Oh, zo bedoel je het... nou ja, dan blijft natuurlijk nog over dat het meestal niet de mensen zijn die het meest kans hebben om rijk te worden (de mensen die hun kindje afstaan bedoel ik). Daarnaast denk ik dat je er heel lollig over kan doen, maar dit gaat natuurlijk niet over erfenissen, maar een veel groter belang.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:13 schreef SeLang het volgende:
Dus: je huidige ouders zijn veel armer dan je voorgaande ouders. Dan laat je je dus ont-adopteren (of hoe noem je dat) en zijn de voorgaande ouders dus weer je wettige ouders. Daarmee heb je ook weer recht op het wettelijk erfdeel als ze overlijden. Tel uit je winst
Natuurlijk doe je dat niet als je huidige ouders rijker zijn. Maar je hebt dus 2 kansen
We praten over 21 jaar later. In die tijd kan er veel gebeuren. Bovendien hebben mensen die kinderen afstaan meestal geen economische motieven maar eerder iets van sociale aard (tienerzwangerschappen, bijproduct van prostitutie, geestelijke instabiliteit, etc)quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, zo bedoel je het... nou ja, dan blijft natuurlijk nog over dat het meestal niet de mensen zijn die het meest kans hebben om rijk te worden (de mensen die hun kindje afstaan bedoel ik).
Je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt op adoptie gebied, dus vergeef me dat ik een beetje cynisch ben.quote:Daarnaast denk ik dat je er heel lollig over kan doen, maar dit gaat natuurlijk niet over erfenissen, maar een veel groter belang.
SeLang, zoals hier al vermeld staat, ik ken mijn biologische ouders niet. Voor zover ik weet ben ik afgestaan omdat ik het 5e kind was en ze geen geld hadden om mij op te voeden. Ik ben achtergelaten in het ziekenhuis (overigens wel raar dat ze me dan wel een naam gegeven hebbenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
We praten over 21 jaar later. In die tijd kan er veel gebeuren. Bovendien hebben mensen die kinderen afstaan meestal geen economische motieven maar eerder iets van sociale aard (tienerzwangerschappen, bijproduct van prostitutie, geestelijke instabiliteit, etc)
[..]
Je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt op adoptie gebied, dus vergeef me dat ik een beetje cynisch ben.
Ik doelde niet op jou persoonlijk hoor, meer een algemeen verhaal.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
SeLang, zoals hier al vermeld staat, ik ken mijn biologische ouders niet. Voor zover ik weet ben ik afgestaan omdat ik het 5e kind was en ze geen geld hadden om mij op te voeden. Ik ben achtergelaten in het ziekenhuis (overigens wel raar dat ze me dan wel een naam gegeven hebben)
Edit: reactie weer weggehaald, maar wel 100% waarquote:Maar... nu word ik nieuwsgierig... wat heb jij zoal dan meegemaakt? Werk je bij een instelling als het RIAGG oid?
Ik val inderdaad nog binnen de leeftijdsgrens. Ik vroeg me alleen af of er toevallig iemand ervaring mee had. Vandaarquote:Op maandag 2 juni 2008 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Je valt nog binnen de leeftijdsgrenzen, begrijp ik? Waarom dan dat gedoe met internet en rechtenfaculteit en zo? Je kan toch gewoon op zoek naar een advocaat die je met toevoeging wil helpen?
Dat is dus inderdaad het grote probleem... bewijs het maar eensquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik denk ook niet dat je op de rechtenfaculteit veel wijzer wordt. Ik studeer rechten en ik heb wat uitzoekwerk gedaan. Er is zeer weinig jurisprudentie, de rechter wijst zo'n verzoek dan ook vrijwel nooit toe!
Je moet het echt gooien op psychische problemen veroorzaakt door ernstige zaken als stelselmatige verwaarlozing, uitbuiting. Maar ja, bewijs dat maar eens...
Als je het op (sexueel) misbruik/mishandeling gooit, wordt het eerst een zedenzaak.
Je moet je echt wenden tot een hele goeie advocaat met expertise in het personen- en familierecht!
Let er even op dat er door haar voor het laatst gereageerd is in dit topic in juniquote:Op vrijdag 12 december 2008 01:34 schreef Plux het volgende:
Ewlina, waarom zou je het tegenover je adoptie-ouders doen, die jarenlang voor je gezorgd hebben? En nu gebruik je het om een vete uit te gaan vechten? Is dat niet ondankbaar?
Je hebt helemaal geen inzicht in haar situatie, hoe kan je zoiets dan zeggen? Misschien heeft ze wel helemaal niets om die mensen dankbaar voor te zijn. Zo'n beslissing neem je niet omdat je adoptieouders je rijbewijs niet willen betalen lijkt me. Om zo'n ingrijpende beslissing te nemen zal er heus wel meer aan de hand zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:34 schreef Plux het volgende:
Ewlina, waarom zou je het tegenover je adoptie-ouders doen, die jarenlang voor je gezorgd hebben? En nu gebruik je het om een vete uit te gaan vechten? Is dat niet ondankbaar?
Zo'n middel gebruik je niet om een vete uit te vechtenquote:Op vrijdag 12 december 2008 01:34 schreef Plux het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |