quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:34 schreef Plux het volgende:Ewlina, waarom zou je het tegenover je adoptie-ouders doen, die jarenlang voor je gezorgd hebben? En nu gebruik je het om een vete uit te gaan vechten? Is dat niet ondankbaar?
Zo'n middel gebruik je niet om een vete uit te vechten

Is het misschien niet eens in je hoofd opgekomen dat het geen vete is, maar een geheel andere oorzaak heeft?
En wat betreft dat dankbaarheids-idee: men vergeet heel vaak dat adoptieouders in de eerste plaats kinderen voor zichzelf adopteren. Waarom? Ze willen graag kinderen, en vervullen hiermee dus vooral hun eigen wens. Daarnaast moet men zich ook realiseren dat adoptie in bijna alle gevallen en ook voor beide partijen tweede keus is.
Ik ben van mening dat adoptiekinderen niet per sé meer dankbaar moeten zijn dan gewone kinderen. Want waarom zouden zij niet dankbaar moeten zijn? Omdat ze toevallig door die ouders zelf verwekt zijn?
Hoe het ervoor staat: nou, nog precies hetzelfde als toen ik het topic opende. Er is niks gebeurd, en ik denk ook dat er niks gaat gebeuren. Ik heb overlegd met een advocaat, en hoewel de optie die ik wil eventueel zou kunnen (ik wil namelijk alleen de adoptie verbreken met mijn moeder, ja, het is ingewikkeld) is het niet aan te raden. Ik heb namelijk ook nog andere familie (zoals bijvoorbeeld mijn

zus

), en dat contact wil ik niet kwijt. Wat ik hoogstwaarschijnlijk wel kwijt zal raken, mocht ik inderdaad de adoptie ongedaan laten maken.
Ook al zou ik het liefste zien dat alle officiële banden met mijn adoptiemoeder doorgesneden zijn, het weegt niet op tegen de consequenties die het met zich meebrengt. Daarnaast heeft ze wettelijk ook niks meer over me te zeggen. Ik denk dus dat ik het gewoon laat bij de situatie die nu bestaat: dat ik geen contact meer met haar heb.
[b]Op
dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!