ik krijg msn ook niet geinstalleerd...dat ligt wellicht dus niet aan mijn pcquote:Op zondag 1 juni 2008 12:40 schreef mini-lellan het volgende:
Ik krijg als ik msn wil instaleren dit scherm:
[ afbeelding ]
gzien je na een herinstall nog steeds crashes, corrupte bestanden enzo hebt lijkt mij defect hardware (of conflicterende) de enige goeie verklaring, zeker als het zooitje het daarvoor wel goed deed...quote:Op zondag 1 juni 2008 12:35 schreef Parafernalia het volgende:
ik heb geen idee of er iets kapot is...ga nu memtest proberen
Dat bedrijf heet Alternate..is dus een webwinkelquote:Op zondag 1 juni 2008 15:45 schreef jochem8 het volgende:
Hardware probleem.
Je zegt dat je pc 2 maanden oud is: Oppakken naar de zaak waar je hem gekocht hebt en laat hen het maar uitzoeken.
alternate is geen(of ook, maar net hoe je het bekijkt) webwinkel.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:29 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat bedrijf heet Alternate..is dus een webwinkelgedoe allemaal
Nie tte hard zeggen, ik mocht me mobo 3 keer opsturen, niet werkend terug gekregen. 'Nieuw' mobo gekregen, in een geopende doos. Deed het wel, maar helft van de specs van 't origineel had/ondersteunde hij niet...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:10 schreef mschol het volgende:
[..]
alternate is geen(of ook, maar net hoe je het bekijkt) webwinkel.
ze hebben gewoon een winkel adres, zit echter wel in ridderkerk (nabij rotterdam)
en dan nog: of een rotte pc, of iets later een normaal werkende pc...
ik zou het wel weten hoor...
de service van alternate is prima..
garantie claimen... doe je dat niet, tja vervelend maar blijf je met problemen zitten...
Yup, typische Alternate truc'jes.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:26 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Nie tte hard zeggen, ik mocht me mobo 3 keer opsturen, niet werkend terug gekregen. 'Nieuw' mobo gekregen, in een geopende doos. Deed het wel, maar helft van de specs van 't origineel had/ondersteunde hij niet...
Kreeg wel snel me geld terug, dat dan weer wel
nog nooit last van gehad, en zat opgestuurd hoor..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:26 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Nie tte hard zeggen, ik mocht me mobo 3 keer opsturen, niet werkend terug gekregen. 'Nieuw' mobo gekregen, in een geopende doos. Deed het wel, maar helft van de specs van 't origineel had/ondersteunde hij niet...
Kreeg wel snel me geld terug, dat dan weer wel
quote:
Hoe vaak ik daar al niet gekapotte troep heb terug gehad is niet meer op 2 handen te tellen. Laatste keer zat er een Hitachi drive in een seagate doosje. "Ja meneer, die is echt nieuw hoor! "quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:48 schreef mschol het volgende:
[..]
nog nooit last van gehad, en zat opgestuurd hoor..
[..]![]()
ja ok, het gaat erom dat ik niet effe langs kan gaan in Ridderkerkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:10 schreef mschol het volgende:
[..]
alternate is geen(of ook, maar net hoe je het bekijkt) webwinkel.
ze hebben gewoon een winkel adres, zit echter wel in ridderkerk (nabij rotterdam)
en dan nog: of een rotte pc, of iets later een normaal werkende pc...
ik zou het wel weten hoor...
de service van alternate is prima..
garantie claimen... doe je dat niet, tja vervelend maar blijf je met problemen zitten...
een bulk drive kan prima in een ander doosje zitten en nieuw zijn hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:24 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Hoe vaak ik daar al niet gekapotte troep heb terug gehad is niet meer op 2 handen te tellen. Laatste keer zat er een Hitachi drive in een seagate doosje. "Ja meneer, die is echt nieuw hoor! "
dat snap ik, maar wij kunnen van afstand niet jou pc onderzoeken...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ja ok, het gaat erom dat ik niet effe langs kan gaan in Ridderkerk
En ik wil graag eerst weten waar het probleem zit. Ben nu een schijfcontrole aan het doen met Hirens boot cd
Dat snap ik ook wel, maar het scheelt natuurlijk wel als ik een beetje een idee heb waar de fout zit. Beter een hd opsturen dan een hele pc.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:09 schreef mschol het volgende:
[..]
dat snap ik, maar wij kunnen van afstand niet jou pc onderzoeken...
en met beperkte kennis/middelen kan je gewoon niks tot weinig doen...
heb je andere hardware, waarmee je delen kan uitsluiten?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:33 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar het scheelt natuurlijk wel als ik een beetje een idee heb waar de fout zit. Beter een hd opsturen dan een hele pc.
Heb wel wat kennis overigens hoor. Heb net met Hirens Boot cd een uitgebreide HD test gedaan, maar er is niks aan de hand. Als ik boot met de XP cd, en dan naar dat Herstelconsole ga, zegt ie dat er onherstelbare fouten zijn gevonden
hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:37 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je andere hardware, waarmee je delen kan uitsluiten?
heb je bijvoorbeeld een andere videokaart , waarmee je misschien je huidge kaart mee kan vervangen om te kijken of de problemen zich dan niet meer voordoen?quote:
Oja, ja ik heb geprobeerd om de onboard videokaart te gebruiken, maar daarmee kreeg ik geen beeld. (ja, heb in bios de instelling aangepast). Ga ik zo nog eens proberenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je bijvoorbeeld een andere videokaart , waarmee je misschien je huidge kaart mee kan vervangen om te kijken of de problemen zich dan niet meer voordoen?
heb je al geprobeerd een zo minimaal mogelijk systeem aan te sluiten (dus 1HD + dvd speler + muis + toetsenbord, niets meer)
toch kan het zijn dat 1 van de onder delen problemen veroorzaakt, dus b.v. de wifikaart eruithalen, en 1 schijf loskoppelenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:09 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oja, ja ik heb geprobeerd om de onboard videokaart te gebruiken, maar daarmee kreeg ik geen beeld. (ja, heb in bios de instelling aangepast). Ga ik zo nog eens proberen
Verder heb ik niet zoveel in de pc hangen. Videokaart dus, dvdspeler, 2 hd's en een wifi-kaart (die ik niet eens gebruik).
Werk je er of zo? Die bulk drives horen gewoon in een seal te zitten, dit was gewoon weer een gerepareerde of een retour'tje.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:08 schreef mschol het volgende:
[..]
een bulk drive kan prima in een ander doosje zitten en nieuw zijn hoor(dat het misschien niet heel netjes is is een ander verhaal..)
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:35 schreef Cothen het volgende:
Doe eens je specs posten?
Dit verhaal doet me denken aan een voorval van eind vorig jaar, toen hebben we mijn werkgever enkele honderden moederborden verkocht die ook na een paar maanden kuren gingen vertonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |