abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59028924
Deze zomer maak ik een reis van Moskou, via Kiev naar Odessa. Nu heb ik het echter in m'n hoofd gekregen om op St. Petersburg te vliegen, daar een paar dagen door te brengen, en dan met de trein naar Moskou te reizen. Heeft iemand ervaring met die trip? Hoe lang duurt de treinreis, wat kost het, moet ik van te voren boeken? (ik haal de lonely planet vanmiddag maar eens in huis denk ik)

Verder zijn ervaringen van anderen en goede reistips altijd welkom, foto's ook natuurlijk! Misschien kunnen we hier het nieuwe centrale topic van maken, aangezien de oude Rusland & Oekraïne topics vol zitten...
pi_59029475
Topics zijn nog niet vol

Rusland #2
Moskou en St Petersburg

Maar dan maak je hier een reisadvies en reisverslag topic van
pi_59030266
Oh ik had in het landenoverzicht gekeken.... En die topics waren vol, vandaar!
pi_59031294
Van tevoren boeken is denk ik wel een absolute MUST, treinen zitten vaak snel vol.
pi_59038171
Oke ik heb vandaag besloten de reis nog wat te verlengen om familie in Sumy te bezoeken. Ik ga er maar van uit dat er weinig fok!kers te vinden zijn die daar geweest zijn, maar goed. Ik wil dus vliegen/treinen van Odessa naar Sumy. Liefst snel maar ook goedkoop....
pi_59078140
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:10 schreef Laura 2000 het volgende:
Oke ik heb vandaag besloten de reis nog wat te verlengen om familie in Sumy te bezoeken. Ik ga er maar van uit dat er weinig fok!kers te vinden zijn die daar geweest zijn, maar goed. Ik wil dus vliegen/treinen van Odessa naar Sumy. Liefst snel maar ook goedkoop....
Je familie in Sumy? Ben je zelf Russisch / Oekraïns?

On-topic:

Ik had mezelf ook voorgenomen om eens in maandje in Odessa en/of Jalta te bakken deze zomer. Nog niks verder gepland maar ja, het is vaak toch echt een kwestie van geld. Plannen, boeken van reizen etc is maar een detail.
pi_59078263
tvp
pi_59340057
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:13 schreef LordofWar86 het volgende:

[..]

Je familie in Sumy? Ben je zelf Russisch / Oekraïns?

On-topic:

Ik had mezelf ook voorgenomen om eens in maandje in Odessa en/of Jalta te bakken deze zomer. Nog niks verder gepland maar ja, het is vaak toch echt een kwestie van geld. Plannen, boeken van reizen etc is maar een detail.
M'n oma was Oekraïnse. Ik zelf dus een kwart. Zij is echter overleden en vind het wel bijzonder om te kijken hoe zij daar leefde en om in de toekomst wat meer contact met ooms, tantes en neefjes en nichtjes te hebben die daar wonen. Ben wel opgegroeid met wat invloeden uit Oekraïne, eten op verjaadagen en feesten bijvoorbeeld....

Ik heb inmiddels m'n vluchten geboekt, vertrek de 22e julie met KLM naar St. Petersburg en vlieg 14 augustus weer terug vanaf Kiev...
pi_59359277
Ik ben er zelf vaak geweest en heb in Oekraine gewoond (en tijdje in Rusland gestudeerd).

Petersburg - Moskou: veel treinen per dag. Je hebt veel keuze, als je alleen reist zou je zeggen dat er meestal wel ergens een plekje vrij is, maar op sommige seizoenen (feestdagen enzo) kan het ook vol zitten. Maargoed als je echt zekerheid wil kan je het via de treinreiswinkel regelen. Het duurt varierend van 4,5 uur (Nevsky Express) tot 12 uur. Het ligt aan de trein wat het kost. Ik had meestal iets van 15 euro ofzo, platzkart. Via treinreiswinkel zijn alle kaartjes 55 euro, de trein is wel redelijk luxe en je kan alleen 2e klas boeken.

Moskou -Kiev: 14 uur (bij mij dan). Ik had het kaartje 4 weken van te voren gekocht (toen was ik al in Moskou). Geen idee hoe snel dat uitverkocht is. Ik weet de prijs ook niet meer precies, ik dacht iets van 25-30 euro voor 2e klas.

Kiev-Odessa: Totaal uitverkocht in de zomer, ik was in Kiev en het eerste kaartje was beschikbaar over 3 weken Toen maar de bus genomen, zonder problemen. Duurt 8 uur, kost misschien 10 euro. Er is een nieuwe snelweg daar, dus het is goed te doen. De bus was van Avtolux (gewoon naar het Avtovokzal gaan en daar een kaartje boeken bij de Avtolux stand) en was comfortabel genoeg.

Odessa-Sumy: Geen flauw idee!

Ik hoop wel dat je de taal een beetje kan of in ieder geval cyrillisch kan lezen. Bij de loketten kan niemand Engels en ze helpen je volgens mij ook niet echt als je geen Russisch spreekt.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:37:47 #10
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_60116640
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:14 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

M'n oma was Oekraïnse. Ik zelf dus een kwart. Zij is echter overleden en vind het wel bijzonder om te kijken hoe zij daar leefde en om in de toekomst wat meer contact met ooms, tantes en neefjes en nichtjes te hebben die daar wonen. Ben wel opgegroeid met wat invloeden uit Oekraïne, eten op verjaadagen en feesten bijvoorbeeld....

Ik heb inmiddels m'n vluchten geboekt, vertrek de 22e julie met KLM naar St. Petersburg en vlieg 14 augustus weer terug vanaf Kiev...
Ik wil met je jou mee
ik ben de jager met de pet.
pi_60489515
Hoi allemaal, ik heb met veel plezier verschillende reisverslagen gelezen over de Oekraine en nu spreek ik helaas nog geen woord Russisch/Oekrains... hoop dat daar plaatselijk te leren, maar wil dolgraag dit jaar nog 2008, op een relaxed manier naar Kharkiv.
Ik correspondeer nu zo'n 2 jaar met een vriend en wil hem graag verrassen, maar net zoals velen ontbreken bij mij de vele centjes (euro's).

Kan en wil... iemand mij vertellen wat de goedkoopste manier is om daar te komen, en via hoe en wat.

Groetjes
pi_60489592
http://www.airbaltic.com/

Lowcost airline naar Kiev, Odessa of Simferopol met overstap in Riga of Vilnius.
Vanaf daar met de trein (of binnenlandse vlucht?) naar Kharkiv?

http://www.kazantip.com/

Party op de Krim die van de week is begonnen en nog tot eind deze maand duurt.
pi_60491059
bedankt, ik kijk het gelijk even na
pi_60491150
AirBaltic vliegt wel pas vanaf eind oktober vanaf Amsterdam

Vanuit Kiev kan je met Wizzair.com al vanaf 16 euro retour naar Kharkov vliegen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:17:35 #15
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_61170256
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:50 schreef Thetallguy het volgende:Vanuit Kiev kan je met Wizzair.com al vanaf 16 euro retour naar Kharkov vliegen
Ik zie Kharkov er anders niet bijstaan hoor
Iemand een idee waar je een beetje goedkope (trein/bus/vlieg)reis vanuit Kiev naar Kharkov kan boeken?
pi_61170548
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:17 schreef Hankster het volgende:

[..]

Iemand een idee waar je een beetje goedkope (trein/bus/vlieg)reis vanuit Kiev naar Kharkov kan boeken?
Erg makkelijk, op het station in Kiev. Er zijn dagtreinen en nachttreinen tussen Kiev en Khrakov.
pi_61213112
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:17 schreef Hankster het volgende:

[..]

Zijn ze al snel weer mee gestopt dan, iets wat de lage ticketprijzen misschien verklaarde
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72436680
Hoe duur was dit tripje?
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:42:28 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72454970
http://www.wizzair.com

goedkoop vliegen op Kiev.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: