quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:00 schreef Afwezig het volgende:Iemand ervaringen met het kopen van lenzen in de VS? Ik ga binnenkort en ik wil nog een extra lens kopen, een snelle rekensom zei me dat als ik een lens daar koop dat ik 50% minder kwijt ben als dat ik hem hier koop (en dan heb ik waarschijnlijk niet eens een goedkope winkel). Ik zie eigenlijk niet wat er mis kan gaan

Of moet ik gewaarschuwd zijn?
Voor goederen boven de 24 EUR (gaat van de zomer wel 150 EUR worden!) betaal je extra: 19% BTW en 20% invoerbelasting als de douane het vindt (en dat gaat makkelijk als de verkoper de prijs erop zet, wat standaard is).
EDIT: Oh ik zie nu dat je niet gaat bestellen maar er gewoon naartoe gaat. Dan kan er eigenlijk weinig mis gaan - ik zou wel de verpakking/doos van de lens niet meenemen, want dan weten ze dat je het daar hebt aangeschaft i.p.v. dat het gewoon deel uitmaakt van je foto-gear die je 'vanuit nederland had meegenomen'
Ik zou de camera en lens niet in je bagage doen btw. Ze maken je koffer standaard open (je mag de koffer niet op slot doen. Bij m'n vader is dus eens zijn SLR meegenomen, zelfs een gitaar was zomaar verdwenen

Heb slechtere ervaring met USA Airports dan met Afrikaanse airports op het gebied van diefstal.