Links en rechts zijn beiden even schuldigquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd. Let op: rond 2040 krijgt links hiervan de schuld terwijl de enige echte boef deze VVD'er is:
[ afbeelding ]
En hoe zou dat over 20 jaar zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Polen werken hard, klagen niet en zijn nooit ziek. Als klap op de vuurpijl kosten ze ook nog eens minder ook. Eindelijk eens druk op de ketel om de loonkosten echt naar beneden te krijgen. Ik zie dus geen enkel probleem.
Niet meebetalen aan de sociale zekerheid is geen uitkering. Dus niet werken is teruggaan,quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En hoe zou dat over 20 jaar zijn?
Opzich is er niks mis mee, maar in het politieke stelsel dat we nu kennen, en in de situatie waarin Nederland nu verkeert, zou ik niet te vroeg juichen.
Hoe kun je toch dit soort taal uit je muil krijgen? Hebben jullie fascisten dan zo weinig respect voor de medemens?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Polen werken hard, klagen niet en zijn nooit ziek. Als klap op de vuurpijl kosten ze ook nog eens minder ook. Eindelijk eens druk op de ketel om de loonkosten echt naar beneden te krijgen. Ik zie dus geen enkel probleem.
Bron?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Polen hebben volgens het EU verdrag gewoon het recht hier te komen wonen als ze dat willen. Dus de overheid heeft helemaal niks toe te staan of te verbieden. En Nederlands leren is ook helemaal niet verplicht voor EU-burgers (de gemiddelde NL'er in Spanje leert ook echt geen Spaans).
Het echte probleem is dat Nederland zich eens moet afvragen waarom wij vrijwel alleen maar ongeschoolde Polen krijgen, terwijl Poolse HBO'ers en academici naar landen als Engeland, Frankrijk en Scandinavie gaan.
Je mag kiezen: het werk wordt hier gedaan door laagbetaalde Polen of door-het-grootkapitaal-aan-het-werk-geschopte Nederlanders, of het werk wordt gedaan in het buitenland, uiteraard onder minstens even schrijnende omstandigheden en ook ten koste van onze eigen werklozen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe kun je toch dit soort taal uit je muil krijgen? Hebben jullie fascisten dan zo weinig respect voor de medemens?
De consument moet deze keuze maken, niet ik. Het enige wat de overheid moet doen is ervoor zorgen dat mensen die niks bijdragen of hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid ook geen aanspraak hierop kunnen maken. Het liefste zou ik natuurlijk zien dat de sociale zekerheid geprivatiseerd wordt, maar dat zit er niet denk ik niet in.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je mag kiezen: het werk wordt hier gedaan door laagbetaalde Polen of door-het-grootkapitaal-aan-het-werk-geschopte Nederlanders, of het werk wordt gedaan in het buitenland, uiteraard onder minstens even schrijnende omstandigheden en ook ten koste van onze eigen werklozen.
Lastig he, kiezen tussen 2 kwaden.
Liever dat het werk gewoon (gelijdelijk) verdwijnt uit Nederland. Net zoals dat ook uit Denemarken is verdwenen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je mag kiezen: het werk wordt hier gedaan door laagbetaalde Polen of door-het-grootkapitaal-aan-het-werk-geschopte Nederlanders, of het werk wordt gedaan in het buitenland, uiteraard onder minstens even schrijnende omstandigheden en ook ten koste van onze eigen werklozen.
Lastig he, kiezen tussen 2 kwaden.
Oogkleppen dude.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Liever dat het werk gewoon (gelijdelijk) verdwijnt uit Nederland. Net zoals dat ook uit Denemarken is verdwenen.
Maarja, dat VVD-tuig heeft moeite met afscheid nemen en vergrijpen zich daarom massaal aan Polen.
Hierover zijn we het denk ik tamelijk eens, het probleem is dat je zelf al stelt dat het er niet in zit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De consument moet deze keuze maken, niet ik. Het enige wat de overheid moet doen is ervoor zorgen dat mensen die niks bijdragen of hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid ook geen aanspraak hierop kunnen maken. Het liefste zou ik natuurlijk zien dat de sociale zekerheid geprivatiseerd wordt, maar dat zit er niet denk ik niet in.
Beetje te simpel gedacht, jij hebt er in het dagelijks leven waarschijnlijk geen “ last” van, maar als je als zelfstandigondernemer werkt, heb je er wel degelijk last van. Jij betaald je als Hollander zijnde scheel aan ziektekostenverzekering, arbeidsongeschiktheidspremie’s e.d. en mede daardoor zijn de tarieven van Nederlandse zelfstandigondernemers ook hoger (normaal) in vergelijking met de tarieven die poolse zzp’ers hanteren. Vaak werken ze hier een bepaalde periode en gaan ze weer terug naar Polen, waar ze van het verdiende geld heel heel goed kunnen leven. Met het loon dat een nederlandse zzp’er verdient, kan hij bij lange na niet zo goed leven als een poolse zzp’er die weer terug gaat naar huis.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
EU-burgers (dus zowel Polen als Roemenen) hebben stemrecht voor de gemeenteraad vanaf het moment dat ze zich inschrijven bij een Nederlandse gemeente. Niet-EU-burgers hebben stemrecht voor de gemeenteraad nadat ze 5 jaar onafgebroken legaal in Nederland gewoond hebben.quote:
Een zorgverzekering betalen ze of via het werk of via hun poolse verzekeraar. Bij dat laatste maakt het niet uit of dat minder is of niet, want het bonnetje welke het ziekenhuis naar die verzekeraar stuurt zal niet minder zijn; hetzelfde bedrag zal aan het ziekenhuis betaald worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:46 schreef Aoristus het volgende:
wat ik wel mis in het verhaal is hoe het zit met de rechten die Polen en Roemenen hebben,
Moeten zij bijvoorbeeld dezelfde zorgpremie betalen als wij of betalen ze naar Poolse maatstaven, ook als zij een dure operatie nodig hebben in een Nederlands ziekenhuis?
Niet zeker, maar sluit het ene het andere uit?quote:Bouwen ze pensioenrechten op, of worden ze een excuus om de vergrijzingsleugens te stimuleren?
Niet zolang ze Pools zijn.quote:Krijgen ze stemrecht in Nederland?
De toekomst perspectieven kan ik makkelijk opsommen:quote:Het gaat in bijna alle gevallen om werk via een uitzendbureau, welke perspectieven worden er over en weer geboden?
De Consument, in de zin van 'de consument beslist' bestaat zeker.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:
De consument bestaat evenmin als de Nederlander.
Het enige nadeel is dan weer dat de overige mensen op de werkvloer spontaan dronken worden van de alcoholdampen die ze uitstoten.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Nog grotere probleem is dat de polen (en roemenen vast ook) maar al te gek zijn op de dure spullen die de nederlandse arbeiders gebruiken en het daarom maar al te graag willen jatten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het enige nadeel is dan weer dat de overige mensen op de werkvloer spontaan dronken worden van de alcoholdampen die ze uitstoten.
Overdrijven is ook een vak hè?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:47 schreef LXIV het volgende:
Polen zijn prima mensen die ik werkelijk het allerbeste gun. Maar om in ons overbevolkte land, met al zijn verkeers- en huisvestingproblemen ook nog eens millioenen Oost-Europeanen toe te laten, dat vind ik geen goed plan. De laatste stukjes natuur en buitenruimte worden dan definitief verleden tijd, vooral in de Randstad en in Brabant.
Welke problemen ontstaan dan precies? Miljoenen Polen die na een jaartje seizoenswerk hier in Nederland blijven hangen en de rest van hun leven een bijstandsuitkering opstrijken, omdat ze vanwege hun slechte talenkennis nergens worden aangenomen?quote:Lafheid en angst van de regerende elite dus. En gemakzucht. Want op de korte termijn is Koos blij dat hij op de bank mag blijven hangen, Diederick dat zijn keukentje goedkoop gezet wordt en Pjotr dat hij een ruime zakcent bij kan verdienen. De problemen komen pas over 20 jaar, dat zien we dan wel weer.
En je denk dat de vorige gastarbeiders gelijk een uitkering kregen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:15 schreef Igen het volgende:
En verder moet een Pool hier vijf jaar lang legaal wonen én werken voordat hij aanspraak kan maken op een uitkering.
Ben het hier wel eens met Rutte, dat mensenrechtenverdrag slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:57 schreef Igen het volgende:
Ik zou het niet weten. Op internet kan ik er helemaal niks over vinden.
De VVD, of tenminste Rutte, wil trouwens die periode van 5 jaar oprekken tot 10 jaar:
“Vrijwillige migranten hebben wat mij betreft de eerste tien jaar geen recht op bijstand. Geen baan? Dan gaan ze maar terug naar Polen. De Verenigde Staten hanteren hetzelfde principe: als je geen baan hebt, dan lazer je weer op.”
Maar blijkbaar zou zelfs dat al tegen de mensenrechten ingaan. Rutte heeft daarvoor wel een oplossing: dan moeten we het mensenrechtenverdrag maar opzeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |