abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59047726
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een geloofszaak. Dat wordt er wel van gemaakt omdat beide partijen moslim zijn en traditionalistisch, maar feitelijk is er hier niet meer aan de hand dat een vrouw haar verloofde heeft bedrogen, hij heeft haar niet betrapt met die andere man, maar hij is er wel achtergekomen dat hij er is geweest, ondanks haar belofte dat ze 'het' niet gedaan had met een ander. Als je het Islam verhaaltje dat eromheen wordt gemaakt weghaalt, is er dus gewoon sprake van een situatie waarin de ene partij de andere niet meer vertrouwt. En dat is dus reden om te ontbinden.
Dat liegen over een belangrijke zaak reden tot annulering is wist ik al.

Het ging mij niet om deze specifieke situatie, maar of het uberhaupt mogelijk is om te eisen dat de bruidegom maagd is in de Islam. En of het mogelijk is om te huwen onder de voorwaarde dat beiden het unieke recht op elkaars lichaam krijgen volgens de regels van de Islam en niet dat alleen de man het unieke recht op het lichaam van zijn vrouw krijgt.
  zondag 1 juni 2008 @ 19:10:58 #162
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59053399
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:23 schreef Oblivion het volgende:
Ik verdenk eerder een ander scenario...
Manlief kreeg 'm helemaal niet omhoog en zij heeft eieren voor haar geld gekozen.
Of hij had een heel klein pikkie...
Een vrouw die een man niet kan opwinden
Dat is alleen al de reden om om te scheiden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zondag 1 juni 2008 @ 19:13:49 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59053450
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat vind ik ook ja.
En als een man impotent is ligt dat meestal ook gewoon aan de vrouw.
Als ik soms zie waar mensen mee getrouwd zijn
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_59053515
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:10 schreef Demophon het volgende:

[..]

Misschien issie wel gewoon homo...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 1 juni 2008 @ 20:32:27 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59055004
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat vind ik ook ja.
En als een man impotent is ligt dat meestal ook gewoon aan de vrouw.
Als ik soms zie waar mensen mee getrouwd zijn
lol. tuurlijk joh.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:00:43 #166
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_59086550
Van de zwakzinnigen van de FP:

Beroep tegen Frans maagdenvlies-vonnis
Opmerkelijk - door Rob (R@b) op 03-06-2008 @ 09:28

De beslissing van een Franse rechtbank om een huwelijk van twee jonge moslims ongeldig te verklaren omdat de bruid tijdens de huwelijksnacht geen maagd bleek te zijn, heeft afgelopen weekeinde in Frankrijk tot grote ophef geleid. Franse politici van links tot rechts buitelden over elkaar heen om de uitspraak te veroordelen. De Franse staat tekende gisteren hoger beroep aan tegen de in de ogen van veel Fransen idiote uitspraak.

De vrouw had haar man voor het huwelijk verzekerd nog maagd te zijn, maar tijdens de huwelijksnacht bleek ze toch al door een ander gepenetreerd te zijn. Er belandden namelijk geen bloedspatten op de lakens van de echtelijke sponde. De Franse rechters kwamen tot de conclusie dat de bruidegom was bedrogen inzake een ''essentiële kwaliteit” van de bruid.

Het bedrog werd ontdekt toen de bruidegom in de huwelijksnacht geen bloedvlekken op het laken kon laten zien aan de feestvierende familie. De vader van de bruidegom bracht de bruid daarop linea recta terug naar haar ouders. Volgens de advocaat van de man had de familie van de bruid haar ten onrechte gepresenteerd als ''ongehuwd en kuis”.

Een van de felste tegenstanders van het vonnis is de bekende Franse filosofe Elisabeth Badinter. Zij reageerde geschokt op het vonnis. ''Deze uitspraak dwingt moslima’s hun maagdenvlies door operaties te herstellen. Justitie had deze meisjes kunnen beschermen, maar zet ze nu juist onder druk”, aldus Badinter die zegt zich als Française ''te schamen'' voor de uitspraak.

Ook Franse moslimleiders zitten met het vonnis in hun maag. Vertegenwoordigers van de Grote Moskee van Lille en Parijs benadrukten dat de Koran geen maagdelijkheid voorschrijft. Andere vooraanstaande moslims hebben het over ''aantasting van de seksuele vrijheid''.

------------------------------------------------------------------------------

Waarom worden er zoveel leugens verspreid en demagogie bedreven, als het Moslims gaat?

Het ging hier om een Franse autochtone schoonfamilie. Wat heeft deze de maken met die achterlijke bloedtraditie uit streken uit Marokko? Het lijkt me zeer sterk dat een autochtone, hoogopgeleide Fransman zich hiervoor zou ontlenen. Dit is er duidelijk bij verzonnen.
Waarom wordt dit door de tuinbroek-feministen en de 'filosofen' in de religieuze hoek gedrukt? Het gaat hier niet om religie, maar om bedrog. Er is dus ook geen totale noodzaak voor 'vooraanstaande' Moslims om dingen te zeggen die sowieso niet kloppen. Maagdelijkheid is wel een vereiste, voor zowel man als vrouw. (behalve als het weduwen en weduwnaren betreft, wat hier zeker niet het geval is en ook niet de reden was tot ontbinding).
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:26:02 #167
3542 Gia
User under construction
pi_59091522
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:00 schreef Super7fighter het volgende:
Het ging hier om een Franse autochtone schoonfamilie. Wat heeft deze de maken met die achterlijke bloedtraditie uit streken uit Marokko?
Dit vond ik inderdaad ook wat vreemd.
De man was pas tot de islam bekeerd. Zijn vader en moeder, broers, zussen, ooms en tantes ook?
pi_59095511
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:00 schreef Super7fighter het volgende:
De Franse staat tekende gisteren hoger beroep aan tegen de in de ogen van veel Fransen idiote uitspraak.

Is de Franse staat hier dan een partij in?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:34:59 #169
3542 Gia
User under construction
pi_59096335
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je trouwt toch voor de wet!
pi_59106080
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het beroep is zelfs geheel tegen de wens van de vrouw in.
pi_59151294
sexisme, want de man hoeft niet een maagd te zijn.

de man is zelf een hoer.
pi_59191312
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:01 schreef Oblivion het volgende:
Geen bloed op de lakens...
En dan ben je dus geen maagd meer.
Wat een KUL!

Achterlijke!

zij krijgt iig een beter leven zonder die gast
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59192720
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 03:04 schreef Manono het volgende:

[..]

zij krijgt iig een beter leven zonder die gast
Uhuh....vandaar mijn opmerking dat de rechter het waarschijnlijk voor haar heeft ontbonden...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:34:57 #174
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_59192895
Het is nu dus officieel: ze heeft toegegeven meerdere seksuele relaties te hebben gehad voor dit 'huwelijk'. Het was dus gewoon een hoer.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:41:10 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59192950
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Super7fighter het volgende:
Het is nu dus officieel: ze heeft toegegeven meerdere seksuele relaties te hebben gehad voor dit 'huwelijk'. Het was dus gewoon een hoer.
Kreeg ze er geld voor dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59192986
quote:
Zou ik ook zeggen als ik zo'n domme gast in mijn bed had die er geen kaas van gegeten heeft hoe het vrouwelijk lichaam echt werkt

Enge man, hoi nieuw leven!
pi_59193334
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:48 schreef zoalshetis het volgende:
die gast was waarschijnlijk geschrokken van het feit dat zijn vrouw ruimer geschapen was dan zijn lievelings geit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_59193357
quote:
Ben je een hoer als je "meerdere seksuele relaties" gehad hebt?
99% van de wereld is hoer dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:04:16 #179
3542 Gia
User under construction
pi_59196425
quote:
Dan zijn er ook veel mannelijke hoeren, ook onder moslims. Waarschijnlijk was deze man geen haar beter.

Eerst een jaartje of 30 flink hoeren en snoeren, je dan tot de Islam bekeren en dan van je vriendin verlangen dat ze nog maagd is.

Verder snap ik nog steeds niet hoe het dan zit met de familie van die man. Die waren geschokt omdat er geen bloed in de lakens zaten. Waren die dan al wel moslims?

Blijf het geheel een vreemd verhaal vinden.

Maar goed, het vrouwtje is nu wel beter af.
pi_59233313
Het gaat hier wel vaak om moslims, maar wat dacht je hier van...
quote:
Gehandicapte mag van bisschop niet trouwen
VITERBO - De bisschop van het Italiaanse Viterbo heeft een gehandicapte man toestemming tot een kerkelijk huwelijk geweigerd wegens "copulatieve impotentie".

Dit heeft de krant Corriere della Sera zondag gemeld. De 29-jarige bruidegom is twee maanden geleden bij een auto-ongeluk zwaargewond geraakt. De bisschop wijst erop dat het kerkelijk recht een huwelijk verbiedt als een van de partners permanent niet in staat is tot geslachtsgemeenschap.

De man is uiteindelijk in zijn ziekenhuisbed in het burgerlijk huwelijk getreden. Het stel werd in de echt verbonden door een ex-communistische locoburgemeester, in aanwezigheid van de priester die hun kerkelijk huwelijk had moeten inzegenen.
Bron: Nu.nl vandaag

Christenen anno 2008.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')