Zie mijn paginaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:45 schreef DaMook het volgende:
Stream staat alweer een uurtje aan. Van mij mag ie vertrekken. Wissel trouwens af met de 3fm/pinkpop stream om de stiltes op nasatv een beetje op te vullen (2 schermpjes beide hele tijd beeld, maar telkens maar 1 met geluid) .
Applequote:
Lol, dat heb ik met de middelste knop (muiswiel)quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:52 schreef DaMook het volgende:
[..]
Applealles via QT
, nu 2 mooie QT venstertjes onder elkaar en degene die ik aanklik heeft geluid en de andere is automatisch gemute
.
dan is die dus nu al wegquote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:02 schreef Estate het volgende:
En CNN loopt bijna een minuut voor!
Ik zat getzelfde te denkenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat doe je snel HiDiHo...
Met één toetsquote:
Ik zag ook wel wat vallen, maar doe geen uitspraken over wat ik denk dat het was (buiten de 2 losse rakketen waarvan ik de nederlandse benaming niet ken en de 3e raket waarvan ik die niet kenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:10 schreef GasTurbine het volgende:
Hij liet duidelijk stukjes (hitteschild?) los! Tot 3 keer toe!!!
Geweldig lijkt het me om daar mee mee te mogenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:10 schreef Quyxz_ het volgende:
de afstand die die nu al heeft afgelegd, is gewoon de afstand die je normaal in een hele dag aflegt als je naar het zuiden op vakantie gaat met je autootje
En het is ineens 15 minuten later terwijl het voor mijn gevoel nog geen 5 minuten heeft geduurdquote:
Hoop niet dat ze ook schroefjes missenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:45 schreef Pek het volgende:
Die assemblageinstructies hebben toch wel een hoog IKEA gehalte, "draai schroefje A3 in gaatje B3"
Nee hoor. Regelmatig wordt iss weer een stuk omhoog geduwd omdat de baan steeds krapper wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Alleen wordt dit naar beneden vallen gecompenseerd doordat ze de kromming van de aarde volgen, het heft elkaar precies op.
HAL2000quote:
Zijn/komen er weer 2 bijquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef Zenon het volgende:
Hij is nu bezig met allemaal computers enzo. Wel cool gedaan met die camera's
Eens kijken of ze hem een keer van dichtbij laten zienquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:15 schreef Pek het volgende:
Ah, we zijn weer los!![]()
Die foto had wel wat scherper gemogen
Bronquote:Na 11 weken gekoppeld te zijn aan het ISS, zijn al de doelstellingen van de ATV Jules Verne bereikt. Daarnaast blijkt er meer mogelijk dan geplanned met de ATV.
Vorige week is de laatste nieuwe taak van de ATV, het bijtanken van het ISS met hydrazine en Nitrogen Tetroxide, uitgevoerd. Met het overpompen van de brandstof zijn nu alle geintegreerde taken waarvoor de ATV ontworpen is uitgevoerd. De ATV heeft tot nog toe telkens ruim binnen de gestelde limieten gewerkt.
Vorige week is de ATV ook voor de 2e keer gebruikt om het ISS in een hogere baan te brengen. Hierbij is het ISS in 20 minuten tijd 7 km. hoger gebracht, de grootste verhoging ooit voor het ISS.
Aangezien de eerste tests en het aanvliegen van de ATV naar het ISS perfect waren verlopen heeft de ATV nog 870 kg. brandstof over. De missie bij het ISS is dan ook met een maand verlengt teneinde deze brandstof te kunnen gebruiken voor een extra reboost van het ISS.
Na het overhalen van de goederen uit de ATV blijkt het vaartuig, door z'n ruimte, een favoriete plaats voor de astronauten te zijn. ESA heeft toestemming gegeven om de ATV als badkamer te gebruiken. De ruimte, privacy en klimaatbeheersing maken het vaartuig daar uitermate geschikt voor. Ook blijkt het in de ATV aanmerkelijk stiller dan in de rest van het ISS waardoor het een favoriete slaapplek is geworden.
De lege watertanks van de ATV worden nu gebruikt om vuil condensatiewater en toilet afvalwater vanuit het ISS in op te slaan. Aan het einde van haar missie zal de ATV verder gevuld worden met afval en overbodige spullen uit het ISS.
In April heeft de zuid koreaanse astronaute Yi So-yeon verscheidene experimenten in de ATV uitgevoerd en op 9 juni zijn de 28 stuurraketten van de ATV gebruikt om m.b.v. miniduwtjes de dynamiek van het met KIBO uitgebreide ISS te testen.
Al met al blijkt de ATV volledig te voldoen aan de verwachtingen en wordt ze momenteel gebruikt voor meer dan de geplande activiteiten.
Dat is erg mooi om te lezen, effe kijken of nog duidelijk foto's kan vinden nu die van binnen leeg is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |