abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59031914
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

We praten over 21 jaar later. In die tijd kan er veel gebeuren. Bovendien hebben mensen die kinderen afstaan meestal geen economische motieven maar eerder iets van sociale aard (tienerzwangerschappen, bijproduct van prostitutie, geestelijke instabiliteit, etc)
[..]

Je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt op adoptie gebied, dus vergeef me dat ik een beetje cynisch ben.
SeLang, zoals hier al vermeld staat, ik ken mijn biologische ouders niet. Voor zover ik weet ben ik afgestaan omdat ik het 5e kind was en ze geen geld hadden om mij op te voeden. Ik ben achtergelaten in het ziekenhuis (overigens wel raar dat ze me dan wel een naam gegeven hebben )

Maar... nu word ik nieuwsgierig... wat heb jij zoal dan meegemaakt? Werk je bij een instelling als het RIAGG oid?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:32:16 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59032067
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SeLang, zoals hier al vermeld staat, ik ken mijn biologische ouders niet. Voor zover ik weet ben ik afgestaan omdat ik het 5e kind was en ze geen geld hadden om mij op te voeden. Ik ben achtergelaten in het ziekenhuis (overigens wel raar dat ze me dan wel een naam gegeven hebben )
Ik doelde niet op jou persoonlijk hoor, meer een algemeen verhaal.
quote:
Maar... nu word ik nieuwsgierig... wat heb jij zoal dan meegemaakt? Werk je bij een instelling als het RIAGG oid?
Edit: reactie weer weggehaald, maar wel 100% waar

[ Bericht 7% gewijzigd door SeLang op 31-05-2008 15:45:03 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_59032182
Ouch. Dat is naar.
pi_59079022
tvp

ik kan je (helaas/gelukkig) niet helpen, maar ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen
ik hoop dat je je antwoorden zult vinden
Ja doei.
  maandag 2 juni 2008 @ 22:44:21 #57
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59079071
Ik heb wel iets gevonden op internet, nu hoop ik dat degene ook reageert erop (waren berichten van een jaar terug).

Zo nee, ga ik iemand van de rechtenfaculteit lastig vallen.
  † In Memoriam † maandag 2 juni 2008 @ 23:14:24 #58
43556 miss_dynastie
pi_59079794
Je valt nog binnen de leeftijdsgrenzen, begrijp ik? Waarom dan dat gedoe met internet en rechtenfaculteit en zo? Je kan toch gewoon op zoek naar een advocaat die je met toevoeging wil helpen?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:02:18 #59
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59083961
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Je valt nog binnen de leeftijdsgrenzen, begrijp ik? Waarom dan dat gedoe met internet en rechtenfaculteit en zo? Je kan toch gewoon op zoek naar een advocaat die je met toevoeging wil helpen?
Ik val inderdaad nog binnen de leeftijdsgrens. Ik vroeg me alleen af of er toevallig iemand ervaring mee had. Vandaar
pi_59085241
Ik denk ook niet dat je op de rechtenfaculteit veel wijzer wordt. Ik studeer rechten en ik heb wat uitzoekwerk gedaan. Er is zeer weinig jurisprudentie, de rechter wijst zo'n verzoek dan ook vrijwel nooit toe!
Je moet het echt gooien op psychische problemen veroorzaakt door ernstige zaken als stelselmatige verwaarlozing, uitbuiting. Maar ja, bewijs dat maar eens...
Als je het op (sexueel) misbruik/mishandeling gooit, wordt het eerst een zeden/strafzaak.
Je moet je echt wenden tot een hele goeie advocaat met expertise in het personen- en familierecht!

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 03-06-2008 11:19:51 ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:17:51 #61
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59085503
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik denk ook niet dat je op de rechtenfaculteit veel wijzer wordt. Ik studeer rechten en ik heb wat uitzoekwerk gedaan. Er is zeer weinig jurisprudentie, de rechter wijst zo'n verzoek dan ook vrijwel nooit toe!
Je moet het echt gooien op psychische problemen veroorzaakt door ernstige zaken als stelselmatige verwaarlozing, uitbuiting. Maar ja, bewijs dat maar eens...
Als je het op (sexueel) misbruik/mishandeling gooit, wordt het eerst een zedenzaak.
Je moet je echt wenden tot een hele goeie advocaat met expertise in het personen- en familierecht!
Dat is dus inderdaad het grote probleem... bewijs het maar eens Je kunt moeilijk getuigen oproepen.

Wat dat betreft vraag ik me af of een verklaring van een psycholoog of dokter voldoende is.
pi_59747848
Adoptie herroepen kán wel. Zorg voor een goede advocaat, ook al ben je buiten die (onredelijke)herroepingstermijn. Heel veel succes!!
Je ben binnen de termijn dus alle recht en reden om het nu aan te pakken.
  zondag 29 juni 2008 @ 04:20:32 #63
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_59766862
Mocht je dit lukken, dan is het wellicht verstandig om na te denken over het volgende. Stel, je hebt inmiddels enig vermogen opgebouwd, en je sterft plotseling, zonder een wettige partner of kinderen te hebben, dan vervalt je vermogen (volgens mij) naar je biologische ouders, die je eigenlijk niet eens kent. Puntje om voor later in gedachten te houden....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63951024
hey ik ben zelf ook geadopteerd toen ik nog klein was. Heb toen automatische de Belgische familienaam erbij gekregen. Nu, ik zou graag men oorspronkelijke naam terug willen. Ik heb het niet allemaal goed begrepen van die leeftijden enzo maar ik ben 24. Weet er hier iemand meer over? Ik wil echt graag men echte naam terug. Zijn er nog anderen met die wens? Of mensen die al zoiets hebben meegemaakt? Let me know plse ..
pi_63951047
hey ik ben zelf ook geadopteerd toen ik nog klein was. Heb toen automatische de Belgische familienaam erbij gekregen. Nu, ik zou graag men oorspronkelijke naam terug willen. Ik heb het niet allemaal goed begrepen van die leeftijden enzo maar ik ben 24. Weet er hier iemand meer over? Ik wil echt graag men echte naam terug. Zijn er nog anderen met die wens? Of mensen die al zoiets hebben meegemaakt? Let me know plse ..
pi_63951083
Ewlina, waarom zou je het tegenover je adoptie-ouders doen, die jarenlang voor je gezorgd hebben? En nu gebruik je het om een vete uit te gaan vechten? Is dat niet ondankbaar?
pi_63951194
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:34 schreef Plux het volgende:
Ewlina, waarom zou je het tegenover je adoptie-ouders doen, die jarenlang voor je gezorgd hebben? En nu gebruik je het om een vete uit te gaan vechten? Is dat niet ondankbaar?
Let er even op dat er door haar voor het laatst gereageerd is in dit topic in juni

Maar ik vraag me wel af hoe het er nu voor staat, dus mocht je het lezen: hoe is het?!

(en even op Plux reagerend: ondankbaar??? waarom moeten geadopteerden toch altijd maar weer 'dankbaar' zijn zoals hierboven al is gezegd: adoptieouders zijn niet per definitie heilig en kunnen kinderen natuurlijk ook geestelijk en lichamelijk mishandelen!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63951363
quote:
Je hebt helemaal geen inzicht in haar situatie, hoe kan je zoiets dan zeggen? Misschien heeft ze wel helemaal niets om die mensen dankbaar voor te zijn. Zo'n beslissing neem je niet omdat je adoptieouders je rijbewijs niet willen betalen lijkt me. Om zo'n ingrijpende beslissing te nemen zal er heus wel meer aan de hand zijn.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63961717
quote:
Zo'n middel gebruik je niet om een vete uit te vechten Is het misschien niet eens in je hoofd opgekomen dat het geen vete is, maar een geheel andere oorzaak heeft?

En wat betreft dat dankbaarheids-idee: men vergeet heel vaak dat adoptieouders in de eerste plaats kinderen voor zichzelf adopteren. Waarom? Ze willen graag kinderen, en vervullen hiermee dus vooral hun eigen wens. Daarnaast moet men zich ook realiseren dat adoptie in bijna alle gevallen en ook voor beide partijen tweede keus is.

Ik ben van mening dat adoptiekinderen niet per sé meer dankbaar moeten zijn dan gewone kinderen. Want waarom zouden zij niet dankbaar moeten zijn? Omdat ze toevallig door die ouders zelf verwekt zijn?

Hoe het ervoor staat: nou, nog precies hetzelfde als toen ik het topic opende. Er is niks gebeurd, en ik denk ook dat er niks gaat gebeuren. Ik heb overlegd met een advocaat, en hoewel de optie die ik wil eventueel zou kunnen (ik wil namelijk alleen de adoptie verbreken met mijn moeder, ja, het is ingewikkeld) is het niet aan te raden. Ik heb namelijk ook nog andere familie (zoals bijvoorbeeld mijn zus ), en dat contact wil ik niet kwijt. Wat ik hoogstwaarschijnlijk wel kwijt zal raken, mocht ik inderdaad de adoptie ongedaan laten maken.

Ook al zou ik het liefste zien dat alle officiële banden met mijn adoptiemoeder doorgesneden zijn, het weegt niet op tegen de consequenties die het met zich meebrengt. Daarnaast heeft ze wettelijk ook niks meer over me te zeggen. Ik denk dus dat ik het gewoon laat bij de situatie die nu bestaat: dat ik geen contact meer met haar heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')