.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:32 schreef denthemen het volgende:
Koevermans zal nu wel komen
Je moet naar de positie kijken en vervolgens noem je Landzaat. Ik denk en hoop het niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Snap niet dat mensen Boulahrouz noemen als vervanger. Je kijkt toch naar de positie van babel. Ik zou Danny Landzaat misschien wel meenemen.Dan kan je nog wat schuiven op het middenveld. Jammer dat Seedorf er nu niet bij is. Robben heeft een basisplaats en maar hopen dat hij heel blijft. Wel echt zwaar kut voor Babel trouwens en een domper voor iedereen.
quote:Van Basten: Verdrietig moment Babel
HOENDERLOO - Bondscoach Marco van Basten sprak van een verdrietig moment voor de ongelukkige Ryan Babel. Van een duel was geen sprake toen de aanvaller van Liverpool zijn enkelbanden scheurde.
„Het gebeurde onverwachts. Er ging geen contact met een andere speler aan vooraf. Een directe oorzaak is niet aan te wijzen. Wellicht een gevolg van een soort van vermoeidheid, zo aan het einde van het seizoen”, aldus Van Basten.
Onderzoek wees uit dat Babel zijn enkelband heeft gescheurd. Dat betekent dat hij zeker twee maanden niet kan spelen. Babel had volgens Van Basten de status van een 'goede invaller'. „Hij heeft de laatste weken aardige dingen laten zien. Het is heel jammer dat hij er niet meer bij is.”
De 21-jarige vleugelaanvaller speelde tot nu toe 25 interlands. Babel viel de laatste twee oefenwedstrijden van Oranje, tegen Oekraïne en Denemarken, in de tweede helft in. In die eerste wedstrijd maakte hij kort na zijn entree het derde doelpunt van het Nederlands elftal. Babel was tweede keus achter Arjen Robben op de linkerflank.
Oranje speelt zondag in Rotterdam de laatste oefenwedstrijd voor het EK tegen Wales. De selectie vertrekt dinsdagmiddag naar Zwitserland. Nederland speelt op 9 juni de eerste wedstrijd op het EK tegen Italië.
televaag
quote:'Vervanger uit groep van 29'
HOENDERLOO - Het lijkt onwaarschijnlijk dat bondscoach Marco van Basten de afgevallen Ryan Babel vervangt door een andere aanvaller. In principe beschikt de bondscoach over voldoende offensieve spelers in vorm.
Van Basten gaf aan dat de nieuwe man in elk geval behoorde tot de oorspronkelijke groep van 29, die hij in eerste instantie bijeen riep. De kans bestaat dat dit Khalid Boulahrouz is. De verdediger van Sevilla viel afgelopen dinsdag als laatste af.
Woensdag sloot de inschrijvingstermijn bij de UEFA. In het geval van calamiteiten mogen echter alsnog vervangers worden opgeroepen. Wel moet de KNVB de mri-scan van de enkel van Babel als bewijs opsturen. De dispensatieregel geldt tot 24 uur voor de eerste wedstrijd van het betreffende land.
Met de eerder afgevallen spelers zijn afspraken gemaakt dat ze bereikbaar zijn. De meesten zijn op vakantie, de staf van Van Basten is op de hoogte van de verblijfplaatsen.
televaag
Omdat iedereen behalve Marco ziet dat onze verdediging ten eerste kwalitatief tekort komt en ook nog eens serieus in de breedte, terwijl we tegelijk een overschot aan aanvallende spelers meenemen. Op de plek van Babel kunnen zo drie anderen spelen. Daarom zien mensen dit als dé gelegenheid om Boulahrouz alsnog op te roepen, komt de balans ten goede.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Snap niet dat mensen Boulahrouz noemen als vervanger. Je kijkt toch naar de positie van babel.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:13 schreef DJ_Ryow het volgende:
hopelijk Boulahrouz
jammer dat dit Babel overkomt en niet Afellay.
Afellay was overbodig en is nu eigenlijk de opvulling van Babel (aanvallende speler met verrassings element). mooi plekje vrij voor Boula om de zwakke verdediging te versterken.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Snap niet dat mensen Boulahrouz noemen als vervanger. Je kijkt toch naar de positie van babel.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:13 schreef DJ_Ryow het volgende:
hopelijk Boulahrouz
jammer dat dit Babel overkomt en niet Afellay.
Boulahrouz was twee jaar geleden al niet veel beter dan Mathijsen of Heitinga, en is dat nu al helemaal niet meer. Ik snap echt niet waar die heldenstatus van Boulahrouz vandaan komt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:24 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Afellay was overbodig en is nu eigenlijk de opvulling van Babel (aanvallende speler met verrassings element). mooi plekje vrij voor Boula om de zwakke verdediging te versterken.
Jaa!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:22 schreef spy08 het volgende:
want die is zo fris als een hoentje en wordt m.i. de Jaap Stam van Oranje dit EK!
owjaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:53 schreef TornadoDK het volgende:
Drenthe is toch gebleseerd? En sowieso hoef ik die prutser niet in Oranje te zien net als Urby en Landzaat overigens.
Jammer van BabelHij is de ideale speler om na 60, 70 min in te brengen.
Het Beste is om Boulahrouz als vervanger op te roepen, Want aanvaller hebben we genoeg en de verdediging is onze grootste zorg.
Iemand anders zou ik zo niet weten het zijn allemaal geen al te beste spelers die we nog thuis hebben zitten
Ik zei dus dat als ze Landzaat oproepen ze nog kunnen schuiven op het middenveld.Heb net trouwens de reactie gezien van van Basten en ik denk dat Boulahrouz de meeste kans maakt om opgeroepen te worden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Je moet naar de positie kijken en vervolgens noem je Landzaat. Ik denk en hoop het niet.
Kan van Basten deze middelmatige voetballer die nooit scoort en nooit een goede voorzet niet meer in het veld brengenquote:
Wanneer heb jij voor het laatst een wedstrijd van Nederland gezien?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan van Basten deze middelmatige voetballer die nooit scoort en nooit een goede voorzet niet meer in het veld brengen
Komt gewoon door dat heupschot van hem!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:42 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Was niemand bij in de buurt, hij wilde net een loopactie beginnen
Boulah vervanger Babelquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:55 schreef Hantuchova80 het volgende:
Dit is ontzettend sneu voor hem. Nederland had hem zeker goed kunnen gebruiken. Ik wens Babel heel veel sterkte toe met het herstel en revalidatie.
Wie er als vervanger komt, Joost mag het weten.
Dan kan dit topic ook wel op slot?quote:
Ik zal het proberen uit te leggen. Door diens blessure valt linkerSPITS Babel af. We hebben geen andere linkerspits van zijn niveau. Een andere aanvaller (Koevermans) meenemen is overbodig. We hebben al 3 centrumspitsen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:02 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik snap het niet. Een linkermiddenvelder valt af en dan roep je een verdediger op. Toch ben ik blij dat boulah er bij zit al had ik hem liever voor melchiot gezien.
quote:Babel: ‘Ik hoorde dat het mis was’
”Er was helemaal niemand in de buurt.” Ryan Babel kon gisteren na het afscheuren van zijn rechter enkelband nog altijd niet bevatten wat hem was overkomen. De aanvaller van Liverpool wist wel meteen dat het fout zat. “Ik draaide weg, hoorde 'krak' en wist gelijk dat het mis was,” zegt hij in De Telegraaf. Na de analyse in het ziekenhuis was het definitief: Babel gaat niet mee naar Oostenrijk en Zwitserland. “Hoewel ik wel wist dat ik een zware enkelblessure had, kwam de klap hard aan. Ik heb me terug laten rijden naar het hotel en daar tegen de bondscoach gezegd dat het echt einde toernooi was.”
“Gezien mijn leeftijd was ik een van de weinige spelers, misschien wel de enige, die in zijn carrière vier WK's en EK's had kunnen spelen. Dat staat natuurlijk prachtig op je cv. Als daar een streep doorheen gaat, omdat je geblesseerd bent, is dat balen. Heel anders dan wanneer je er door je prestaties of eigen falen niet bij zit.”
Dat ‘de één zijn dood’ ook in het voetbal ‘de ander zijn brood is’ ondervond Khalid Boulahrouz. De verdediger stond al op het punt om wat zaken te regelen in Sevilla en vervolgens op vakantie te gaan. Die reis kan hij voorlopig even uitstellen. “Ik heb gemengde gevoelens. Ik ben blij, maar vind het echt ongelooflijk zielig voor Ryan,” zegt de verdediger die onder contract staat bij Chelsea.
”Deze blessure gun je niemand, maar hem helemaal niet. Het is een goede jongen en een uitstekende voetballer.” In de loop van de dag zal Khalid Boulahrouz zich melden bij de selectie van bondscoach Marco van Basten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |