Die neem ik serieus, zolang anderen geen blauwe, groene, gele etc auto's hebben gezien.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neem jij een hoogleraar autotechniek serieus die alleen nog maar rode auto's heeft gezien in zijn hele leven?
HET IS NIET EERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK WERK GODVERDOMME HEEL HARD JA! WAAROM VERDIEN IK GEEN 800.000.000 PER UUR? HEH? ALLEEN MAAR OMDAT IK OP DE VLOER WERK ZEKER. IK KAN ZOMAAR WEGGEGOOID WORDEN ALS OUD VUIL! HET IS NIET EERLIJK ZEG IK JE. ECHT NIET EERLIJK. HEEL MIJN LEVEN HEB IK GEGEVEN AAN BEDRIJF X EN MAAR EEN MAGER LOONTJE ALS RESULTAAT. HEB IK DAAR AL DIE TIJD VOOR GEWERKT? HET NIET EERLIJK!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:58 schreef Argento het volgende:
Waarom zou ik er een probleem mee moeten hebben als partij A aan partij B een enorme som geld betaald terwijl partij B daar bijkans niets voor hoeft te doen?
Je bent me weinig erkentelijk voor mijn anti-kapitalisme.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Pas maar op dat Reya dit niet ziet
Is het jou ontgaan dat ik de markt als instrument nogal ter discussie heb gesteld?quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Ho ho, het ´waarom´ is jou al ontelbare malen uitgelegd: marktwerking. Salaris en salarisstijgingen worden bepaald bij overeenkomst dus door aanbod en aanvaarding, dus door onderhandelingspositie, dus door vraag en aanbod, dus door marktwerking. En het is de mens eigen om zijn positie te gelde te maken. Natuurlijk is niemand genoodzaakt 3 miljoen per jaar te verdienen, maar ik zou ook geen genoegen nemen met 2 miljoen als men mij 3 miljoen wil en kan betalen.
Daar breng jij vervolgens tegenin dat de markt niet eerlijk is en dat er ook een morele component zou moeten zijn die van invloed is op de hoogte van het salaris maar die morele component is er tot op heden niet en in mijn beleving zou die er ook niet moeten komen omdat moraliteit wel het laatste is dat je van overheidswege moet opleggen.
Nee joh . Ik bedoelde DIE KAPITALENquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Je bent me weinig erkentelijk voor mijn anti-kapitalisme.
Er is geen ander instrument. Het instrument waarin de overheid regels stelt voor de beloning van werknemers is nog steeds de markt, zij het geen vrije.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het jou ontgaan dat ik de markt als instrument nogal ter discussie heb gesteld?
Vindt jij het immoreel als ik om de zes maanden een auto van minimaal 100.000 euro koop om daarmee de 10 kilometer heen en terug naar mijn werk af te leggen, terwijl mijn buurman het moet stellen met een brakke tweedehands fiets omdat hij eenvoudigweg niks beters kan betalen, om daarmee de 40 kilometer heen en terug naar zijn werk af te leggen?quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zolang moraliteit helemaal niet ter zake doend is aan jouw kant, wordt het lastig , ja..
DS4 bewijstquote:
Als het stuk aanleding zou zijn voor een geweldige rel rond een controverse dan had deze zeker niet uitgebleven. De pers slaapt echt niet. Het stuk snijdt wel degelijk hout. Gezicht beharing of niet.quote:Voorlopig is de aandacht voor het stuk zodanig dat de UvA wel gek zou zijn om er ook maar iets mee te doen... Enne, ik denk dat de UvA erg weinig te zeggen heeft over deze leerstoel.
Zegt u.quote:Die conclusie is werkelijk nergens op gebaseerd.
Zeker, wat maakt mij en anderen daarin bijzonder dan? Dat geldt toch ook voor diegenen die de excessen tot in den hemel prijzenquote:Ja, als jij het heel wat vindt dat je mensen kan vinden die jou gelijk geven, dan moet ik je er toch op wijzen dat bij iedere stelling, hoe idioot ook, er anderen zijn te vinden die de stelling ook zullen aanhangen.
CEO's zijn managers, ze vallen dus in de verzameling idioten waarover het stuk gaat.quote:Net gaf je aan dat het stuk niet op CEO's sloeg en nu slaat het ineens wat op CEO's? Kies even, EG... Niet draaien naar gelang het je uit komt.
Dat geld voor eenieder die ergens heen beweegt. Geld voor elke job, waar geen robot voor nodig is. Uiteraard moet je weten waar je heen wilt, want anders loop je vroeg of laat in de sloot.quote:In mijn ogen is dat iemand die strategisch bezig is. Die echt voorop loopt. Niet het doorgeefluik van instructies, want dat kan inderdaad iedereen met werkende hersenen (daarmee sluit je nog steeds heel veel mensen uit!).
Het is een apart slag volk, niet bijster intelligent als je het mij vraagt, en slechts een kunstje flikken waar de halve wereldpopulatie op dweept. Lees knettergek zijn.quote:Het is makkelijk om op een EK op niveau mee te voetballen is nu jouw stelling?
Wie of wat bepaalt wat wel/niet kan? Veel wetenschappers zien misscihen wat excentrieker uit dan gemiddeld, maar jij doet precies wat het bedrijflevens ook doet: TEVEEL NAAR DE BUITENKANT KIJKEN IPV NAAR DE BINNENKANT OM TE KOTSEN is dat. Dat maakt het bedrijfslevne dan ook een poppenkast.quote:Nee. Dat wordt vaak geroepen door mensen die niet weten hoe ze zich goed moeten kleden/verzorgen, enz. Maar het is onzin. Gezichtsbeharing kan niet meer. Tenzij je imam bent ofzo.
En dat zegt iemand die de grootste onzin uitpoept op een mogelijk oorzakelijk verband tussen HB en ASPquote:Nou, ik kan wel op objectieve gronden aantonen dat jouw stellingname onterecht is. En ik kan ook op objectieve gronden aantonen dat deze hoogleraar onzin staat uit te kramen.
Dat maakt mij niet 100% objectief, maar er is ook niemand die mijn mening in deze discussie opvoert als een ijkpunt.
[..]
Het is zo'n hol begrip dat je iedere functie wel manager kunt noemenquote:Dat iedereen manager kan zijn. Dat is gewoon onjuist. Ik gaf als voorbeeld de dames in de dop. Te dom om te schijten, dus als je die manager laat zijn... En dan is zelfs de meest uitgeklede variant van "manager" (opzichter) nog te hoog gegrepen.
Of tewel gewoon poep.quote:Ik acht het een feit van algemene bekendheid.![]()
quote:Ik heb een link gegeven waar de link hoogbegaafd en psychopaat wordt gelegd, maar goed: nog een link.
Wacht ffquote:Als je dan de kenmerken van een psychopaat leest, dan zie je ook dat een CEO er niet aan voldoet. Waarmee jouw stelling aardig onderuit gehaald wordt.
Met jouw blik op "kans" zeg ik: er is een kans dat dit waar is...quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zegt zoveel, dat die mensen wel eens gelijk kunnen hebben.![]()
Ik zeg niet "minder". Jij schermde met zijn hoogleraarschap. Ik heb slechts gesteld dat het maar een mening is.quote:En wat maakt een mening van een politicus nou minder geloofwaardig dan die van ieder willekeurig ander persoon die niet politiek (actief) is maar niet zonder opvattingen is![]()
Dit is mijlenver de verkeerde kant van appels en peren op aan het gaan...quote:Nee? Als de temperatuur in de winter in jouw huiskamer schommelt tussen 15 en 25 graden (forse hysterese ; gewenste waarde 20 graden), dan heeft het niets te maken met het (regel)mechanisme?
Lees eens meer bladen dan alleen de Volkskrant... Er zijn echt andere geluiden te horen.quote:Wat is er niet eenduidig aan , dan?
O, jij meent dat er geen link is tussen opleiding en advocaat zijn? Die is nieuw voor mij.quote:Net zo iets van
"En inderdaad talloze door het publiek vereerde advocaten waren VWO-ers"
Dus eerst doe je net alsof er geen link wordt gelegd en vervolgens protesteer je tegen de gelegde link die je zojuist hebt betwist...quote:Het artikel vind ik nogal gewaagd met de vooringenomenheid dat genieën een soort krankzinnigheid zou zijn.
Je spreekt jezelf tegen in een poging om te pareren, dus kennelijk was het zo'n gekke link nog niet (maar ik heb betere bronnen gezien, helaas is niet alles wat ik lees internet).quote:De bron is dus een losse flodder, DS4. Mooier kan ik het niet maken .
Tsja... dansend van het ene been naar het andere, naar gelang het je uitkomt...quote:Met de beste wil van de wereld kan ik nergens een linkje googled krijgen waar ook iets van een suggestie wordt gegaan dat er een verband zou bestaan tussen psychopathie en hoogbegaafdheid.
Wie zegt dat het een gevolg van is. Ik stel slechts dat er een verband is (sterker nog: dat stel ik niet eens, ik stel slechts dat er onderzoeken zijn die dat stellen).quote:Er staat klinkklare onzin mijn beste. Er is geen arts of onderzoeker die heeft aangetoond dat je als gevolg van HB een een antisociale persoonlijkheidsstoornis kan ontwikkelen.
Nee, maar het is wel een spilkenmerk. Leuk dat jij roept dat ik er geen kaas van gegeten heb, maar op welke grond meen jij expert te zijn? Wat jij hebt lopen reutelen zegt ook niets. "Er zijn overeenkomsten", waarmee je wil suggereren dat ze psychopatische neigingen hebben, terwijl het meer is dat psychopaten kenmerken hebben die je ook bij CEO's kan aantreffen zonder dat het een met het ander te maken heeft. Risico's durven nemen is niet iets wat alleen maar bij psychopaten hoort. Manipulatief gedrag is een negatieve versie van anderen kunnen overtuigen/motiveren iets te doen. Bij een CEO komt het vaak uit een charisma, waar de psychopaat gewoon een stoornis heeft.quote:Weer een reactie waaruit blijkt dat je hier geen kaas van gegeten hebt. Je hoeft niet alle kenmerken te hebben om een diagnose te krijgen.
Artikelen die een hoog "ik roep maar wat" gehalte hebben, zonder werkelijk in te gaan op wat psychopatie is en dat is een stoornis.quote:Verder hebben ze het wellicht in een lichtere mate, zodat wellicht niet altijd voor de diagnose in aanmerken komen maar wel de duidelijke kenmerken hebben. Zoals ook in de artikelen is beschreven.
Ik heb je al eens gevraagd hoe jij dat ziet, maar een antwoord... ho maar...quote:Je moet dan ook goed reguleren ipv slecht.
Wat ben je toch altijd bangig...quote:Meer jachtiger, gelukkiger? , meer stress, meer files, minder mobiliteit, meer criminaliteit, meer integratie ellende, wegkapen van werk door vreemdelingen, Islamisering, meer etnische spanningen, (dreigende) energiecrisis, dreigende mondiale voedselcrisis, etc..
Dat is alleen niet de situatie die wij hier bespreken...quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Die neem ik serieus, zolang anderen geen blauwe, groene, gele etc auto's hebben gezien.
Als wij er niet over door zouden zagen, dan zou inmiddels iedereen het artikel vergeten zijn op die baardmans na dan...quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het stuk aanleding zou zijn voor een geweldige rel rond een controverse dan had deze zeker niet uitgebleven. De pers slaapt echt niet. Het stuk snijdt wel degelijk hout. Gezicht beharing of niet.
Nee, dat heb ik gepost.quote:Zegt u.
Precies. Hoe vaak heb ik je er al op gewezen dat er mensen zijn die het met mij eens zijn? Ik help je even: nul keer. Waarom? Omdat het in het geheel niets zegt.quote:Zeker, wat maakt mij en anderen daarin bijzonder dan? Dat geldt toch ook voor diegenen die de excessen tot in den hemel prijzen![]()
Naar gelang het je uitkomt zeg je of dat hij spreekt over omhoog gepromoveerde leraren en daar zijn conclusies op baseert of dat hij het ook over CEO's heeft. Je draait.quote:CEO's zijn managers, ze vallen dus in de verzameling idioten waarover het stuk gaat.
Jazeker wel. Maar wat jij kennelijk al weer vergeten bent is dat ik al lang en breed heb geprotesteert tegen de algemeenheid van zijn betoog. Zo algemeen dat het onzin is.quote:Heb jij vroeger geen verzamelingenleer gehad? Ik vrees het ergste.
Het woord strategie is toch niet zo bijzonder dat een WO geschoold persoon totaal niet begrijpt wat er mee wordt bedoeld... Dus waarom zit je nu zo met mist te spelen?quote:Dat geld voor eenieder die ergens heen beweegt. Geld voor elke job, waar geen robot voor nodig is. Uiteraard moet je weten waar je heen wilt, want anders loop je vroeg of laat in de sloot.
Maar maakt dat een CEO dan zo bijzonder, dat hij vooruit kijkt? nee, dus. Want die niet vooruikijkt komt ook op de koffie . Niks bijzonder dus.
De vraag was dus of het wel of niet makkelijk is. Hou je daar eens aan, in plaats van mist opwerpen.quote:Het is een apart slag volk, niet bijster intelligent als je het mij vraagt, en slechts een kunstje flikken waar de halve wereldpopulatie op dweept. Lees knettergek zijn.
Maatschappelijke opvatting. Het is een morele kwestie.quote:Wie of wat bepaalt wat wel/niet kan?
Het is wel geinig hoe je in de val bent gelopen...quote:Je vertokt precies het belachelijke wat gemeengoed is in het bedrijfsleven. Bah. Ja, jij kickt zeker op die strakke in driedelige etalagepoppen met de duurste after shave etc. etc. Die heel de dag lopen te brallen en interessant lopen te doen.Jij houdt liever van die poppenkast?
Kennelijk is jouw geheugen slecht. "Gemeen hebben" is iets totaal anders dan oorzakelijk verband. Lees eens goed... Dit alles nog afgezien van het feit dat ik de onderzoeken ondersteun noch betwist.quote:En dat zegt iemand die de grootste onzin uitpoept op een mogelijk oorzakelijk verband tussen HB en ASP
Dus hij stelt dat de manager (lees: iedere functie) wordt overgewaardeerd, itt diverse functies die vallen onder het begrip iedere functie.quote:Het is zo'n hol begrip dat je iedere functie wel manager kunt noemenAlleen daarom al heeft ie gelijk.
1. ik sprak nooit over duidelijk verband.quote:Nee, het feit dat zich soms bij hoogbegaafde kinderen psychopathie ontwikkelt , toont een duidelijk verband aan tussen HB en ASP. QED![]()
![]()
![]()
Ga jij nou eerst eens zorgvuldig lezen...quote:En jij maar met dedain uitlaten over de prof (met gezichtsbeharing) die in jouw ogen met poep praat .
Klopt, dit topic gaat niet over auto'squote:Op woensdag 28 mei 2008 22:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is alleen niet de situatie die wij hier bespreken...
http://www.nu.nl/news/158(...)rijgt_5%2C5_ton.htmlquote:HILVERSUM - Presentator Karel van de Graaf kreeg verleden jaar bij zijn gedwongen vertrek bij de AVRO een ontslagvergoeding mee van 544.000 euro.
Dat blijkt uit het jaarverslag 2007 van de omroep, dat deze week verscheen.
In het jaarverslag melden de leidinggevenden dat ze in het kader van de 'Wet Openbaarmaking uit publieke middelen gefinancierde topinkomens' gedwongen zijn om "onderstaande persoon'' te vermelden.
Vervolgens wordt het bedrag gekoppeld aan een anonieme presentator, maar een AVRO-woordvoerster bevestigde donderdag dat het om Van de Graaf gaat.
Vertrek
De presentator moest bij de AVRO vertrekken na een dienstverband van 38 jaar. Volgens de AVRO was zijn werk als presentator van EénVandaag niet langer verenigbaar met zijn andere baan bij een energiebedrijf.
Zijn contract liep echter nog tot eind 2009.
Melding
Een ontslagvergoeding was het gevolg en omdat die hoger is dan het gemiddeld belastbaar jaarloon van ministers - in 2007 was dat 169.000 euro - moet de AVRO het bedrag naar buiten brengen.
En die kans is groot dat de publieke opinie grosso modo dezelfde mening is toegedaan.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met jouw blik op "kans" zeg ik: er is een kans dat dit waar is...![]()
Heb ik gesteld dat er hoogleraren in een vakgebied elkaar niet tegen kunnen spreken? Ik stel alleen dat de mening komt van niet de eerste de beste.....quote:Ik zeg niet "minder". Jij schermde met zijn hoogleraarschap. Ik heb slechts gesteld dat het maar een mening is.
Nee, hoor. Maar geef eens antwoord op mijn vraag. de vergelijking gaat hartstikke opquote:Dit is mijlenver de verkeerde kant van appels en peren op aan het gaan...
Ik lees ook wel eens de telegraaf. En daar halen dergelijk excessen ook de voorpagina.quote:Lees eens meer bladen dan alleen de Volkskrant... Er zijn echt andere geluiden te horen.
Nee, je pakt em niet....quote:O, jij meent dat er geen link is tussen opleiding en advocaat zijn? Die is nieuw voor mij.
Wat wilde je dan suggereren met die artikelen? Een overlap?quote:Dus eerst doe je net alsof er geen link wordt gelegd en vervolgens protesteer je tegen de gelegde link die je zojuist hebt betwist...
Als dat geen draaien is!
Het enige relevante voor een mogelijke associatie van HB en ASPS was dat zinnetje dat soms kinderen met HB een ASPS kunnen ontwikkelen.quote:Je spreekt jezelf tegen in een poging om te pareren, dus kennelijk was het zo'n gekke link nog niet (maar ik heb betere bronnen gezien, helaas is niet alles wat ik lees internet).
[..]
Halloquote:Tsja... dansend van het ene been naar het andere, naar gelang het je uitkomt...
[..]
Ik kan het ook niet helpen...Je suggereert hiermee toch echt een causaal verband...quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:08 schreef DS4 het volgende:
Ik kwam ook nog de kenmerken van psychopathie tegen (waar overigens ook weer hoogbegaafdheid als oorzaak werd genoemd)
nou kom maar op met die bronnen. ik kan ze met de beste wil van de wereld niet vinden. Als ze er zijn, dan staan ze geheid op internet, want dat is volstrekt baanbrekend werk.quote:Wie zegt dat het een gevolg van is. Ik stel slechts dat er een verband is (sterker nog: dat stel ik niet eens, ik stel slechts dat er onderzoeken zijn die dat stellen).
Nee, maar kennelijk heb jij er niet zo in verdiept. Anders had je kunnen weten hoe de DSM te werk gaat. Als eerste had je lezen, dat niet alle kenmerken nodig zijn voor classificatie van ene ziektebeeld dan wel stoornis.quote:Nee, maar het is wel een spilkenmerk. Leuk dat jij roept dat ik er geen kaas van gegeten heb, maar op welke grond meen jij expert te zijn? Wat jij hebt lopen reutelen zegt ook niets.
Toch komen de artikelen niet zomaar uit de lucht vallen. Ik heb ze niet geschreven, (ik ben hierin geen expert, maar ze zijn echt wel op professionaliteit gebaseerd......Ik neem er wat graag kennis van. Van een interimmanager, waar ik nauw mee heb samengewerkt voor een hele groot project, wist ik vrijwel zeker dat het een psychopaat was....Iedereen maakt er wrs wel ooit eentje mee...quote:"Er zijn overeenkomsten", waarmee je wil suggereren dat ze psychopatische neigingen hebben, terwijl het meer is dat psychopaten kenmerken hebben die je ook bij CEO's kan aantreffen zonder dat het een met het ander te maken heeft. Risico's durven nemen is niet iets wat alleen maar bij psychopaten hoort. Manipulatief gedrag is een negatieve versie van anderen kunnen overtuigen/motiveren iets te doen. Bij een CEO komt het vaak uit een charisma, waar de psychopaat gewoon een stoornis heeft.
Weer sla je de plank mis. Een prototype psychopaat zal sneller vastlopen inderdaad. Maar de artikelen stellen juist dat het bij managers gaat om een milde vorm ,waarin de eigenschappen dus met een mildere mate zich manifesteren hen juist helpt oa bij het nemen van harde beslissingen. Het duidelijkste kenmerk is dat je geweten niet te hard gaat opspelen als je een massaontslag aankondigt en uitvoert.....quote:Punt is dat het bij de psychopaat een stoornis is en deze daardoor moeilijk kan functioneren in de maatschappij, waar een CEO juist heel goed functioneert.
chihuahua's blaffen soms ook hardquote:En dan heb ik er geen kaas van gegeten? Kom op! Ik vond de aantijging lachwekkend, reden waarom ik er niet al te veel op in ben gegaan, maar ik lust je rauw hoor!
quote:Artikelen die een hoog "ik roep maar wat" gehalte hebben, zonder werkelijk in te gaan op wat psychopatie is en dat is een stoornis.
Ja, hallo , ik ben geen overslaande grammofoonplaat. Jij wilt het gewoon niet horen.quote:Ik heb je al eens gevraagd hoe jij dat ziet, maar een antwoord... ho maar...
Oja?quote:Wat ben je toch altijd bangig...
Meer files klopt (als enige). Maar de auto wordt steeds leuker om in te wachten!
Is ook te belachelijk voor woorden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/158(...)rijgt_5%2C5_ton.html
Nu kunnen we het ergens over hebben. Dit zijn publieke middelen, niets aandeelhouders, gewoon belastinggeld.
Het grote verschil met waar jij tegen is ageert is dat er voor de vergoedingen van de "bedrijfsgoddelijken" geen belastinggeld gebruikt wordt.quote:
Ik vind excessen altijd belachelijk, waar dan ookquote:Op donderdag 29 mei 2008 10:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het grote verschil met waar jij tegen is ageert is dat er voor de vergoedingen van de "bedrijfsgoddelijken" geen belastinggeld gebruikt wordt.
Publieke middelen voor megabonussen is belachelijk. Private middelen is alleen maar de zaak van de belanghebbenden.
Ik ben tegen grote verschillen tussen arm en rijk ja.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Vindt jij het immoreel als ik om de zes maanden een auto van minimaal 100.000 euro koop om daarmee de 10 kilometer heen en terug naar mijn werk af te leggen, terwijl mijn buurman het moet stellen met een brakke tweedehands fiets omdat hij eenvoudigweg niks beters kan betalen, om daarmee de 40 kilometer heen en terug naar zijn werk af te leggen?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Jij bent echt niet goed met het inschatten van kansen...quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
En die kans is groot dat de publieke opinie grosso modo dezelfde mening is toegedaan.
Precies, je hangt er veel gewicht aan omdat het een hoogleraar is, terwijl het gewoon "maar een mening" van een politicus is.quote:Heb ik gesteld dat er hoogleraren in een vakgebied elkaar niet tegen kunnen spreken? Ik stel alleen dat de mening komt van niet de eerste de beste.....
quote:Nee, hoor. Maar geef eens antwoord op mijn vraag. de vergelijking gaat hartstikke op
[?quote]
Een verwarming vergelijken met het regelen van vraag en aanbod (denk dus b.v. aan: dit jaar is er weinig drinken voorhanden, iedereen mag maximaal 0,5 liter per maand gebruiken...) is zo ver van iedere realiteit verwijderd... Dat moet jij ook kunnen zien.
[quote]
Ik lees ook wel eens de telegraaf.
Dat er door sommigen een link wordt gelegd, net zoals er mensen zijn die CEO's en psychopaten vergelijken. Voor zover het je niet duidelijk was: ik poogde daarmee aan te tonen dat er zoveel wordt geroepen zonder dat het ook maar iets betekent.quote:Wat wilde je dan suggereren met die artikelen? Een overlap?![]()
In hoeverre is dat anders dan die artikelen over CEO's en psychopathie?quote:Het enige relevante voor een mogelijke associatie van HB en ASPS was dat zinnetje dat soms kinderen met HB een ASPS kunnen ontwikkelen.![]()
Een zwakke jij-bak nadat ik dit al had gemeld over jouw CEO-psychopaat artikelen, zeker als je weet dat ik alleen maar wilde aantonen dat er meer van dit soort zwakke artikelen bestaan en JIJ er waarde aan hecht.quote:Voor de rest was het opvoeren van beide artikelen te belachelijk om er op in te gaan.
Nee, ik wijs er op dat er onder het kopje oorzaken "hoogbegaafdheid" staat. Dat is een feit. Dat staat er. Ik heb er verder geen mening over, ik constateer. Feitelijk. Niets mis met feiten...quote:HalloJij schreef deze onzin:
waar overigens ook weer hoogbegaafdheid als oorzaak werd genoemd
Ik kan het ook niet helpen...Je suggereert hiermee toch echt een causaal verband...![]()
Af en toe lijk je een beetje op SCH...quote:nou kom maar op met die bronnen. ik kan ze met de beste wil van de wereld niet vinden.
Niet alle elementen zijn nodig, maar sommigen zijn wel nodig, te weten: dat je niet in de maatschappij normaal mee kan draaien. Dat is de essentie van de stoornis. Niet dat je risico durft te nemen, want anders kunnen we zeggen dat F1 coureurs een beetje op psychopaten lijken, ze nemen immers meer dan gemiddelde risico's...quote:Nee, maar kennelijk heb jij er niet zo in verdiept. Anders had je kunnen weten hoe de DSM te werk gaat. Als eerste had je lezen, dat niet alle kenmerken nodig zijn voor classificatie van ene ziektebeeld dan wel stoornis.
Psychopaten zijn iha intelligent (zoek maar op). Dus de kans dat je bij hoger personeel een psychopaat tegenkomt is sowieso groter dan bij onderknuppels. Dat heeft dus NIETS met CEO zijn te maken. En voor de goede orde: jij hebt meermaals een heel direct verband gesuggereerd en nu kom je met een heel slap aftreksel... Zwak.quote:nl dat de KANS om een managers te treffen met ASPS veel en veel hoger is dan bij mensen die het uitvoerende werk doen....En dat berust natuurlijk niet op toeval.
Mildere vorm...quote:Weer sla je de plank mis. Een prototype psychopaat zal sneller vastlopen inderdaad. Maar de artikelen stellen juist dat het bij managers gaat om een milde vorm ,waarin de eigenschappen dus met een mildere mate zich manifesteren hen juist helpt oa bij het nemen van harde beslissingen.
Ach, ik begrijp ineens dat ik psychopaat ben.quote:Het duidelijkste kenmerk is dat je geweten niet te hard gaat opspelen als je een massaontslag aankondigt en uitvoert.....
Zelfs als je hard blaft ben ik niet bang van je hoor.quote:chihuahua's blaffen soms ook hard
Mijn moeder is zieleknijper...quote:Dan heb je niet in de achtergronden verdiept. Een psycholoog kan het toch echt weten.
De oude truuk: "ik heb het echt al gezegd hoor, ik ga alleen niet vertellen waar, dat is geheim"...quote:Ja, hallo , ik ben geen overslaande grammofoonplaat. Jij wilt het gewoon niet horen.
Zoals jij het stelt is het onjuist.quote:Baantjes worden niet ingepikt door vreemdelingen? Geen dreigende energiecrisis door chronische te kort aan olie, geen dreigende voedselcrisis, geen integratie ellende,
Je zult toch ook wel inzien dat deze ´problemen´ in de kern exact hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben tegen grote verschillen tussen arm en rijk ja.
Maar laten we eerst dit probleem maar enes oplossen. Niet alles tegelijk
Nee. Niet hetzelfde. In een bedrijf werkt iedereen mee aan het bedrijfsresultaat. Verschillen in zwaarte van de baan komt tot uitdrukking door verschillen in het basissalaris.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Je zult toch ook wel inzien dat deze ´problemen´ in de kern exact hetzelfde zijn.
Nee, gewoon omdat ik vind dat welvaart eerlijk verdeeld moet worden.quote:Volgende vraag: waarom ben je tegen grote verschillen tussen arm en rijk? Omdat je dat zielig vindt voor de armen of heb je een beter argument?
Oja? Ook als een onderzoek uitwijst volgens krantenartikel dat maar liefst 80% het ook te gortig vind?quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent echt niet goed met het inschatten van kansen...
Hehe, natuurlijk is het een mening. Jij hebt er toch ook eentje/ Telt die dan zwaarder?quote:Precies, je hangt er veel gewicht aan omdat het een hoogleraar is, terwijl het gewoon "maar een mening" van een politicus is.
Elsevier, trouw? Linkse en rechtse media melden dergelijke excessen. Of was je dat ontgaan?quote:Die staan inderdaad bekend om het feit dat ze nooit populistisch zijn...
![]()
[..]
Nou dat is je dan net gelukt met ene ongeloofwaardige actie met het opvoeren van twee artikel waarbij de associatie tussen HB en ASPS niet eens aan de orde komt. Laat staan dat beide artikelen het als onderwerp hebben gekozen.quote:Dat er door sommigen een link wordt gelegd, net zoals er mensen zijn die CEO's en
psychopaten vergelijken. Voor zover het je niet duidelijk was: ik poogde daarmee aan te tonen dat er zoveel wordt geroepen zonder dat het ook maar iets betekent.
Natuurlijk hangen CEO''s dat aan de grote klok. Kijk maar op www.bestuursvoorzitter.nl.quote:Kom voor de aardigheid eens met cijfers. Hoeveel CEO's zijn daadwerkelijk gediagnostiseerd als zijnde psychopaat. Noem er eens drie... of twee... voor mijn part één...
[..]
Alles. Want je verwijzingen sloegen echt nergens op.quote:In hoeverre is dat anders dan die artikelen over CEO's en psychopathie?
De artikelen die jij opvoerde waren misschien niet zwak, alleen de manier waarop jij je punt wil maken was erg zwak. Had dan met iets beter gekomen. Dan had je inderdaad misschien je punt kunnen maken.quote:Een zwakke jij-bak nadat ik dit al had gemeld over jouw CEO-psychopaat artikelen, zeker als je weet dat ik alleen maar wilde aantonen dat er meer van dit soort zwakke artikelen bestaan en JIJ er waarde aan hecht.
Oja? Bedoel je niet ASPS? Want over oorzaken van ASPS wordt volop gespeculeerd. Heb ik het niet over HB, daarover bestaat niet eens een eensluidende definitie; er zijn er wel honderden in omloop.quote:Nee, ik wijs er op dat er onder het kopje oorzaken "hoogbegaafdheid" staat. Dat is een feit. Dat staat er. Ik heb er verder geen mening over, ik constateer. Feitelijk. Niets mis met feiten...
Ja? En nu?quote:Af en toe lijk je een beetje op SCH...
Ik wacht met graagte op dat onderzoek. Het zou misschien kunnen. Misschien niet.quote:Niet alle elementen zijn nodig, maar sommigen zijn wel nodig, te weten: dat je niet in de maatschappij normaal mee kan draaien. Dat is de essentie van de stoornis. Niet dat je risico durft te nemen, want anders kunnen we zeggen dat F1 coureurs een beetje op psychopaten lijken, ze nemen immers meer dan gemiddelde risico's...
Het een artikel heel zijdelings met dat hel zielige zinnetje "soms kindjes met HB" Tja. ik vind dat echt van een hele andere orde dan artikelen die ene mogelijk verband als onderwerp kiezen.quote:Op dat niveau bevind jij je. Ik wens alleen maar aan te tonen DAT jij je op dat niveau bevindt. Lees maar eens goed: nergens heb ik gesteld dat hoogfbegaafdheid en psychopathie met elkaar te maken hebben, ik schreef slechts dat er mensen zijn die dat verband maken. Dat is een feitelijke constatering.
Niet allemaal, nogmaals ik herhaal dat ik achter het artikel sta dat stelt dat er meer dan gemiddeld aantal ASPS-ers bij managers en dus ook bij CEO's zal aantreffen.quote:Jij daarentegen roept om de haverklap dat CEO's psychopaten zijn.
De onderzoekers keken wel verder dan alleen maar naar intelligentiequote:Psychopaten zijn iha intelligent (zoek maar op). Dus de kans dat je bij hoger personeel een psychopaat tegenkomt is sowieso groter dan bij onderknuppels. Dat heeft dus NIETS met CEO zijn te maken. En voor de goede orde: jij hebt meermaals een heel direct verband gesuggereerd en nu kom je met een heel slap aftreksel... Zwak.
Als je door een slechter geweten als gevolg van een milde ASPS veel harder beslissingen kunt nemen waardoor het bedrijf nog meer winst kan maken? Waarom zou dat niet kunnen?quote:Mildere vorm...Een stoornis die je vooruit helpt... Ach ja... waarom ook niet.
nou je voelt je wel gauw onaangesprokenquote:Ach, ik begrijp ineens dat ik psychopaat ben.
Jij blafte mij toe met ik lust je rauwquote:Zelfs als je hard blaft ben ik niet bang van je hoor.![]()
En wat zei je moeder? Die EchtGaaf heeft nog gelijk ookquote:Mijn moeder is zieleknijper...![]()
Nee het is een oude truc om steeds naar de bekende weg te vragen .quote:De oude truuk: "ik heb het echt al gezegd hoor, ik ga alleen niet vertellen waar, dat is geheim"...
[..]
Zoals jij het stelt is het onjuist.
en waarom vind je dat?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, gewoon omdat ik vind dat welvaart eerlijk verdeeld moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |