abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59849812
Ik snap niet dat RTL zoiets doet uitzenden, je haalt toch mooi je imago weg door die troep op tv te laten verschijnen. RTL is zo nu en dan best een goede zender, vooral RTL 5 en RTL 7 kan ik vaker waarderen maar die rotzooi haalt die waardering helemaal weg. Gaat natuurlijk om het geld, geld schijnt belangrijker te zijn dan hoe je als zender jezelf profileert.

Hebben jullie die aflevering gezien waar die ene te gast was die oranje-gek is. Ben ff zijn naam kwijt, die mafketel die altijd commercieel bezig is met het koningshuis. Hij had in die aflevering een handboei om waar een of andere cabaratier die Kamphuis heet aan vast zat die onder de tafel zat omdat hij zich schaamde om op tv te komen daar. Cabaratier zat onder de tafel verstopt en zei zo nu en dan dat hij niet in beeld wilde komen Mij ontging even de bedoeling ervan en snap nog steeds niet wat ze nu ermee wilden bereiken.

Meest vage wat ik ooit gezien heb op tv. Sloeg echt totaal en dan ook totaal nergens op. Niet alleen die handboei maar ook die onzinnige praat van die paragnost over het leven van die oranje-gek. Erge is dat die uitzending ook nog eens vaker herhaald wordt, heb hem al een aantal keren zien langskomen tijdens het zappen.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:38:58 #27
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59892924
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Zou je erdoor komen dan denk je?
Dat zeg je dan toch niet van te voren
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59893265
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:23 schreef Topspin het volgende:
Ik snap niet dat RTL zoiets doet uitzenden, je haalt toch mooi je imago weg door die troep op tv te laten verschijnen. RTL is zo nu en dan best een goede zender, vooral RTL 5 en RTL 7 kan ik vaker waarderen maar die rotzooi haalt die waardering helemaal weg. Gaat natuurlijk om het geld, geld schijnt belangrijker te zijn dan hoe je als zender jezelf profileert.

Hebben jullie die aflevering gezien waar die ene te gast was die oranje-gek is. Ben ff zijn naam kwijt, die mafketel die altijd commercieel bezig is met het koningshuis. Hij had in die aflevering een handboei om waar een of andere cabaratier die Kamphuis heet aan vast zat die onder de tafel zat omdat hij zich schaamde om op tv te komen daar. Cabaratier zat onder de tafel verstopt en zei zo nu en dan dat hij niet in beeld wilde komen Mij ontging even de bedoeling ervan en snap nog steeds niet wat ze nu ermee wilden bereiken.

Meest vage wat ik ooit gezien heb op tv. Sloeg echt totaal en dan ook totaal nergens op. Niet alleen die handboei maar ook die onzinnige praat van die paragnost over het leven van die oranje-gek. Erge is dat die uitzending ook nog eens vaker herhaald wordt, heb hem al een aantal keren zien langskomen tijdens het zappen.

"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:10:06 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59907247
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:00 schreef TLC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oh ja Die zag ik laatst ook zitten. Wist niet dat er iemand aan hem geketend zat onder de tafel!
The truth was in here.
pi_59908633
En ook Bassie zit er , jee wat is die afgezakt
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:41:15 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59908677
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:38 schreef TLC het volgende:
En ook Bassie zit er , jee wat is die afgezakt
Ik herkende hem eerst niet eens... moest echt luisteren naar zn stem
Wat zei ze nou tegen hem? Je hebt geen lange levenslijn ofzo? Maar er zat dan wel weer andere werk voor hem aan te komen.. iets met reizen ook.
The truth was in here.
pi_59959297
Aaah er is een topic over Edward, vet!
Wat een prachtig concept..
Geef me je naam en ik vertel je in 3 minuten de meeste onzin die er maar in die 3 minuten past..
Je staat langs de zijlijn, je hebt andere mensen beslissingen voor je laten nemen, nu neem je de touwen zelf in handen, je leert op eigen benen staan, met andere woorden je hebt een keus, ga je links of je ga je rechts, wat ik bedoel te zeggen is dat je het verleden moet loslaten, oude vrienden weer gaan opzoeken, met andere woorden je laat je niet meer de mond snoeren. Tot zover.
pi_59968554
Ik ben er :doorgekomen:...na 10 keer bellen, en heb die idioot edward duidelijk verteld dat ie een grote oplichter is....en daar kan meneer niet tegen...
pi_59968663
Ja tuurlijk na 10 keer bellen wel....heb die edward vertelt dat ie een grote idioot en oplichter is...
pi_59968692
Natuurlijk is het coldreading.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:20:30 #36
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59968849
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:14 schreef gids20 het volgende:
Natuurlijk is het coldreading.
Nou daar heb je geen bewijs voor
zzz
pi_60015646
Ik vind het idee op zich leuk, dat je via de tv met mediums kan praten.
Ik geloof ook wel dat dat kan, omdat energie overal kan komen.
Maar er zijn zeker figuren bij waar ik mijn vraagtekens bij heb.
Ik heb zelf eens een keer met Sonia gebeld, ik kwam er wonder boven wonder na 1 keer bellen door.
maar wat ze zei, klopte heel erg!
als ze het aan een ander had verteld had het nergens op geslaan, dus dat vond ik toch wel knap.
Het is ook de enige die ik goed vind.
ze verteld buiten de uitzending om ook nog intressante dingen, waar je wel wat aan kunt hebben, bijv het gebruik van edelstenen, bachbloesems, oefeningen enz.
Maar dan nog vind ik het concept niet goed....
je probeert toch mensen te laten bellen door te zeggen, ik heb nu niemand in de uitzending!!!
de mensen zijn nu allemaal naar het werk, dus maak hier gebruik van..belleb bellen bellen!!!!
en dat is niet goed.
als je in het spirituele gelooft dan hoort dit er zeker niet bij.
waarom niet gewoon een normale uitzending, en dat er dan mensen kunnen bellen voor normaal tarief ofzo...
en niet zo op de tellsel manier.
en dan nog even mijn mening over edward..tsja...zodra hij op tv verschijnt krijg ik al de rillingen, ik kan niet naar die man luisteren!
de stem, de houding...ik weet niet.
misschien is het allemaal wel echt hoor, zou kunnen, maar ik heb er niets mee.
Ik heb ook wel verhalen gehoord over kenissen in mijn omgeving die een telefoonrekening hadden van over de 200 euro, en van een uitkering rond moeten komen...
maar ja, in wanhoop proberen ze dan een soort van antwoord te krijgen, en als je 1 keer belt wil je daarna nog een paar keer bellen, het werkt verslavend.
maar je kunt er dus iets aan doen:

http://www.sp.nl/nieuws/actie/sterrenbeeldmelkkoe/
> Be Yourself; everyone else is taken <
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:48:08 #38
31101 _Led_
pi_60015734
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:44 schreef Peekaboo het volgende:
Ik vind het idee op zich leuk, dat je via de tv met mediums kan praten.
Ik geloof ook wel dat dat kan, omdat energie overal kan komen.
Maar er zijn zeker figuren bij waar ik mijn vraagtekens bij heb.
Ik heb zelf eens een keer met Sonia gebeld, ik kwam er wonder boven wonder na 1 keer bellen door.
maar wat ze zei, klopte heel erg!
als ze het aan een ander had verteld had het nergens op geslaan, dus dat vond ik toch wel knap.
Het is ook de enige die ik goed vind.
ze verteld buiten de uitzending om ook nog intressante dingen, waar je wel wat aan kunt hebben, bijv het gebruik van edelstenen, bachbloesems, oefeningen enz.
Maar dan nog vind ik het concept niet goed....
je probeert toch mensen te laten bellen door te zeggen, ik heb nu niemand in de uitzending!!!
de mensen zijn nu allemaal naar het werk, dus maak hier gebruik van..belleb bellen bellen!!!!
en dat is niet goed.
als je in het spirituele gelooft dan hoort dit er zeker niet bij.
waarom niet gewoon een normale uitzending, en dat er dan mensen kunnen bellen voor normaal tarief ofzo...
en niet zo op de tellsel manier.
en dan nog even mijn mening over edward..tsja...zodra hij op tv verschijnt krijg ik al de rillingen, ik kan niet naar die man luisteren!
de stem, de houding...ik weet niet.
misschien is het allemaal wel echt hoor, zou kunnen, maar ik heb er niets mee.
Ik heb ook wel verhalen gehoord over kenissen in mijn omgeving die een telefoonrekening hadden van over de 200 euro, en van een uitkering rond moeten komen...
maar ja, in wanhoop proberen ze dan een soort van antwoord te krijgen, en als je 1 keer belt wil je daarna nog een paar keer bellen, het werkt verslavend.
maar je kunt er dus iets aan doen:

http://www.sp.nl/nieuws/actie/sterrenbeeldmelkkoe/
Is dit for real ?
zzz
pi_60020561
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Is dit for real ?
Nee, ik doe maar alsof...
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_60020861
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:24 schreef littledrummergirl het volgende:
sowiezo zet ik mijn vraagtekens bij "readings" ( heet dat bij astrologen ook zo?) via de telefoon.. je kent iemand niet, je ziet iemand niet en aan de reacties kun je ook niet zien of je in de goede richting zit. En mensen mensen die bellen zijn vaan zo "labiel" en overdonderd door alles wat er gebeurd dat ze toch wel zeggen dat het klopt. Dingen als " je moet een moeilijke keuze maken" heeft natuurlijk iedereen wel.
Die ''consulten'' die je op tv ziet, zijn gewoon korte algemene verhaaltjes. Deze kosten ook 1,30 per gesprek. Waar echt mee verdiend wordt, zijn de persoonlijke consulten à 80 ct/minuut. Hier kan je wel eindeloos je verhaal kwijt en dat kan voor sommigen wel een uitlaatklep zijn natuurlijk.

Ohja en dat je iemand niet kan zien: Die astrokerel van mn ma heeft haar foto gevraagd (voor zijn beeldvorming blabla) en die heeft ze gemaild naar hem. Ik weet niet of het de normale gang van zaken is, maar ik vond het wel vreemd.

Dat van het SP gedoe vind ik wel raar, want volgens mij kan je het niet verbieden, aangezien het geen kansspel is. Als je het verbieden wil, zal je alle 'spirituele activiteiten' in de ban moeten doen?
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:46:29 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60021564
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Ohja en dat je iemand niet kan zien: Die astrokerel van mn ma heeft haar foto gevraagd (voor zijn beeldvorming blabla) en die heeft ze gemaild naar hem. Ik weet niet of het de normale gang van zaken is, maar ik vond het wel vreemd.
Dat kan handig zijn voor beeldvorming omdat hij doet aan foto-reading, daar kun je enorm veel achtergrond info over een persoon van krijgen.
The truth was in here.
pi_60026902
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:56 schreef nienada het volgende:
Vanmorgen keek ik even naar astro tv op NET5. Daar zat ´paragsnost´ Edward van Erp..
Mensen kunnen bellen hun naam doorgeven en terwijl ze de laatste letter van hun naam uitspreken heeft Edward een verhaaltje in rap tempo zonder na te denken nog wel of zich in te voelen en ratelt over de beller of was hoe de bellers in ekaar steken.

Maar het is ONGELOOFLIJK hoe DOM die gast ouwehoert, het is zo dom. Hij gooit er nog wat tspreekwoorden en woorden in (die niet van toepassing zijn) die leuk klinken en eindigt na´t geratel met `en tot zover Katrien´ of wie dan ook.

Ben benieuwd wat de meningen zijn over deze Edward
Elk weldenkend persoon laat zich helemaal niet in met dit soort personen en programma's.
pi_60163067
Stichting skepsis en sp bij nova, onderzoeken deze oplichterij!
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:25:59 #44
31101 _Led_
pi_60163153
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:22 schreef gids20 het volgende:
Tja, het probleem dat ze hebben is natuurlijk dat als ze dit aanpakken,
ze de rest van de mensen met dezelfde claims (die alleen niet op tv zijn) ook onder de loep moeten houden.
zzz
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:39:14 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60163370
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:22 schreef gids20 het volgende:
Wie zegt dat het oplichterij is? jij?

Gegeven is dat er wellicht 100.000 telefoontjes per dag binnen komen, als het allemaal niet zou helpen zou het programma dan nog bestaan?
ik bedoel, als het niet werkt bel je niet nogmaals.. je belt nogmaals omdat je goede ervaringen had.

Toevallig was gisteren bij 1 vandaag ook een stukje hierover, Link
The truth was in here.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:55:35 #46
31101 _Led_
pi_60163638
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:39 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wie zegt dat het oplichterij is? jij?

Gegeven is dat er wellicht 100.000 telefoontjes per dag binnen komen, als het allemaal niet zou helpen zou het programma dan nog bestaan?
Da's net zoiets als zeggen dat die belspelletjes goed bezig waren, immers "als het niet goed was zou er niemand bellen".
Onderschat de stupiditeit van mensen niet - als je jezelf slechts als gemiddeld slimme nederlander ziet, zijn er dus blijkbaar 9 miljoen nederlanders een stuk stommer dan jijzelf. Da's best veel
(Laat staan als je jezelf als 'iets intelligenter dan de gemiddelde nederlander' ziet, dan zijn er nog een stuk meer idioten )

"Ja maar ik wil helemaal geen vriendin !"

Yup, prima voorspelling, volgende klant !
quote:
ik bedoel, als het niet werkt bel je niet nogmaals.. je belt nogmaals omdat je goede ervaringen had.
Of je belt nogmaals omdat je geen zak begreep van wat ze de eerste keer nou zeiden - omdat het wat algemeen geneuzel was, of simpelweg compleet niet van toepassing was op jouw situatie.
zzz
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:23:12 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60164277
Ik heb een half uurtje gekeken naar edward en zijn verhalen zijn toch verschillend beller na beller , je kan dan wel roepen , algemeen verhaal maar meestal herkenden mensen zich er toch wel in . plus hoe algemeen kan je een verhaal verzinnen als je alleen maar een naam hoeft te zeggen . Hij ontvangt gewoon meteen de energie van een beller , energie komt overal en als je ervoor open staat kan je rechtstreeks energie ontvangen van een ander mens , dat heb ik zelf ook weleens ( op afstand ) dus ik weet dat het kan en bestaat op verschillende manieren .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60164332
ja als die edward merkt dat zijn beller al weet dat ie een oplichter is zegt ie altijd zo van ja je staat niet open dus ja meer kan ik niet echt ..... want het was zo ene had gebeldd en dus die edward zegt van ben je druk in het dagelijks leven? die andere nee... hij zo ben je familigehect ofzoiets en hij weer nee en op alles nee dat het niet klopte en toen zij ie van je je staat niet voor me open

[ Bericht 0% gewijzigd door sakura112 op 17-07-2008 13:39:54 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:35:26 #49
31101 _Led_
pi_60164616
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:23 schreef Summers het volgende:
Ik heb een half uurtje gekeken naar edward en zijn verhalen zijn toch verschillend beller na beller , je kan dan wel roepen , algemeen verhaal maar meestal herkenden mensen zich er toch wel in . plus hoe algemeen kan je een verhaal verzinnen als je alleen maar een naam hoeft te zeggen .
Op dezelfde manier waarop mensen een algemene horoscoop uit een magazine op zichzelf kunnen betrekken.
(Het verschil is alleen dat de 'klant' in dit geval al gelooft dat het advies / de informatie speciaal voor haar/hem is.)

Dat heet het forer-effect. Aangezien jij bijvoorbeeld het Forer-effect niet kent, en een hoop mensen met jou,
is het heel makkelijk om er geld mee te verdienen (of om jezelf er in de ogen van andere mensen 'bijzonder' mee te maken - en uiteindelijk wil iedereen graag bijzonder gevonden worden).
zzz
pi_60169025
"Goedgelovige mensen zijn er om zwaar misbruik van te maken, emotioneel, financieel en op iedere andere mogelijke manier. Ze moeten niet met respect worden behandeld, de waarheid doet er niet toe en liegen is een voorwaarde."

Dat is de indruk die ik altijd krijg van dit soort programma's en de personen die er aan meewerken.

Ik denk dat minder dan 5 op de 100 mensen weet wat het Forer-effect is. Dat zijn in het meest optimale geval al 95/100 mensen die in deze onzin zouden trappen, mits ze genoeg emotionele redenen opbouwen.

Wat een ontzettend flauwe, neppe en ongelooflijk irritante samenleving zitten wij in als oplichters als dit gewoon op TV mogen komen met hun leugens en bedrog.

Wil je bewijs dat het leugens zijn? Vraag het maar aan al die onderzoekers die het onderzocht hebben. Ga alle testen maar na. Er is nog nooit, maar dan ook nooit, aangetoond dat hetgeen deze paragnosten claimen te kunnen ook werkt.

Ze zijn altijd nog door de mand gevallen.

En toch betalen mensen ervoor omdat ze ervan overtuigd zijn "dat het echt is". Of "dat er iets is". Illusies die stammen uit een angst voor de dood, klakkeloos accepteren dat deze onzin wel echt is om zo je eigen leven te vergemakkelijken. En dan als een kleuter met beide handen op je oren rondrennen in je eigen leven vol ontkenning van feiten en realiteit.

Zielig.

En nog zieliger dat dit mag, op TV, in publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')