ok duidelijk. Heb even het contract van mijn LM nagekeken en daar mag ik de auto uitlenen aan mijn partner en kinderen.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:13 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Van mijn WG mag ik hem in principe wel aan vrienden uitlenen.. de beperking qua uitlenen is er alleen zodat niet vage kennissen hem gebruiken en er dan schade mee krijgen..
Heb LM gebelt en inderdaad bestuurder moet achterkant invullen zo ver als hij dat kan..
Mocht er geen wonder gebeuren dan ga ik er van uit dat ik eerst moet betalen en daarna het moet verhalen op mijn maat..
Dat wordt dus eerder een extra bijbaantje voor mijn maat.. want of het nou goed of kwaadschiks gaat uiteindelijk hoef ik hier niet voor op te draaien lijkt me.. Maar uitlenen nee dat doe ik inderdaad niet weer want al dat gezeur zoals nu.. daar heb ik echt geen zin meer in..
Voor de rest zie wel..
De LM zal je bedoelen. De WG heeft niets met je auto te maken en bepaalt dus niet wie er wel of niet in mag rijden (tenzij collega's ofzo).quote:Op maandag 2 juni 2008 17:13 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Van mijn WG mag ik hem in principe wel aan vrienden uitlenen
bij mij staat de auto op LM en WG naam dus vandaar..quote:Op maandag 2 juni 2008 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De LM zal je bedoelen. De WG heeft niets met je auto te maken en bepaalt dus niet wie er wel of niet in mag rijden (tenzij collega's ofzo).
Voor de klant zijn ze in het leasecontract all risk verzekerd. Tussen de LM en de verzekering niet. Dat is alleen WA. LM neemt het risico op schades en diefstal e.d.quote:Op maandag 2 juni 2008 08:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar je blijft praten alsof je alle lease-auto's van nederland op je duimpje kent?
ik heb ondertussen gereden bij Dutchlease, ING Car Lease en Broekhuis lease, bij alle 3 deze lease maatschappijen heb ik de groene kaart mogen ontvangen, en alle 3 waren ze all-risk (wa+casco) verzekerd..
hoe kom je erbij dat alle lease auto's alleen maar wa zijn verzekerd?
quote:Op maandag 2 juni 2008 23:39 schreef Sigmund_Freud het volgende:
mocht hem wel uitlenen.. want als hij niet had gedronken was er sowieso niks aan de hand geweest.. heb nagevraagd dus..
sure...quote:Op maandag 2 juni 2008 18:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Voor de klant zijn ze in het leasecontract all risk verzekerd. Tussen de LM en de verzekering niet. Dat is alleen WA. LM neemt het risico op schades en diefstal e.d.
Verschil in premie van elke leasebak tussen WA en All Risk wordt in 1 grote "pot" gedaan, waaruit alle schades enz betaald worden. Er zit voor miljoenen euro's in die pot. Als de LM de premie gaat betalen aan de verzekering zijn ze het geld sowieso kwijt. Nu wordt er dikke winst op gemaakt.
Tikkie nuanceren: sommige grote LM hebben een 'eigen' verzekeringstak(je). Die verzekeren die auto's dus gewoon WA+casco. Per saldo ligt dan dus al het risico bij de LM en is voldaan aan de verplichting om een voertuig te verzekeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:09 schreef freak1 het volgende:
[..]
sure...
dus de verzekering zet op hun groene kaart altijd wa+casco, maar dat is dan stiekem WA, en de schade verhalen ze bij LM?
wil je nu echt zo graag gelijk?
Dit is imho ook alleen maar haarkloverij, je hebt gedaan wat de LM heeft gezegd en het is nu gewoon afwachten, blijft lullig dat het zo is gelopen, en wat de fijne lettertjes nu precies zeggen doet niets af aan het feit dat het al is gebeurt, daar is niets meer aan te doen.quote:Op maandag 2 juni 2008 23:39 schreef Sigmund_Freud het volgende:
mocht hem wel uitlenen.. want als hij niet had gedronken was er sowieso niks aan de hand geweest..
heb nagevraagd dus..
Dat is voor jou wel positief, diegene heeft betaald, misschien dat jouw diegene ook wel direct aan de LM mag betalen, scheelt weer een paar schijven en jouw rekening wordt niet geplunderd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:42 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Weet trouwens wel dat een collega van mij iemand in zijn auto heeft laten rijden die nog geen rijbewijs had... Je raad het al dikke schade gereden.. Diegene die nog geen rijbewijs had heeft uiteindelijk 15K betaald.. Dat was alleen wel met een andere LM dan die van mij want WG is net geswitcht van LM er reden toen die tijd nog enkele auto's van de oude LM die moesten ze afrijden i.v.m lease contract periode..
De verzekering stuurt ons geen groene kaart op. Die printen wij namelijk zelf.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:09 schreef freak1 het volgende:
[..]
sure...
dus de verzekering zet op hun groene kaart altijd wa+casco, maar dat is dan stiekem WA, en de schade verhalen ze bij LM?
wil je nu echt zo graag gelijk?
Voor zover ik weet betaald de WG het leasetarief, dus die heeft wel degelijk wat te zeggen over de auto.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De LM zal je bedoelen. De WG heeft niets met je auto te maken en bepaalt dus niet wie er wel of niet in mag rijden (tenzij collega's ofzo).
Lijkt mij sterk afhankelijk van het totale schadebedrag.. Het scheelt dat die vriend van je, niemand blijvend invalide heeft gereden.. krijg je nog een extra claim aan je broek.. Bij een schade van 1000 euro gaan ze het echt niet zo nauw uitzoeken, dan wanneer de schade dik 50.000 euro is of wat dan ook..quote:Op zondag 1 juni 2008 12:57 schreef koudhier het volgende:
Een paar vragen:
- Als jij zelf schade rijdt aan je eigen auto, wordt dit dan vergoed?
Zo ja, als er geen andere partijen bij betrokken waren, kan je dan niet zeggen dat je deze schade zelf veroorzaakt hebt (als dat dan wel gedekt wordt).
Je vriend krijgt dan een bekeuring voor rijden onder invloed, schade wordt vergoed. Klaar.
Of neemt de politie contact op met de leasemaatschappij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |