http://925.nl/archief/200(...)roepen-een-overzichtquote:Grootste verliezer (maar reeds vijf jaar aanwezig in het publieke bestel) is Llink. Deze omroep heeft behalve een miljoentje om de achterstallige schulden te betalen nog 30.000 leden nodig om op het totaal van 150.000 leden te komen. Dat aantal is nodig om na vijf jaar als aspirant-omroep verder te kunnen. (MAX, die andere aspirant-omroep, heeft de 150.000 leden reeds binnen.) 30.000 leden in drie weken is ondoenlijk, al helemaal voor Llink die de laatste tijd nou niet bepaald positief in het nieuws is gekomen. Overigens zou ook zonder de schulden en het chronische ledentekort Llink niet gegarandeerd zendtijd krijgen. De programmering van Llink is erg aan de eenzijdige kant en de eisen om geaccepteerd te worden zijn streng. Het is maar zeer de vraag of de milieuvriendelijke en groene idealistische programma’s van Llink nou werkelijk een “stroming binnen de maatschappij” vertegenwoordigen, zo vindt ook Henk Hagoort, de baas van de publieke omroepen.
quote:Subsidie LLiNK tijdelijk hervat
HILVERSUM - Omroep Llink krijgt in ieder geval nog tot eind april subsidie.
Het Commissariaat voor de Media heeft de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) geadviseerd om de programmasubsidie in ieder geval tot eind april te hervatten. De bewindvoerder van de omroep gaat er van uit dat de NPO dit advies zal volgen, maakte LliNK dinsdag bekend.
In deze periode moet LLiNK laten zien dat ze zich aan het bezuinigingsplan kan houden dat de omroep twee weken geleden bij het Commissariaat had ingediend.
Tot 1 april kan LLiNK bovendien verder gaan om de resterende 10.000 leden te werven om in het bestel te blijven. De ledenwerfactiviteiten worden gefinancierd uit de ledeninkomsten. De programmasubsidie mag hier niet voor worden gebruikt.
Uitstel
LLiNK heeft 20 februari uitstel van betaling aangevraagd. Het Commissariaat voor de Media gaf toen opdracht om de subsidie voor de programmering tijdelijk stop te zetten. Deze wordt nu dus weer tijdelijk hervat. De aspirantomroep heeft een uitzendvergunning tot september 2010. Volgens bewindvoerder Paul Schaink is het mogelijk de schuld binnen die periode te saneren en nog steeds mooie programma's te maken.
Opgelucht
Algemeen directeur Tanja Lubbers van LLiNK is opgelucht dat de subsidie tijdelijk is hervat.
''We zullen er in ieder geval tot eind april, maar ook daarna alles aan doen om te laten zien dat de omroep het vertrouwen waard is. We zullen flink moeten bezuinigen om het opgelopen tekort terug te verdienen.''
Dit houdt volgens haar in dat in elk geval een aantal contracten niet verlengd kan worden.
In dat interview met GeenStijl (quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
Laat Tanja zelf ook het boetekleed aantrekken en haar eigen aanstelling ter discussie stellen
als je je eigen financiën niet in de gaten kan houden ben je het niet waard om op die positie te zitten.
Van die financieel directeur die ze eruit gegooid hebben. Is natuurlijk makkelijk praten van haar terwijl ze zelf mede schuld heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:08 schreef Yozzz het volgende:
[..]
In dat interview met GeenStijl () had ze het toch steeds over financieel mismanagement. Was dat van háár kant mismanagement dan? Of van iemand die er al uit gebonjourd was?
ze hebben het afgelopen weken ook niet nodig gehad qua geld, gewoon goede programmas maken en daar je aandacht vragen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:44 schreef w8jij17 het volgende:
Aan de ene kant goed nieuws, maar aan de andere kant ook weer niet omdat het niet voor ledenwerving gebruikt mag worden. Het wordt inderdaad nog spannend. Maar nogmaals stelt de gedachte dat de afgelopen weken gemiddeld 1.000 leden per dag zijn binnengehaald en dat het minimum tot 1 april op 461 leden ligt mij enigszins gerust. Dat moet gewoon echt te doen zijn.
461 gaan ze vandaag krap aan halen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:44 schreef w8jij17 het volgende:
Aan de ene kant goed nieuws, maar aan de andere kant ook weer niet omdat het niet voor ledenwerving gebruikt mag worden. Het wordt inderdaad nog spannend. Maar nogmaals stelt de gedachte dat de afgelopen weken gemiddeld 1.000 leden per dag zijn binnengehaald en dat het minimum tot 1 april op 461 leden ligt mij enigszins gerust. Dat moet gewoon echt te doen zijn.
Nope, het commissariaat kiest uit de 150.000 in totaal 1.000 leden en daar heeft LLiNK een maand de tijd voor om deze volledig kloppend te krijgen. Dus ze hoeven niet meer dan 150.000 leden te hebben. Dat kreeg ik van LLiNK medewerkers te horen toen ik ze hielp met ledenwerven.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:53 schreef rubbereend het volgende:
ze moeten er toch wel iets meer dan 150.000 binnen halen neem ik aan. Want het bestand zal toch wel net zoals bij de aspirant omroepen gecontroleerd worden. En dan valt er altijd nog een deel weg. Mensen die hun hond ofzo lid hebben gemaakt enzo
Vooralsnog is het dus niet erg dat het vandaag iets minder gaat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
461 gaan ze vandaag krap aan halen.
oke, ik vroeg het omdat BNN destijds naar 60.000 streefde om nog veiligheidsmarge in te bouwenquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:50 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Nope, het commissariaat kiest uit de 150.000 in totaal 1.000 leden en daar heeft LLiNK een maand de tijd voor om deze volledig kloppend te krijgen. Dus ze hoeven niet meer dan 150.000 leden te hebben. Dat kreeg ik van LLiNK medewerkers te horen toen ik ze hielp met ledenwerven.
[..]
Vooralsnog is het dus niet erg dat het vandaag iets minder gaat.
?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:18 schreef eleusis het volgende:
Ik vraag me af of het slim is om die teller om te keren.
Misschien bedoelt ie dat mensen sneller lid worden als ze de noodzaak ergens van inzien, als dat ze zien dat er 'nog maar 9.000' binnengehaald moeten worden.quote:
Wat w8 zegt, alleen met andere redenen... Mijn associatie met "140.000": Wow, veel mensen doen al mee (groepsgevoel), plus ze kunnen het halen (gevoel dat het zin heeft wat je doet). Mijn associatie met "nog 9.000": Jezus wat moeten ze er nog veel, dat gaat echt niet happenen. Dus ik zou verwachten dat de motivatie om lid te worden daalt. Maar goed we zullen zien of ik gelijk heb, ik hoop het niet.quote:
Anderzijds: nu kunnen mensen nog bedenken dat zij het verschil kunnen uitmaken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:30 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie dat mensen sneller lid worden als ze de noodzaak ergens van inzien, als dat ze zien dat er 'nog maar 9.000' binnengehaald moeten worden.
Ik ben zo gewend aan de grote toestroom dat ik nu ook vind dat het traag als stront gaat.
Wie doet er mee? De moed laten zakken heeft alleen maar een selffulfulling prophecy tot gevolg. Ik denk dat er in dit topic wel wat enthousiastelingen te vinden zijn die met me mee willen vrijwilligen. Dan kun je na 1 april tenminste zeggen dat jij bijgedragen hebt aan het succes. Ik heb het zelf twee keer gedaan en heb hier een heel positief gevoel aan overgehouden. Wie wil er helpen? Stuur dan even een mailtje naar marc@llink.nl en/of madelon@llink.nlquote:Hi Dirkovic; misschien wel onze meest enthousiaste aanhanger! Hoe gaat het met je? Zie overal op het web dat je nog sterk met ons begaan bent. Super!Alles gaat momenteel erg ad hov hier; voornamelijk gevoed door de geheel andere aanpak die we hebben moeten kiezen door de financiele situatie.. We zijn nu voornamelijk op zoek naar enthousiaste LLiNKers zoals jij voor de komende evenementen.
- Morgen en zaterdag carrierebeurs (Amsterdam RAI)
- Onkruidbeurs (aanstaande zondag in de RAI) (we horen vandaag of we hier een go krijgen)
- Woonidee (Zaterdag 21 maart - 11.00 tot 18.00 uur)
Het zou fantastisch als je bij een of meerdere events aanwezig wil zijn.Met name morgen of zaterdag kunnen we je inzet enorm goed gebruiken.Ik weet echter dat het erg laatste moment handelen is, maar als het lukt.. Hoor graag van je.Wil je je reactie ook naar Madelon@llink.nl sturen? Tot snel! Marc N. te R.010-2882260
Hoera. Dat reisprogramma van LLiNK ownt.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
de kans is nog aanwezig om vandaag de 140k te halen
139508 leden
Heb je 1 april als datum gekozen, of 27 maart? Want volgens mij moet alles op 27 maart binnen zijn (afschrijvingen).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:09 schreef w8jij17 het volgende:
Gelukkig, ze staat niet stil.
Gemiddeld minimaal aantal leden per dag is iets gestegen: 471
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |